Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Forum index
Zoeken
Help
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Forums
Games
Work in Progress
(Moderators:
WBG
,
kaasje
)
Narithia
Pagina's:
[
1
]
2
3
...
78
« vorige
volgende »
Advertenties
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Narithia
«
Gepost op:
2 Februari 2010, 16:28:38 »
Narithia is voor onbekende tijd stil gezet...
Zo beter, Ken ?
~ Laatste update:
17:30 (18-2-2012)
~ Laatste preview:
19:24 (21-3-2012)
~ Bug report:
15:51 (8-3-2012)
~
~
Blog:
Tai's Tumblr
~
Welkom in Narithia
Voor jaren leefden het volk van Narithia in harmonie. Geen problemen, geen reden voor problemen. Tot op heden- een mysterieuze kracht heeft een oud kwaad terug over de wereld ontwaakd en is uit op wraak. De Daemni (demonen) zijn terug. Gruwelijke demonen die niks in hun weg laten staan.
De Draconic Diligo, een elite gemeenschap die dicht bevriend is met de Draconis (draken), hebben de Daemni al die jaren terug verbannen naar de diepste laag van de wereld. Nu de Daemni terug zijn, zal de Draconic Diligo niet stilzitten.
Inleiding
Narithia is een open-wereld
Role Playing Game
(RPG) dat zich afspeeld in een semi-realistische fantasie wereld. Vecht tegen monsters, ontdek grote steden of donkere grotten, verzamel allerlei items, beleef grootste avonturen en train je attributen om onverslaanbaar te worden.
Screenshots en videos
~
Screenshot #1
~
Screenshot #2
~
Screenshot #3
~
Screenshot #4
~
YouTube video (v0.07)
~
Download
Singleplayer / Multiplayer
Narithia bevat ditmaal een online modus. Het is nog vrij standaard; andere spelers zien (inclusief wat ze dragen en waar ze op rijden) en chatten.
Hoewel het niet veel is, is avonturieren met kameraden altijd leuker dan alleen. Het spel is nog in een vroege alpha staat en de server zal voorlopig uit staan. Wanneer de server aangezet word, wordt dit vermeld in het topic.
Speel verantwoordelijk en beledig je mede avonturiers niet.
Inhoud
(bijna) Complete basis engine
Character customization
Player vs. Enemy
3 Vijanden (Goblin, Goblin Commander, Dummy Suit of Armor)
Status effecten (Posion, Frost, Burn)
Levels trainen
Regen
Chests
Paard (berijdbaar)
36 items (ook stackable)
Online modus (lees kopje hierboven)
Crafting
Alchemy
Stad om te ontdekken
Werkende Quest engine; 4 Quests beschikbaar
Gameplay / Controls
Menu navigatie
Met de muis verander je de opties en met de linker muisknop selecteer je de gekozen optie.
Bewegen
Je beweegt met de WASD (QWERTY, AZERTY, Pijltjestoetsen optie in het hoofdmenu!). De speler kijkt altijd naar de muis, dit is dan ook de richting van de voorwaarts beweging.
Inventory
Items in je inventory kan je met de linker muisknop oppakken en ergens anders plaatsen. Items kunnen verplaatst worden binnen de inventory zelf, naar de equipment slots en naar de hotbar slots (onderaan scherm). Druk met de rechter muisknop op een item op het te gebruiken, indien mogelijk.
Verschillende items zijn stackable zoals potions en ingrediënten. Deze kunnen ook op elkaar geplaatst worden.
Om items te verwijderen druk je op het prullenbakje naast je inventory slots. Als deze is ingedrukt verschijnt er een rood kader, zolang dit zichtbaar is wordt alles waar je op klikt verwijderd.
Vechten
Als je in de buurt bent van een vijand kan je op de vijand klikken en begin je te vechten. Er verschijnt dan een pijltje rondom de speler die aangeeft in welke richting je loopt, je blijft wel naar de vijand kijken totdat het gevecht afgelopen is.
De schade dat je toedient wordt bepaald door hoeveel punten je wapen heeft en hoe hoog jouw Strength-attribuut is.
Nawoord
Heb je idëeen, foutjes gevonden of wil je gewoon laten weten wat je er van vindt ? Laat het weten. Bedankt voor jullie steun !
Als je een foutje hebt gevonden, kijk dan eerst even in het onderstaande text bestandje of het niet al eerder gemeld is:
Narithia gemelde fouten.txt
(15:51 ~ 8-3-2012)
Hebben jullie ideëen voor skills ? Stuur mij een persoonlijk bericht met daarin het onderstaande stukje. Graag het bericht sturen met als onderwerp
Skill idee
.
Code:
Naam van skill:
Skill type: (Aggressive, Magic, Passive, Active Passive)
Skill effect:
Aggressive, Magic, Passive, Active Passive
Dragons upon you,
~Tai
Antwoord #1000 Gepost op: 25-1-2012 om 14:05:37
«
Laatste verandering: 1 November 2012, 19:12:01 door Tai
»
Naar boven
Gelogd
freeky ostrich
Gebruiker
Offline
Berichten: 275
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #1 Gepost op:
2 Februari 2010, 16:47:05 »
Wouw!
Het ziet er echt prachtig en verzorgd uit. De graphix zijn mooi! Goede uitleg, mooie interface. Alles!
Alleen jammer dat ik al heel gouw vast kwam te zitten in en muur zegmaar... En toen ben ik gestopt, dus verder kan ik niet oordelen. Maar dit kan zeker een mooi spel worden!
Naar boven
Gelogd
lambiory
Gebruiker
Offline
Berichten: 450
met wiskunde kan alles
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #2 Gepost op:
2 Februari 2010, 16:48:28 »
ik ga het zo spelen, hij is nu bezig te downloaden (mijn internet sucks, het duurt nog twee minuten)
[EXA] Grid-Based Collisions
Jump Jump [CGC]
Naar boven
Gelogd
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #3 Gepost op:
2 Februari 2010, 16:49:22 »
@freeky ostrich:
Bedankt voor je positieve reactie.
Wel vervelend dat je vast kwam te zitten. Kan je zeggen waar dat was? Kan ik namelijk even kijken. Ik maak namelijk wel gebruik van masks dus zou niet zo snel moeten gebeuren lijkt me.
@lambiory:
Succes met je epische internet en veel plezier.
Heb net even foto's neergezet voor de mensen die niet zo snel over te halen zijn.
Naar boven
Gelogd
lambiory
Gebruiker
Offline
Berichten: 450
met wiskunde kan alles
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #4 Gepost op:
2 Februari 2010, 16:59:23 »
zeer mooi spel!! goed over na gedacht, hier zijn de puntjes:
- besturing vind ik naar
- goblins zijn moeilijk te verslaan, het is me de eerste keer niet gelukt
- je kan geen items in je inventory verplaatsen(hihi succes ermee
)
- je spel heeft (nog) geen lopende AI, dit is essentieel voor een RPG
+ grafisch zeer mooi
+ leuk uitgewerkt, vooral met de inventory
+ zeer leuk, goede basis quests
«
Laatste verandering: 2 Februari 2010, 18:44:18 door lambiory
»
[EXA] Grid-Based Collisions
Jump Jump [CGC]
Naar boven
Gelogd
freeky ostrich
Gebruiker
Offline
Berichten: 275
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #5 Gepost op:
2 Februari 2010, 17:35:25 »
Ik hbe het nog eens gespeeld! Dubbel wouw!
Heb nu allebij de quests gedaan en ze zijn echt vet!
Alleen bij de eerste goblin werkte het vechten nien. Ik kon alleen aanvallen met die special en de goblin vocht niet terug.
Daarna wel.
De bestuuring is inderdaat best irritant. Ik ben toch voorstander van het naar de muis toe lopen.
Voor de rest geweldig spel. Gaat zeker wat worden.
Naar boven
Gelogd
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #6 Gepost op:
2 Februari 2010, 17:43:55 »
Met de skills activeren moet ik inderdaad nog even puzzelen tot het goed zit.
Als je begint met een skill registreert je vijand dat nog niet en wacht hij op je normale aanval. Ik zelf ben ook voorstander van naar de muis lopen maar dat is ongelofelijk hinderlijk omdat je zoveel gebruik maakt van de muis met de HUD. Eerst was het ook zo maar later is het dus vervangen door WASD.
Naast de
Sword Sweeper
skill had ik nog 2 andere gemaakt die ik er uit heb gelaten omdat ze overpowerd waren voor goblins.
Stone shield bijvoorbeeld: Je willpower gaat met 20 omhoog maar het draint je MP met 1/s.
Pyro zet je vijand in de fik en doet 10 seconden lang fire damage.
Misschien hebben jullie er al iets over gelezen in de tutorial book bij de injuries hoofdstuk.
Zodra ik weer een update plaats (wil ik elke week 1 of 2 keer doen) zet ik een kamer met een super vijand neer en gooi wat goede armor neer en maak de skills waar ik net over sprak beschikbaar.
Naar boven
Gelogd
Pizzagamer
Gebruiker
Offline
Berichten: 762
Vragen over PM via GM worden genegeerd
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #7 Gepost op:
3 Februari 2010, 15:40:23 »
Citaat van: Tai op 2 Februari 2010, 16:28:38
Geen RPG a'la Runescape maar RPG de Dragon Age en WoW. Dus skills, attributen noem maar op.
Ik geloof dat Runescape ook skills en attributen heeft?
Beetje rare manier om jou game te promoten, door te zeggen hoe 'slecht' andere games zijn. Ik bedoel, het vechten, alleen op spatie drukken, lijkt totaal niet op RS
Niet dat je een slechte game hebt gemaakt, in tegendeel, maar ga het niet vergelijken met RS als het iets anders is.
Maar even over je game (ook handig
):
Werkt goed opzich, iig geen bugs. Besturing is iets irritant, je moet wat langzamer draaien. Alles ziet er verder duidelijk uit, is mooi, dus daar niks meer aan veranderen.
Maar verder kan je niks zien, dus ik wacht op een uitbreiding
3×inspiratie +
2×intelligentie +
4×Een goed idee +
2×Bronnen +
5×Motivatie = De link =)
Naar boven
Gelogd
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #8 Gepost op:
3 Februari 2010, 15:45:45 »
Citaat van: Pizzagamer op 3 Februari 2010, 15:40:23
Ik geloof dat Runescape ook skills en attributen heeft?
Beetje rare manier om jou game te promoten, door te zeggen hoe 'slecht' andere games zijn. Ik bedoel, het vechten, alleen op spatie drukken, lijkt totaal niet op RS
Niet dat je een slechte game hebt gemaakt, in tegendeel, maar ga het niet vergelijken met RS als het iets anders is.
Nee, Runescape heeft geen attributen. Heb het 4 jaar gespeeld (incl p2p) en vondt het ook zeker geen slecht spel. Met een RPG al'a Runscape bedoelde ik fishing skill, woodcutten etc...
Maar mijn RPG is juist zoals Dragon Age en WoW door de
actie skills
. Wellicht begreep je het verkeerd of ik jouw verkeerd maar ik zat die games zeker niet de grond in te boren omdat ik ze allemaal gespeeld heb en DA nog steeds.
Vechten met spatie stelt nu ook niet veel voor omdat het simpele goblins zijn. Zij doen niet veel op je behalve RHG hits uitdelen. Ik heb al vijanden die jouw in de fik zetten, vergiftigen of bevriezen.
Bovendien zullen sommige vijaden ook een hogere
dexterity
hebben en dus sneller achter elkaar slaan. Stelt nu niet veel voor maar dat komt nog.
Naar boven
Gelogd
TriLobyte
Gebruiker
Offline
Berichten: 882
HBO Game Design '13-'17
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #9 Gepost op:
4 Februari 2010, 14:32:01 »
TOP WERK
meer kan ik er niet over zeggen...
aub niet
gister
laatst geupdate neerzetten maar
3 januarie (gister)
oid
en er mist een enter in je begin post:
Citaat
Toekomst plannen:
Landschap uitbreiden
Vecht engine verbeteren
Meerdere Quests toevoegen
Meerdere vijanden maken/plaatsen
Muziek uiteraard
Attribuut punten als je level up gaat
(Hier dus)
Kleine uitleg:
Zoals eerder vermeld heb je geen skills zoals vissen, hout hakken maar skills zoals Rapid shot, Iron skin enzovoorts...
EDIT: als een toekomst plan klaar is is het geen toekomst plan meer maar een update oid
Mvg
niet BINNENKORT V2.0!
- That's the world of
Golennium
Naar boven
Gelogd
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #10 Gepost op:
4 Februari 2010, 14:40:51 »
Stom dat ik er nooit aan dacht om datum op te schrijven! Bedankt XD.
En bedankt voor de positieve reactie.
Naar boven
Gelogd
TriLobyte
Gebruiker
Offline
Berichten: 882
HBO Game Design '13-'17
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #11 Gepost op:
4 Februari 2010, 14:45:22 »
Citaat van: Tai op 4 Februari 2010, 14:40:51
Stom dat ik er nooit aan dacht om datum op te schrijven! Bedankt XD.
En bedankt voor de positieve reactie.
Graag gedaan , ik hoop dat je er iets moois van maakt
want het is nu nog klein maar het is al leuk, mooi en werkt goed.
als er over een weekje weer eens een update is dan kom ik wel weer effies kijken
Mvg
niet BINNENKORT V2.0!
- That's the world of
Golennium
Naar boven
Gelogd
Tai
Gebruiker
Offline
Berichten: 2039
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #12 Gepost op:
4 Februari 2010, 14:48:03 »
Ik heb net net in mijn onderschrift ook gezet...
12 februari wordt ik 16 jaar. Ter gelegenheid krijg je een rare item als je dan Narithia speelt.
Ik probeer tegen die tijd dus ook de INI files te maken zodat het meteen onthouden wordt voor de komende speel sessies.
-Tai
Naar boven
Gelogd
TriLobyte
Gebruiker
Offline
Berichten: 882
HBO Game Design '13-'17
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #13 Gepost op:
4 Februari 2010, 14:51:24 »
Citaat van: Tai op 4 Februari 2010, 14:48:03
Ik probeer tegen die tijd dus ook de INI files te maken zodat het meteen onthouden wordt voor de komende speel sessies.
ja INI om je acties die de hebt uigevoerd ook op te slaan toch? want nu kan je zeg maar
niet je account opslaan ...
zet nog eventjes een enter hij he {hr} lijn boven de kleine uitleg
Mvg
niet BINNENKORT V2.0!
- That's the world of
Golennium
Naar boven
Gelogd
4ce
Gebruiker
Offline
Berichten: 421
Afwezig
Re: (V.1) Narithia
«
Antwoord #14 Gepost op:
4 Februari 2010, 16:09:48 »
gewldig spel
engine doet me denken aan infected en de sprite van de hoofdrolspeler ook maar gelukkig was daar niks mis mee en maakt dat het alleen maar leuker.
+vechtsysteem, alleen zou het mooit zijn als de goblins ook naar je toe zouden komen
+inventory
+message als je dood bent
-vastzitten in muren
is dit dat spel waarvoor ik die achtergrond maak??
4ce
Sprite graag.
Naar boven
Gelogd
Advertenties
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
2
3
...
78
Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
-----------------------------
=> Aankondigingen & Regels
=> Game Maker Nieuws
=> De Community
=> Wedstrijden
-----------------------------
Werken met Game Maker
-----------------------------
=> Tutorials en Uitbreidingen
=> Beginners
=> Gevorderden
=> Experts
-----------------------------
Games
-----------------------------
=> Game Maker Creaties
=> Work in Progress
=> Game Design
=> Resources
Powered by SMF 1.1.21
|
SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl
© 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community