game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

aragorn0099
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 131


« Antwoord #165 Gepost op: 29 Maart 2010, 15:30:28 »

HIJ IS ER EINDELIJK!!!

« Laatste verandering: 31 Maart 2010, 14:38:51 door aragorn0099 »
Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 882

HBO Game Design '13-'17


WWW
« Antwoord #166 Gepost op: 29 Maart 2010, 15:31:15 »

(hopelijk irriteer ik nu een paar mensen  Blij)

Gelukt Knipoog



niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 733

YAY FAIRY WA LIEF WA ZACHT!


WWW
« Antwoord #167 Gepost op: 29 Maart 2010, 16:06:57 »

Gelukt Knipoog
jou ook Blij

(mij ook)

maar, er zit toch nog geen verhaal in, hoe kan je dan zo graag de update willen Twijfelachtig




Venator Inc. Forum                                                  Venator Inc. Website
Naar boven Gelogd

tomduck97
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 719


WWW
« Antwoord #168 Gepost op: 30 Maart 2010, 07:45:14 »

Tot nu toe 2 foutjes gevonden:
- Je loopt onder kippen en de meeste andere dingen door in plaats van erover of erlangs.
- De quests kloppen niet. Toen ik 'one small favour' klaar had stond er iets heel anders!

Voorderest is het een mooi en goed spel, er ontbreekt nu nog van alles maar het maakt zeker een kans in de wedstrijd!

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2038

Attack his weakpoint for massive damage


WWW
« Antwoord #169 Gepost op: 30 Maart 2010, 13:40:39 »

Wat bedoel je precies met de quests kloppen niet? Bedoel je wat er in je questlog staat niet overeenkomt met het huidige gebeurtenis?
Bedankt voor je reactie. Gemoedelijk Ben alleen bang dat ik dit (weet ik wel zeker) niet afkrijg voor de dead-line door mijn vele "blegh game-maker" dagen. =/

Wederom excuses voor late updates etc...
Maar dat neemt niet weg dat het ook beter wordt. Heb na veel puzzelen de injuries afgekregen. Dat zijn kleine icoontjes boven je level (ook bij vijand) die aangeven of je een injurie hebt. Wat is een unjury? Een aandoening zoals, bevroren, verbrand, vergiftigd of in shock! Op het moment heb ik 2 aanvallen die gebruik maken van injuries namelijk Charged Strike; zet je in schock voor 4 seconden als recharge voor volgende aanval. En een geheel nieuwe skill Blizzard; bevriesd je vijand voor 10 of 15 seconden. Unlocked op level 15 magic.
Verder heb ik het vecht-engine nu optimaal gemaakt. (op balans van attributen na) Het vluchten gaat nog een beetje stroef maar daar bedenk ik wel wat op. Zo zijn vijanden nu agresief en niet-agresief en ťťn van de nieuwe vijanden is een Alpha male wolf. Als je die aanvalt komen de andere wolven hun leider bijstaan; niet voor beginners dus!

-Tai Emotieloos

Edit: bedankt @ BlueMoonProductions voor geweldig quest idee. Meer hierover in de toekomst. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 30 Maart 2010, 14:02:52 door Tai »

Naar boven Gelogd

Shiritt
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 733

YAY FAIRY WA LIEF WA ZACHT!


WWW
« Antwoord #170 Gepost op: 30 Maart 2010, 13:45:44 »

"blegh game-maker dagen"

dit herken ik, van lang geleden, maar vaak komt dit doordat je dan je code's te ingewikkeld maakt, waardoor het een lijdensweg word om er nog aan te werken.

een handige manier om dit te voorkomen is veel classes gebruiken, dat is eigenlijk iets wat iedere programmeur als eerste moet leren, omdat het gewoon zo damn handig is.

Maarja, misschien doe je dat allang al, en zit ik hier weer nutteloze uitleggen te verkopen Tong




Venator Inc. Forum                                                  Venator Inc. Website
Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 30 Maart 2010, 13:49:56 »

... bevroren, verbrand, vergiftigd of in schock...
Edit: bedankt @ BlueMoonProductions voor geweldig quest idee. Meer hierover in de toekomst. Gemoedelijk

Het is shock, niet schock(ik wil niet vervelend zijn maar miss heb je dit ook in de game zelf en dat moeten we niet hebben hť?).

Thnx!

een handige manier om dit te voorkomen is veel classes gebruiken, dat is eigenlijk iets wat iedere programmeur als eerste moet leren, omdat het gewoon zo damn handig is.

Eh, even offtopic, wat zijn classes?


Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2038

Attack his weakpoint for massive damage


WWW
« Antwoord #172 Gepost op: 30 Maart 2010, 14:02:39 »

Haha, sorry wou het in het nederlands schrijven als schok maar was ook tegelijk met engels bezig. Zie hier: bengels. Nee, in-game heet het eigenlijk stunned of recharge. Knipoog

Edit(3):
Download:

Easy Upload (.zip file)

Wat is nieuw?
  • 1 quest: Scouting the scout
  • 3 vijanden: Wolf, Alpha male wolf, Spectox Daemny
  • 2 nieuwe items: Demon ashes, Ivory dyed cape
  • 2 nieuwe skills: Marathon, Blizzard
  • Injuries
  • 1 giga gebied (bestaande uit 2 rooms): Eerie Montix
  • Geluids effecten
  • Vecht engine verbeterd
  • Balans voor attributen deels gefixt
  • Skill tabs: Kijken welke skills je hebt unlocked en welke er nog komen en hoe je ze krijgt. Klik op een beschikbare skill en zet hem handmatig in een quick-custom-slot om in-game te gebruiken!
Injuries:


Blizzard skill in actie:


post-script:
sorry voor het lange wachten en sorry dat het maar ťťn quest is geworden maar ik was gewoon niet gemotiveerd genoeg om hard door te werken. Wat ten koste komt van het spel en de wedstrijd. Alsnog hoop ik dat jullie er plezier mee hebben en hoor graag ideeŽn en foutjes die jullie tegen komen.

-Tai

« Laatste verandering: 31 Maart 2010, 18:23:52 door Tai »

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #173 Gepost op: 31 Maart 2010, 07:31:08 »

Level 5 voor die quest... Tai alsjeblieft... XD

Ik heb wel die spector nog wat gezien, en ik ben er ook achter gekomen hoe injuries werken, ik kan het alleen niet na vertellen als je begrijpt wat ik bedoel..

Hoeveel xp heb je nodig voor level 5 Treurig

(Ik heb iig wel die ivory dyed cape gevonden)

Oh, en een errortje:
Code:
___________________________________________
ERROR in
action number 2
of Draw Event
for object alpha_control:

Error in code at line 22:
               { if (global.enemy.injury[ii])
                                  ^
at position 33: Unknown variable injury or array index out of bounds

Als ik een dummy aanval.. Volgens mij ben je daar de injury vergeten Engel

« Laatste verandering: 31 Maart 2010, 11:39:53 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 131


« Antwoord #174 Gepost op: 31 Maart 2010, 12:10:51 »

Code:
___________________________________________
ERROR in
action number 2
of Draw Event
for object alpha_control:

Error in code at line 22:
               { if (global.enemy.injury[ii])
                                  ^
at position 33: Unknown variable injury or array index out of bounds

deze kreeg ik nadat ik de eerste dummy in het kasteel aanviel gelukkig had ik net daarvoor gesaved ik heb natuurlijk de quest al gedaan en ben al lvl 8 echt een cool gebied ik weet niet hoe groot deze game word maar als ie zo door blijft groeien dan zal dit wel eens het beste spel van het forum kunnen worden in ieder geval mooi werk

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 882

HBO Game Design '13-'17


WWW
« Antwoord #175 Gepost op: 31 Maart 2010, 14:49:53 »

GML:
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Mouse Event for Left Button
for object obj_dad:

In script dismiss_item:
Error in code at line 11:
      if (global.slot[i] = argument0) then
                 ^
at position 16: Unknown variable slot or array index out of bounds

bij het completen van a small favour Tong

mvg,



niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2038

Attack his weakpoint for massive damage


WWW
« Antwoord #176 Gepost op: 31 Maart 2010, 17:17:00 »

@bluemoonproductions:
Ja, level 5. Probleem mee? Engel Nu is het beetje saai, maar zodra de wereld groter wordt, word het levelen ook stukken leuker!
Ik zal de quest overigens nog wel beetje aanpassen omdat als je level lager dan 5 is kan je hem nog steeds halen door gewoon de demoon neer te halen. Dat moet natuurlijk niet gebeuren. En bedankt voor het melden van de bug bij de dummy. De dummy staat niet onder de vijanden tab en ben ik dus vergeten te updaten. Knipoog

@aragorn0099:
Ik weet ook niet hoe groot het wordt, maar het wordt uiteraard stukken groter* dan dit!

@trilobyte:
Bedankt voor het melden. Dat is een nadeel van RPG's. Als een quest eenmaal werkt kijk je er meestal niet meer naar om. Tong

Zal alles fixen en vanavond updaten met de fixes.
*: Ik hoor graag ideŽn voor nieuwe gebieden! Maar houd het (sub-)realistisch.


Naar boven Gelogd

nielsjes1
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1473


« Antwoord #177 Gepost op: 31 Maart 2010, 17:38:36 »

*: Ik hoor graag ideŽn voor nieuwe gebieden! Maar houd het (sub-)realistisch.
Woestijn, regenwoud, strand bij zee, eiland, noord/zuid pool, (ijzige) bergen. Engel


Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5636

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.


WWW
« Antwoord #178 Gepost op: 31 Maart 2010, 17:45:00 »

@bluemoonproductions:
Ja, level 5. Probleem mee? Engel Nu is het beetje saai, maar zodra de wereld groter wordt, word het levelen ook stukken leuker!
Ik zal de quest overigens nog wel beetje aanpassen omdat als je level lager dan 5 is kan je hem nog steeds halen door gewoon de demoon neer te halen. Dat moet natuurlijk niet gebeuren. En bedankt voor het melden van de bug bij de dummy. De dummy staat niet onder de vijanden tab en ben ik dus vergeten te updaten. Knipoog

Ja daar heb ik problemen mee, ik ben lvl3 Tong
En ik heb 2 keer geprobeert die Demon te verslaan en kwam er de 2e keer achter dat ik ongeveer 300xp per keer kwijtraakte..

Trouwens, is die nieuwe quest de mijne(ik kan hem dus niet doen..)

Citaat
*: Ik hoor graag ideŽn voor nieuwe gebieden! Maar houd het (sub-)realistisch.

Ehm... Had een leuk idee maar dit is topdown en daar is dat een beetje moeilijk.
Een soort moeras ding(nog meer naar links, achter dat berggebied) met beesten die uit het moeras klauteren om je aan te vallen(soms, op bepaalde punten), met in het midden een soort uitgestorven spookstad.

Nog quests nodig trouwens? Ik ben op dit moment niet bezig met een game, ik verveel me Engel


Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2038

Attack his weakpoint for massive damage


WWW
« Antwoord #179 Gepost op: 31 Maart 2010, 18:11:08 »

Je quest die je bedacht had zit er nog niet in. Die is in de maak. Knipoog
En je mag nieuwe quests bedenken voor het moeras gebied. Tong
De plaatsen van nielsjes komen ook zeker erin. Niet zo gek eigenlijk aangezien dit allemaal standaard RPG gebieden zijn en ik dus eigenlijk een domme vraag stelde. >.>"


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 78
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community