game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  AnimalQuest Béta 1.9.9, Laatste versie..
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Gepost op: 1 Maart 2010, 17:26:51 »

AnimalQuest

Door BlueMoonProductions


Dit spel wordt gemaakt door BlueMoonProductions, voor de CreativeGameChallenge.


Screenshots:





1 | 2 | 3 | 4


Zou je alstjeblieft willen reageren als je speelt? T' hoeft niet heel uitgebreid.(meer reacties trekt mensen aan Tong)

Versie 1.9.0
Zip: http://easy-upload.nl/f/AekCojEf
Exe: http://easy-upload.nl/f/3ZrGprAR



Versie: 1.7.5
Exe: http://easy-upload.nl/f/9MTTvvnQ
Zip: http://easy-upload.nl/f/YUX4Npc0


Demo versie 1.7.2:  link

Vrijgegeven cheats(wijzen zich vanzelf)
Code:
iwantalllevels
frostyfoxfreezesfrequently

Het spel is nog in de (laatste) testfase.


Omdat dit spel nog niet af is vind je hier geen promotieverhaaltje

Besturing en uitleg vind je in de game, maar dit is redelijk verouderd.
Er staat ook dat je op esc moet drukken om naar het menu te gaan maar DIT SLUIT JE SPEL AF.

Hoe kun je helpen?
Geef me jouw mening over het spel! Dat vind ik belangrijk.
Als je toch de tijd hebt vul dan ook even dit lijstje in:
Code:
CIJFERS:
Graphics:
Gameplay:
Sounds(n.v.t.):
Interface:
Totaal:

OVERIG:
Korte mening over het spel:


Dit vond ik sterk:


Dit kun je nog verbeteren:


Eventueel nog suggesties:

Je HOEFT dus niets in te vullen mocht je dat soms denken.

(en ja de stier-sprite wordt nog verbeterd Tong)

Nogmaals, sorry dat het niet heel goed gepresenteerd is.

Alvast bedankt,
BlueMoonProductions


Hier komt een lijstje met jullie verbeterpunten en of ze al verbeterd zijn:

Legenda:
Al verbeterd.
Al verbeterd maar niet in de laatst beschikbare versie.
Nog niet verbeterd/wordt aan gewerkt.

-Ratten sneller
-Graphics(Hond(alleen zn tanden min of meer))
-Muziek
-Save/Load uitbreiden verbeteren
-Autosave optie
-Bug in de vogel
-Fout in de muziek-optie opgelost
-evt. Hunter AI slimmer maken/verbeteren
-In lvl 11 het linkerstake-platform iets meer naar links geschoven
-Spritesveranderen van de vlinder en de vis verbeteren
-Bug in jager
-Graphics:
  -Sprite van de vis-switch
-Vis kan maar korte tijd boven water blijven
-Game overscherm+betere regeling doodgaan(levensbalk ofzo)


-Bug in opslaan
-Bug health
-Bij laden/opslaan van slot 1 niet naar lvl13(staan op dezelfde plek)
-Nog een bug laden opslaan(geen nadere info nodig)



-Graphics:
  -Dieren zelf (stier vooral)
  -Hondswitch of hond zelf wijzigen.
-Sounds (moeten er nog bij)
-evt. het doodgaan een bloedige bende maken
-overgang van level naar level
-Help pagina updaten
-Exit knop maken(het kan nu al met esc hoor Tong)
-Meer muziek.
-De vlinder heeft toch een mask nodig..



« Laatste verandering: 22 Maart 2010, 18:16:30 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2900

Verhalen: klaar terwijl u wacht.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 1 Maart 2010, 17:32:26 »

link naar het spel is verplicht.


Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 1 Maart 2010, 17:33:53 »

link naar het spel is verplicht.

Die staat er in, alleen niet heel zichtbaar, ik zal hem wat zichtbaarder maken Engel

Onder de screenshots.


Naar boven Gelogd

nielsjes1
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1473


« Antwoord #3 Gepost op: 1 Maart 2010, 19:04:23 »

Code:
IJFERS:
Graphics: Passen niet echt bij elkaar, 5.
Gameplay: Grappig, soms wat onhandig (vos is bijv. groter dan de platforms), 7.
Sounds(n.v.t.):-
Interface: Goed, 8
Totaal: Ehhm, een 6,7

OVERIG:
Korte mening over het spel: Moet nog wat verbeterd worden, kan zeker een leuk spel worden.

Dit vond ik sterk: Origineel, grappig bedacht.

Dit kun je nog verbeteren: Sprites, wat een de gameplay.

Eventueel nog suggesties: Die ratten lopen te sloom (mening).


Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 1 Maart 2010, 19:07:50 »

Code:
IJFERS:
Graphics: Passen niet echt bij elkaar, 5.
Gameplay: Grappig, soms wat onhandig (vos is bijv. groter dan de platforms), 7.
Sounds(n.v.t.):-
Interface: Goed, 8
Totaal: Ehhm, een 6,7

OVERIG:
Korte mening over het spel: Moet nog wat verbeterd worden, kan zeker een leuk spel worden.

Dit vond ik sterk: Origineel, grappig bedacht.

Dit kun je nog verbeteren: Sprites, wat een de gameplay.

Eventueel nog suggesties: Die ratten lopen te sloom (mening).

Dank je voor het invullen.
Persoonlijk vind ik de graphics op zich wel goed, maar jij zal het wel weten Knipoog
Welke graphic-dingen vond je dan niet goed?

Dat wat een de gameplay snap ik niet, maar het zal wel iets met gameplay zijn, wat is er dan mis?

Ja die ratten, daar heb ik al meer klachten over gehad Tong ...


Naar boven Gelogd

nielsjes1
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1473


« Antwoord #5 Gepost op: 1 Maart 2010, 19:12:10 »

Ik vond de achtergrond, dieren, en tilesets niet echt goed bij elkaar passen, sommige waren heel realistisch, andere meer cartoon achtig. De gameplay: Als je vos bent, en je moet van platform naar platform springen, zijn de platformen 32 lang (bijv.) en de vos 64 (bijv.) dit geeft nog al een raar effect.


Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 1 Maart 2010, 19:13:15 »

Ik vond de achtergrond, dieren, en tilesets niet echt goed bij elkaar passen, sommige waren heel realistisch, andere meer cartoon achtig. De gameplay: Als je vos bent, en je moet van platform naar platform springen, zijn de platformen 32 lang (bijv.) en de vos 64 (bijv.) dit geeft nog al een raar effect.

Ok, bedankt!
Ik zal kijken wat ik er aan kan doen.
(ik gebruik btw geen tilesets)

Al ben ik het niet helemaal eens met dat dat "Als je vos bent, en je moet van platform naar platform springen, zijn de platformen 32 lang (bijv.) en de vos 64 (bijv.) dit geeft nog al een raar effect.".
Dit 'effect' komt natuurlijk omdat je er uitsteekt. Dit heb je net zo goed bij andere spellen als je ook op het randje staat. Dit effect is alleen weg te halen door héle dunne sprites te gebruiken.

Bovendien vraag ik me af of je het spel wel 'genoeg' gespeeld hebt om er zo'n 'groot' oordeel over te 'vellen''.

Maar het gaat ook een beetje om de eerste indruk..

« Laatste verandering: 1 Maart 2010, 19:51:15 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2268


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 2 Maart 2010, 17:41:55 »

Ik ga weer lekker dwars liggen door cijfers in m'n eigen schaal te geven (ruwweg 7tallig)

Graphics: 4
Ik ben het met de rest eens, het kan allemaal iets smoother (i.e. minder randjes in de sprites), en (bijv) de kleur van de hond was niet hetzelfde als van zijn icoontje.
Gameplay: 4~5
Opzich degelijk puzzel werk, maar in het begin (eerste 8 lvls; ik heb tot lvl 8 gespeeld) ietsjes te makkelijk. De time mode echter niet, ik haalde lvl 1 met <1 sec op te timer; dit kwam echter door de vervelend langzame muis... De hunter mode is grappig bedacht en past goed.
Sounds (n.v.t.):
Waarom zitten deze er nog niet in?
Interface: 6~7 Netjes, behalve de save en load knoppen, die geen feedback geven. Mss een vijftal opties om uit te kiezen?
Verder ziet het menu e.d. er heel goed uit (Engels: +1), alleen jammer dat het geluid en 'shake screen' het (nog) niet doen.

Totaal: 4.5 /7
Dit is het huidige cijfer, er mag naar mijn mening nog flink wat bijgeschaafd worden, wat neem ik aan ook nog gaat gebeuren (niet voor niets WiP).
De muis (dier) mag echt wat sneller. Verder vind ik het jammer dat, als je doodgaat (expres geprobeerd), je de message "Je bent dood!" krijgt te zien.
Ik had eigenlijk een bloederige explosie van haren en pootjes verwacht.

Ik wil, als je bovenstaande minpuntjes verbeteren, graag nog een volgende versie spelen.

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2038

Attack his weakpoint for massive damage


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 2 Maart 2010, 17:43:53 »

CIJFERS:
Graphics:
  5
Gameplay: 7.5
Interface:  6.5
Totaa:l  6.33

OVERIG:
Korte mening over het spel:

Het is een originele kijk op het platform/puzzel genre.
Had dit nog niet eerder op het NGMC gezien maar het is zeker leuk.

Dit vond ik sterk:
-Het overzicht van het menu en alles wat daarmee te maken heeft. (de interfaces)
-De verschillende modusses! Zeker een leuke toevoeging om de gameplay te strekken.
Hoewel de hunter niet het slimste persoon is is het nog wel grappig.
Ik zou de hunter toch een kleine AI proberen te geven en hem ook een beetje mee te laten bewegen en het geweer alleen te laten schieten EN volgen als er geen platformen tussen zitten. Gemoedelijk

Dit kun je nog verbeteren:
Het grafische deel is matig, daar kan nog wat aan gedaan worden.
Wat ook handiger is, is om niet na elk level naar level select te gaan maar gewoon naar het volgende. Dan in het hoofdmenu kiezen welke modus je wilt doen en welk level. (van de open gehaalde levels natuurlijk)

Eventueel nog suggesties:
Heb ik eigenlijk al gegeven hierboven. ^^
Maar een tutorial op het begin zou wel een stuk professioneler ogen. Knipoog

Sterkte met je CGC deelname!
-Tai


Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 2 Maart 2010, 18:52:53 »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga weer lekker dwars liggen door cijfers in m'n eigen schaal te geven (ruwweg 7tallig)

Graphics: 4
Ik ben het met de rest eens, het kan allemaal iets smoother (i.e. minder randjes in de sprites), en (bijv) de kleur van de hond was niet hetzelfde als van zijn icoontje.
Gameplay: 4~5
Opzich degelijk puzzel werk, maar in het begin (eerste 8 lvls; ik heb tot lvl 8 gespeeld) ietsjes te makkelijk. De time mode echter niet, ik haalde lvl 1 met <1 sec op te timer; dit kwam echter door de vervelend langzame muis... De hunter mode is grappig bedacht en past goed.
Sounds (n.v.t.):
Waarom zitten deze er nog niet in?
Interface: 6~7 Netjes, behalve de save en load knoppen, die geen feedback geven. Mss een vijftal opties om uit te kiezen?
Verder ziet het menu e.d. er heel goed uit (Engels: +1), alleen jammer dat het geluid en 'shake screen' het (nog) niet doen.

Totaal: 4.5 /7
Dit is het huidige cijfer, er mag naar mijn mening nog flink wat bijgeschaafd worden, wat neem ik aan ook nog gaat gebeuren (niet voor niets WiP).
De muis (dier) mag echt wat sneller. Verder vind ik het jammer dat, als je doodgaat (expres geprobeerd), je de message "Je bent dood!" krijgt te zien.
Ik had eigenlijk een bloederige explosie van haren en pootjes verwacht.

Ik wil, als je bovenstaande minpuntjes verbeteren, graag nog een volgende versie spelen.

De sprites zijn idd nog een verbeterpunt Engel
Waarschijnlijk betere sprites volgende versie, maar aangezien ik een waardeloze spriter ben en ze dus van internet haal, is het moeilijk om goede sprites die bij elkaar passen te zoeken. De hond en de stier zijn de grootste 'verbeterpunten'.

Cijfers op schaal 1-7? Gelukkig ik dacht al zo laag Tong (of is het echt 1-10  Verdrietig?)

Eerste 8 levels zijn idd simpeler dan de volgende 17 Tong
Lees trouwens het einde van mijn post eens.
Dat je time mode op <1 sec. haalde kan wel kloppen. De seconden zijn precies uitgemeten en dan vaak +1 of 2.
Het is de bedoeling dat deze modi echt een uitdaging zijn omdat zoals je al zei sommige levels een beetje simpel zijn. Sommige levels zijn ook speciaal voor de time mode gemaakt( bijv. als ik me niet vergis lvl 2).

Wat betreft de sounds, die ga ik als laatste nog toevoegen. Ik ben al een beetje aan het zoeken, maar ik heb de zeven voorkomende dieren niet allemaal in de tuin hoor Tong .

Save en load knoppen, staan op mn lijstje.

Shake screen doet het btw prima hoor. Maar dat is alleen te zien als je met de stier door een muur ramt, en dat gebeurt in de eerste 8 levels nog niet. Nogmaals, zie het einde van mijn (grote) post.

Ja die muis. Je bent nu al de zoveelste die klaagt, ik denk dat ik hem maar wat sneller ga maken Tong..

En dat dood gaan.. Misschien een optie in het menu voor 12+..
Dit is nog WIP he, dus dat soort dingen gaan nog verbeterd worden.

Volgende versie stuur ik je een bericht(?)

Pfff, nu de post van tai nog:

CIJFERS:
Graphics:
 5
Gameplay: 7.5
Interface:  6.5
Totaa:l  6.33

OVERIG:
Korte mening over het spel:

Het is een originele kijk op het platform/puzzel genre.
Had dit nog niet eerder op het NGMC gezien maar het is zeker leuk.

Dit vond ik sterk:
-Het overzicht van het menu en alles wat daarmee te maken heeft. (de interfaces)
-De verschillende modusses! Zeker een leuke toevoeging om de gameplay te strekken.
Hoewel de hunter niet het slimste persoon is is het nog wel grappig.
Ik zou de hunter toch een kleine AI proberen te geven en hem ook een beetje mee te laten bewegen en het geweer alleen te laten schieten EN volgen als er geen platformen tussen zitten. Gemoedelijk

Dit kun je nog verbeteren:
Het grafische deel is matig, daar kan nog wat aan gedaan worden.
Wat ook handiger is, is om niet na elk level naar level select te gaan maar gewoon naar het volgende. Dan in het hoofdmenu kiezen welke modus je wilt doen en welk level. (van de open gehaalde levels natuurlijk)

Eventueel nog suggesties:
Heb ik eigenlijk al gegeven hierboven. ^^
Maar een tutorial op het begin zou wel een stuk professioneler ogen. Knipoog

Sterkte met je CGC deelname!
-Tai

Ook jij bedankt voor je reactie.

De 'hunter' zal ik nog ff aan gaan sleutelen, dat wordt geen probleem, gewoon de functie collision_line. Maar ik ben bang dat hij dan weer een beetje te simpel wordt, dat je er makkelijk aan kan ontsnappen.
De hunter mode is ook vrij nieuw(1-2 weken), en nog min of meer in de eerste testfase, feedback is hier op dus van harte welkom. Ik wil alleen wel de uitdaging bewaren, als je snapt wat ik bedoel.

Voor een verhaaltje over de graphics zie het antwoord aan SLiV.

Ik zal ook een optie om gelijk naar het volgende level te gaan (proberen) toe te voegen, maar dat wordt wel wat moeilijker, aangezien ik het levels unlocken doe met een variabele(global.levelcomplmode1 = gehaalde level) die aan het einde van elk level wordt veranderd. Als je dus niet naar de level select gaat wordt het level niet geünlockt.
Ik weet dat het makkelijker zou zijn een array te gebruiken(global.levelcomplmode1 [1] = false/true), maar daar dacht ik toen niet aan. Waarschijnlijk zit dit niet bij de volgende versie, maar als ik tijd heb zal ik er wat aan doen.

Tutorial zal ik doen. (niet beloofd voor de volgende versie)

Oh ja en ik heb een paar keer naar 'het einde van de post' verwezen bij SLiV.
Om er voor te zorgen dat alle 'niveau's' getest kunnen worden ga ik een cheat vrijgeven:
Code:
iwantalllevels
3 l'en dus.
Invoeren in het menu onder de knop voer cheat in, en dan zie je vanzelf dat ze unlocken.
Ik geef er meteen nog maar één vrij(geen heel geweldige, aan de graphics die daar bij horen wordt nog gewerkt):
Code:
frostyfoxfreezesfrequently
Wat ie doet? Speel mn spel nog maar eens Engel (propaganda)


EDIT: Ik maak wel een optie om de hunter van easy naar hard te zetten, bij easy wat Tai voorstelde, hard zoals het nu is.
Goed idee??

En nog andere reacties van mensen??

« Laatste verandering: 2 Maart 2010, 20:00:05 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 8 Maart 2010, 18:12:27 »

!~!UPDATE!~!

Versie: 1.7.5
Exe: http://easy-upload.nl/f/9MTTvvnQ
Zip: http://easy-upload.nl/f/YUX4Npc0


Wat is er anders?
Er zijn twee grote dingen, nl.:
-Je kunt nu op de level selector pagina een nieuwe tab vinden, trophies. Deze zit tussen standard mode en hunter mode in. Er zijn zes troffëen(hoe schrijf je dat..).
-Muziek! Met dank aan trevortjes.
Verder nog:
Van deze pagina:

..De muis (dier) mag echt wat sneller..
De snelheid is van naar 125% gegaan.

...Netjes, behalve de save en load knoppen, die geen feedback geven. Mss een vijftal opties om uit te kiezen?...
Er zijn nu drie slots

Van testers:
Citaat
1. als je de vogel bent en je drukt pijlte naar onderen in en dan naar links of rechts dan vlieg je met de sprite van pijltje naar onderen naar links toe of naar rechts toe
Gedaan.

En nog:
Een autosave-optie.
Wat bug-fixes die jullie niet hoeven te weten Tong

Veel plezier!



Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2268


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 9 Maart 2010, 12:32:47 »

De Music-optie doet het nog steeds niet, d.w.z de muziek kan niet uit.

(En ja, het was op een schaal van 2-7.)

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 9 Maart 2010, 14:32:37 »

Dat wist ik, ik heb het al veranderd maar dat zit niet in deze versie..


Naar boven Gelogd

Latinus
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 6

GM4LIFE


« Antwoord #13 Gepost op: 9 Maart 2010, 17:50:15 »

Zeker leuk spel Blij

Van mij krijg je een 8- tot 8, maar als er nog updates komen(wat ik aan neem) stijgt het wel tot 8.5, miss 9.

Ga zo door!


Beginnende GM'er Knipoog
Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 9 Maart 2010, 18:39:09 »

Thnx.

Updates komen er Knipoog


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community