game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  GM7 voor Mac beschikbaar
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 11 Augustus 2010, 15:14:25 »

YoYo Games heeft de definitieve Mac-variant van Game Maker 7 Pro uitgebracht. Deze is tien uur onbeperkt te gebruiken, waarna betaald moet worden om verder te gaan. Dat kost $20 tot het einde van augustus, daarna $25.

De Mac-versie is equivalent aan de Windows-versie, inclusief de mogelijkheid om standalone games te maken (die echter alleen op Macs werken). Extensies dienen ook specifiek voor de Mac-versie gemaakt te zijn. Als uitbreiding op de Windows-versie van Game Maker bevat de Mac-versie een mechanisme om automatisch te updaten voor bugfixes en nieuwe functies.

Download Game Maker voor Mac
Bron van dit bericht

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

gm1999
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Augustus 2010, 15:19:45 »

Hoe zit het met dll's, die werken natuurlijk niet op de mac. maar heeft GM daarvoor iets anders in de plaats?

Naar boven Gelogd

bennikniet
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Augustus 2010, 16:55:41 »

Alleen voor de nieuwste Macs man xd

Je zou DLL's kunnen gebruiken in Mac. Maar dat zou je een soort converter moeten hebben aangezien een DLL een stukje (Windows) executable is.

Weet je wat nou zo dom is. Je kan met Mac mac games maken. En met Windows windows games.

Waar is die crossplatform compatibiliteit dan? Nu moet ik iemand met een Mac een mac versie van mijn spel laten maken :S

We catch the right fish for you.
Naar boven Gelogd

Bjarno
Gebruiker

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Augustus 2010, 15:16:23 »

Ik verwacht dat er een kans is dat er ooit wel de mogelijkheid komt om in Game Maker for Windows een Mac-executable te maken en in Game Maker for Mac een Windows-executable.

Hier ben ik natuurlijk niet zeker van maar dit zou volgens mij wel "correcter" zijn (maar natuurlijk is er dan een kans dat bepaalde dingen anders werken in een mac dan op windows, dus dat wordt afwachten Wink

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 12 Augustus 2010, 20:16:09 »

Als jullie de blog bekijken, zien jullie dat de MAC versie alsnog lang niet klaar is. Er zijn nog heel veel mensen met problemen.

Ik voel dat er hier een vraag over zal aankomen: er is geen Lite versie voor de MAC, alleen PRO. Die mag je 10 losse uurtjes testen.

Naar boven Gelogd

bennikniet
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 14 Augustus 2010, 14:31:43 »

Ik verwacht dat er een kans is dat er ooit wel de mogelijkheid komt om in Game Maker for Windows een Mac-executable te maken en in Game Maker for Mac een Windows-executable.

Hier ben ik natuurlijk niet zeker van maar dit zou volgens mij wel "correcter" zijn (maar natuurlijk is er dan een kans dat bepaalde dingen anders werken in een mac dan op windows, dus dat wordt afwachten Wink

Ik snap echt niet waarom ze die functie er niet in hebben zitten. Zo blijven het nog 2 losse programma's die eigenlijk niks met elkaar te maken hebben.

Als jullie de blog bekijken, zien jullie dat de MAC versie alsnog lang niet klaar is. Er zijn nog heel veel mensen met problemen.

Ik voel dat er hier een vraag over zal aankomen: er is geen Lite versie voor de MAC, alleen PRO. Die mag je 10 losse uurtjes testen.

Nee. Er  zijn inderdaad nog veel  bugs. Pff, zo jaag je je klanten wel weg. Dit is de Final release man. :S

Dat er geen lite versie is voor Mac is ook bullshit van yoyogames :l Waarom bij mac wel en bij windows niet? Of andersom? Ik zou alles zoveel mogelijk op elkaar laten lijken.

Maarja. Het blijft wel yoyogames he -,-

We catch the right fish for you.
Naar boven Gelogd

mbeentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken in PB's.

« Antwoord #6 Gepost op: 14 Augustus 2010, 21:12:45 »

Zitten die bugs alleen in de Pro versie, of ook bij de Lite versie?

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

Dvdbrander

« Antwoord #7 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:11:38 »

Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

mbeentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken in PB's.

« Antwoord #8 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:16:12 »

Is er geen lite versie :O
Moet die er nog aankomen?

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

Dvdbrander

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:19:02 »

lijkt me niet, nu verdienen ze meer Razz

Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

Bjarno
Gebruiker

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #10 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:19:50 »

Je krijgt bij GM4Mac 10 uur gratis pro versie, daarna moet je betalen.

Werk je dus bijvoorbeeld eerst 2 uur met Game Maker en beslis je twee weken daarna om verder te gaan heb je 8 uur over om te gebruiken, gebruik je dan nogmaals 4 uur heb je zes uur van de tien uur opgebruikt en kan je nog maar vier resterende uren GM4Mac gebruiken Wink

« Laatste verandering: 14 Augustus 2010, 23:26:16 door bjarno »

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

Dvdbrander

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Augustus 2010, 23:20:42 »

snel programmeren dus.

Naar boven Gelogd

matthijsrog2
Gebruiker

Hoe ik d

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Oktober 2010, 11:17:19 »

Yes!!! Eindelijk! Hier wacht ik al anderhalf jaar op! Razz

Ik vind hem wel lekker, alleen gaan mijn games een paar dagen later uitkomen op de NGMC omdat ik alle codes moet kopieren. Komt er nu ook een nieuwe regel? Moet in ieder game-topic een link naar een .exe file staan, of mag het ook alleen voor mac?

Kan jij goed omgevingen met de hand tekenen? Dat komt goed uit, want ik zoek jou! Kan jij in de aankomende weken drie tekeningen op A4 formaat maken? PM me maar!
Naar boven Gelogd

nlck1597
Gebruiker

Don't hate me 'cause I am telling you the truth.

« Antwoord #13 Gepost op: 24 Oktober 2010, 11:44:25 »

en als ik de windows-versie van Game Maker nou installeer? (IPV Game Maker 4 Mac)
kan ik dan wel het hier op het NGMC plaatsen zodat iedereen het kan spelen?

Naar boven Gelogd

matthijsrog2
Gebruiker

Hoe ik d

« Antwoord #14 Gepost op: 24 Oktober 2010, 13:23:40 »

Ik ben nog even doorgegaan met GM4MAC en hij slaat alles op als .GMK, dus dat gaat geen paar dagen maar een paatr minuten kosten Smile

Kan jij goed omgevingen met de hand tekenen? Dat komt goed uit, want ik zoek jou! Kan jij in de aankomende weken drie tekeningen op A4 formaat maken? PM me maar!
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: