keyboard_string"_direct"
<< < (2/3) > >>
BlueMoonProductions:
Ja, GM heeft er allereerst gewoon geen standaard functie voor. Je kan drie dingen doen:
1. Zoals eerder gezegd zelf een script schrijven, gewoon if keyboard_check_direct(ord('A')) keyboard_string_direct=keyboard_string_direct+'A'.
2. Je kan zoeken naar een DLL oid.
3. Je legt je er bij neer en probeert gewoon zonder dit een goed spel te maken.
wisse:
Ik dat er inderdaad maar 2 opties zijn:

- De venster prioriteit aanpassen naar het hoogst, dus dat je GM venster altijd focus heeft.

- Een hele eigen keyboard_string_direct script schrijven, wat erg veel werk kost.  :?

Het eerste is het makkelijkst.
Waarvoor heb je dit eigenlijk nodig?

Edit: Blue was me voor.
bennikniet:
Citaat van: wisse op 12 Mei 2010, 15:22:03

- Een hele eigen keyboard_string_direct script schrijven, wat erg veel werk kost.  :?

Veel werk? Hoe bedoel je? Er is een keyboard_string script hier ergens in dit forum. Gebruik de find & replace functie om alles in 1 keer te veranderen. Het duurt nog geen minuut.
Doeke:
dat prioriteit aanpassen werkt niet als ik dan een ander venster open (bv google chrome) dan focust hij daar gewoon op.. ik ga wel zo een lang script maken, dat zal wel moeten lukken.

bedankt voor jullie reacties :)

edit @ benikniet:
waarom zou iemand een script voor keyboard_string hebben gemaakt als die functie gewoon bestaat maar als je de link wil sturen graag  :eyes:
lucb1e:
Ik denk dat iets als dit zal wel werken:GML:

for(i=5; i<255; i+=1){
   if(keyboard_check_direct(i)){
      string += chr(i);
   }
}
(wel 'string="";' doen in het create event)

Probleem echter: het captured wel iedere step de toets die je indrukt, dus als je de A 1/3e van een seconde indrukt heb je al 10 A's in je string (@30fps)
Navigatie
Berichten index
Volgende pagina
Vorige pagina