game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Scr] Blijbol Public Plug-in System
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 4 Juni 2006, 15:01:31 »

Blijbol Public Plug-in System
GM versie:
Game Maker 5.2+, Game Maker 6.x
Niveau: gevorderden/experts
Registratie vereist: ja

Wilt u mensen toestaan plug-ins voor uw spellen te maken? Of wilt u updates verstrekken zonder een nieuw exe-bestand te hoeven maken? Dan is dit het scriptpakket voor u!

Blijbol Public Plug-in System geeft u deze mogelijkheden. Zet gewoon een GML-code in de werkmap van het spel en het zal worden geladen bij het starten van het spel. Bovendien gebruikt het systeem een uniek systeem om alle GML-code te scannen en te beschermen tegen decompilatie van uw spel. Deze scanner kan optioneel ook Game Makers Secure mode emuleren om te beschermen tegen trojaanse paarden.

Dit pakket bevat een uitgebreide (Engelstalige) handleiding om te helpen met elke installatiestap van de scripts en het ontwikkelen van plug-ins. Er zijn ook vier voorbeeldplug-ins inbegrepen.

PPS downloaden

« Laatste verandering: 22 Juli 2010, 16:48:30 door Blijbol »

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

timmel2000
Gebruiker

Geblokkeerd!

« Antwoord #1 Gepost op: 4 Juni 2006, 16:13:31 »

stoer Cool
knap gemaakt

grtz, timmel2k Cool

20GB schijf dood, nieuwe(supersnelle) gekregen, PC opnieuw geinstalleerd=razendsnelle PC Gemoedelijk Blij
LINERIDER BAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
http://youtube.com/watch?v=eiOOTblMgps
I am a in the GM Quiz!
Naar boven Gelogd

Bart
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 4 Juni 2006, 16:29:30 »

Wauw Jeroen, knap gemaakt zeg! Bedoel je dat je ook een soort virusscanner zou kunnen maken? De eerste Game Maker virusscanner! Ik zie ht al voor me... Echt heel knap gemaakt.

Ik geef ook een cijfer: 12/10 (ja, het is een 12, geen typfout)

Naar boven Gelogd

ddp
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 4 Juni 2006, 16:32:32 »

Citaat van: "Bart"
Wauw Jeroen, knap gemaakt zeg! Bedoel je dat je ook een soort virusscanner zou kunnen maken? De eerste Game Maker virusscanner! Ik zie ht al voor me... Echt heel knap gemaakt.

Ik geef ook een cijfer: 12/10 (ja, het is een 12, geen typfout)

even offtopic:
er is al eens en virusscanner met gamemaker gemaakt

Iemand helpen met gmhosted? Engel
Het wordt me allemaal een beteje veel...
Naar boven Gelogd

Bart
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 4 Juni 2006, 16:45:47 »

Laatste offtopic rectie: Waar?

Alleen nog DDP antwoord en niks anders. Als DDP Antwoord heeft gegeven terug online!

Naar boven Gelogd

The Cool Gamer
Ex-forumbeheerder
Oud-beheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Juni 2006, 19:06:37 »

Het is een mooi scriptje. Ik heb hem getest en hij is redelijk veilig. Ik heb het even getest en hij werkt best goed. Overal waar je een script kan toevoegen is gecheckt of de code die uitgevoerd wordt wel uitgevoerd mag worden.

Ik ben gestopt als beheerder
Als je vragen hebt over Game Maker, post die dan in het forum, i.p.v. ze naar mij te sturen. (ook niet via e-mail)
Naar boven Gelogd

bigballie
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 8 Juni 2006, 19:35:53 »

Hoe kun je dat van die updates dan doen, want ik snap hier nix van...

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #7 Gepost op: 9 Juni 2006, 16:25:33 »

Citaat van: "bigballie"
Hoe kun je dat van die updates dan doen, want ik snap hier nix van...
Citaat van: "Ik"
Als de spelmaker de standaardinstellingen van PPS heeft gebruikt, moeten de plug-ins in de werkmap van het spel geplaatst worden met de extensie .bpp. De inhoud is een stuk GML-code die wordt uitgevoerd bij het starten van het spel. Voorbeelden van plug-ins staan in de map Examples.
Dit komt erop neer dat je gewoon een tekstbestand dient aan te maken waarin je GML-code plaatst die bijvoorbeeld enkele resources vervangt. Dit tekstbestand geef je vervolgens de extensie .bpp. Deze zet je vervolgens op Internet, met bijgevoegde instructie om deze in dezelfde map als het exe-bestand van het spel te plaatsen. Doordat de GML-code nu wordt uitgevoerd bij het opstarten, worden de resources bij het opstarten vervangen.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

bigballie
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 10 Juni 2006, 14:28:06 »

aha, danku Rolt ogen

Naar boven Gelogd

jaap
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Maart 2007, 14:29:12 »

moet je die recources dan meeleveren bij de update?
ik denk het wel heh?

edit:

ow laat maar ik zie het al
handig is dit!

Naar boven Gelogd

blackalex
Gebruiker

TimeIslands: 95%

« Antwoord #10 Gepost op: 14 Maart 2007, 16:15:37 »

Code:

/*  Blijbol Public Plug-in System *  (C) 2006 Jeroen van der Gun * *  string code = pps_string ( string source [, string plugin] ) */var stop, stoplength, length, beginpos, pos, char, censors, substr, start;stop = '';stoplength = 0;length = string_length(argument0);beginpos = 0;for(pos = 1; pos <= length; pos += 1){  if(stop == '')  {    switch(string_copy(argument0, pos, 2))    {      case '//':        beginpos = pos;        stoplength = 1;        stop = chr(10);        break;      case '/*':        beginpos = pos;        stoplength = 2;        stop = '*/';    }  }  else  {    char = string_copy(argument0, pos, stoplength);    if(char == stop)    {      argument0 = string_delete(argument0, beginpos, pos - beginpos + stoplength);      stop = '';      stoplength = 0;      length = string_length(argument0);      beginpos = 0;    }  }}censors = ds_queue_create();substr = '';start = '';for(pos = 1; pos <= length; pos += 1){  if(start == '')  {    switch(string_char_at(argument0, pos))    {      case "'":        start = "'";        break;      case '"':        start = '"';    }  }  else  {    char = string_char_at(argument0, pos);    if(char == start)    {      ds_queue_enqueue(censors, substr);      substr = '';      start = '';    }    else    {      substr += char;      argument0 = string_copy(argument0, 1, pos - 1) + chr(26) +        string_copy(argument0, pos + 1, length - pos);    }  }}if(is_string(argument1)){  if(string_pos("'", argument1) == 0)  {    argument0 = string_replace_all(argument0, 'pps_self', "'" + argument1 + "'");  }}argument0 = string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(  string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(argument0,  'execute_string', 'pps_execute'),  'execute_file', 'pps_plugin'),  'script_get_text', 'pps_get_script'),  'timeline_moment_add', 'pps_edit_timeline'),  'object_event_add', 'pps_edit_object'),  'room_set_code', 'pps_edit_room');if(pps_secure_mode){  argument0 = string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(    string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(    string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(    string_replace_all(string_replace_all(string_replace_all(argument0,    'execute_program', 'pps_shell'),    'execute_shell', 'pps_shell'),    'action_webpage', 'pps_shell'),    'file_text_open_write', 'pps_file_write'),    'file_open_write', 'pps_file_write_old'),    'file_text_open_append', 'pps_file_append'),    'file_open_append', 'pps_file_append_old'),    'file_delete', 'pps_file_delete'),    'file_rename', 'pps_file_rename'),    'file_copy', 'pps_file_copy'),    'file_bin_open', 'pps_file_bin'),    'directory_create', 'pps_directory'),    'registry_write_string_ext', 'pps_registry'),    'registry_write_real_ext', 'pps_registry');  for(pos = 0; pos <= 8; pos += 1)  {    argument0 = string_replace_all(string_replace_all(argument0,      'external_define' + string(pos), 'pps_dll'),      'external_call' + string(pos), 'pps_dll');  }  argument0 = string_replace_all(string_replace_all(argument0,    'external_define', 'pps_dll'),    'external_call', 'pps_dll');}repeat(ds_queue_size(censors)){  substr = ds_queue_dequeue(censors);  argument0 = string_replace(argument0, string_repeat(chr(26), string_length(substr)), substr);}ds_queue_destroy(censors);return argument0;

at position 213: Variable name expected.

deze error krijg ik als ik m opstart, wat doe ik fout?
PS: ik gebruik gm7

Naar boven Gelogd

freerk05
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Maart 2007, 16:54:48 »

Game Maker 6 voor dit script gebruiken Knipoog.

(indien je niks aan het script/example hebt verbouwd).

Je kunt mijn vinden @gmot Knipoog
Naar boven Gelogd

blackalex
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 14 Maart 2007, 17:18:14 »

ohw, dan kan ik het niet gebruiken Treurig

wordt ie ooit nog omgezet naar gm7?

Naar boven Gelogd

elamre1
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 14 Maart 2007, 17:26:05 »

werkt ook gewoon in gm7 hoor

gaap
Naar boven Gelogd

blackalex
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 14 Maart 2007, 17:31:24 »

wat gaat er dan fout bij mij?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: