Muziek maker is weer begonnen!
Al ruim 200 blije(!) klanten gehad!Je kan het best dit lijstje helemaal overnemen want anders kijk ik misschien over je request heen, en dat willen we niet

Naam van spel: (volledige naam/werknaam)
Genre spel: (puzzel/fps/platform etc...)
Aanvraag: Muziek/Geluidseffect
Stijl van de muziek: (Hoe de muziek dus moet worden)
Omgeving (bijvoorbeeld van het level): In het bos, op het circuit, in de riolering...
Lengte van de muziek:
Instrumenten:
Looped: Ja/Nee
Bestand: MIDI of MP3/OGG/WAV
Credits: trevortjes of Trevor van Ginkel
Inspiratie: Filmpje van youtube/plaatje etc.
Optionele deadline: (Binnen 3 dagen/zo snel mogelijk/doe rustig aan/5 jaar op zijn minst etc...)
Stuur muziek via PM ipv in het topic: Ja/Nee
Hoe werk(t) ik/het precies?Je bent bezig met een project dat muziek kan gebruiken.
Je neemt het lijstje over en vult als een toets de vragen in.
Ik zal de "toets" nakijken en een cijfer (muziekje) geven.
Beter ingevuld zal lijden tot beter cijfer (muziekje).
De tijd dat het maken duurt is relatief kort, gok altijd op minder dan een week.
De programma's die ik gebruik zijn
Guitar Pro 5 maar tegenwoordig gebruik ik vooral
FL Studio 10.
Nadat het liedje klaar is, exporteer ik het als midi wat bijna geen ruimte inneemt, hooguit enkele kb's. Wanneer ik werk met FL Studio 10 zal je altijd een .wav, .ogg en een mp3 krijgen waar je dan zelf uit mag kiezen wat het beste werkt in je project.
Na het exporteren zal het op het web geüpload worden met mediafire.
Dan zet ik het in het topic met een PM aan jou mits je anders aangeeft.
Als je het hebt geluisterd is kritiek/commentaar/verbeterpuntjes/afgezijk enz. welkom als het maar nuttig en netjes blijft.
Ik zal het verbeteren om het het beste voor jou en de rest te maken.
Voorbeelden:
Wachtrij:Rood=Niet mee bezig (maar heb genoeg info)
Oranje=Mee bezig
Paars=Wacht op feedback op huidige versie van een nummer
Groen=Klaar
Dik + elke kleur= geheim, link gaat niet in het topic staan maar gaat via de pm naar de klant (Je moet natuurlijk wel zeggen of je iets "geheim" wil laten doen via pm)
dvdtv29632963
FAQMet welk bestandstype werkt Game-Maker het best?MIDI: Kleine bestanden, loopt naadloos.
MP3: Respectabele bestanden, heeft moeite met loopen.
OGG: Bestandsgrootte ± gelijk aan MP3 maar looped wel naadloos.
WAV: Grote bestanden maar loopt beter dan MP3, niet altijd volledig naadloos.
Ik raad daarom aan voor kleine projectjes te kiezen voor midi en voor grotere projecten OGG (Mits je versie van Game-Maker compatible is!)
Moet ik een werkende demo hebben als ik een aanvraag wil doen?Nee, ik maak muziek om mezelf te ontwikkelen. Of je nou een spel maakt of een lol projectje hebt, geef me gerust een opdracht. Houd er wel rekening mee dat ik de opdrachten maak op prioriteit.