game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Scr+Exa] uitgebreide (chat)lijn functies [Verbeterd]
Pagina's: 1 2 3 [4]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Jolie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1304

HC Bloemendaal FTW!


« Antwoord #45 Gepost op: 27 Oktober 2011, 16:04:39 »

Update!

De chat lines verschijnen nu letter voor letter, en de alpha is nu configureerbaar.
De gm 8.0 support is nu vervallen, er wordt nu argument_count gebruikt om te kijken of de argumenten zijn ingevuld.

« Laatste verandering: 28 Oktober 2011, 19:24:18 door Jolie »
Naar boven Gelogd

niels15
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1140

1000 posts gehaald :D


« Antwoord #46 Gepost op: 14 Februari 2012, 13:39:27 »

Update!

De chat lines verschijnen nu letter voor letter, en de alpha is nu configureerbaar.
De gm 8.0 support is nu vervallen, er wordt nu argument_count gebruikt om te kijken of de argumenten zijn ingevuld.


Sorry voor de bump, maar hoe haal je dat letter voor letter weg? Engel


Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1304

HC Bloemendaal FTW!


« Antwoord #47 Gepost op: 14 Februari 2012, 14:06:51 »

vervang
GML:
var oldalpha,oldcolor;
oldalpha=draw_get_alpha();
oldcolor=draw_get_color();
for(i=1; i<=global.currentline; i+=1){
  if i<=global.currentline {
    draw_set_color(global.linecolor[i])
    draw_set_alpha(global.linealpha[i])
    if round(global.linepos[i]) < string_length(global.linetext[i]) {global.linepos[i]+=0.5}
    draw_text(argument0,argument1+(i*argument2),string_copy(global.linetext[i],1,round(global.linepos[i])))
    }
  }
draw_set_alpha(oldalpha)
draw_set_color(oldcolor)

voor
GML:
var oldalpha,oldcolor;
oldalpha=draw_get_alpha();
oldcolor=draw_get_color();
for(i=1; i<=global.currentline; i+=1){
  if i<=global.currentline {
    draw_set_color(global.linecolor[i])
    draw_set_alpha(global.linealpha[i])
    draw_text(argument0,argument1+(i*argument2),global.linetext[i])
    }
  }
draw_set_alpha(oldalpha)
draw_set_color(oldcolor)

Naar boven Gelogd

niels15
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1140

1000 posts gehaald :D


« Antwoord #48 Gepost op: 14 Februari 2012, 14:39:14 »

vervang
GML:
var oldalpha,oldcolor;
oldalpha=draw_get_alpha();
oldcolor=draw_get_color();
for(i=1; i<=global.currentline; i+=1){
  if i<=global.currentline {
    draw_set_color(global.linecolor[i])
    draw_set_alpha(global.linealpha[i])
    if round(global.linepos[i]) < string_length(global.linetext[i]) {global.linepos[i]+=0.5}
    draw_text(argument0,argument1+(i*argument2),string_copy(global.linetext[i],1,round(global.linepos[i])))
    }
  }
draw_set_alpha(oldalpha)
draw_set_color(oldcolor)

voor
GML:
var oldalpha,oldcolor;
oldalpha=draw_get_alpha();
oldcolor=draw_get_color();
for(i=1; i<=global.currentline; i+=1){
  if i<=global.currentline {
    draw_set_color(global.linecolor[i])
    draw_set_alpha(global.linealpha[i])
    draw_text(argument0,argument1+(i*argument2),global.linetext[i])
    }
  }
draw_set_alpha(oldalpha)
draw_set_color(oldcolor)

Ah, bedankt Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

bennie321
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2103

En weer bezig met GML en GMS


« Antwoord #49 Gepost op: 11 Mei 2012, 23:46:08 »

ik weet niet of het een bug is, maar als ik het heb ingebouwd in mijn spel/game, werkt alles goed, maar als ik iets intyp, komt het in de chat te staan +op het co÷rdinaat (0,0) Twijfelachtig

dit is wat ik heb in het obj_chat object:

Information about object: obj_chat

Citaat
Sprite: <no sprite>
Solid: false
Visible: true
Depth: -1000
Persistent: false
Parent: <no parent>
Mask: <same as sprite>

Create Event:

GML:
chat_init()
chat_addline("bennie321 joined the game.",c_green,ft_chat)


Draw Event:

GML:
draw_sprite(spr_hud,1,view_xview+0,view_yview+0)
chat_draw(view_xview+7,view_yview+370,13)


Key Press Event for T-key Key:

GML:
chat_addline(string(server_player_name())+": "+get_string("typ hier je text in :)",''),c_black,ft_chat);


Key Press Event for Y-key Key:

GML:
chat_addline(get_string("typ hier je text in :)",''),c_aqua,ft_chat);

wat doe ik verkeerd?


Gamemakerserver van Size43 (Refferal)
Coming soon: Nog een topdown game Grijns
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community