ik had een klein projectje voor school, ik moest een oorlogspel maken.
nou is dat opzich niets bijzonders, maar omdat ik iets te veel tijd erin heb gestoken, is dat project is dus een beetje uitgelopen.
download link voor mensen die niet willen lezen
http://easy-upload.nl/f/NRq7yB9v(ga alleen niet zeuren dat je de regels niet snapt)
zie hier, LoGo wars!

het is een turn based stratigy game, met sommige real time gevechten erin.
de bedoeling is om je tegenstanders zijn steden in te nemen.
daarvoor heb je veel verschillende strategieën.
ook zijn er verschillende soorten land, zoals bergen en bos, en alle soorten hebben hun eigen eigenschappen.
dat zijn de attack en defence eigenschappen, wanneer je aanvalt, en je doet dat vanaf een attack + veld, dan heb je een bonus.
wanneer je verdedigt (de ai of andere speler doet de aanval), dan heb je een bonus als je op een defence + velt staat.
natuurlijk zijn er ook negatieve waardes, zoals op de zee, daar wil je niet aangevallen worden.
wanneer je een unit wilt bewegen, click je er simpel op, dan lichten de vakken eromheen op, en kan je er naartoe bewegen.
wanneer je dubbelclickt, vraagt die om een waarde (linksonderin de hoek zitten een ^ en v teken).
je moet dan de hoeveelheid invullen die je van het leger af wilt halen, zo kan je dus troepen splitsen.
als je beurt klaar is, druk je of op enter, of op de vlag onderin naast de locatiefoto.
als je aanvalt in de campain (niet in multiplayer), ga je naar de realtime attack mode (leuke naam).
daarin kan je een heli, tank, of machine gun besturen, en zit je in een oorlog tussen jouw ingezette legers, en die van de computer.
je bent geen supersoldaad, en gaat net zo makkekijk dood als je andere troepen, het is ook niet bedoelt als losstaand spel, zolang je team maar wint, en jij dus het hele gevecht verliest, is er geen probleem.
[Besturing]
MUIS = selecteren en bewegen van units in de wereldkaart, richten en schieten in het gevecht
WASD = bewegen van units in het gevecht
S = laat landelijke gebieden zien (op de wereldkaart)
G = zet grid aan/uit (op wereldkaart)
!let op, het spel gebruikt mappen in de campain die nog niet klaar zijn, maar aangezien het spel dat zelf wel is post ik het hier.
de mappen die nog niet klaar zijn, zijn verwisseld met een "broken map", je ziet dat het niet klopt, maar je kan er gewoon in spelen, dus de game werkt gewoon.
wanneer alle levels zijn gemaakt, post ik het hier. je hoeft nieteens de exe te veranderen.
(kleine notitie, binnenkort komt er misschien nog een level editor voor campains uit)
genoeg gezeur van mij, hier is de link, en veel plezier
http://easy-upload.nl/f/c9sm1jqb[DIT ALLEEN LEZEN ALS JE OOIT DE EDITOR WILT GEBRUIKEN]
alle levels zijn extern, dus het mooie daaraan is dat er ook een level editor bijgeleverd is, (geschreven in C#), wanneer daar levels mee gemaakt worden, moet je dit onthouden.
de ai is NIET goed in paden opzoeken, en zal zich bij ingewikkelde levels niet kunnen redden.
er moeten 2 "markers" neergezet worden, een voor de startpositie van de speler, en een voor de ai.
je moet bij het aanmaken van een level ook "weather" invullen, deze waarde wordt niet gebruikt.
er zijn 2 andere soorten markers, die worden OOK niet gebruikt, dus bespaar de moeite.
pas op met de fill tool, als je daar op drukt, is er geen weg terug, en kan je dus al je werk kwijt zijn, (er is geen ctrl z).
zo, dat is nog eens een help file