game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: wannabe_god, kaasje)
| | |-+  LoGo wars
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Gepost op: 6 Maart 2010, 00:02:19 »

ik had een klein projectje voor school, ik moest een oorlogspel maken.
nou is dat opzich niets bijzonders, maar omdat ik iets te veel tijd erin heb gestoken, is dat project is dus een beetje uitgelopen.

download link voor mensen die niet willen lezen
http://easy-upload.nl/f/NRq7yB9v
(ga alleen niet zeuren dat je de regels niet snapt)

zie hier, LoGo wars!

het is een turn based stratigy game, met sommige real time gevechten erin.

de bedoeling is om je tegenstanders zijn steden in te nemen.

daarvoor heb je veel verschillende strategieën.

ook zijn er verschillende soorten land, zoals bergen en bos, en alle soorten hebben hun eigen eigenschappen.

dat zijn de attack en defence eigenschappen, wanneer je aanvalt, en je doet dat vanaf een attack + veld, dan heb je een bonus.
wanneer je verdedigt (de ai of andere speler doet de aanval), dan heb je een bonus als je op een defence + velt staat.

natuurlijk zijn er ook negatieve waardes, zoals op de zee, daar wil je niet aangevallen worden.

wanneer je een unit wilt bewegen, click je er simpel op, dan lichten de vakken eromheen op, en kan je er naartoe bewegen.
wanneer je dubbelclickt, vraagt die om een waarde (linksonderin de hoek zitten een ^ en v teken).
je moet dan de hoeveelheid invullen die je van het leger af wilt halen, zo kan je dus troepen splitsen.

als je beurt klaar is, druk je of op enter, of op de vlag onderin naast de locatiefoto.

als je aanvalt in de campain (niet in multiplayer), ga je naar de realtime attack mode (leuke naam).

daarin kan je een heli, tank, of machine gun besturen, en zit je in een oorlog tussen jouw ingezette legers, en die van de computer.

je bent geen supersoldaad, en gaat net zo makkekijk dood als je andere troepen, het is ook niet bedoelt als losstaand spel, zolang je team maar wint, en jij dus het hele gevecht verliest, is er geen probleem.

[Besturing]
MUIS  =  selecteren en bewegen van units in de wereldkaart, richten en schieten in het gevecht
WASD =  bewegen van units in het gevecht
S = laat landelijke gebieden zien (op de wereldkaart)
G = zet grid aan/uit (op wereldkaart)

!let op, het spel gebruikt mappen in de campain die nog niet klaar zijn, maar aangezien het spel dat zelf wel is post ik het hier.

de mappen die nog niet klaar zijn, zijn verwisseld met een "broken map", je ziet dat het niet klopt, maar je kan er gewoon in spelen, dus de game werkt gewoon.
wanneer alle levels zijn gemaakt, post ik het hier. je hoeft nieteens de exe te veranderen.

(kleine notitie, binnenkort komt er misschien nog een level editor voor campains uit)

genoeg gezeur van mij, hier is de link, en veel plezier  Razz

http://easy-upload.nl/f/c9sm1jqb

[DIT ALLEEN LEZEN ALS JE OOIT DE EDITOR WILT GEBRUIKEN]
alle levels zijn extern, dus het mooie daaraan is dat er ook een level editor bijgeleverd is, (geschreven in C#), wanneer daar levels mee gemaakt worden, moet je dit onthouden.

de ai is NIET goed in paden opzoeken, en zal zich bij ingewikkelde levels niet kunnen redden.

er moeten 2 "markers" neergezet worden, een voor de startpositie van de speler, en een voor de ai.

je moet bij het aanmaken van een level ook "weather" invullen, deze waarde wordt niet gebruikt.

er zijn 2 andere soorten markers, die worden OOK niet gebruikt, dus bespaar de moeite.

pas op met de fill tool, als je daar op drukt, is er geen weg terug, en kan je dus al je werk kwijt zijn, (er is geen ctrl z).

zo, dat is nog eens een help file Very Happy

« Laatste verandering: 11 Maart 2010, 22:31:03 door Shiritt »

Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

Zie hoe kud mijn avatar is!

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Maart 2010, 01:18:32 »

Leuk spel! Is wat anders dan Risk.
Ik mis alleen iets:
 De wereld is rond, maar ik kan niet rond de wereld varen/lopen.
 De gameplay is een beetje traag, het duurt heel lang om de tegenstander te bereiken.
 Erg leuk dat je de speler de keuze geeft om mee te vechten, alleen ik kwam er een beetje laat achter  Razz

Met deze kritiek wil ik niet zeggen dat het geen goed spel is, want ik heb het zeker 2 uur gespeeld  Wink

Campaign:
Aantal gewonnen 1
Aantal verloren 0
Battle:
1 v 10 gewonnen  Very Happy (veder kom ik niet)

« Laatste verandering: 6 Maart 2010, 14:42:40 door semmy »
Naar boven Gelogd

Joszs
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Maart 2010, 09:46:36 »

Het is Campaign en niet Campain

Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #3 Gepost op: 6 Maart 2010, 09:56:12 »

Het ziet er leuk uit, is zien of ik het waard vind om te downloaden (en al dan niet te reviewen Razz).

Leuk spel Very Happy

Dit spel verdient volgens gmreviews een
8.5/10

« Laatste verandering: 6 Maart 2010, 11:18:08 door bjarno »

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #4 Gepost op: 6 Maart 2010, 17:37:04 »

Bedankt voor de review(s), maar hier is de reden van de meeste minpunten.

de oerdomme ai komt vooral doordat het hele spel zich in een object bevind, alles bestaat uit data grids, het was een hel om er uberhaubt een ai in te krijgen, het spel is ook begonnen als multiplay.

de wereldkaart graphics zijn een ander verhaal, de een (de wereldkaart) heb ik met fotoshop gemaakt, de ander is van het internet.

verwacht veel nieuwe maps, aangezien ik een mooi programma heb gevonden die geografische kaarten emuleert.

die spellingsfout haal ik eruit.

het grote probleem van de "kapotte kaart" is te verwijten aan de oude leveleditor, we hebben de tileset op het einde opnieuw gerangschikt, waardoor de eerdere levels "kapot" gingen, die hebben we niet eruitgehaalt, omdat we nog geen nieuwe versie hadden, dus er moeten nog nieuwe maps gemaakt worden.

omdat dit een groepsproject was, is er een leveleditor in een hele andere taal bijgevoegt, deze editor heeft wat dingen die heel handig zouden zijn in gm (fill, rectangle), maar maakt het moeilijker randen neer te zetten.

de reden dat je de wereld niet kan loopen, is omdat dat de enige map is die "loopend" is, want er komen ook maps die dus regionaal zijn, en het zou raar zijn als ik uit Overijssel loop, dat ik in Amsterdam uitkwam.

en ja, het was heel moeilijk om alles in een object te stoppen, en nee, ik heb er geen spijt van.

« Laatste verandering: 6 Maart 2010, 17:38:42 door Shiritt »

Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Maart 2010, 14:39:41 »

hier is wel bar weinig aandacht :/

Naar boven Gelogd

The Shard
Gebruiker

Voorheen "Official-neosoft"

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Maart 2010, 20:55:05 »

zielepoot.  Razz

Goed spel hoor! Alleen jammer dat er maar zo weinig maps zijn? Ben je nog van plan er meer bij te maken of laat je het zo?

We zijn op zoek naar NGMC leden die mee willen werken. Mensen die mee willen helpen en/of een beetje bekend zijn op het forum, verschijnen als personage in het uiteindelijke spel. Stuur een PM of voeg me toe op msn!
Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Maart 2010, 20:56:19 »

zal zo ff wat nieuwe maps uploaden.

Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Maart 2010, 11:33:03 »

komop, het spel is toch niet ZO slecht... Confused

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

There's no place like 127.0.0.1

« Antwoord #9 Gepost op: 18 Maart 2010, 13:48:31 »

ik ga nu spele, edit zo wel
geniaal!!!
als je een i-play banner maakt draag ik m voor je

« Laatste verandering: 18 Maart 2010, 14:53:03 door redblood »

op scoutingkamp (jubjam 100)

misschien gaat WOC een comeback maken.
Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #10 Gepost op: 18 Maart 2010, 17:08:23 »

nope, geen banner, ga ik ook nog niet maken.

ben nu met een veel vettere game bezig, samen met venator inc. Razz.
je ziet hem wel verschijnen in W.I.P.

Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker

White Wolf FTW....

« Antwoord #11 Gepost op: 23 Maart 2010, 22:47:09 »

ik bump dit maar even, ik wil namelijk wel graag de goede en slechte punten te weten komen (tenminste beter dan nu).

hoe kan je toekomstige games beter maken als je niet op de fouten van de oudere gewezen wordt Razz?

Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker

There's no place like 127.0.0.1

« Antwoord #12 Gepost op: 24 Maart 2010, 07:46:57 »

ah, ik heb trouwens nog 1 fout.
als je zorgt dat de vijand nog maar 1 vakje, een stad heeft, en die is helemaal omsingeld, gaat ie na een poosje aanvallen en dan kom je op getallen achter de ,

op scoutingkamp (jubjam 100)

misschien gaat WOC een comeback maken.
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: