game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #915 Gepost op: 17 Januari 2012, 21:36:39 »

@Community:
Ik ben de multiplayer aan het prepareren. Ik heb een stad gemaakt met quests, vijanden, NPCs, mounts, shops, spread items, eigenlijk alles wat Narithia te bieden moet hebben.
In deze stad, toepasselijk Alfŗn genoemd, wordt op het moment de multiplayer getest.
Op het moment werkt alles naar behoren wat erin zit.

Is af en werkt:
  • Spelers zien elkaar in elkaars eigen kleuren.
  • Spelers zien elkaars wapens (zowel links als rechts) en armor.
  • Spelers zien elkaars mounts (als je op een paard zit bijvoorbeeld).
  • Spelers zien elkaars companions (op het moment alleen nog een kip).
  • Spelers zien elkaar vechten (vijanden zijn alleen niet server-sided).
  • Goed werkende chat.
  • Server-sided weers condities (regen).
Wordt nog gemaakt voor volgende update:
  • Spelers zien wanneer een mede speler level-up gaat.
  • Spelers zien elkaars acties (de icoontjes boven je hoofd als je een potion drinkt).
  • Spelers kunnen items wisselen voor items of voor geld.
  • Server/Moderator opties: Kick, Mute.

Zover voor de multiplayer progressie. De singleplayer ondergaat ook nog wat tweaks voordat ik de volgende versie plaats. Ik verwacht dat dat ergens eind volgende week wordt, anders over twee weken. Geduld is een schone zaak, maar ik durf te zeggen dat het dit keer het wachten ook waard is.  Gemoedelijk

Voor nu kan ik jullie deze foto laten zien van een foutje met de paarden toen ik met een vriend speelde.
Wat in de chat staat over vast zitten is inmiddels ook opgelost. Dann, is mijn vriend, staat naast me met zijn paard op hem in plaats van hij op het paard.

Draconi smile upon you,
~Tai

Jammer dat je plaatje het niet doet.

Verder serversided monsters zou ook leuk zijn om als future te doen Knipoog Dan kan je deze een id geven zodat hij alleen zijn x en y zend naar de mensen in de zelfde room en heb je ook minder pakjes.

mvg, Dennis

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #916 Gepost op: 17 Januari 2012, 21:44:36 »

@dvdtv:
Het plaatje staat ook in mijn onderschrift als het in het topic nu nog steeds niet werkt.
Of je kan hier kijken waar ik vaker dingen post: http://taiinasock.tumblr.com/

Betreft de server sided enemies...
Het concept voor Narithia's online gameplay heb ik al vastgesteld.
Grote steden worden online environnements, hier kunnen spelers elkaar zien, met elkaar interactief omgaan enzovoorts.
Buiten de steden, in de tussen gebieden, zal de speler op zichzelf zijn. De chat functie is beschikbaar maar andere spelers zullen niet zichtbaar zijn.
Spelers kunnen elkaar uitnodigen voor Guilds bij de speler zelf opgericht. Hierbinnen kunnen leden met elkaar door alle gebieden trekken door de wereld van de leider te synchronizeren.
Boss-areas zullen altijd een online environnement zijn en dus server-sided enemies bevatten. Dit geeft de mogelijkheid voor Boss runs (Bosses verslaan met teams of vreemden voor een makkelijkere kill).

Hoop dat dit een beetje dingen verheldered voor de toekomst.
~Tai

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #917 Gepost op: 17 Januari 2012, 21:52:36 »

Klinkt leuk allemaal, alleen jammer van het geen serversided enemies overal verhaal :/
Ligt het je aan de data die verzonden die moet worden want dat kan heel erg beperkt worden Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #918 Gepost op: 18 Januari 2012, 07:05:26 »

Jep het is een heel erg leuk idee maar de emenies zijn en blijven jammer. Het leukste is namelijk om gewoon in een online spel overal met elkaar te kunnen spelen en elkaar te kunnen zien vechten tegen een vijand

Naar boven Gelogd

Jolie
Gebruiker

HC Bloemendaal FTW!

« Antwoord #919 Gepost op: 18 Januari 2012, 09:02:02 »

Werkende plaatje:
http://data.tumblr.com/tumblr_lxuxm0e6Uh1rn4vg6o1_1280.png

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #920 Gepost op: 18 Januari 2012, 14:26:21 »

In narithia, horse rides you!

Naar boven Gelogd

ojima510
Gebruiker

« Antwoord #921 Gepost op: 18 Januari 2012, 17:07:49 »

Jep het is een heel erg leuk idee maar de enemies zijn en blijven jammer. Het leukste is namelijk om gewoon in een online spel overal met elkaar te kunnen spelen en elkaar te kunnen zien vechten tegen een vijand

@dvdtv Ik vind het juist leuker als de vijanden client-sided zijn. Bij sommige spellen (*Ahem* *Runescape*) kun je in drukke servers gewoon bijna niet PvM vechten, omdat alle monsters "bezet" zijn. Bovendien is het realistischer, aangezien steden vaak drukker zijn dan bospaadjes  Gemoedelijk

Nou denk ik niet dat Narithia in de (nabije) toekomst zů populair wordt dat dit een probleem wordt, maar het zou zomaar kunnen!  Tong

- Ojima

Tijdelijk weg wegens computer-omstandigheden.

Mijn content:
[Scr + Exa] draw_text_bb
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #922 Gepost op: 18 Januari 2012, 17:48:00 »

Dat denk ik dus persoonlijk niet. Als je het handig aan pakt kun je makkelijk 100en monsters in je server hebben zonder al te veel vertraging. Vertraging is er zoiezo wel.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #923 Gepost op: 18 Januari 2012, 18:16:36 »

We zien wel hoe het gaat worden. Het kan nog altijd veranderd worden! Knipoog

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #924 Gepost op: 19 Januari 2012, 14:55:27 »

Ik wist trouwens niet dat het al bijna 2 jaar op het forum stond, nice Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #925 Gepost op: 19 Januari 2012, 17:09:39 »

De Craftmanship skill gemaakt. Geeft de speler de mogelijkheid wapens, armor, potions/poisons en andere items te maken (indien je de juiste ingrediŽnten hebt).
In het bovenstaande plaatje zie je de ingrediŽnten om Health- en Magick Potions te maken.
Om de items te maken moet je een bezoekje brengen aan een crafting table die door de wereld verspreid zullen zijn. Wel op logische plekken natuurlijk.
Als je de juiste ingrediŽnten voor een bepaald item hebt wordt de naam van dat item in wit aangegeven. Als je iets mist wordt het in donker grijs aangegeven. Bij het maken van de bovenstaande potions krijg je 2 Exp per potion. Na het sluiten van het crafting scherm worden al je vergaarde punten bij je karakter opgeteld.

Ik ben daarnaast continu bezig met het balanceren van de schade dat jij en de vijanden aanrichten. Op het moment heb ik een goed balans weten te vinden. Hierbij heb ik het combat van Narithia wat verdiept met Attack Speed.
Ik heb de wapens opgedeeld in drie verschillende categoriŽn: Light, Medium en Heavy. Lichte wapens hebben een lagere damage-output maar laten de speler sneller aanvallen. Medium wapens zijn zegmaar de basis. Heavy wapens hebben een hoge damage-output maar een langere aanvals tijd. Het dual-wielden van wapens heeft hier ook effect op, zo kan je 2x zo snel aanvallen met een light wapen voor damage van een medium wapen, maar geef je wel de mogelijkheid om te verdedigen op...

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #926 Gepost op: 19 Januari 2012, 17:18:53 »

Slim idee om er craftmanship in te verwerken. Je zou er dan bijvoorbeeld een failure chance in kunnen stoppen zodat er ook een mogelijkheid is dat het craften van items kan mislukken. En als je hem maakt en er edelsteentjes bij stopt dat je extra dingen krijgt? Misschien wel leuk.

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #927 Gepost op: 19 Januari 2012, 17:22:36 »

@mbeentjes:
Dat is inderdaad een leuk idee ! Ik zal dat meteen er aan toevoegen.
Dat van die edelstenen weet ik alleen nog niet. Ik zat zelf meer te denken dat je armbanden en ringen maakt met de edelstenen en die vervolgens kan aanpassen met de enhancement skill om die 'failure chance' te verlagen of een kans te geven soms 2 item te krijgen voor de kost van 1 setje ingrediŽnten.

Bedankt voor de ideeŽn.  Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #928 Gepost op: 19 Januari 2012, 17:27:06 »

Ah ja, dat is een slimmer idee. Ik zou daar ook voor gaan. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Ik ben benieuwd!

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #929 Gepost op: 19 Januari 2012, 18:58:12 »

@Mbeentjes:
Ik heb de gefaalde experimenten toegevoegd, inclusief met een item daarvoor.
Hoe hoger je Craftmanship level is, hoe minder vaak je faalt. Ik heb een klein experimentje gedaan met 100 van alle ingrediŽnten voor een Health Potion (small) en kwam er op uit dat ongeveer 1/4e van de potions faalt op level 1, dat lijkt mij redelijk ?

Je kan het gefaalde experiment wel drinken en raakt dan of direct wat health kwijt of raakt (wel kleine kans) vergiftigd.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 78
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: