INI/Binary files Openen + Maken
GM versie: 
.2+,

.x
Niveau: gevorderden
Registratie vereist: nee
M.b.v. dit script kun je een .INI file openen. Dit zit standaard ook in Game Maker alleen als het niet bestaat werkt het niet. Met dit script kun je het dan toch nog openen!
INI Openen + Maken//Script gemaakt door Hater92
//Script gemaakt door Hater92
//Naam: ini_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van .INI bestand (VB: 'data.ini')
if(!file_exists(argument0))
file_text_close(file_text_open_write(argument0))
ini_open(argument0)
Binary files openen + maken//Script gemaakt door Hater92
//Naam: bin_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van bestand
//1 - Mode (0 = lezen, 1 = schrijven, 2 = allebei)
if(!file_exists(argument0))
file_text_close(file_text_open_write(argument0))
file_bin_open(argument0,argument1)
Noem het script: ini_open_make of bin_open_make en gebruik het bijvoorbeeld zo:
ini_open_make('data.ini') //voor de ini
bin_open_make('data.dat',2) //voor de binary
Zet dit bijvoorbeeld in de create event. Als je dit doet kijkt Game Maker eerst of het bestand data.ini bestaat en als het niet bestaat maakt hij het en als het niet bestaat niet. Daarna opent hij het .ini bestand.
Hater92
