game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [Demo] Zelda - Horn of Balance (bezig sinds Q4 2008)
Pagina's: [1] 2 3 ... 12
« vorige volgende »
Print
Advertenties

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Gepost op: 22 Januari 2010, 12:25:40 »

Demo version: 0.20.18
File Size: 18,97 MB (Zipped)
Screen Resolution: 320 x 240 (Aan te passen via het optiescherm)
Download (Dropbox):
https://www.dropbox.com/s/l5d235o431tywsv/Zelda%200%2020%2018%20public%20demo.zip?dl=0
Download (Mediafire):
http://www.mediafire.com/file/qokjknmocwdcem8/Zelda_0_20_18_public_demo.zip/file

Besturing:
D - Actie / annuleren
G - Aanval / enter
S - Rennen (alleen met Pegasus Boots)
R - Gebruik voorwerp A
F - Gebruik voorwerp B
H - Itemmenu
E - Plattegrond (alleen in kerker)
P - Pauze

Website:
www.zfgc.com

Team:
Martijn dh - Maker / Programmer / Overall design



Screenshots:

Directe link afbeelding: http://imageshack.com/a/img854/8230/nngb.png



Meest recente trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Q6bQuObwECI&feature=share&list=PL5BE9195F66704FF9

"Walkthrough" kerker 1:
https://www.youtube.com/watch?v=eaO0aHQph60

Oudere Youtube videos:
http://www.youtube.com/watch?v=my3MkKOCji4
http://www.youtube.com/watch?v=3qAev7nvnus
http://www.youtube.com/watch?v=M7OL4Ph34tM
http://www.youtube.com/watch?v=q9Gt1xfOLjI
http://www.youtube.com/watch?v=k6Jv9ZkdzD4
http://www.youtube.com/watch?v=o9zNPr7te28
http://www.youtube.com/watch?v=xX1QwfxvDwk



Voorwerpen:
- Boomerang
- Book of Mudora
- Bug-Catching Net
- Lanterns
- Magic Mirror
- Firerod
- Icerod
- Rod of Medu
- Cane of Byrna
- Cane of Somaria
- Bombs
- Bombos Medallion
- Ether Medallion
- Quake Medallion
- Hookshot
- Bow and Arrows
- Shovels
- Bottles
- Pegasus Boots
- Gloves
- Magic Hammer
- Magic Powder



Vijanden:
- Popo
- Ropa
- Anti-Faerie
- Pol's Voice
- Yellow Slime
- Wall Cannon
- Turtle
- Stall
- Gibo
- Medusa block
- Spiked block
- Trickbox
- Deadrock
- Beamos
- Armos
- Vulture
- Rope / Stalrope
- Leever
- Buzz Blob / Cukeman
- Hardhat Beetle
- Sandman
- Wizzrobe / Undead wizzrobe
- Cannonball
- Flying Tile
- Zol
- Eyegore
- Stalfos
- Deibadora
- Bari
- Goriya
- Large spiked block
- Octorok / Slarok
- Spiked roll
- Tektite
- Soldiers
- Guruguru bar
- Lanmola
- Sanmola
- Spark
- Wall lasers
- Winder
- Snapdragon
- River Zora / Ku
- Sandcrab
- Kodongo
- Wallmaster
- Stalfos head
- Mini Moldorm
- Cucco / Undead Cucco (WILL BE NEW IN DEMO 21)


Eindbasen:

Kerker 1: "Last remnant"
Kerker 2: "Molgera"
Kerker 3: "Moldorm"

En daarnaast zijn er nog een aantal tussenbazen



Verhaal:
Intro - Het verhaal begint met Link en zijn oom terwijl ze naar Hyrule Town afreizen om het festival mee te vieren waarop prinses Zelda van leeftijd zal worden. Wanneer ze echter in de buurt van het dorp komen worden ze gestopt door enkele bewakers en oom wordt door een misverstand opgepakt als misdadiger. Link moet noodgedwongen alleen verder, maar wordt in het dorp ook al bijna meegenomen. Zelda komt er tussen en helpt Link, maar geeft direct ook al een hint dat ze niet erg staat te kijken op het aanstaande (gedwongen) huwelijk. Wanneer Link even later een kleine wezentje redt, die een geheime ingang naar het paleis weet, is het voor hem genoeg en besluit hij in actie over te gaan. Hij besluit de geheime ingang te gebruiken in een poging om zijn oom uit de kerker te bevrijden, en misschien Zelda te helpen als hij de kans krijgt. De dingen gaan vervolgens langzaam aan steeds verder bergafwaards. Blij

Setting - Het verhaal is geplaatst als een vervolg op alttp, maar in een compleet nieuwe wereld. Er zijn honderden jaren verstreken en geen van onze personages is een directe afstammeling van de personages uit het oorspronkelijke spel. Onze Link is gewoon een gast en Zelda gewoon een prinses. We hadden ze ook net zo goed anders kunnen noemen zeg maar. Ganon zal verder niet dé slechterik in dit verhaal zijn. Ik heb een andere soort verhaallijn opgezet en het is nog even de vraag of Ganon uberhaubt in dit spel zal terugkomen. De hoofdthema's van die spel zijn corruptie en restoratie.



Commentaar van de maker:
Ik ben altijd op zoek naar mensen die mee willen helpen! Heb je interesse om iets mee toe doen qua spriting, level design of testen dan hoor ik het graag. De verhaallijn heeft geen hulp nodig. Die is al grotendeels af. Mocht je constructieve opmerkingen over het spel hebben dan hoor ik het graag.

« Laatste verandering: 7 Oktober 2018, 10:37:07 door martijn dh »
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Januari 2010, 12:50:15 »

Zelda!! I love it.
Kan hier (op school) niet testen zal thuis wel kijken


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

j1mzz
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 18


« Antwoord #2 Gepost op: 22 Januari 2010, 12:56:11 »

Zelda!! I love it.
Kan hier (op school) niet testen zal thuis wel kijken
lol bij mij zit je te zeiken dat het in nederlands moet en bij hem niet,
On-Topic. Mooie game!


The 023 Life Homepage! ;
€20 per maand door op ad's te klikken. Deze site bestaat al 5 jaar JOIN NU!
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Januari 2010, 14:36:57 »

ik zag niet dat het engels was (keek alleen even snel naar de screens) er kwam een leraar langs en toen moest ik het wegklikken.

Ontopic:

Kan het in het nederlands (als het niet te veel werk is???)
ga zometeen even editen


EDIT:

Best wel grappig (misschien iets inbouwen dat je de toetsen kan wijzigen??? en wat uitleg???

« Laatste verandering: 22 Januari 2010, 14:46:25 door StefannafetS »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #4 Gepost op: 22 Januari 2010, 16:06:23 »

Ik zal het maar eens vertalen dan.

Er zit al een optie in het spel om de toetsen aan te kunnen passen. Het staat ook in de beginpost vermeld (wel nog in het engels natuurlijk). In het startmenu kun je voor options kiezen. Dan een actie aanklikken en op G of Enter drukken. (Enter betekent standaard ok/confirm en esc betekent cancel/quit). Je kunt nu aangeven welke knop je liever voor die actie gebruikt. Ben je de weg kwijt met het wisselen dan kun je alles terugzetten met default. Als je op F1 drukt of hier in de beginpost kijkt kun je standaard instellingen zien.

Kun je toelichting wat je precies bedoeld onder meer toelichting? Wat de doelen zijn bijvoorbeeld? Of iets anders? Op dit moment is het eerste gebied duidelijk nog niet af, dus er is nog geen einddoel/eindbaas. Je kunt de kerker nu voor grof 60% verkennen. Er is een map en compass te vinden en er zijn 3 kleine altars bereikbaar. Dat zijn de doelen voor u zeg maar. Storyline komt nadat de kerker af is. Ik doe het stap voor stap.

Als je buiten staat kun je ook links naar binnen. Dat is een tweede gebied wat ik uit vervelen erbij ben gaan maken. Ter afwisseling zeg maar. Daar is slechts een ruimte beschikbaar. De rest van de ruimtes komt als ik meer functies heb ingebouwd (zoals het gebruik van de lantaarn en het kunnen duwen of trekken tegen voorwerpen).

Naar boven Gelogd

Erazor
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 658

Odi et amo


« Antwoord #5 Gepost op: 22 Januari 2010, 17:26:35 »

Kun je het niet beter 'Zelda - Horn of Balance' noemen? Zo ziet iedereen meteen dat het een zelda spel is.


Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #6 Gepost op: 24 April 2010, 12:32:46 »

Het is een aantal maanden geleden sinds ik hier voortgang heb geposted dus bij deze dan maar weer. Bij deze een nieuw youtube video met enkele van de nieuwe aanpassingen die de afgelopen tijd zijn gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=o9zNPr7te28

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 24 April 2010, 12:53:41 »

ga het (weer) testen


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #8 Gepost op: 24 April 2010, 12:58:05 »

De demo is nog steeds hetzelfde helaas, vandaar ook de video.
Dat kom omdat ik halverwege ben met het maken van enkele erg ingrijpende veranderingen aan de achterliggende structuur. Als ik nu een demo zou uitbrengen zou het er allemaal wat slordig uit zien. Nog even een maandje of zo geduld hebben ben ik bang.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 24 April 2010, 13:10:14 »

merkte ik (ik kom nog steeds niet verder Tong)


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

bennikniet
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 770


« Antwoord #10 Gepost op: 24 April 2010, 13:35:42 »

Ik zat al een tijdje te denken om een eigen Zelda game te maken. Dit is heel netjes gedaan.

Dat scheppen is niet zoals in de echte game, maar heel mooi gedaan.


Naar boven Gelogd

newworld
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 367


« Antwoord #11 Gepost op: 24 April 2010, 14:36:13 »

ga em eventjes nog niet binnen halen maar de game ziet er (according to the screens) echt wel mooi en heel zelda uit...
Voor zover ik zie: doe zo voort!  Engel

grts NW

Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #12 Gepost op: 24 April 2010, 20:32:54 »

Bedankt voor de reactie. Ik ga weer lekker verder met bouwen en misschien dat er over een maand dan een nieuwe demo aan komt.

Mocht iemand in de tussen tijd nog constructieve opmerkingen hebben of willen helpen dan gewoon posten of PB´en.

Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #13 Gepost op: 13 Augustus 2010, 06:44:00 »

Er hier is weer eens een keer een nieuwe video:
http://www.youtube.com/watch?v=k6Jv9ZkdzD4

Naar boven Gelogd

Kiwsel
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 111


« Antwoord #14 Gepost op: 13 Augustus 2010, 10:50:25 »

wooo, ik heb het filmpje op youtube gekeken, en het zag er echt prachtig uit  Blij de sprites, de bewegingen, de vijanden, echt geweldig Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 12
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community