game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Tai
Gebruiker

Attack his weakpoint for massive damage

« Antwoord #45 Gepost op: 27 Februari 2010, 11:17:54 »

Nee meer dan dat valt er in principe niet te doen.

@Sliv:Ik heb even gekeken en aan het begin van het spel krijg je inderdaad de turorial niet! Dat was me gewoon niet opgevallen dus mijn enorme excusses dat ik tegen iedereen zei het staat in de tutorial. Treurig
Met de AD knoppen kan je nog niks doen, zal ik later even naar kijken. Knipoog
Ik ben nu ook aan het intro begonnen van het spel! Ben alleen bang dat ik dat voor morgen niet afkrijg. ={

Naar boven Gelogd

Avickum
Gebruiker

« Antwoord #46 Gepost op: 28 Februari 2010, 15:27:14 »

Ik was het spel aan het testen en toen ik uit het beeld liep en wat rond draaide (ik ben slecht in WASD besturing) kreeg ik deze error:

GML:
for object obj_dad:

Error in code at line 13:
       if point_distance(x,y,obj_player.x,obj_player.y) < (sprite_width*2)
                                        ^
at position 39: Unknown variable x

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #47 Gepost op: 2 Maart 2010, 15:31:07 »

Ziet er goed uit.
Mooie grahics, goed uitgewerkt(wat er nu is dan).
Tja het is alleen vrij kort. 2 korte quests, en ergens achteraf lagen nog een cape, wat geld en een ketting, toch?

Je kan trouwens een beetje op die tafel van de ´vleesverkoper´ lopen.

Maar niet een te goede game maken he, je bent tenslotte een conccurent(ik doe ook mee aan de CGC)

Maar het ziet er goed uit!

(en het zou niet op runescape lijken, maar one small favour komt me redelijk bekend voor Engel )

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #48 Gepost op: 2 Maart 2010, 16:16:37 »

Dat ik een concurent erbij hebt geeft me alleen maar meer reden om het beter te maken. Tong
En one small favour is niet per sé runescape. Het is gewoon een uitdrukking voor een karweitje. Gemoedelijk

Sorry dat ik niet meer ge'update hebt. Jullie kennen dat soort dagen vast wel waarvan je denkt 'nee he, echt even geen zin in GameMaker!'
Het komt er snel aan. Met een tweede stad!

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

« Antwoord #49 Gepost op: 2 Maart 2010, 17:05:58 »

Dat ik een concurent erbij hebt geeft me alleen maar meer reden om het beter te maken. Tong
En one small favour is niet per sé runescape. Het is gewoon een uitdrukking voor een karweitje. Gemoedelijk

Sorry dat ik niet meer ge'update hebt. Jullie kennen dat soort dagen vast wel waarvan je denkt 'nee he, echt even geen zin in GameMaker!'
Het komt er snel aan. Met een tweede stad!

OK, als je trouwens mijn game wilt zien, die heb ik net hier op W.I.P. gepost (animalquest).
Ik ben er niet heel tevreden over maar het moet kunnen.

Oke srry ik weet ook niet veel van engelse uitdrukkingen ikhad hem alleen een keer in de questlit gezien.

Ja de dage ken ik Tong

EDIT:

Aantal bronzen munten??

En ik heb one small favour gecomplete, maar ik heb nog steeds het vlees in mijn inventory..

Zelf gesprite trouwens?

« Laatste verandering: 3 Maart 2010, 14:46:54 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #50 Gepost op: 5 Maart 2010, 19:59:58 »

Hey allemaal!
Een nieuwe versie ligt klaar, met deze keer het eerste schot naar het hoofd verhaal.
Na de quests in je thuis stad te hebben voltooid komt een mysterieuze man je opzoeken.
Oryth, een lid van de Elite Draconic Diligo, wil JOUW in het leger. Door jouw aderen loopt het gouden bloed van de draken godin. Jij bent de enige die de herbestorming van Narithia door de demonen kan stoppen.
Dit zit er allemaal nog niet in, maar deze quest is de start hiervan. Gemoedelijk

OPGELET: Graag de INI file verwijderen IVM veranderingen die er gemaakt zijn en voor een onneerlijke voorsprong zouden zorgen en bugs.
Download:

Easy Upload

Wat is er nieuw?
* Besturing geheel aangepast:
Lopen is nu met de muis en WASD. De cursor veranderd naar de mogelijke acties als je boven een object/persoon hovered. Je moet natuurlijk wel binnen bereik zijn.
* 2 Nieuwe quests. 1 van de quests is gewoon het lezen van de tutorial. De ander staat boven aan deze reactie.
* Nieuwe vijand, stelt niet veel voor maar is er IETS meer te doen. Een koe. Rolt ogen
* 3 Nieuwe Items gemaakt, je krijgt ze tijdens Blood Lines quest.
* Er zit 1 geluids effectje in. Als je het spel voor het eerst opstart.
* 3 nieuwe gebieden:
     *- Home Town (inside)
     *- Draconic Diligo Palace
     *- Draconic Diligo Palace (inside = nog deels onder constructie, wel betreedbaar)
* Als je dood gaat wordt het nu wat professioneler aangepakt in plaats van YOU IZZE DEADZORZ krijg je nu een mooi bericht waarin staat dat je bent flauw gevallen en een voorbijganger je naar huis hebt gebracht. Maar let op: je krijgt wel EXP penalties!

Door de veranderde besturing is het vechten ietsjes stroef geworden. Geen zorgen, dit wordt gefixt. Ik wou jullie nu gewoon even weer een taste geven van wat er komt. Gemoedelijk

@ BlueMoonProductions:
Raar van het brons dat je hebt, het vlees wordt nu verwijderd in de nieuwe download.
En jep, alles wat je ziet heb ik gesprite. Op de geweldige achtergrond in het menu na. Cool

Veel plezier,
-Tai

EDIT:
Het tutorial boek klopt niet meer met de besturing, dit wordt later aangepast!

« Laatste verandering: 14 Maart 2010, 20:05:44 door Tai »

Naar boven Gelogd

nielsjes1
Gebruiker

« Antwoord #51 Gepost op: 5 Maart 2010, 20:08:00 »

Een paar dingen:
Het tutorial boek klopt nu niet meer.
Als ik een goblin aanviel, ging mn speler opeens naar de linker bovenhoek, ik kan nu niks meer. Treurig

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #52 Gepost op: 5 Maart 2010, 20:18:53 »

Een paar dingen:
Het tutorial boek klopt nu niet meer.
Als ik een goblin aanviel, ging mn speler opeens naar de linker bovenhoek, ik kan nu niks meer. Treurig
Sorry van het tutorial boek, heb even bericht hierboven gezet dat ik dat later fix.
Ik heb meteen gekeken maar er is niks aan de hand met het vechten. Misschien vergeten de New Game te doen? Gemoedelijk
Maar ik heb even snel wat fixjes gemaakt:

OPGELET: Graag een New Game starten IVM veranderingen die er gemaakt zijn en voor een onneerlijke voorsprong zouden zorgen en bugs.
Download:

Easy Upload

« Laatste verandering: 7 Maart 2010, 12:19:47 door Tai »

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

« Antwoord #53 Gepost op: 5 Maart 2010, 20:20:04 »

Whoe, nieuwe versie, die moet ik even proberen natuurlijk Blij
Hm, er lopen allemaal mannetjes rond die knipperen. Volgens mij moeten ze een random subimage hebben, maar de image_speed is geen 0..
En de vader zegt steeds een paar keer achter elkaar be strong kid.
Verder ziet het er goed uit, het is alleen helaas nog steeds wat weinig Treurig

Hm, mooi dat je alles zelf gesprite hebt. Bijna iedereen hier kan een redelijke game maken met GM, maar er zijn maar weinig mensen die ook nog eens goed kunnen spriten. De meesten kunnen er helemaal niets van(ik..).

Veel succes!

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #54 Gepost op: 5 Maart 2010, 20:23:14 »

De game draait nooit om het grafische opzicht eh. Zolang de Gameplay voldoet let je niet eens op de graphics. Ik houd gewoon van dit sub-realisthsce stijltje en het past goed bij een RPG style, dus ben ik hier blij mee.
En hé! Oefening baart kunst.

De vader zegt dat heletijd achter elkaar omdat je dan op hem blijft drukken?
Je moet dan naar buiten en met die Elite praten. Staat ook in je Quest Log. Knipoog

Had net even een paar snelle fixes gemaakt, dat geknipper is nu over. Was vergeten de NPC_parent te geven aan de npc's. ^^

Naar boven Gelogd

BlueMoonProductions
Globale moderator

« Antwoord #55 Gepost op: 5 Maart 2010, 20:26:03 »

De game draait nooit om het grafische opzicht eh. Zolang de Gameplay voldoet let je niet eens op de graphics. Ik houd gewoon van dit sub-realisthsce stijltje en het past goed bij een RPG style, dus ben ik hier blij mee.
En hé! Oefening baart kunst.

De vader zegt dat heletijd achter elkaar omdat je dan op hem blijft drukken?
Je moet dan naar buiten en met die Elite praten. Staat ook in je Quest Log. Knipoog

Had net even een paar snelle fixes gemaakt, dat geknipper is nu over. Was vergeten de NPC_parent te geven aan de npc's. ^^

Hm, graphics zijn wel belangrijk hoor, als de gameplay goed is maar de graphics verschrikkelijk... Dan is er weinig kans dat ik zo'n spel overnieuw ga spelen.

Nee, ik praatte zeg maar tegen hem (afscheid nemen Verdrietig) en daarna zei hij nog 2 of 3 keer tegen me 'be strong kid', maar ik drukte niet op hem.

Ben ook weer klaar met deze versie hoor Engel
Vet coole armor.

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #56 Gepost op: 6 Maart 2010, 12:39:20 »

Nee, ik praatte zeg maar tegen hem (afscheid nemen Verdrietig) en daarna zei hij nog 2 of 3 keer tegen me 'be strong kid', maar ik drukte niet op hem.
.
Ik zal er naar gaan kijken. Denk dat ik al weet waar het aan kan liggen. Gemoedelijk

Ben ook weer klaar met deze versie hoor Engel
Vet coole armor.
Ja, het is niet veel. Maar het is een goed begin vindt ik. En raakt niet te gehecht aan dit armor want je krijgt het Almachtige Rookie Elite armor als de training erop zit. |8D

Ik denk dat ik vanavond weer een update plaats met misschien een nieuwe quest maar sowieso met het verdelen van skill points als je level up bent. Zo heb je eindelijk wat aan level up gaan.
Ik denk ook dat ik iedereen dan een paar vrije skill points geef omdat jullie waarschijnlijk al level 2 zijn en zo 6 punten hebben mis gelopen. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid

« Antwoord #57 Gepost op: 6 Maart 2010, 12:53:09 »

Dit is natuurlijk nitpicking, maar zie het als WiP-opbouwende-kritiek. (Ik tik dit allemaal terwijl ik speel.)
In de introtekst staat een typefout speaks.
Verder staan de messages bij mij niet in het midden, misschien kan je iets met display_width o.i.d. doen?
In de tutorial staat nog een tikfout, wat wel kan maar niet is wat je bedoelt (neem ik aan):
Wit(c)h crafting you can (...).
Verder you attack(s) in het fighting stukje en continuous in Injuries.
Hieronder ontbrak v.m. opeens "press <space> to (..)". Onder skills/spells staat "press <space> to close the book", vervolgens ga je naar "Quests".
En je hebt Charisma vervangen, maar nog niet in de Tut.

Als je het huis weer inloopt en niet meteen doorloopt, ga je weer terug naar buiten.
Misschien kan je instellen dat het praat icoontje anders is als je te ver weg staat.
Phil is vet.
Ik heb de potions nog niet kunnen gebruiken, mss omdat ik weer buiten combat was. Sword sweeper werkt wel (erg effectief).
Verder een messenger die door je heen loopt.
En ja, als je de muis ingedrukt houdt op Dad, zegt hij 2x "Be strong". Wss omdat hij na de message weer denkt dat je de LMB indrukt o.i.d.

Verder heette iemand hetzelfde (Tyalosu). "I like cabbage with mayonaise." lol. Phil kwam ik ook weer tegen. WiP neem ik aan?
Ten slotte lopen er nog wat Elites tegen heggetjes aan, en spawn je ergens in het midden als je het gebouw weer uitgaat.

Maar ik heb 'm wel (voor de tweede keer) 'uitgespeeld'. Dus ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg enthousiast ben.

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #58 Gepost op: 6 Maart 2010, 13:16:52 »

Nitpicking is...? Emotieloos
Citaat
EDIT:
Het tutorial boek klopt niet meer met de besturing, dit wordt later aangepast!

Messages wil ik ook niet in het midden. Maar ik zal ze wel goed in het sherm houden.
Potions kan je altijd gebruiken zolang je potions hebt. Hoven de skill en er staat hoeveel je er hebt. Weet niet of je het door hadm heb de skills nu ook activeer baar gemaakt met de nummers zoals je graag wou. ^^

Phil mag wel vet zijn. Met alle andere Phils die er lopen.
Ik heb NPC's gewoon 12 random namen gegeven en 12 random quotes. Hier ga ik ook niet veel moeilijker over doen.

Zal doen wat je met de icoontes wilt. Kan inderdaad anders wel een beetje verwarrend zijn. Of je moet als je klikt ernaar toe lopen... (hmm)

De Elites die tegen de heggetjes aanlopen is eenmaal zo. Zal er wel even aan werken maar het is niet must in mijn opinie. Ik zal NPC's ook nog even een mask geven zodat je niet door ze heen kan lopen.

Als ik gebouwen uitloop ben ik nog nooit verkeerd Gespawnd. Dus ik kan niet echt oordelen tot ik zelf heb gezien wat het is. Twijfelachtig

Fijn dat je er enthousiast over bent.  Gemoedelijk

Als het nog niet opgevallen was, ik heb in het hoofdmenu naast Continue Game de vooruitgang van alle huidige quests gezet en het Account waar de INI op staat erachter gezet. Zo weetje hoe en wat en hoever. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 6 Maart 2010, 13:19:59 door Tai »

Naar boven Gelogd

4ce
Gebruiker

Afwezig

« Antwoord #59 Gepost op: 6 Maart 2010, 17:48:30 »

hij is al een stuk beter Blij
gave armor en zwaarden etc.
ook het vechtsysteem is verbeterd Tong
ik zie dat ik in de credits sta |8D

nog even wat kleine minnen:
als je uit het kasteel gaat word je in een grasveld gespawnt en ik was telkens aan het klooien met in het huis komen omdat ik steeds weer buiten stond Engel

4ce

Sprite graag.
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: