game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Narithia
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 78
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #15 Gepost op: 4 Februari 2010, 16:14:02 »

@4ce:
Yep, dit is het spel. ^^
Aan de AI van de vijanden werk ik nog, het wordt ook nog wat ingewikkelder aangezien ik nu bezig met met longrange wapens.
Ja, de message als je dood bent is super ik weet het! Blij

Het vast zitten in muren heb ik al gehoord en ook van een vriend. Misschien volgende keer als dit voorkomt even zeggen waar het is. Misschien heb ik namelijk ergens een solid object neergezet zonder enig reden.  Emotieloos

-Tai

Naar boven Gelogd

Nikk^^
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 61

Nick^^


« Antwoord #16 Gepost op: 4 Februari 2010, 16:52:18 »

Misschien pijltjes besturing aangezien er hier ook mensen met een AZERTY toetsenbord zijn.


Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #17 Gepost op: 4 Februari 2010, 17:07:05 »

Dit had Bjarno ook te zeggen over MSN. Ik zei tegen hem dat ik volgende versie in het settings menu ervoor zorg dat je ook met AZERTY kan spelen. Dus nog even wachten. Knipoog

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 882

HBO Game Design '13-'17


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 4 Februari 2010, 19:00:43 »

Het vast zitten in muren heb ik al gehoord en ook van een vriend. Misschien volgende keer als dit voorkomt even zeggen waar het is. Misschien heb ik namelijk ergens een solid object neergezet zonder enig reden.  Emotieloos

om precies te zijn:
als je over de weg naar het 2e dorpje loopt (waar goblins zitten) en dan het 1e gebouwtje aan de linker kant  van je scherm aan de zuid kant.

mvg



niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #19 Gepost op: 8 Februari 2010, 18:18:47 »

Even message aan iedereen. We hebben een nieuwe computer gekocht en alle bestanden worden overgezet... yada yada bla bla beetje problemen...
Had gehoopt meer aan Narithia te kunnen werken maar dat ging dus even niet op. Treurig

« Laatste verandering: 9 Februari 2010, 12:31:39 door wannabe_god »
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #20 Gepost op: 18 Februari 2010, 17:40:07 »

Hey,

Sorry dat het langer geduurd had dan ik had gehoopt. Reden staat de post hierboven. Ook weet ik nu hoe ik online games kan maken en heb daar dus veel tijd aan besteed. (Online INFECTED deathmatches)
Maar ik heb de motivatie weer gevonden om een Narithia te werken, dus hier is Versie 2!
Aan de gameplay zelf is nog niks veranderd. Maar het spel heeft nu wel een hoofdmenu en alles wordt opgeslagen in INI files! Dus je kan nu elke update doorspelen met je karakter.
Ik heb nog een beetje stroef met INI files dus als je foutjes tegenkomt graag melden.


Easy Upload

Wat heb ik toegevoed?:
  • Een epic hoofdmenu. (al zeg ik hetzelf :p)
  • Alles wordt in INI opgeslagen.
  • AZERTY - QWERTY compitabel. (veranderen in settings menu)

Veel plezier wederom,
-Tai

PM: Bedankt 4ce voor de geweldige achtergrond voor het hoofdmenu!

« Laatste verandering: 18 Februari 2010, 18:42:17 door Tai »
Naar boven Gelogd

Pallas
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 801

Carpe Diem!


« Antwoord #21 Gepost op: 19 Februari 2010, 18:28:12 »

Hoi Tai,

Leuk begin! Zeker afmaken. Enkele dingetjes:

Toen ik escape drukte in het spel en zo naar het hoofdmenu terugkeerde, kreeg ik:
GML:
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Key Press Event for <Escape> Key
for object alpha_control:

Error in code at line 7:
   xx = obj_player.x;
                   ^
at position 18: Unknown variable x

- Ook is het een beetje raar dat je ook buiten de weg naar de andere dorpjes kan lopen. Daardoor kan de speler denk ik te snel naar andere gebieden, waardoor quests worden overgeslagen. Er kunnen ook veel andere ongewenste gevolgen optreden.
- Misschien moet je voor de hoofdpersoon een cirkelvormige mask kiezen. Nu kan het voorkomen dat je naar een object loopt en er tegen aan gaat staan, dan gaat draaien, en er dan niet meer uit komt. Dit probleem krijg je niet als de mask een cirkel is.
- Misschien kan je ook een systeem maken om makkelijker langs gebouwen te bewegen ('glijden' langs de muren zeg maar, in plaats van abrupt stil staan).
- Daarnaast kan je buiten de map, maar dat ga je waarschijnlijk nog wel aanpakken.
- Ik zie dat je de rook van het kampvuur in het begin richt naar het midden van de view. Ik snap wel dat je daarmee diepte probeert te suggereren, maar dat is alleen overtuigend als het bij meer objecten wordt gedaan. Met alleen die 'draaiende' rook ziet het er maar apart uit.
- Ten slotte is het denk ik beter als je niet door de NPC's heen kan lopen.  Knipoog
Beschouw deze punten als een mening met opbouwende kritiek. Ik wil er niet mee aangeven dat ik je spel slecht vind ofzo! Het is zeker een spel met veel potentie.

Succes ermee!

-  Pallas


- Voltooid -
Ninjamboree
Het Geheime Wapen
- In ontwikkeling -
Carpe Diem - 75 %
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #22 Gepost op: 19 Februari 2010, 22:48:58 »

Bedankt voor je reactie.
De error ben ikzelf niet tegengekomen maar ik zal het gaan verhelpen.
Dat je andere routes kan nemen is omdat het gewoon een open wereld is. In de quest log staat wel welk pad je moet volgen of waar je heen moet.
Buiten de map gaan gaat later over naar andere gebieden in dien aangegeven wordt dat het niet kan.
Verder alle andere dingen die je zegt zal ik naar kijken. Gemoedelijk

-Tai

Naar boven Gelogd

Thbio
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 402

DiSTURBED


« Antwoord #23 Gepost op: 19 Februari 2010, 23:25:25 »

In een hoekje kon ik uit het beeld gaan en toen kreeg ik een error.
Heb je game nog niet beoordeeld omdat ik 'm nog niet echt goed heb gespeeld.

Maar voor het topic-opbouw en de sprites/graphics krijg je al een 10!  Blij


If this disturbs you then walk away!
Naar boven Gelogd

nzone
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 674

Terug na 93 jaar


« Antwoord #24 Gepost op: 20 Februari 2010, 09:29:40 »

Het is een mooi spel!
Mijn beoordeling:

+ Leuk spel!
+ Mooie sprites

- Beetje klein


Call me memeboy24
Naar boven Gelogd

Thbio
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 402

DiSTURBED


« Antwoord #25 Gepost op: 20 Februari 2010, 13:56:57 »

+ Origineel (top-down)
+ Mooie sprites/graphics
+ Verslavend

- Besturing is HEEL irritant
- Paar bugs nog, maar komt goed


8.5/10


If this disturbs you then walk away!
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2039


« Antwoord #26 Gepost op: 21 Februari 2010, 14:16:08 »

Ik krijg wel vaker te horen dat de besturing irritant is. Daarom vraag ik nu, wat hebben jullie liever voor een besturing dan?

@nzone:
Dat het klein is heb ik een uitleg voor: WIP. Knipoog
Wordt uiteindelijk grotere open wereld.

@Thbio:
Uit de rooms gaan doe ik nu niks aan omdat het je later naar andere gebieden stuurt. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

SLiV
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2268


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 21 Februari 2010, 20:28:22 »

Ten eerste, waarom doen de credits het niet?

Ten tweede, wow. Wow. Ziet er heel erg nice uit.

Het was me echter volstrekt onduidelijk hoe de besturing werkt, space is zowel aanvallen als praten bijvoorbeeld.
Waarom stond er in het begin al een zwaard en potion, en kon ik, na een potion gekregen te hebben, die niet gebruiken? (Ik werd door 1 goblin al totaal gepawned...). Ook heb ik na de eerste quest te voltooien nog steeds meat, maar ik kan er niets mee.

Verder zou een map handig zijn, ik wist niet waar de winkel van Kris was (uiteindelijk wel gevonden).

Sommige engelse vertalingen zijn een beetje raar, maar 't is een WiP.

En ja, ik vind de besturing erg irritant. Ikzelf gebruik in topdowns altijd gewoon <W> voor omhoog, <D> voor rechts en <A+S> voor naar linksonder etc, en dan de muis gebruiken voor het mikken. Hoe je dat met de benen gaat doen is weer een ander probleem.

Voor WiP: wow.

PS: waarom is de *spoiler* paars? Hoort dat niet teal/groen te zijn?

« Laatste verandering: 21 Februari 2010, 20:34:43 door SLiV »
Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2503

Dvdbrander


« Antwoord #28 Gepost op: 21 Februari 2010, 20:40:19 »

ziet er erg goed uit, ik ga wel weer voor je bugtesten Tong
bug1, jw kan de map af lopen
bug2, de game-info staat aan en is leeg.
bug3, na het saven en laden is je zwaard ingame niet meer gewield, maar in-menu wel.
bug4, de positie word niet opgeslagen
bug5, de orks komen terug na het opnieuw laden. (of is dit geen bug?)

het ziet er wel allemaal heel goed uit, en zie de bugs maar als opbouwende kritiek Tong (ik weet het, die kan ik niet goed geven Tong)
ps: heal je automatisch?

« Laatste verandering: 21 Februari 2010, 21:50:26 door redblood »

Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 882

HBO Game Design '13-'17


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Februari 2010, 10:14:51 »

bug5, de orks komen terug na het opnieuw laden. (of is dit geen bug?)

logica?

mvg



niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 78
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community