game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #900 Gepost op: 12 Januari 2012, 18:09:22 »

Tuurlijk niet, dan doe je toch eerst een schild of staff aan voor je linker hand, en daarna je primaire wapen. Of andersom...

In het echte spel krijg je je armor waarschijnlijk stuk voor stuk, en je armor aandoen is eenmalig. Dus zo erg is het slepen nou ook niet (niet dat 50% van het spel armor aanpassen is.)

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #901 Gepost op: 13 Januari 2012, 16:03:06 »

Heb er een tijdje over zitten nadenken om een effectieve en gebruikvriendelijke (voor zowel jullie als voor mij) Quest systeem te maken. Ik denk dat het aardig gelukt is.

Gehele Quest Tab met links de Quest namen en rechts de omschrijvingen.

Je kan een quest selecteren om actief te zijn. Wanneer een quest actief is wordt je naar de volgende plek geleid in de quest doormiddel van deze icoontjes:

Een nog niet gestarte quest wordt aangegeven met een donkergrijze tekstkleur. Wanneer de quest wel gestart is word de kleur wit en wanneer de quest gehaald is wordt het groen.
In het plaatje hieronder zie je een gehaalde quest en een quest die actief is.

Nu heb ik nog een vraag voor jullie; wanneer je een quest actief maak verschijnt zo'n icoon om de speler heen die je naar het volgende punt leid. Dit is best storend en niet echt mooi.
Hoe zouden jullie dit aanpakken ? (Ikzelf dacht dat ik een klein kompas teken dat in de rechter-bovenhoek verschijnt)

~Tai

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #902 Gepost op: 13 Januari 2012, 16:23:02 »

jep een kompas is wel wat Knipoog

verder ziet het er heel mooi yut

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #903 Gepost op: 13 Januari 2012, 19:38:04 »

Om even een pauze te nemen van het programmeren (en omdat ik zin had weer eens uitgebreid te tekenen) ben ik aan de slag gegaan met een huisje. De rest van Narithia zal in dezelfde stijl gemaakt worden. Ik hoop dat het in de smaak valt !

Klik op plaatje voor ware afmetingen.

~Tai

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #904 Gepost op: 13 Januari 2012, 19:46:01 »

Zeer mooi alleen waar de dakpannen elkaar raken die bruine rand is minder mooi... Dat vind ik raar staan

Naar boven Gelogd

Dylan93
Gebruiker

« Antwoord #905 Gepost op: 14 Januari 2012, 15:30:24 »

Narithia, ik weet nog dat het spel voor het eerst op het forum verscheen en iedereen er gek van was ...

Ik vind het al een goede start, moet wel zeggen dat mij in het begin ook onduidelijk was hoe je een loot venster weg kreeg. Ook is het raar dat je kunt lopen terwijl je inventory of andere vensters openstaan, maak een variable die aangeeft of er menu's open zijn zo ja dan kan de speler niet bewegen Gemoedelijk

Trouwens, als je in je inventory op i drukt spawnen er random spullen, debug neem ik aan Tong ?

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #906 Gepost op: 14 Januari 2012, 15:41:15 »

Anyways, Mooi huisje! (alleen, waarom zo grote tiles, veel zijn dezelfde naasteengeplakt?)

Edit door Kaasje: off-topic deel in dit bericht verwijderd.

« Laatste verandering: 14 Januari 2012, 16:53:08 door kaasje »

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #907 Gepost op: 14 Januari 2012, 15:46:14 »

@Dylan93:
Bedankt voor je reactie.
Ik kan begrijpen dat het onduidelijk is hoe je tabs moet sluiten. Maar wanneer het spel deze fase uitkomt begint het spel met een tutorial boek waarin alles uitgelegd wordt.
Het spel gaat nog door wanneer tabs geopend zijn in verband met het online aspect van het spel.
Ik heb hier al een oplossing voor, maar voor nu heeft dat nog geen voorang.

@SteelKenny:
Met tiles bedoel je de dakpannen ? Ga maar eens na, als jij een dakpan boven je hoofd houdt zal dat ook een groot deel van je lichaam (van bovenaf gezien) bedekken.
Het huis is inderdaad redelijk groot, maar ik wil dat het een beetje geloofwaardig overkomt in plaats van een 96x96 huisje dat van binnen 500x500 is.

Naar boven Gelogd

goodboy
Gebruiker

« Antwoord #908 Gepost op: 14 Januari 2012, 16:03:33 »

Die "popup" menutjes die zijn wel vervelend. kan je niet beter een kruisje doen en/of als je er buiten klikt dat hij dan vedwijnt?

Edit door Kaasje: een aantal off-topic reacties verwijderd (niet uit dit bericht). Blijf on-topic.

« Laatste verandering: 14 Januari 2012, 16:54:29 door kaasje »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #909 Gepost op: 14 Januari 2012, 16:54:53 »

@GoodBoy:
Is het echt z vervelend ? Persoonlijk vindt ik het totaal niet vervelend of kan ik zien wat er vervelend aan is, maar als er echt baat bij is kan ik inderdaad wel kruisjes in de hoek van de schermen toevoegen.

@Community:
Ik denk dat ik voor het weekend even rust neem en Narithia op pauze zet. Ik heb de afgelopen week zo goed als non-stop zitten werken dat ik even een burn-out heb.  Tong
Zal af en toe even aan het spriten gaan en tekeningetjes uploaden op mijn persoonlijke Tumblr Blog zodat ik dit topic niet volspam met alleen tekeningen.

« Laatste verandering: 14 Januari 2012, 17:22:44 door Tai »
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #910 Gepost op: 14 Januari 2012, 17:03:26 »

Dat is omdat jij het erg gewend bent misschien, maar het viel mij ook op. Er buiten klikken of een kruisje zou het moeten sluiten.

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #911 Gepost op: 15 Januari 2012, 17:41:52 »

Je blijft ons wel ermee bezighouden he Gemoedelijk Je bent sinds die lange rustpauze in elk geval niet je vermogen verloren ieders interesse te wekken! Het ziet er nu al heel goed uit!

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #912 Gepost op: 15 Januari 2012, 18:08:00 »

@SteelKenny:
Met tiles bedoel je de dakpannen ? Ga maar eens na, als jij een dakpan boven je hoofd houdt zal dat ook een groot deel van je lichaam (van bovenaf gezien) bedekken.
Het huis is inderdaad redelijk groot, maar ik wil dat het een beetje geloofwaardig overkomt in plaats van een 96x96 huisje dat van binnen 500x500 is.

nvm, men domheid overheerste weer.
Ik dacht dat het bovenste de tileset was  Engel,
maar ik had niet op de deeltjes eronder gelet.

En daarom vroeg ik mij af waarom de tileset zo "groot" was, omdat er veel herhaling kwam Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #913 Gepost op: 15 Januari 2012, 18:23:36 »

Dat is omdat jij het erg gewend bent misschien...
Ik zal een kruisje toevoegen aan de schermpjes, geen probleem.

Je blijft ons wel ermee bezighouden he Gemoedelijk Je bent sinds die...
Bedankt ! Als je het niet erg vindt hoop ik daar ook nog even mee door te gaan.  Tong

nvm, men domheid overheerste weer...
Aha. Neen, dit is inderdaad niet de tile set. Inmiddels heb ik alles (en meer) al opgebroken naar een tile set in nog steeds dezelfde stijl.

~Tai

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #914 Gepost op: 17 Januari 2012, 21:30:52 »

@Community:
Ik ben de multiplayer aan het prepareren. Ik heb een stad gemaakt met quests, vijanden, NPCs, mounts, shops, spread items, eigenlijk alles wat Narithia te bieden moet hebben.
In deze stad, toepasselijk Alfn genoemd, wordt op het moment de multiplayer getest.
Op het moment werkt alles naar behoren wat erin zit.

Is af en werkt:
  • Spelers zien elkaar in elkaars eigen kleuren.
  • Spelers zien elkaars wapens (zowel links als rechts) en armor.
  • Spelers zien elkaars mounts (als je op een paard zit bijvoorbeeld).
  • Spelers zien elkaars companions (op het moment alleen nog een kip).
  • Spelers zien elkaar vechten (vijanden zijn alleen niet server-sided).
  • Goed werkende chat.
  • Server-sided weers condities (regen).
Wordt nog gemaakt voor volgende update:
  • Spelers zien wanneer een mede speler level-up gaat.
  • Spelers zien elkaars acties (de icoontjes boven je hoofd als je een potion drinkt).
  • Spelers kunnen items wisselen voor items of voor geld.
  • Server/Moderator opties: Kick, Mute.

Zover voor de multiplayer progressie. De singleplayer ondergaat ook nog wat tweaks voordat ik de volgende versie plaats. Ik verwacht dat dat ergens eind volgende week wordt, anders over twee weken. Geduld is een schone zaak, maar ik durf te zeggen dat het dit keer het wachten ook waard is.  Gemoedelijk

Voor nu kan ik jullie deze foto laten zien van een foutje met de paarden toen ik met een vriend speelde.
Wat in de chat staat over vast zitten is inmiddels ook opgelost. Dann, is mijn vriend, staat naast me met zijn paard op hem in plaats van hij op het paard.

Draconi smile upon you,
~Tai

« Laatste verandering: 17 Januari 2012, 21:37:54 door Tai »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: