Iedereen bedankt voor jullie vele reacties! Het is echt geweldig om jullie oplossingen te zien, vooral omdat ze vaak zo anders zijn als die van mij

.
Leuk spel, leuk concept, goede graphics, het is alleen te moeilijk.
Het is bedoeld om redelijk moeilijk te zijn. Ik rekende erop dat maar een enkeling alles tot en met het laatste expert-level zou kunnen uitspelen. Ik weet niet of ik het hiermee té moeilijk heb gemaakt, dat zie ik nog wel

.
Vreselijk af-leidend menu. Het menu zelf is mooi, maar die onderdelen, echt vreselijk >< Later hoor je meer

Daar had ik geen last van. Ik vond het gewoon grappig toen ik het maakte. Ik moest toch iets op de achtergrond zetten, anders leek het echt nogal saai.
Mooi gemaakt. Leuke onderdelen ook.
Alleen ik heb geen idee hoe ik het op kan oplossen...
EDIT: Jeej, zojuist mijn eerste level opgelost. 
Die vond ik makkelijker dan lvl 1.
EDIT2: 
Daarin kan je niet met de muis typen. :pCtrl+Shift+E kan je ook niet met de muis

.
tsjah...
beetje onrealistisch wel die sandbox

alles aan een touwtje...
dat zijn dus egt enorm veel van die balken en alle bouten die er zijn gebruikt...
en dat aan één touw...
Daar valt weinig aan te doen. Echte touwen zijn lichtjes rekbaar, maar dat simuleren is te lastig. Daarom simuleer ik ze als onvervormbaar (evenals alle objecten). Dat heeft als gevolg dat de krachten bij schokken (bijvoorbeeld als je iets aan een touw hangt en het dan laat vallen) zeer groot kunnen worden (en dat wordt nog erger omdat de simulatie draait op 240 fps). Om die schokken te kunnen verdragen, moeten de touwen redelijk wat kracht aankunnen, en dus breken ze nauwelijks als er geen schokken zijn. Dat is niet echt realistisch, maar ik kan er niet veel aan veranderen.
@ RobbertC5:
Probeer
dit eens

Mooie oplossing, maar wel een heel stuk lastiger dan die van mij

(3 balken, 3 bouten en 3 staven - 1 van elk voor elke trap).
Te beginnen bij het menu. Ziet er goed uit, behalve de vallende objecten. Ze leidden erg af van de knoppen, en de help lezen is al helemaal een ramp, je wordt continue afgeleid.
Dan het spel: heel moeilijk. In het begin (level 1), kon je gewoon een platform doen, een gat, en dan het goal. Maar je moet eerst 3 gaten zien te overbruggen, dan 1 gat, en dan weer omhoog. Dat is nou niet een staaltje goed level opbouw. Daarna wordt het er ook niet makkelijker op. Voor de beginnend speler zal dit best moeilijk zijn, dus dat je het hier hebt laten liggen is erg jammer.
Misschien was het inderdaad wel wat beter geweest eerst een makkelijker level te maken. Ik was eerst van plan om een tutoriallevel te maken (die had ik ook), maar ik had geen tijd om de tutorial nog te programmeren. Die is dus weggevallen, en zo ook het simpele tutoriallevel. Maar het level is wel degelijk zo ontworpen, ik besefte dat je zo terug omhoog moest gaan. Dat was mijn bedoeling.
Verder de besturing. Werkt best goed, maar soms toch aardig lastig. Zo kon je de balken beter verticaal in het menu hangen, zodat ze niet gingen slingeren als je ze vastpakt. Ook mocht het venster iets hoger, zodat een balk niet achter het menu kan komen te zitten, waar je niet meer bij kan. En als laatste gaan die staven veel te snel kapot. Bij de brug wist ik precies wat de oplossing was, echter een balk brak de hele tijd. Erg tijdrovend..
Verticale balken in het menu zou mogelijk zijn als ik het menu groter had gemaakt. Maar dan had je nog minder plaats gehad (tenzij ik het venster hoger maak, maar ik kreeg bij WIP al reacties van iemand met schermresolutie 1024x600 ofzoiets omdat het te groot was (nu schakelt hij over naar fullscreen met zwarte randen in zo'n geval). Dus heb ik maar geprobeerd de levels zo te ontwerpen dat je er niet te veel last van had. De staven gaan alleen te snel kapot als je ze forceert. Staven zijn een stuk sterker dan touwen, en je hebt een paar berichten terug al gezien wat touwen aankunnen. Waarschijnlijk probeerde je ergens een constructie die onmogelijk was, je moet een oplossing bedenken die de staven niet forceert.
[/quote]
GENIAAL! Echt, hier had ik helemaal niet op gerekend! Mijn oplossing is eigenlijk extreem simpel, het gebruikt maar 2 balken en 3 staven.
Ik zou trouwens niet weten hoe je level 25 moet oplossen??
Zoals de naam zegt, met een verticale katapult. Wat dat is moet je zelf uitzoeken, dat is de uitdaging van dat level. Hetzelfde heb je nodig in level 30 (ja die is uitspeelbaar, maar ik geef toe dat die echt EXTREEM moeilijk is).
Nu terug over het spel: Ik heb een bug ontdekt Matrebatre!!
Ik wist niet waar ik de video kon uploaden, dus ik heb een verborgen video aangemaakt op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r82 bouten komen onnodig onder spanning te staan en breken uiteindelijk.
Dat is een bekende fout, er is eigenlijk niks aan te doen. Het is weeral omdat ik bouten als onvervormbaar simuleer, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn. In werkelijkheid zullen beide bouten lichtjes kunnen veren (door vervorming), en zodra de belasting wegvalt veren ze ook terug als dat kan. Mijn bouten veren helemaal niet. Dat heeft als gevolg dat je eigenlijk bouten altijd forceert als je op die manier twee balken verbindt. Het is nogal lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat je een wiskundig stelsel maakt met vier variabelen en drie vergelijkingen (eigenlijk vier vergelijkingen waarvan er één overbodig is - als je iets van matrixrekenen hebt geleerd ken je dit waarschijnlijk wel). Zo'n stelsel heeft oneindig veel oplossingen. ExtremePhysics zoekt er één van, en wat jij ziet is één van de oplossingen: de ene bout oefent een kracht uit in de ene richting, en de andere exact hetzelfde in de tegenovergestelde richting. Het is niet de meest logische oplossing, maar het is een oplossing. Het enige wat je hiertegen kan doen is dit soort constructies vermijden, vooral bij bewegende stukken (zoals die motor).