game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [RTS] Total Chaos -fight to survive- - Update 31 maart
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Gepost op: 24 December 2010, 19:23:24 »

bij deze mijn eerste (aangepaste) game.
ben er nogal lang mee bezig geweest (weet de tijd onderhand niet meer Grijns)
ik hoop dat de game jullie bevalt Gemoedelijk


(downloads staan direct onder de screenshots!!)
beschrijving/besturing:



Geavanceerde Real-Time-Strategy game.
de "engine" is gemaakt door: Fede-lasse
de aanpassingen, uitbreidingen, sprites, ect, ect. zijn gemaakt door: schepers12
fog of war script dankzij: kolj (game-maker.nl forum)


bekende bugs:
als je naar het menu links gaat terwijl je onder on het scherm zit, dan gaat je scherm omhoog. <<< fixed
eenheden gaan met aanvallen tegen vijand aan lopen <<< fixed
je max grondstoffen gaan niet omlaag als een grondstof bron vernietigd word <<< fixed
missie 1 doet raar met de menu, je kan op een gegeven moment de bouwopties niet weghalen. <<<te doen (volgende update: fixed)
als units tegen iets aan lopen, dan gaan ze soms stil staan. <<<te doen (volgende update: fixed)
als je op hoofdmenu ingame klikt, dan stopt de muziek niet Treurig <<<te doen (volgende update: fixed)

concept art:
datum van aanmaak: 5 april 2011
(heb geen scanner bij de hand Treurig )

screenshots:
nummer 1 (van eerste map):


nummer 2 (van derde map):



Download RTS -total chaos- update 4:
Updo:
http://updo.nl/file/e36b6c06.exe

update 4 bevat:

Code:
losdraaiende "turrets" van de tanks
menu iets groter, met info ingame over objecten
missies wat veranderd, vooral missie 3 i.v.m. de lagg die ik ervaarde (nu wat minder instances)
in het menu voor de gebouwen "3D-look" sprites gemaakt =P
notitie:
het bewerken van de AI is toch iets lastiger dan verwacht, reken hiervoor maar de komende tijd géén updates (ergens wel logisch) :(

download RTS Game (update 3!)
updo:
http://updo.nl/file/1dcd185b.exe

update 3 bevat:
Code:
menu is nu compleet.
moeilijkheid niveaus ingebouwd.
informatie hoe en wat (over het spel).
nieuwe sprite voor de prototype tank.
als het goed is de lagg verminderd door veel overtollige collision events weg te halen en code die verkeerd stond goed te zetten.
toch maar weer de meeste healthbars aangezet.
verder niet veel soeps =P


download RTS Game (update 2!)
easy-upload:
http://easy-upload.nl/f/fuu1TPlZ


update 2 bevat:

Code:
de verhaallijn eruit gesloopt (vond ik maar niks, paste niet bij het spel)
een paar andere sprites
rommel uit de code gehaald, zodat de game kleiner is
nieuw hoofd-menu als je het spel opstart
1 extra map (5 in totaal)
een aantal cheats erin gezet, om de gameplay makkelijker te maken voor het testen.

zie deze update maar als de laatste van het jaar :P
download rts game (update 1!)
easy upload:
http://easy-upload.nl/f/C2DMPK2t

update 1 bevat:

Code:
- grafische bugfix met de healthbars van elke unit
- geen healthbars meer van niet bewegende eenheden (vond ik persoonlijk niet nodig, als jullie het nodig vinden, meld dit aub.)

download de rts game (zonder de updates!):
megaupload:
http://www.megaupload.com/?d=1BZ53G9E
easy upload:
http://easy-upload.nl/f/PJsG0d2m



notities:
1: spel draait op een intel GMA 4500HD zonder te veel lagg ( +- 0-6fps framedrop)

« Laatste verandering: 5 April 2011, 05:40:19 door schepers12 »

I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

joost93
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 4


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 24 December 2010, 19:32:20 »

Ziet er leuk uit.
Ik zal het spel zeker proberen als het klaar is Knipoog


Naar boven Gelogd

poptup
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 972

kijk niet naar postcount, maar naar de antwoorden.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 24 December 2010, 21:15:56 »

ik heb geen zin om het spel nu te spelen (later misschien wel), maar ik geef je een gouden tip als je wilt dat mensen sneller je spel spelen: gebruik updo of easy-upload als download link, want die starten gelijk met downloaden en daar zit geen reclame op.

Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #3 Gepost op: 24 December 2010, 22:01:49 »

bedankt voor de tip, zal een easy upload linkje toevoegen Gemoedelijk

Ziet er leuk uit.
Ik zal het spel zeker proberen als het klaar is Knipoog

ik zal er niet veel mee bezig zijn, dit ivm newb in gml (de source is een rommel), en interesse verlies (heb ik nogal snel met projecten)
dus een release kan nog wel even op zich wachten.


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

Nintendonerd
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 716

Béééééééh!


« Antwoord #4 Gepost op: 25 December 2010, 20:39:53 »

Wow! Dat was echt vet!
Vooral de muziek was episch Tong
Kan niet wachten tot het volledige werk Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #5 Gepost op: 25 December 2010, 23:13:17 »

update is uit, staat in hoofdpost, met de dingen die ik heb veranderd, veel plezier met spelen!


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

niels15
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1140

1000 posts gehaald :D


« Antwoord #6 Gepost op: 30 December 2010, 15:28:46 »

mooie game 9/10


Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #7 Gepost op: 30 December 2010, 23:24:35 »

@niels15: bedankt voor het cijfer, dit maakt mij erg blij

update 2 is uit, staat in de hoofdpost.

EDIT: typfoutje verbeterd Knipoog

EDIT2:

sneak preview:
moeilijkheids graad komt eraan volgend jaar Blij

« Laatste verandering: 31 December 2010, 13:16:45 door schepers12 »

I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

j-head
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2194


« Antwoord #8 Gepost op: 5 Januari 2011, 09:41:18 »

er valt me iets op aan de screeny Tong
fog & minimap gaan niet samen Verrast
als je een mi imap gebruikt moet je de fog natuurlijk ook op de minimap drawen anders dan heeft de fog dus geen nut Tong

ik edit zo als ik het spel heb gespeeld Knipoog

J-head

Edit.

- ik kon geen units createn
- de fps was erg laag ( 9/30 )
- ik zag links wat getalletjes veranderen in het beeld maar heb nogsteeds geen iedee hoe dat komt en of zoja wat je ermee kan.


+ De sprites zijn allemaal in dezelfde steil en allemaal zelf gemaakt
+ het vechten werkt perfect


ik hoop dat je deze lijst minpuntjes niet slecht opvat
het is bedoeld als hulp niet als kleinering  Rolt ogen
J-head


« Laatste verandering: 5 Januari 2011, 09:49:40 door j-head »

Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #9 Gepost op: 5 Januari 2011, 13:38:38 »

er valt me iets op aan de screeny Tong
fog & minimap gaan niet samen Verrast
als je een mi imap gebruikt moet je de fog natuurlijk ook op de minimap drawen anders dan heeft de fog dus geen nut Tong

ik weet momenteel nog niet hoe ik dat erin moet krijgen, als ik dit weet, dan zla ik het verhelpen. (en ik ben momenteel nog niet van plan om een help-vraag te maken)

ik edit zo als ik het spel heb gespeeld Knipoog

J-head

Edit.

- ik kon geen units createn
dit kan vanaf level 3 pas, in het linker menu
- de fps was erg laag ( 9/30 )
ik heb de code nog als een rommeltje gemaakt, hier ga ik nog verbeteringen aan toebrengen
- ik zag links wat getalletjes veranderen in het beeld maar heb nogsteeds geen iedee hoe dat komt en of zoja wat je ermee kan.

er komt een help-file in de nieuwe versie die ik binnenkort ga publiceren, waarin hulp op de gameplay staat

+ De sprites zijn allemaal in dezelfde steil en allemaal zelf gemaakt
+ het vechten werkt perfect

bedankt voor de sprites, ik vond ze zelf ook mooi Gemoedelijk
zelf vind ik het nog niet iedeaal qua het vechten, dat alle units als een kluitje op elkaar zitten, maar ik ga hier ook nog niet veel mee doen momenteel (lage prioriteit)


ik hoop dat je deze lijst minpuntjes niet slecht opvat
het is bedoeld als hulp niet als kleinering  Rolt ogen
J-head
nee hoor, ik vat zoiets positief op, (op de manier zoals je het brengt).
er zijn mensen die het negatieve kritiek geven, en daar heb ik wel moeite mee




bedankt voor de kleine review met verbeter puntjes (heb de reacties in het blauw in het citaat toegevoegd) Gemoedelijk


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #10 Gepost op: 7 Januari 2011, 23:03:56 »

update 3 is zojuist geupload, staat in de hoofdpost onder de screenshots.


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

patrickkk
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #11 Gepost op: 15 Januari 2011, 20:42:42 »


aller eerst, zet aljeblieft uit dat het spel ALTIJD op de voorgrond blijft, is echt mega vervelend en opdringerig.

losse opmerkingen/bugs
verder op het moment dat je beeldscherm instellingen o.i.d. veranderd verdwijnen je surfaces wat resulteerde in geen fog of war en geen radar.

verbeterpunten:
1. het is vaak niet duidelijk wat dingen kosten, zorg ervoor dat dit zichtbaar word als je over een unit/gebouw gaat. en vermeld waar het voor dient. (ik ga niet de 'help' uit mijn hoofd leren voor ik een spel speel)
2. de ai is zeer gebrekkig en komt nogal eens vast te zitten, en gedraagdt zich raar.
3. maak het mogelijk gebouwen van jezelf te vernietigen (als je een gebouw voor je fabriek plaats kun je niks meer bouwen)
4. graphics zijn niet echt indrukwekkend
5. geluid is slecht, 1 geluid, geen achtergrondmuziek.
6. gameplay is niet bijzonder strategisch.

heb me toch wel even vermaakt met je spel, maar het kan nog stukken beter.


Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #12 Gepost op: 16 Januari 2011, 22:20:15 »

aller eerst, zet aljeblieft uit dat het spel ALTIJD op de voorgrond blijft, is echt mega vervelend en opdringerig.

losse opmerkingen/bugs
verder op het moment dat je beeldscherm instellingen o.i.d. veranderd verdwijnen je surfaces wat resulteerde in geen fog of war en geen radar.

verbeterpunten:
1. het is vaak niet duidelijk wat dingen kosten, zorg ervoor dat dit zichtbaar word als je over een unit/gebouw gaat. en vermeld waar het voor dient. (ik ga niet de 'help' uit mijn hoofd leren voor ik een spel speel)
2. de ai is zeer gebrekkig en komt nogal eens vast te zitten, en gedraagdt zich raar.
3. maak het mogelijk gebouwen van jezelf te vernietigen (als je een gebouw voor je fabriek plaats kun je niks meer bouwen)
4. graphics zijn niet echt indrukwekkend
5. geluid is slecht, 1 geluid, geen achtergrondmuziek.
6. gameplay is niet bijzonder strategisch.

heb me toch wel even vermaakt met je spel, maar het kan nog stukken beter.



allereerst:  ik zal de op voorgrond houden veranderen.

losse opmerkingen/bugs:
ik zal kijken of dit veranderd kan worden (ben nog niet zo heel ervaren met GM  Treurig )


ik zal je verbeterpunten beantwoorden:

1:
dat is op zich wel een goeie tip van je Gemoedelijk

2:
ik ben nog wel van plan de gehele engine te herschrijven, want dit is een standaard engine (kun je zien als je op F1 drukt)

3:
bij de meeste gebouwen van jezelf is dit mogelijk, doe maar eens middel-muisknop op een grondstof mijntje, eenheid of defence toren.

4:
graphics word al wat aan gedaan, o.a. dat elke tank een apart kannon boven zich heeft dat draait. (en ben ook niet de beste spriter Tong )

5:
geen achtergrondmuziek? die heb ik wel (2 wel te verstaan)...
en als ik nog meer toevoeg, ben ik bang dat het te druk word...

6:
komt door die standaard engine...


"heb me toch wel even vermaakt met je spel, maar het kan nog stukken beter."

waar heb je je aan vermaakt? want ik zie in jouw post alleen dingen die beter kunnen, niet dingen die al goed zijn.


ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

patrickkk
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 150


« Antwoord #13 Gepost op: 19 Januari 2011, 21:15:10 »

allereerst:  ik zal de op voorgrond houden veranderen.

losse opmerkingen/bugs:
ik zal kijken of dit veranderd kan worden (ben nog niet zo heel ervaren met GM  Treurig )


ik zal je verbeterpunten beantwoorden:

1:
dat is op zich wel een goeie tip van je Gemoedelijk

2:
ik ben nog wel van plan de gehele engine te herschrijven, want dit is een standaard engine (kun je zien als je op F1 drukt)

3:
bij de meeste gebouwen van jezelf is dit mogelijk, doe maar eens middel-muisknop op een grondstof mijntje, eenheid of defence toren.

4:
graphics word al wat aan gedaan, o.a. dat elke tank een apart kannon boven zich heeft dat draait. (en ben ook niet de beste spriter Tong )

5:
geen achtergrondmuziek? die heb ik wel (2 wel te verstaan)...
en als ik nog meer toevoeg, ben ik bang dat het te druk word...

6:
komt door die standaard engine...


"heb me toch wel even vermaakt met je spel, maar het kan nog stukken beter."

waar heb je je aan vermaakt? want ik zie in jouw post alleen dingen die beter kunnen, niet dingen die al goed zijn.


ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

1. Gemoedelijk
2. ok Tong
3. dat wist ik niet, mischien handig om ergens te vermelden, of een buldozer knop aan te maken waarmee je kan slopen
4. ben benieuwd
5. heb ik deze gemist ofzo ze zijn er inderdaad Twijfelachtig maar doelde ook op het geluid (dat ene geluid van explosie moet wel iets mooiers voor te vinden zijn)
6. ok.

waar heb ik me mee vermaakt... toch de drang om te winnen denk ik. kan niet iets specifieks aanwijzen.

succes

Naar boven Gelogd

schepers12
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 30

:3


« Antwoord #14 Gepost op: 31 Maart 2011, 16:05:12 »

Update 4 is uitgebracht, hopelijk heb ik hiermee en aantal wensen van sommige gebruikers kunnen realiseren Knipoog

de engine is erg lastig om (goed) aan te passen, hier ben ik dus nog wel even zoet mee. Emotieloos

____________________

voor wie te lui is om in de hoofdpost de downloadlink te zoeken:
http://updo.nl/file/e36b6c06.exe  ~8,0MB<<< veel plezier (ook met spelen Tong )


I am a in the GM Quiz!
RTS project
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community