game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Tai
Gebruiker

« Antwoord #195 Gepost op: 6 April 2010, 14:14:22 »

Met een snelle optie voor potions wordt het vechten iets dynamischer, maar heal-spells zijn misschien minder handig. Je zou ook kunnen doen dat je potions alleen buiten gevechten kan gebruiken. Het blijft een gameplay keuze.
Ja, dat is inderdaad ook een probleem waar ik mee zit.
Want een RPG zonder heal spells? Tong
Maar om de speler potions niet in een gevecht te laten gebruiken vindt ik een beetje cr. Dus dan zou de skill een beetje overpowerd moeten overkomen lijkt me om het een beetje te balanceren.
Mocht je zonder potions komen te zitten. (maar ze zijn ook weer vrij goedkoop en makkelijk te maken met crafting) gosh, ik haat balans in games maken. O_O

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #196 Gepost op: 6 April 2010, 14:17:45 »

Ik denk dat zonder 'snel gebruiken'-knop het beter gebalanceerd is, de speler moet dan immers door een menuutje heenklikken, wat het mogelijk maakt maar minder aanlokkelijk; dit zou het redelijk kunnen balanceren. (Tenzij potions te overpowered zijn natuurlijk..)

Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker

« Antwoord #197 Gepost op: 6 April 2010, 15:53:48 »

ja maar voor de mensen die de demoon nog niet hebben verslaagen die gaan dan hard dood de spell van die demoon (vuurspell) hit je hard dood en die gsat zelf hit dan ook nog is 20-30 erbovenop dat kan je niet zonder health potions

even nog 2 bugs:
Code:
for object alpha_control:

Error in code at line 22:
               { if (global.enemy.injury[ii])
                                  ^
at position 33: Unknown variable injury or array index out of bounds
dit is als ik een dummy aanval boven in het kasteel bij allemaal krijg je deze foutmelding.

de 2de is:

de health en mana potions costen bij mij maar 20 copper en 40 copper inplaats van 2 zilver en 4 zilver best gek want dat was op et begin bij mij niet

« Laatste verandering: 6 April 2010, 16:09:13 door aragorn0099 »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #198 Gepost op: 6 April 2010, 16:13:49 »

ik ben inderdaad frequent de prijzen en Exp en levels aan het veranderen om een goede balans te vinden. Hier ga ik ook niet verder op in...
De dummy veroorzaakt inderdaad errors omdat ik die ben vergeten injuries te geven.
Hij staat namelijk niet onder de vijanden map en heb ik hem daardoor over het hoofd gezien.
Had dit al gefixt, maar niet ge'upload. Ik upload ook pas weer als ik klaar ben.

Naar boven Gelogd

Zoralinkfan2007
Gebruiker

Ook wel bekend als DarkzFlame

« Antwoord #199 Gepost op: 7 April 2010, 15:35:37 »

Trouwens,Heb je Narithia nog opgestuurd naar CGC?

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #200 Gepost op: 7 April 2010, 15:57:11 »

Trouwens,Heb je Narithia nog opgestuurd naar CGC?
Ja dat heb ik zeker. Het is dan wel niet af, maar met de laatste 2 dagen van de paas-vakantie had ik het af kunnen laten lijken. Gemoedelijk
Ik heb voor elk gebied nog nieuw muziek toegevoegd, de meeste bekende bugs gefixed. (in elk geval alle waar ik van wist) en het speel scherm is nu 100px breder geworden en ik moet zeggen dat dat inderdaad veel beter en k mooier speelt!
Met de nieuwe 100px aan de zijkant heb ik, zoals je me vorige post kan zien in de screenshot, neergezet hoeveel HP en MP potions je hebt, hiervoor heb ik ook een nieuwe skill toegevoegd waarin je MP potions gebruikt net zoals je HP potion skill.
Als leuk extraatje en als eerste stap voor in de toekomst heb ik ook de eerste follower gemaakt. Dit zijn NPC's die je volgen en of entertainen. Nu is het alleen nog een simpele Husky (L) die je volgt en enthousiast rondjes rent als je stil staat.
Last but not least heb ik de hele tutorial herschreven en aangepast naar hoe de gameplay nu is.
Uiteraard hoef je het niet te lezen en ik verwacht ook niet dat veel van jullie dat doen aangezien het tutorial boek een pil van 13 pagina's is. (lees: boek van 350x350 pixels)
*hap naar adem* n de Quest-Log verdwijnt niet zomaar meer. Kwam erachter dat hij een lagere depth had dan de menu depth. Tong
Update vanavond? =)
*lange zucht van verlossing*

-Tai Gemoedelijk

EDIT:
Had vorige week tijdens Beeldende Vorming (AKA teken-les) een paar leuke concepten getekend.
Ook heb ik even een foto gepost over toekomst plannen van Narithia?? h, spannend??

Demon Sarge concept art                                            Elite Warrior concept art

« Laatste verandering: 7 April 2010, 17:04:41 door Tai »
Naar boven Gelogd

Rimevan
Gebruiker

« Antwoord #201 Gepost op: 7 April 2010, 17:11:09 »

Ik kreeg zojuist een error. Toen ik de eerste 2e quest wilde afronden (vlees kopen) door het vlees aan mijn 'vader' te geven toen kreeg ik deze error:

for object obj_dad:

In script dismiss_item:
Error in code at line 11:
      if (global.slot = argument0) then
                 ^
at position 16: Unknown variable slot or array index out of bounds

Ik klikte op Ignore, kon gewoon verder spelen, maar vervolgens liep mijn 'vader' weg en verdween in het niets (niet via de deur). Ik hoop dat je hier iets mee kan;)

Mooie tekeningen trouwens! En 3D...zal nog wel even duren gok ik=P

Rimevan

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #202 Gepost op: 7 April 2010, 17:19:54 »

Seen it fixed it. Knipoog 
Bug is al meerdere keren gemeld en ik heb het ook al gefixed. Toch bedankt voor de moeite.
Bug zit nog wel in het spel omdat ik in grotere delen update met kleine updates tussen door voor echte erge foutjes.
Bedankt over die tekeningen! Engel

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #203 Gepost op: 7 April 2010, 17:24:36 »

@ bug fixes
Nice.
@ concept arts
Nice.
@ toekomst
Persoonlijk zou ik hem eerst afmaken, maar het is natuurlijk wel vet.

Naar boven Gelogd

nielsjes1
Gebruiker

« Antwoord #204 Gepost op: 7 April 2010, 17:53:31 »

@ toekomst
Persoonlijk zou ik hem eerst afmaken, maar het is natuurlijk wel vet.
Ja, ik vind hem nu wel leuk, en dat 3D poppetje vind ik er minder leuk uitzien dan de sprites nu. Emotieloos

Naar boven Gelogd

Rimevan
Gebruiker

« Antwoord #205 Gepost op: 7 April 2010, 17:58:14 »

Ok, mooi dan=)
Ik heb weer een bug ontdekt, kijken of je deze al hebt Knipoog

Er staat daar -2, dus je picklocking skill zou je met 2 kunnen verlagen? Ik ga nu even uitproberen wat er gebeurt als ik die skill 'verhoog'.

Rimevan

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #206 Gepost op: 7 April 2010, 18:06:51 »

@SLiV:
Ik snap dat je het eerst zou afmaken. Maar het was de bedoeling om Narithia in eerste instantie al 3D te maken. Maar toen hoorde ik over de CGC en dacht ik 'h, laat ik daar aan mee doen!' Daarme besefte ik dat 3D nooit zou lukken binnen de deadline. Daarom zie je ook allemaal sprites uit mijn vorige games. Nu de deadline over is wil ik doen wat ik al eerst wou. Gemoedelijk

@Nielsjes1:
Hij is niet mooi dat klopt! Maar het is ook niet het poppetje dat in het spel komt.
Dit zijn standaard GM getekende vormen om animaties te testen. Uiteraard ga ik modellen maken, wat ik overigens geweldig vindt om te doen dus dat kan best mooi worden. Knipoog

@Rimevan:
Er zijn items die je attributen omlaag halen h. En als je die attribuut nu leveld komt dat uiteraard bij je standaard level en niet bij je bonus punten.  Knipoog

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #207 Gepost op: 7 April 2010, 18:12:45 »

@Rimevan:
Er zijn items die je attributen omlaag halen h. En als je die attribuut nu leveld komt dat uiteraard bij je standaard level en niet bij je bonus punten.  Knipoog

Ik adviseer je om het toch niet lager dan 0 te laten gaan(if skill<0 then skill=0).
(heb even geen zin om een verhaaltje op te hangen waarom Tong)

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #208 Gepost op: 7 April 2010, 18:15:06 »

Ik adviseer je om het toch niet lager dan 0 te laten gaan(if skill<0 then skill=0).
(heb even geen zin om een verhaaltje op te hangen waarom Tong)
Ja, ik snap je wel. Zal ik voor zorgen. Tong

Naar boven Gelogd

Rimevan
Gebruiker

« Antwoord #209 Gepost op: 7 April 2010, 18:17:49 »

Maar ik snap nog steeds niet dat er -2 bij staat?

Verder: ik wilde opnieuw starten (om zo even snel te levelen en te testen), maar dat ging niet helemaal zoals het hoorde. Ik kwam wel terug thuis, ik kreeg ook het bericht te zien dat ik wakker werd, maar verder had ik al mijn items nog, had ik de quests gehaald, etc.
Kan zijn dat je dit al gefixt hebt in de nog niet uitgebrachte update, maar je weet nooit;)

Rimevan

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: