game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  GMW- eeuwige roem en glorie?
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: wat vinden jullie de beste oplossing?
medailles achter de naam   -37 (37.4%)
een sticky topic waar het in word bijgehouden   -28 (28.3%)
beide   -34 (34.3%)
Totaal aantal stemmen: 99

Advertenties

Hfan
Gebruiker

Superman is back, and here to stay.

« Antwoord #15 Gepost op: 5 Mei 2010, 20:08:40 »

Als je zo graag wil pronken met je gewonnen wedstrijden, kan je toch ook een medaille in je onderschrift zetten? Sticky is en blijft het beste idee. Sowieso maakt het niet uit als het een lange lijst wordt, aangezien je het maar één keer hoeft door te lezen.

Naar boven Gelogd

KEVINDEMEN
Gebruiker

Hoe persoonlijk moet het? Mijn pincode is...

« Antwoord #16 Gepost op: 5 Mei 2010, 20:44:43 »

mmm... 1 keer? Je moet helemaal niets dus kan minder zijn? Ik bepaal nog altijd zelf of ik dat topic ga bekijken.  Razz

Overigens maar 1 keer kan niet echt. Aangezien als je kijkt je vast wel wilt weten als de lijst zich uitbreid.

Tuts: De game maker 8 sprite editor - deel 1 - [example] Simpel maar werkend inventory
Net afgemaakte projecten: Movers
Nieuwste project: Latiman

GML:
if global.gamemakerbestaatniet=false {
verveling=false} else { verveling=true }
Naar boven Gelogd

trevortjes
Gebruiker

~Alles is het begin van het einde~

« Antwoord #17 Gepost op: 5 Mei 2010, 20:56:35 »

Wat is hier nu het probleem?
Wij willen (ik tenminste wel) een sticky met alle winnaars zodat je niet na een week alweer vergeten bent -want nee ik weet niet wie de wedstrijd hiervoor had gewonnen.
Het gaat mij niet om het pronken of zo en je bent gewoon zielig als je een game snel maakt en afraffelt zodat je maar zo'n leuk plaatje achter je naam kan krijgen.
Wedstrijden komen best weinig voor op dit forum en daarom is zo'n medaille (wie zegt dat het eigenlijk een medaille moet zijn!?) zo speciaal.
Als er wat meerdere keren wedstrijden zijn, word het niet meer zo zeldzaam bekeken en maakt het de mens een stuk minder uit.
Je kan trouwens ook dan een lijst maken met alleen de wedstrijd namen en het wedstrijd nummer met eronder de naam met de link van 't spel.
dan word er toch iets bijgehouden wat niet zo heel erg gewild meer is als een glimmende medaille.

m.v.g
trevortjes

Zoek jij muziek dat aardig in elkaar zit en de pc zijn mb'tjes niet eruit zuigt? Laat mij dan in ruil voor credits Midi muziek maken klik Elke dag leer ik bij om jullie elke keer weer blijer te maken met oorstrelende klanken! KOTS, KOTS, SLIJM, SLIJM, maar ik meen het wel! NUMMER 10 VAN DE TOPICS MET DE MEESTE REACTIES
Naar boven Gelogd

Hfan
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 5 Mei 2010, 22:22:40 »

@kevin.
Als je dat topic niet bekijkt, heb jij toch helemaal geen last van
 de "onoverzichtelijkheid"? Als jij niet gaat kijken naar zo'n topic waarin alle winnaars in vermeld staan, mag jij jou afvragen of jij überhaupt in deze discussie moet meediscussieren, aangezien jij kennelijk het niet belangrijk vind?

En als je meerdere keren in het topic gaat kijken, wat maakt het uit dat het een lange lijst is? Volgens mij kan je gemakkelijk naar beneden scrollen om te kijken of er nieuwe uitslagen zijn binnengekomen. Volgens mij is dat overzichtelijker dan dat je elke individuele gebruiker afgaat om te kijken of degene een nieuwe medaille heeft.

Naar boven Gelogd

matthijsrog2
Gebruiker

Waarom GML als het D&D kan?

« Antwoord #19 Gepost op: 6 Mei 2010, 10:18:11 »

Beide lijkt me fantastisch. Nadeel is wel: waar moet je het plaatsen? Alleen op de profiel-pagina? Of een "tweede onderschrift"? Maar een sticky-topic moet er sowiso komen!

GR matthijsrog2

Speel hem nu! Space Meal!
Doe jij nog niet mee aan een spel voor #24? Kan je wel goede tower-defence maps maken? Neem contact met mij op via PM en misscien kan jij meewerken aan Bakterija (servisch voor bacterien)

Waarom ga ik dingen in hemelsnaam naar het servisch vertalen? :p
Naar boven Gelogd

Hfan
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 6 Mei 2010, 10:57:15 »

Beide lijkt me fantastisch. Nadeel is wel: waar moet je het plaatsen? Alleen op de profiel-pagina? Of een "tweede onderschrift"? Maar een sticky-topic moet er sowiso komen!

GR matthijsrog2

Het probleem is dat alles geprogrammeerd moet gaan worden. Indien iemand zo trots is dat hij een bepaalde wedstrijd heeft gewonnen, kan hij een zelfgemaakte medaille in zijn eigen onderschrift zetten, wat hij dus binnen een minuut kan doen, terwijl iemand die dit gaat programmeren, veel langer bezig is met het probleem analyseren, alles programmeren en daarna uitgebreid testen voordat het überhaupt klaar is.

Daarnaast, misschien wilt iemand helemaal niet dat zijn medailles zichtbaar zijn, omdat hij bij een wedstrijd misschien brons heeft gehaald en niet wilt dat het altijd zichtbaar is? Als hij dan zelf kan kiezen om het in zijn onderschrift te zetten, hoeft hij dat niet te doen. Als het op zijn 'persoonlijke pagina', onder zijn avatar of in een 'tweede onderschrift' staat, kan hij het niet weghalen.

Dit kan natuurlijk geprogrammeerd worden, maar als jij zo gaat denken, maak je het probleem alleen maar complexer, kans op meer bugs en meer kans op dat het nooit gaat gebeuren.

In jouw onderschrift heb jij genoeg plek om daar medailles neer te zetten, en kan jij zelf beslissen of jij jouw medailles daar neerzet. Trek zelf maar de conclusie.

Naar boven Gelogd

Compor
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 6 Mei 2010, 12:33:46 »

Ik vind een overzicht in een sticky topic het best.
Ik ben nogal tegen medailles, gewoon omdat het lijkt alsof je heel goed bent. Dat klopt dan ook, maar dan ga je denken: Als je geen medaille hebt, dan ga je denken: "Hij is minder goed dan mensen met een medaille" Terwijl dat helemaal niet hoeft te zijn.

Naar boven Gelogd

KEVINDEMEN
Gebruiker

Hoe persoonlijk moet het? Mijn pincode is...

« Antwoord #22 Gepost op: 6 Mei 2010, 19:38:36 »

Wat hfan zegt over de medailes brons misschien niet geplaats willen worden omdat slecht over kan komen is hetzelfde als dat je het in topic zal moeten vermelden. Mij lijkt dan dat na nog even  verder te hebben gelezen dat geen van de twee de beste oplossing is.

Een topic is allemaal leuk en aardig en makkelijk te maken. Dat het minder profesioneel over komt ben blijf ik bij.

Een medaile moet zoals ook al tig keer gezegt is worden geprogrameerd. Getest. Eventueel worden verbeterd. Testen. Misschien nog fouten eruit halen. Testen en misschien dan nog een keer fouten eruit halen. Toch komt het in mijn ogen wel wat profesioneler over.

Nog een idee
Misschien kan je voortaan voor een wedstrijd een banner maken met erop: Winnaar van wedstrijd (nummer) en dan die uitdelen aan de winnaars. Zij kunnen dan zelf bepalen of ze deze banner posten in hun speltopic of wat dan ook.

Dan kan je zeggen: Dan heeft Jan gewonnen en piet bekijkt effe de code plakt hem eventjes en klaar is piet maar dat is met de mediales in onderschrift zetten toch ook zo?

+ Dit idee hoeft niet te worden geprogrameert
+ Winaars hebben een prijs

- Er moeten banners gemaakt worden.

Tuts: De game maker 8 sprite editor - deel 1 - [example] Simpel maar werkend inventory
Net afgemaakte projecten: Movers
Nieuwste project: Latiman

GML:
if global.gamemakerbestaatniet=false {
verveling=false} else { verveling=true }
Naar boven Gelogd

Hfan
Gebruiker

« Antwoord #23 Gepost op: 6 Mei 2010, 19:43:32 »

Wat hfan zegt over de medailes brons misschien niet geplaats willen worden omdat slecht over kan komen is hetzelfde als dat je het in topic zal moeten vermelden. Mij lijkt dan dat na nog even  verder te hebben gelezen dat geen van de twee de beste oplossing is.

Dat denk ik niet. Volgens mij is het een stuk minder erg als jij in een gigantische lijst waar iedereen misschien maar één keer naar kijkt, dan dat elke keer als jij een post plaatst, jij en de rest van het forum, wordt 'geconfronteerd' met het feit dat jij een bronze medaille heb gehaald.

Natuurlijk zijn de banners ook een goed idee om uit te delen aan de winnaars, maar dan kom je toch weer bij hetzelfde idee als medailles plaatsen in jouw onderschrift. Voor het spriten van de banners zijn er genoeg grafische talenten op dit forum.

« Laatste verandering: 6 Mei 2010, 20:26:15 door Hfan »
Naar boven Gelogd

The Thriforce
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 6 Mei 2010, 19:55:22 »

Toch weer even reclame maken voor gategames he Razz
Maar een medaille is gewoon teveel gedoe, een medaille mag je als je wilt maar lekker zelf in je onderschrift zetten en een sticky is gewoon handig en moet er komen vind ik.

EDIT: Snel aanpassen en ook reclame voor mij maken? Surprised Goed zo Very Happy

« Laatste verandering: 6 Mei 2010, 20:28:47 door The Thriforce »

~You can't solve a mystery.~
Because when you solve it, it's not a mystery anymore.
Naar boven Gelogd

guitarfreak
Gebruiker

^.^

« Antwoord #25 Gepost op: 7 Mei 2010, 19:43:33 »

sticky is beter,
als iemand niet meer actief is, zijn er ook geen post meer van die gene.. dat betekent dat alsnog niemand weet dat jij dat hebt gewonnen.
in een sticky kan iedereen het altijd lezen

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 7 Mei 2010, 22:55:49 »

Het nadeel van medailles is dat de nadruk ligt op het winnen en niet op het meedoen.
Daarom misschien alle deelnemers van de wedstrijd vermelden, op volgorde van uitslag natuurlijk.
Ik ben in ieder geval voor het idee.

Coming soon: Aerocide
Twitter: twitter.com/aerocide
Youtube: youtube.com/user/aerocidegame
Binnenkort gesloten beta, voeg me toe op MSN (zie profiel) Smile
Naar boven Gelogd

bennikniet
Gebruiker

« Antwoord #27 Gepost op: 15 Mei 2010, 15:15:48 »

Kevin, je kan veel willen, maar jij bent niet degene die het moet gaan programmeren.

Dat is niet het probleem lijkt mij. Ik ken genoeg mensen die het zouden willen doen.

Naar boven Gelogd

kolj
Gebruiker

...

« Antwoord #28 Gepost op: 15 Mei 2010, 15:55:05 »

Ik heb nog een idee: De games die op de home pagina staan van de site zijn al wat ouder. Misschien dat er daar een screenshot + link naar de laatste winnaar(s) kan worden geplaatst?

http://koljgamesmusic.blogspot.com/
1ste gmw 17![/url]
Geen vragen over gamemaker via pm aub.
Naar boven Gelogd

eduardprins
Gebruiker

8 Juni 2 jaar bij het Forum en 2 Jaar deze avatar!

« Antwoord #29 Gepost op: 16 Mei 2010, 18:32:19 »

Citaat
Oké, je kan zien dat persoon X een keer heeft gewonnen, maar oké, welk spel van hem was er dan zo goed? Dan wil ik dat spel wel eens spelen.

Maak een hyperlink naar zijn of haar topic met het spel  Wink

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: