game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #885 Gepost op: 11 Januari 2012, 21:03:18 »

Waarom niet beide? Knipoog

Mvg, mikey Gemoedelijk

Omdat dat niet kan in de poll? Knipoog

Naar boven Gelogd

mikey
Gebruiker

Tekenaar/ Schilder/ Grafisch vormgever

« Antwoord #886 Gepost op: 11 Januari 2012, 21:18:24 »

Omdat dat niet kan in de poll? Knipoog

Ik bedoelde meer op jouw post waarin je zei dat dubbelklik veel beter is dan slepen, maar zelf vindt ik het fijn spelen als allebei de functies erin zitten. Daarom plaatste ik dat bericht en ik bedoelde het een beetje als een hint voor Tai, alleen was dat niet echt duidelijk. Dus bij deze Tai, is het een leuk idee om allebei de functies in het spel te programmeren?

Mvg, mikey Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #887 Gepost op: 11 Januari 2012, 21:57:46 »

Lijkt me duidelijk. Ik zal er aan werken.
Ik verwijder de poll (knop staat blijkbaar onderaan de pagina) totdat er weer een onderwerp zou zijn.

Naar boven Gelogd

Nintendonerd
Gebruiker

Béééééééh!

« Antwoord #888 Gepost op: 11 Januari 2012, 22:19:40 »

• De animatie van de man met de cape is niet echt realistisch. Probeer een iets langere animatie, met meerdere manieren waarop de cape wappert.
  • Het paard loopt onder de goblins
  • Als je van het paard af wilt, staat er nog altijd 'ride' in plaats van 'get off' of iets dergelijks.
  • Wanneer je je invertory, of je stats bekijkt, kan je nog altijd lopen. Onhandig/onnodig, want je ziet vrijwel niks meer van je interface. Het spel op pauze zetten of de schermen kleiner maken zijn 2 opties.
  • Als je de muis precies op de x en y houdt van de speler, flipt ie 'm.
  • Ik zou graag naar links en naar rechts willen kunnen bewegen, voor het ontsnappen van een gevecht bijvoorbeeld.

Een paar bugs/opmerkingen over je spel.

Ik ga binnenkort zelf ook beginnen met een grote rpg, met als doel om er geld mee te verdienen. Als ik dit spel zo bekijk, en zie dat jullie (je werkte in een team toch?) er al bijna een jaar mee bezig zijn, zie ik dat dit geen weggegooid spel wordt. Maar ik zie ook dat het spel (ondanks na een jaar), verre van af is. En volgens mij ik nog geen eens 5 procent van het werkelijke spel gespeeld, of wel?

In ieder geval wens ik jullie veel succes met verdere development.

« Laatste verandering: 11 Januari 2012, 22:21:44 door Nintendonerd »

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #889 Gepost op: 12 Januari 2012, 09:05:20 »

@NintendoNerd:
Bedankt voor je reactie. Maar je mist een beetje geschiedenis-
Narithia is sinds 2009 in de maak voor de Creative Game Challenge van 2010.
Die versie was toen der tijd behoorlijk groot, grote gebieden, veel items, quests en meerdere vijanden.
Na de prijs uitreiking van de CGC2010 en de tweede plaats te hebben gewonnen met Narithia is het topic op slot gegaan en voor bijna anderhalf jaar stil geweest.

Nu heb ik het weer opgepakt, ben begin November 2011 helemaal opnieuw begonnen met het maken van Narithia en heb het topic heropend afgelopen week. Dit is dus een compleet vernieuwde versie, maar het wordt nog wel steeds zoals het in 2009 was.
Ik heb een paar YouTube video links verzameld van de gameplay van Narithia voordat het topic gesloten was:
  • Narithia Arena Fight
  • Narithia Playthrough 1
  • Narithia Playthrough 2

• Die animatie in het menu ben ik ook nog niet helemaal tevreden over. Dit zal ik daarom ook geheid aanpassen (meer frames toevoegen).
  • Ik heb nog geen solide objecten gemaakt of de depth van alles in gesteld. Op het moment heeft dit de kleinste prioriteit.
  • Je kan nog lopen met de tabs open omdat er nog een online engine in zit verwerkt.
Ik moet hier nog wat op bedenken omdat het niet samenwerkt met toekomstige plannen.
  • Bekend, zal opgelost worden.
  • Je kans naar links en rechts lopen tijdens het vechten. Wanneer je een gevecht begint verschijnt er een cursor/pijltje om je speler. Waar dat pijltje heen richt is waar je heen loopt als je op W of S drukt.

Groetjes,
    ~Tai

PS; Ik ben een één mans leger, werk dus alleen.  Knipoog

Naar boven Gelogd

goodboy
Gebruiker

« Antwoord #890 Gepost op: 12 Januari 2012, 15:27:15 »

Je zegt dat je alleen werken maar er staan 2 andere in de credits?

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #891 Gepost op: 12 Januari 2012, 15:47:16 »

@Goodboy:
Rick Roerig heeft een aanvraag voor muziek gemaakt.
4Ce heeft de achtergrond gemaakt in het hoofd menu.
Requests maken betekend niet meteen dat ze in je team zitten. Maar het is wel zo vriendelijk ze in de credits te plaatsen.

@Community:
Betreft het dubbelklikken; ik ben aan de slag gegaan en kwam tot stop toen ik besefte dat het niet gaat lukken omdat je zowel links als rechts wapens kan plaatsen. Bij het dubbel klikken kan je dit niet kiezen en ik wil niet onnodige dingen gaan programmeren.
Voorlopig blijft het zoals het is-...

Naar boven Gelogd

goodboy
Gebruiker

« Antwoord #892 Gepost op: 12 Januari 2012, 15:50:10 »

Nu lijkt het net of ze mee werken aan het spel. kan je niet beter zetten in de credits wat ze beteken voor je spel?

Naar boven Gelogd

ojima510
Gebruiker

« Antwoord #893 Gepost op: 12 Januari 2012, 15:56:35 »

Zo, ik heb even een tijd het spel gespeeld (in de nieuwe update) en dit is mijn beoordeling:

Wat vindt je van het vechten ? Werkt het goed ? Kan iets beter ?
    Werkt goed, in elk geval ziet het er beter uit dan in Narithia uit 2010 (die speel ik nog steeds...)

Is de inventory gebruiksvriendelijk ?
Op het eerste gezicht een grote verbetering tov. Narithia 2010 (dual-wielding, speren, alleen jammer dat een bracelet geen kleine magie-bonus geeft ofzo...)
ik kreeg alleen enkele problemen:
  • Als ik doorging met een spel, waren al mijn voorwerpen weg (Treurig )
  • Als ik twee dezelfde voorwerpen op elkaar plaatste, dan verdween een van de twee, behalve bij pijlen/potions, dan werd het een stack...
  • Soms reageert het voorwerp niet goed (kan ook aan mijn muis liggen)

Is het attributen/status scherm te druk of nog overzichtelijk ?
Perfect. Alweer: beter dan Narithia 2010 Gemoedelijk

De Exp progressie strook mooi zo ? Misschien nog uitbreiden over de hele onderkant ?
ook goed!

ik zou zeggen:
8.5/10
het ziet er goed uit, maar bepaalde verbeteringen zijn welkom!

- Ojima  GameMaker 8

EDIT:

- Ik mis de muziek uit Narithia 2010, vooral in het menu, die vind ik heel mooi Gemoedelijk
- Als ik paard rijd en iemand aanval, dan draait mijn paard niet mee, maar blijft een kant op kijken...

« Laatste verandering: 12 Januari 2012, 15:59:57 door ojima510 »

Tijdelijk weg wegens computer-omstandigheden.

Mijn content:
[Scr + Exa] draw_text_bb
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #894 Gepost op: 12 Januari 2012, 16:28:58 »

@Community:
Betreft het dubbelklikken; ik ben aan de slag gegaan en kwam tot stop toen ik besefte dat het niet gaat lukken omdat je zowel links als rechts wapens kan plaatsen. Bij het dubbel klikken kan je dit niet kiezen en ik wil niet onnodige dingen gaan programmeren.

Begin links, is die niet vrij? Plaats je het wapen rechts. Als die niet vrij is kan het niet ^^

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #895 Gepost op: 12 Januari 2012, 16:53:55 »

Ik er een foutmelding uit kunnen vissen. Wanneer alle goblins dood, en ik klik vervolgens op de Escape toets, dan komt deze fout te voorschijn. Ik denk dat je de coördinaten wilt vragen van een instantie van een goblin terwijl die er niet zijn.

Naar boven Gelogd

Jbenco
Gebruiker

Random

« Antwoord #896 Gepost op: 12 Januari 2012, 17:27:30 »

@Community:
je kunt toch ook een kleine popup maken als je een schild hebt ge-equiped.
met daarop bijvoorbeeld de vraag: wilt u Dual wield gebruiken of one hand en schild?
en aan de hand van deze keuze dus het zwaard verwisselen of het schild?

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #897 Gepost op: 12 Januari 2012, 17:39:06 »

@Jbenco:
Dat zou het originele idee erachter weghalen wat snel wisselen was tussen items was.

@mbeentjes:
Bedankt voor het melden. Ik moest even mijn speurneus hoed opzetten om te achterhalen hoe dat zat, maar het is opgelost. Zal meekomen in de volgende keer dat ik update.

@Game-Maker-T:
Dat zou de kans weghalen van keuze. Ik prefereer links een schild of staf te hebben en rechts een primair wapen. Ik denk dat ik het idee onderaan de lijst zet en er later maar naar terugkijk. Het wekt teveel onnodige stress op wat mijn motivatie omlaag haalt.

@Ojima510:
  • Ik wil graag magie bonussen geven aan de armbanden, maar dat heeft nu weinig nut als er nog niet eens enig Magick te gebruik is, daarom heb ik het nog allemaal op 0 gelaten.
  • Je verzamelde items worden niet opgeslagen, dat heb ik ook laten weten. Dit zal uiteraard wel het geval zijn wanneer de wereld gemaakt is.
  • Het muziek staat klaar maar heb ik expres er nog niet ingedaan omdat de rest van het spel nog wel stil is.
  • Als jij op een paard zit en met een stok om je heen zou slaan- dan gaat het paard toch ook geen pirouetjes draaien ?  Knipoog

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #898 Gepost op: 12 Januari 2012, 17:43:59 »

@Game-Maker-T:
Dat zou de kans weghalen van keuze. Ik prefereer links een schild of staf te hebben en rechts een primair wapen. Ik denk dat ik het idee onderaan de lijst zet en er later maar naar terugkijk. Het wekt teveel onnodige stress op wat mijn motivatie omlaag haalt.

Tuurlijk niet, dan doe je toch eerst een schild of staff aan voor je linker hand, en daarna je primaire wapen. Of andersom...

Naar boven Gelogd

ojima510
Gebruiker

« Antwoord #899 Gepost op: 12 Januari 2012, 18:02:36 »

@Tai
@Ojima510:
  • Als jij op een paard zit en met een stok om je heen zou slaan- dan gaat het paard toch ook geen pirouetjes draaien ?  Knipoog
Je zou hem in dezelfde richting als de speler laten kijken, want nu draait de speler rond op het paard, en dat ziet er ook niet al te normaal uit... Knipoog

- Ojima

Tijdelijk weg wegens computer-omstandigheden.

Mijn content:
[Scr + Exa] draw_text_bb
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 58 59 [60] 61 62 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: