Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga weer lekker dwars liggen door cijfers in m'n eigen schaal te geven (ruwweg 7tallig)
Graphics: 4
Ik ben het met de rest eens, het kan allemaal iets smoother (i.e. minder randjes in de sprites), en (bijv) de kleur van de hond was niet hetzelfde als van zijn icoontje.
Gameplay: 4~5
Opzich degelijk puzzel werk, maar in het begin (eerste 8 lvls; ik heb tot lvl 8 gespeeld) ietsjes te makkelijk. De time mode echter niet, ik haalde lvl 1 met <1 sec op te timer; dit kwam echter door de vervelend langzame muis... De hunter mode is grappig bedacht en past goed.
Sounds (n.v.t.):
Waarom zitten deze er nog niet in?
Interface: 6~7 Netjes, behalve de save en load knoppen, die geen feedback geven. Mss een vijftal opties om uit te kiezen?
Verder ziet het menu e.d. er heel goed uit (Engels: +1), alleen jammer dat het geluid en 'shake screen' het (nog) niet doen.
Totaal: 4.5 /7
Dit is het huidige cijfer, er mag naar mijn mening nog flink wat bijgeschaafd worden, wat neem ik aan ook nog gaat gebeuren (niet voor niets WiP).
De muis (dier) mag echt wat sneller. Verder vind ik het jammer dat, als je doodgaat (expres geprobeerd), je de message "Je bent dood!" krijgt te zien.
Ik had eigenlijk een bloederige explosie van haren en pootjes verwacht.
Ik wil, als je bovenstaande minpuntjes verbeteren, graag nog een volgende versie spelen.
De sprites zijn idd nog een verbeterpunt

Waarschijnlijk betere sprites volgende versie, maar aangezien ik een waardeloze spriter ben en ze dus van internet haal, is het moeilijk om goede sprites die bij elkaar passen te zoeken. De hond en de stier zijn de grootste 'verbeterpunten'.
Cijfers op schaal 1-7? Gelukkig ik dacht al zo laag

(of is het echt 1-10

?)
Eerste 8 levels zijn idd simpeler dan de volgende 17

Lees trouwens het einde van mijn post eens.
Dat je time mode op <1 sec. haalde kan wel kloppen. De seconden zijn precies uitgemeten en dan vaak +1 of 2.
Het is de bedoeling dat deze modi echt een uitdaging zijn omdat zoals je al zei sommige levels een beetje simpel zijn. Sommige levels zijn ook speciaal voor de time mode gemaakt( bijv. als ik me niet vergis lvl 2).
Wat betreft de sounds, die ga ik als laatste nog toevoegen. Ik ben al een beetje aan het zoeken, maar ik heb de zeven voorkomende dieren niet allemaal in de tuin hoor

.
Save en load knoppen, staan op mn lijstje.
Shake screen doet het btw prima hoor. Maar dat is alleen te zien als je met de stier door een muur ramt, en dat gebeurt in de eerste 8 levels nog niet. Nogmaals, zie het einde van mijn (grote) post.
Ja die muis. Je bent nu al de zoveelste die klaagt, ik denk dat ik hem maar wat sneller ga maken

..
En dat dood gaan.. Misschien een optie in het menu voor 12+..
Dit is nog WIP he, dus dat soort dingen gaan nog verbeterd worden.
Volgende versie stuur ik je een bericht(?)
Pfff, nu de post van tai nog:
CIJFERS:
Graphics: 5
Gameplay: 7.5
Interface: 6.5
Totaa:l 6.33
OVERIG:
Korte mening over het spel:Het is een originele kijk op het platform/puzzel genre.
Had dit nog niet eerder op het NGMC gezien maar het is zeker leuk.
Dit vond ik sterk:-Het overzicht van het menu en alles wat daarmee te maken heeft. (de interfaces)
-De verschillende modusses! Zeker een leuke toevoeging om de gameplay te strekken.
Hoewel de
hunter niet het slimste persoon is is het nog wel grappig.
Ik zou de hunter toch een kleine AI proberen te geven en hem ook een beetje mee te laten bewegen en het geweer alleen te laten schieten EN volgen als er geen platformen tussen zitten.
Dit kun je nog verbeteren:Het grafische deel is matig, daar kan nog wat aan gedaan worden.
Wat ook handiger is, is om niet na elk level naar level select te gaan maar gewoon naar het volgende. Dan in het hoofdmenu kiezen welke modus je wilt doen en welk level. (van de open gehaalde levels natuurlijk)
Eventueel nog suggesties:Heb ik eigenlijk al gegeven hierboven. ^^
Maar een tutorial op het begin zou wel een stuk professioneler ogen.

Sterkte met je CGC deelname!
-Tai
Ook jij bedankt voor je reactie.
De 'hunter' zal ik nog ff aan gaan sleutelen, dat wordt geen probleem, gewoon de functie collision_line. Maar ik ben bang dat hij dan weer een beetje
te simpel wordt, dat je er makkelijk aan kan ontsnappen.
De hunter mode is ook vrij nieuw(1-2 weken), en nog min of meer in de eerste testfase, feedback is hier op dus van harte welkom. Ik wil alleen wel de uitdaging bewaren, als je snapt wat ik bedoel.
Voor een verhaaltje over de graphics zie het antwoord aan SLiV.
Ik zal ook een optie om gelijk naar het volgende level te gaan (proberen) toe te voegen, maar dat wordt wel wat moeilijker, aangezien ik het levels unlocken doe met een variabele(global.levelcomplmode1 = gehaalde level) die aan het einde van elk level wordt veranderd. Als je dus niet naar de level select gaat wordt het level niet geünlockt.
Ik weet dat het makkelijker zou zijn een array te gebruiken(global.levelcomplmode1 [1] = false/true), maar daar dacht ik toen niet aan. Waarschijnlijk zit dit niet bij de volgende versie, maar als ik tijd heb zal ik er wat aan doen.
Tutorial zal ik doen. (niet beloofd voor de volgende versie)
Oh ja en ik heb een paar keer naar 'het einde van de post' verwezen bij SLiV.
Om er voor te zorgen dat alle 'niveau's' getest kunnen worden ga ik een cheat vrijgeven:
iwantalllevels
3 l'en dus.
Invoeren in het menu onder de knop voer cheat in, en dan zie je vanzelf dat ze unlocken.
Ik geef er meteen nog maar één vrij(geen heel geweldige, aan de graphics die daar bij horen wordt nog gewerkt):
frostyfoxfreezesfrequently
Wat ie doet? Speel mn spel nog maar eens

(propaganda)
EDIT: Ik maak wel een optie om de hunter van easy naar hard te zetten, bij easy wat Tai voorstelde, hard zoals het nu is.
Goed idee??
En nog andere reacties van mensen??