game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

redblood
Gebruiker

Dvdbrander

« Antwoord #105 Gepost op: 15 Maart 2010, 07:23:34 »

mmm, in t begin word je inventory geopent als je die bonus krijgt, alleen doet het sluit-knoppie t niet.

Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker

« Antwoord #106 Gepost op: 15 Maart 2010, 07:59:08 »

ik kan hem niet opstarten

Code:
for object obj_music:

Sound does not exist.

edit: opgelost Tong

« Laatste verandering: 15 Maart 2010, 08:01:10 door aragorn0099 »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

Attack his weakpoint for massive damage

« Antwoord #107 Gepost op: 15 Maart 2010, 17:08:15 »

mmm, in t begin word je inventory geopent als je die bonus krijgt, alleen doet het sluit-knoppie t niet.
Dan denk ik dat je de versie had gedownload voordat ik bugfix uploade.
Daarin is het al gefixt. Knipoog

ik kan hem niet opstarten
edit: opgelost Tong
Bestanden moeten wel in dezelfde folder staan eh. Tong

edit:
Ik heb even een hele handige update toegevoegd.
Namelijk interactie met je bed in het paleis en je bed in je huis.
Als je dit icoontje ziet:
Dan kan je op het bed klikken wat het icoontje aangeeft en ga je slapen. Hierdoor restore je je Mana en Health weer naar maximum.
En dat er stond dat je 123% hebt is nu weer normaal. Was vergeten de nieuwe questen aan het percentage toe te voegen. Rolt ogen

Download:

Easy Upload (.zip file)

« Laatste verandering: 15 Maart 2010, 19:50:35 door Tai »

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #108 Gepost op: 15 Maart 2010, 17:51:54 »

Hey,

Erg mooi spel. Mijn complimenten voor de graphics en dan met name het menu. Ziet er prachtig uit allemaal. Verder gaf ook de muziek meteen al sfeer. Jammer dat er in het echte spel nog geen muziek is, want ik denk dat dat qua sfeer echt al heel erg uitmaakt.

+ Sfeer
+ Mooie graphics
+ Genoeg te doen, zeker als je het uitbreidt

- Hier en daar wat vreemde bugs
- Besturing is wat matig
- Messages in plaats van textboxen

Ik zal de minpuntjes even nader verklaren:
- Toen ik de quest 'Bloodlines' startte, was het mij niet duidelijk dat ik, nadat ik de armor uit de kist gepakt had, naar de vader terug moest. Ik ging dus weer naar buiten, waar ik er even later achterkwam dat ik weer naar het huis moest. Echter, toen ik daar binnen kwam, was vader opeens weg. Ik kwam daarom ook niet verder en ben daarom gestopt met het spelen van het spel.
- De items die vijanden droppen verschijnen weer als je deze hebt opgepakt, in een huis gaat, en er weer uit loopt.
- Als je in een huis gaat en er daarna weer uitloopt, krijg je er opeens experience bij.

Over de besturing:
- Af en toe blijf je vastzitten of haperen als je vlakbij muren loopt. Dit stoort ontzettend, als alles glad en soepel verloopt, zal het al beter speelbaar zijn.
- Het menu is met de pijltjes, terwijl de rest van het spel met WSDA en muis is. Maak het menu met zowel muis als WSDA, of alleen WSDA, want dit is een beetje raar en werkt onpraktisch.

Over de messages:
Dit staat gewoon heel erg rommelig. De messages staken bij mij ook half uit het speelscherm en bovendien wordt je uit het spel gehaald erdoor. Ik zou echt textboxen maken, want die messages, hoe mooi ze ook opgepimpt zijn, passen gewoon niet bij het geheel: het is gewoon minder goed afgewerkt. Misschien kan je overigens maken dat de inventory (de HUD onderin) verandert in een dialoog, zodra je begint te praten?

Al met al zeker een mooi spel. Succes! Gemoedelijk

Groeten,
Kaasje

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #109 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:21:16 »

Bedankt voor de review.
De muziek ingame gaat er zeker komen, dat zit dus wel snor.

antwoorden op volgorde van vragen
- Als het goed is, na het openen van de kist, komt er een quest marker boven je vaders hoofd. Tevens staat het in de quest log. Maar dat is geen excuus om hem niet terug te halen als je de kamer in en uit gaat. Ik ga er naar kijken.
- De items die vijanden droppen heb ik totaal geen aandacht aan besteed om eerlijk te zijn.
De balans tussen soort vijand en item klopt ook niet helemaal. Koe en kip droppen hetzelfde als de goblins. Tong Ik wou dit verder uitbreiden zodra ik meer aanbod aan items heb. Nu dit er is zal ik er aandacht aan besteden.
- Ik denk dat dit er aan lag dat als je in je huis ging dat de speler een 2e keer werdt aangemaakt en die nog experience kreeg van een gehaalde quest. Dit is verholpen in de update dit ik net geplaatst heb. ;]

- De besturing is hinderlijk, daar ben ik het mee met je eens. Ik heb dit al aangepast want het was nog erger! Ik zal tutorials opzoeken over meer smooth bewegingen.
- Heb ik niet bij stil gestaan. Ik zal het menu met WASD doen. Zal ook even in doe hoek van het menu vermelden hoe je in het menu navigeerd.

-  Zelf ben ik het daar niet zo mee eens maar ik zie het wel in.
Maar ik heb wel al een mooi idee om van de HUD een textbox te maken. Hoe ik het ga uitvoeren moet ik alleen nog even bekijken.

Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker

« Antwoord #110 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:23:28 »

is er een maniet om je character te houden in de volgende versies want ik ben al erg ver en heb er al best veel tijd aan uitgegeven het is nogal verslavend Tong dus is er een manier???

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #111 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:31:40 »

is er een maniet om je character te houden in de volgende versies want ik ben al erg ver en heb er al best veel tijd aan uitgegeven het is nogal verslavend Tong dus is er een manier???
Dat gebeurt vanzelf. Zodra je je spel afsluit (van in-game naar hoofd-menu) wordt er een INI-file aangemaakt in dezelfde folder als de EXE. van Narithia.
In die file (kladblok icoontje) worden al je status opgeslagen. Zodra er een nieuwe versie uitkomt hoef je alleen de oude EXE te vervangen met de nieuwe EXE. Zolang je de INI houd is er niks aan de hand. Gemoedelijk

Ik raad het aan de zip op te slaan in een map en alles te houden.
Elke nieuwe versie oude EXE vervangen door de nieuwe EXE. Zo kan je doorspelen met je karakter.

Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker

« Antwoord #112 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:34:12 »

yeeeeeeeeee  Blij goed overna gedacht wat denk je wat je met de volgende versies gaat doen? wat word er nieuw wat ga je er nieuw in doen ik ben nieuwschierig  |8D !!!!! ohh ja ik was het bijna vergeten de skill water strike doet helemaal geen dmg bij mij is dat normaal? volgens mij niet he ik wilde het nog even melden Tong

« Laatste verandering: 15 Maart 2010, 18:37:05 door aragorn0099 »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #113 Gepost op: 15 Maart 2010, 18:49:38 »

Epic fan gespot? Engel
Preview van dingen dat je kan verwachten volgende keer (en daarna):
  • Quest: Battle for Elite's
  • Zooitje nieuwe items: kan niet zeggen welke. Hangt af van waar ik zin in heb en wat goed van pas komt.
  • Ik ga de Exp/level balans veranderen. De verschillen zijn te groot per level. Dat gaat de aandacht van de speler halen.
  • Balans in vechten verbeteren. Zelf heb ik 25 strength points (+12) en hit daarme soms 500+ als ik Charged Strike gebruik. Dat is te hoge damage voor te lage level. Dat moet anders dus.
  • Crafting gaat komen! Het menu is klaar, alleen het programmeren ervan nog. Je kan dus potions gaan maken met de ingredienten. Gemoedelijk
  • ik hoop ook een begin te kunnen maken aan de Dragon skill (voluit: Dragon Taming). Dragon taming houd in het verzorgen van je eigen draak wiens skill je ook kan trainen.
    Het idee is dat je op dragon level dit op hem kan vliegen en op dragon level dat op hem kan rijden enzovoorts...
  • Last but not least:

Tussen door komen er uiteraard kleine updates waarvan je misschien niks merkt wat met name af een toe een nieuw gebiedje en voornamelijk bug-fixes zijn. Gemoedelijk

Edit:
Heb even wat bugfixes gedaan van dingen die ik niet kon oplossen. 2 uur staren naar een script heeft eindelijk gewerkt. De items analyseren werkt nu perfect, eveneens het weggooien van items.
Ook je verdiende geld werdt niet goed opgeslagen in de INI. Dat is nu wel het geval.
Sorry dat de magic aanval het niet deed, nu dus wel! Gemoedelijk
Download:

Easy Upload (.zip file)

Hebben jullie de schat eigenlijk al gevonden van Treasure Hunt? Tong

« Laatste verandering: 15 Maart 2010, 21:18:49 door Tai »

Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

« Antwoord #114 Gepost op: 15 Maart 2010, 20:11:28 »

Hey, daar ben ik weer  Tong
Ik ben nu lv vier en kreeg zo'n mooi venster:
Citaat
Congrations
[te veel typ werk  Tong]
You are now level 4.
[nog meer te veel typ werk  Tong]
Ik dus heel blij op oké drukken, maar elke keer dat ik dit doe krijg ik nog een venster met deze tekst. Na een paar (honderd) keer klikken lukte het me eindelijk het venster te sluiten  Blij
E: 19 str  Engel
E: nog een bug: je kan uit de room in de nieuwe map.
Ja, was niet zo moeilijk  Knipoog
E: ehm... hij is nog geel, maar ik heb wel een schat gevonden links boven in de map... Is dat hem niet?
E: ow, ik mocht hem twee maal doen  Tong

E: nog een bug, ik heb echt heel veel geld opgepakt, toen zag ik in me invertory dat ik maar 54 brons had. Daarna ging ik weer veder met doden en geld op pakken en nog steeds maar 54 brons in me invertory. Geen goud, geen zilver, alleen maar 54 brons.

« Laatste verandering: 15 Maart 2010, 20:32:28 door semmy »

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #115 Gepost op: 15 Maart 2010, 20:15:49 »

Ja, maar ik had die wakeup sunshine nog niet gehaald maar was al opgehaald, dus ik moest eerst heel veel trainen voor ik die rookie training quest kon doen, toen ik hem eindelijk kon doen kon ik niet verder omdat ik een special attack(3) moest doen en mn blauwe balk ding was leeg van t vechten maar hij restorede niet, dus toen heb ik mezelf in de ini ff wat mp gegeven en toen kwam je spel daarachter en delete'e ie hem. Lange zin...

En ik heb eigenlijk geen zin om overnieuw te beginnen..

Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

« Antwoord #116 Gepost op: 15 Maart 2010, 20:28:12 »

Code:
for object obj_diligo_fight:

In script buy_wares:
Error in code at line 13:
               if (item_price[i] <= global.cash)
                                           ^
at position 42: Cannot compare arguments.
Ik wou een iron schild kopen ondanks dat ik wist dat ik te weinig geld had  Engel
Deze bug in me hersenen komt doordat ik heel veel geld drops krijg maar me geld maar niet omhoog wil  Engel

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #117 Gepost op: 15 Maart 2010, 21:11:40 »

Er blijft iets vreemds met het geld. humz... Twijfelachtig
Dat je de map uit kunt is niet echt een bug. Er is gewoon geen gebied erna.
Dat 100 keer congratulations message zou helemaal niet moeten gebeuren! Sorry hiervoor.  Emotieloos

Ja, maar ik had die wakeup sunshine nog niet gehaald maar was al opgehaald, dus ik moest eerst heel veel trainen voor ik die rookie training quest kon doen, toen ik hem eindelijk kon doen kon ik niet verder omdat ik een special attack(3) moest doen en mn blauwe balk ding was leeg van t vechten maar hij restorede niet, dus toen heb ik mezelf in de ini ff wat mp gegeven en toen kwam je spel daarachter en delete'e ie hem. Lange zin...
Had in vorige post gezet dat als je gewoon naar het bed toegaat in de oost vleugel en gaat slapen je health en mana weer naar maximum ge'restored worden. Emotieloos
En ja, als je de INI aanpast wordt je account verwijderd wegens cheaten. Spijtig, maar sorry.
Gelukkig zijn het maar 5 quests wat opzich wel snel gebeurd is. Alleen de levels ben je wat langer mee zoet.

Edit:
nom nom, sorry voor de vele bugs en bug fixes vandaag. Maar moet ook zeggen dat een RPG maken geweldig is, maar het bug testen kan ik niet altijd alleen... Vergeet gewoon vaak dingetjes omdat als je 1 ding verandert heeft dat met RPG's vaak effect op heel het spel. =|
Download:

Easy Upload (.zip file)

Preview:

« Laatste verandering: 16 Maart 2010, 13:22:42 door Tai »

Naar boven Gelogd

aragorn0099
Gebruiker

« Antwoord #118 Gepost op: 16 Maart 2010, 10:44:58 »

volgens mij heb je echt een fan gevonden ik ga hem meteen downloaden  |8D ik ben gek op dit spel ik ga het door spelen en plz stop niet met het uitbreiden van narithia het is de beste game maker RPG OOIT  |8D |8D |8D |8D |8D |8D |8D

edit: kun je voor de volgende grote versie ok een baas maen die je moeilijk kan verslaan?? want het gaat allemaal zo makkelijk en graag meer mannetjes ik moet steeds het land in en uit om meer manetjes te krijgen dat gaat nogal sloom Tong
en als je een bug tester nodig hebt wil ik het graag voor je doen als je wilt  Engel

edit2: ik heb een groot probleem ik zit vast in een bug en ik wil liever niet overnieuw beginnen plz kun je iets van een home teleport maken ofzo? das fijn omdat je dan als je in een bug zit zoals ik nu niet overniuw hoeft te beginnen plz help me!!

« Laatste verandering: 16 Maart 2010, 11:08:11 door aragorn0099 »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #119 Gepost op: 16 Maart 2010, 12:14:56 »

In volgende versie komt niet zozeer een grote baas. Maar wel een groot gevecht. Knipoog
Zou je even meer kunnen vertellen over die bug? Ik zal een teleport maken maar ik wil ook dat die bug dan niet meer gebeurt begrijp je.
Ik heb een ring gemaakt die je kan kopen in de Draconic Diligo battle shop van Fender. Voor een prijsje van 2 silver is hij van jouw. Met die ring kan je oneindig vaak teleporteren naar het paleis. Gemoedelijk
Dit is het idee teminste nog, zodra ik het af heb zal ik het posten.

Edit:
Ik heb de ring gemaakt.  Inclusief een simpele maar leuke teleportatie effect. Gemoedelijk
Download:

Easy Upload (.zip file)

« Laatste verandering: 16 Maart 2010, 13:23:29 door Tai »

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: