game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  GMW #24 - The Machine - Physics-based constructie/puzzelspel
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
« vorige volgende »
Print
Advertenties

trevortjes
Gebruiker

Frikandel

« Antwoord #15 Gepost op: 15 Augustus 2010, 20:26:22 »

Bij dit spel vergeet je haast dat je alleen je linkermuisknop mag gebruiken Knipoog

Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 15 Augustus 2010, 21:50:48 »

Aha, ik zie dat Matrebatre eindelijk terug is  Tong

En weet er echt niemand een oplossing voor level 25?

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #17 Gepost op: 15 Augustus 2010, 22:09:10 »

Iedereen bedankt voor jullie vele reacties! Het is echt geweldig om jullie oplossingen te zien, vooral omdat ze vaak zo anders zijn als die van mij Gemoedelijk.

Leuk spel, leuk concept, goede graphics, het is alleen te moeilijk.
Het is bedoeld om redelijk moeilijk te zijn. Ik rekende erop dat maar een enkeling alles tot en met het laatste expert-level zou kunnen uitspelen. Ik weet niet of ik het hiermee té moeilijk heb gemaakt, dat zie ik nog wel Gemoedelijk.

Vreselijk af-leidend menu. Het menu zelf is mooi, maar die onderdelen, echt vreselijk >< Later hoor je meer Tong
Daar had ik geen last van. Ik vond het gewoon grappig toen ik het maakte. Ik moest toch iets op de achtergrond zetten, anders leek het echt nogal saai.

Mooi gemaakt. Leuke onderdelen ook.
Alleen ik heb geen idee hoe ik het op kan oplossen...
EDIT: Jeej, zojuist mijn eerste level opgelost. Gemoedelijk
Die vond ik makkelijker dan lvl 1. Tong
EDIT2: Twijfelachtig

Daarin kan je niet met de muis typen. :p
Ctrl+Shift+E kan je ook niet met de muis Gemoedelijk.

tsjah...
beetje onrealistisch wel die sandbox

alles aan een touwtje...
dat zijn dus egt enorm veel van die balken en alle bouten die er zijn gebruikt...
en dat aan één touw...
Daar valt weinig aan te doen. Echte touwen zijn lichtjes rekbaar, maar dat simuleren is te lastig. Daarom simuleer ik ze als onvervormbaar (evenals alle objecten). Dat heeft als gevolg dat de krachten bij schokken (bijvoorbeeld als je iets aan een touw hangt en het dan laat vallen) zeer groot kunnen worden (en dat wordt nog erger omdat de simulatie draait op 240 fps). Om die schokken te kunnen verdragen, moeten de touwen redelijk wat kracht aankunnen, en dus breken ze nauwelijks als er geen schokken zijn. Dat is niet echt realistisch, maar ik kan er niet veel aan veranderen.

@ RobbertC5:
Probeer dit eens Tong
Mooie oplossing, maar wel een heel stuk lastiger dan die van mij Tong (3 balken, 3 bouten en 3 staven - 1 van elk voor elke trap).

Te beginnen bij het menu. Ziet er goed uit, behalve de vallende objecten. Ze leidden erg af van de knoppen, en de help lezen is al helemaal een ramp, je wordt continue afgeleid.
Dan het spel: heel moeilijk. In het begin (level 1), kon je gewoon een platform doen, een gat, en dan het goal. Maar je moet eerst 3 gaten zien te overbruggen, dan 1 gat, en dan weer omhoog. Dat is nou niet een staaltje goed level opbouw. Daarna wordt het er ook niet makkelijker op. Voor de beginnend speler zal dit best moeilijk zijn, dus dat je het hier hebt laten liggen is erg jammer.
Misschien was het inderdaad wel wat beter geweest eerst een makkelijker level te maken. Ik was eerst van plan om een tutoriallevel te maken (die had ik ook), maar ik had geen tijd om de tutorial nog te programmeren. Die is dus weggevallen, en zo ook het simpele tutoriallevel. Maar het level is wel degelijk zo ontworpen, ik besefte dat je zo terug omhoog moest gaan. Dat was mijn bedoeling.

Verder de besturing. Werkt best goed, maar soms toch aardig lastig. Zo kon je de balken beter verticaal in het menu hangen, zodat ze niet gingen slingeren als je ze vastpakt. Ook mocht het venster iets hoger, zodat een balk niet achter het menu kan komen te zitten, waar je niet meer bij kan. En als laatste gaan die staven veel te snel kapot. Bij de brug wist ik precies wat de oplossing was, echter een balk brak de hele tijd. Erg tijdrovend..
Verticale balken in het menu zou mogelijk zijn als ik het menu groter had gemaakt. Maar dan had je nog minder plaats gehad (tenzij ik het venster hoger maak, maar ik kreeg bij WIP al reacties van iemand met schermresolutie 1024x600 ofzoiets omdat het te groot was (nu schakelt hij over naar fullscreen met zwarte randen in zo'n geval). Dus heb ik maar geprobeerd de levels zo te ontwerpen dat je er niet te veel last van had. De staven gaan alleen te snel kapot als je ze forceert. Staven zijn een stuk sterker dan touwen, en je hebt een paar berichten terug al gezien wat touwen aankunnen. Waarschijnlijk probeerde je ergens een constructie die onmogelijk was, je moet een oplossing bedenken die de staven niet forceert.
[/quote]

Ik ben toch helemaal trots op mijn lift-stoel Tong
Level 20 Elevator: http://www.youtube.com/watch?v=xz532M4TSlM
GENIAAL! Echt, hier had ik helemaal niet op gerekend! Mijn oplossing is eigenlijk extreem simpel, het gebruikt maar 2 balken en 3 staven.
Ik zou trouwens niet weten hoe je level 25 moet oplossen??
Zoals de naam zegt, met een verticale katapult. Wat dat is moet je zelf uitzoeken, dat is de uitdaging van dat level. Hetzelfde heb je nodig in level 30 (ja die is uitspeelbaar, maar ik geef toe dat die echt EXTREEM moeilijk is).

Nu terug over het spel: Ik heb een bug ontdekt Matrebatre!!
Ik wist niet waar ik de video kon uploaden, dus ik heb een verborgen video aangemaakt op YouTube:
http://www.youtube.com/watch?v=x82pQshp6r8
2 bouten komen onnodig onder spanning te staan en breken uiteindelijk.
Dat is een bekende fout, er is eigenlijk niks aan te doen. Het is weeral omdat ik bouten als onvervormbaar simuleer, terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn. In werkelijkheid zullen beide bouten lichtjes kunnen veren (door vervorming), en zodra de belasting wegvalt veren ze ook terug als dat kan. Mijn bouten veren helemaal niet. Dat heeft als gevolg dat je eigenlijk  bouten altijd forceert als je op die manier twee balken verbindt. Het is nogal lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat je een wiskundig stelsel maakt met vier variabelen en drie vergelijkingen (eigenlijk vier vergelijkingen waarvan er één overbodig is - als je iets van matrixrekenen hebt geleerd ken je dit waarschijnlijk wel). Zo'n stelsel heeft oneindig veel oplossingen. ExtremePhysics zoekt er één van, en wat jij ziet is één van de oplossingen: de ene bout oefent een kracht uit in de ene richting, en de andere exact hetzelfde in de tegenovergestelde richting. Het is niet de meest logische oplossing, maar het is een oplossing. Het enige wat je hiertegen kan doen is dit soort constructies vermijden, vooral bij bewegende stukken (zoals die motor).

Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 15 Augustus 2010, 22:36:52 »

Het is bedoeld om redelijk moeilijk te zijn. Ik rekende erop dat maar een enkeling alles tot en met het laatste expert-level zou kunnen uitspelen. Ik weet niet of ik het hiermee té moeilijk heb gemaakt, dat zie ik nog wel Gemoedelijk.
Dat word ik!

Van dat menu heb ik nooit last gehad, hoor... Ook vond ik het helemaal niet moeilijk, die eerste levels.

Wat die elevator betreft, ik moet enkel het start-systeem zien te ontdekken dat jij gebruikt, het is redelijk moeilijk om 'm pas te laten vertrekken als de bal er is... Dat geldt ook voor level 25, alleen, ik denk dat je daar een (of meer) grote veren voor nodig hebt, maar die moet ik dan nog ergens gaan zoeken want ze zijn namelijk op...
Spijtig natuurlijk van die 'onoplosbare bugs', vooral omdat ik vaak gebruik maak van de constructie in kwestie om lange balken te creëren...
Maar nu ga ik toch denken achter level 25 Tong
Was het trouwens de bedoeling dat level 'Minimal' zo zuinig te halen is?

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #19 Gepost op: 15 Augustus 2010, 23:54:48 »

Van dat menu heb ik nooit last gehad, hoor... Ook vond ik het helemaal niet moeilijk, die eerste levels.
Gelukkig. Ik heb net een versie gemaakt waarin de blokken in het menu in slowmotion gaan om het minder afleidend te maken (en factor 5 trager), maar ik zag net dat is zo'n 5 minuten te laat was voor de deadline - eerlijk is eerlijk, dus de jury zal de oude versie moeten spelen Tong.

Wat die elevator betreft, ik moet enkel het start-systeem zien te ontdekken dat jij gebruikt, het is redelijk moeilijk om 'm pas te laten vertrekken als de bal er is...
Dat valt best mee. Je hebt er niet eens onderdelen voor nodig. Let op de vorm van de muren, die is niet toevallig zo. Tenminste, dat is zo voor mijn oplossing - er zijn er ook anderen waarbij het wel nodig is.

Dat geldt ook voor level 25, alleen, ik denk dat je daar een (of meer) grote veren voor nodig hebt, maar die moet ik dan nog ergens gaan zoeken want ze zijn namelijk op...
Eén lange veer gebruik ik, dat is genoeg. Normaal gezien heb je er één over van de drie van level 16 ('Catapult'), tenzij je die ergens hebt gebruikt waar die niet nodig was natuurlijk Tong.

Spijtig natuurlijk van die 'onoplosbare bugs', vooral omdat ik vaak gebruik maak van de constructie in kwestie om lange balken te creëren...
Ik ook, maar meestal is het geen probleem. Wat helpt is om één van de bouten los te maken en terug vast te maken als je ziet dat er problemen zijn. Het helpt ook om bij het plaatsen van de tweede bout te wachten tot beide balken mooi stil hangen en alles mooi uitgelijnd is. En ook om met de muis niet aan de constructie te trekken op het moment dat je de bout plaatst (de muis hoort dus mooi boven de bout te zijn).

Was het trouwens de bedoeling dat level 'Minimal' zo zuinig te halen is?
Nee, maar het kan ook geen kwaad. Als je zoiets kan bedenken verdien je de beloning ook wel Gemoedelijk.

« Laatste verandering: 15 Augustus 2010, 23:56:23 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 16 Augustus 2010, 09:04:57 »

Eén lange veer gebruik ik, dat is genoeg. Normaal gezien heb je er één over van de drie van level 16 ('Catapult'), tenzij je die ergens hebt gebruikt waar die niet nodig was natuurlijk Tong.
Ik heb er daar zelfs 2 over!
Maar ik zie nu dat ik er 2 gebruikt heb bij 21 Go Up. Misschien zit 'm daar...

*EDIT*
Hij zat inderdaad bij level 21...

*EDIT*
Ik heb de Elevator (20) gehaald met 2 balken en 3 staven! haha!
Ik zal nog niet vertellen hoe, want dan is het niet leuk meer voor jullie...

*EDIT*
Ik heb Stairway (13) ook gehaald, met 4 balken, 4 staven en 4 schroeven.

Ik zit nu enkel nog vast op Vertical Catapult (25) en Impossible (30), en dit is wat ik nog heb:

Dat betekent dat ik nog een veer moet gaan zoeken ergens, want jij zei dat je in level 25 EN 30 een veer moest gebruiken. (En dan moet ik ook nog je techniek achterhalen.)

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 10:00:56 door RobbertC5 »
Naar boven Gelogd

Gamietjuh
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 16 Augustus 2010, 09:48:23 »

Ik heb het spel gespeeld, het is leuk, maar ik vind het veel te moeilijk Tong. Ik kan niet eens level 1 voltooien Grijns.

Wel goede graphics en de geluiden zijn ook goed. Ook is het goed gemaakt, elke beweging lijkt realistisch. Maar van mij mocht het wel makkelijker Tong.

Voortgang nieuw spel (Wall Jumper)
Programmatie gestart op: 04/01/2011
llllllllll Voortgang(%): 2%
Nieuws:
- 04/01/'11 Accountsysteem gemaakt

Topic volgt als spel goed begint te werken.
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #22 Gepost op: 16 Augustus 2010, 09:53:55 »

Mooi dat je al zo ver bent gekomen. Wat vond je trouwens van level 23? En 27? (liefst niks verklappen voor de anderen Tong)

Level 30 is mogelijk, maar wel echt heel moeilijk. Mijn oplossing gebruikt 22 balken, 15 staven, 1 touw en 1 veer. Als je die uit weet te spelen ben ik echt onder de indruk Gemoedelijk.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #23 Gepost op: 16 Augustus 2010, 10:14:55 »

toen ik je reactie begon te lezen dacht ik: dit is sarcasme

Ik heb het spel gespeeld, het is leuk, maar ik vind het veel te moeilijk Tong. Ik kan niet eens level 1 voltooien Grijns.

Wel goede graphics en de geluiden zijn ook goed. Ook is het goed gemaakt, elke beweging lijkt realistisch. Maar van mij mocht het wel makkelijker Tong.

Mooi dat je al zo ver bent gekomen.

Zelf vond ik 23 echt grappig. en 27 ben ik nog niet.

levels waarbij ik niet verder kom:
-stairway
-elevator
-more antigravity

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 16 Augustus 2010, 10:16:45 »

Mooi dat je al zo ver bent gekomen. Wat vond je trouwens van level 23? En 27? (liefst niks verklappen voor de anderen Tong)

Level 30 is mogelijk, maar wel echt heel moeilijk. Mijn oplossing gebruikt 22 balken, 15 staven, 1 touw en 1 veer. Als je die uit weet te spelen ben ik echt onder de indruk Gemoedelijk.
Lekker origineel XD (ik ken het spel). Mijn constructies krakken wel door, maar het balletje is altijd net op tijd weg  Tong
P.S. Ik heb al een kleine veer weten te sparen  Gemoedelijk (bij 28)
levels waarbij ik niet verder kom:
-stairway
-elevator
-more antigravity
Stairway: die heb ik uiteindelijk wel kunnen halen door een ingenieus klapsysteem bij het 2e gat  Tong
Elevator: zelfs niet na afkijken bij mij?
More Antigravity: die vind ik zelf redelijk simpel (je kan zelfs de oplossing zien ergens in het topic).

*EDIT*
Level 25 gehaald!
Nu enkel 30 nog Tong

Ik mis ook nog 1 ding in je spel, Matrebatre: tijdelijke vooruitgang opslaan. Dus als je bezig bent aan een level, om dan tussendoor te kunnen saven voor als je even een ander level wilt proberen...

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 10:42:06 door RobbertC5 »
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #25 Gepost op: 16 Augustus 2010, 10:49:05 »

toen ik je reactie begon te lezen dacht ik: dit is sarcasme
Haha, nee, mijn reactie was bedoeld voor het bericht van RobbertC5. Het bericht van Gamietjuh stond er nog niet, en omdat ik 'snel beantwoorden' gebruikte kreeg ik geen waarschuwing.

Lekker origineel XD (ik ken het spel). Mijn constructies krakken wel door, maar het balletje is altijd net op tijd weg  Tong
Hetzelfde bij mij Tong.

*EDIT*
Level 25 gehaald!
Nu enkel 30 nog Tong
Heb je nog een veer over? Anders lukt het nooit ...

Ik mis ook nog 1 ding in je spel, Matrebatre: tijdelijke vooruitgang opslaan. Dus als je bezig bent aan een level, om dan tussendoor te kunnen saven voor als je even een ander level wilt proberen...
Goed idee, eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om te maken aangezien ik mijn oplossingen toch al opsla. Ik zal het toevoegen.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #26 Gepost op: 16 Augustus 2010, 10:51:57 »

die more antigravitie is me ook gelukt (ik dacht dus goed)
nu kom ik bij de volgende niet verder  Engel

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: 16 Augustus 2010, 11:11:06 »

Heb je nog een veer over? Anders lukt het nooit ...
Ja hoor, ik ben nu bezig met het balletje dat van 3 naar 2 moet, de rest werkt al.

Naar boven Gelogd

Pizzagamer
Gebruiker

Vragen over PM via GM worden genegeerd

« Antwoord #28 Gepost op: 16 Augustus 2010, 11:36:03 »

@ Liftstoel-oplossing:
Die is best lastig na te maken. Alles kan je heel precies neerleggen, behalve het onderste onderdeel, waar dat blok is. Die moet je goed afstellen, ik weet het niet zeker, maar het zou me niet verbazen als dat op de pixel precies zou kunnen komen. Mij lukt het iig niet om het na te maken, hij komt wel tot boven, maar valt niet in het goal.. Van mij mag je best de andere oplossing geven Tong

3×inspiratie +
2×intelligentie +
4×Een goed idee +
2×Bronnen +
5×Motivatie = De link =)
Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #29 Gepost op: 16 Augustus 2010, 11:41:28 »

@ Liftstoel-oplossing:
Die is best lastig na te maken. Alles kan je heel precies neerleggen, behalve het onderste onderdeel, waar dat blok is. Die moet je goed afstellen, ik weet het niet zeker, maar het zou me niet verbazen als dat op de pixel precies zou kunnen komen. Mij lukt het iig niet om het na te maken, hij komt wel tot boven, maar valt niet in het goal..
Dat klopt, toen ik besefte dat het bijna klopte heb ik wat zitten klooien met die balk van 3 rechtsboven. Daar zit de precisie...
Van mij mag je best de andere oplossing geven Tong
Haha, had je gedacht...  Tong

*EDIT*
Dit is btw mijn 300ste bericht!!!

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 16:24:54 door RobbertC5 »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: