game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Project York
Pagina's: [1] 2 3 ... 16
« vorige volgende »
Print
Advertenties

tijn22
Gebruiker

« Gepost op: 16 Januari 2010, 13:35:17 »

Citaat

UPDATE 13 maart 2011 - Project York zelf hosten:
          Zie mijn post over de aangepaste versie.

Of download Project York - Underground Edition direct.

Project York (werknaam)

Hallo,

nadat ik een tijd aan Special Cube Force gewerkt heb, ben ik er uiteindelijk mee gestopt. Dit om een 'remake' ervan te maken, en om de kans te krijgen de engine vanaf het begin te verbeteren (SCF was voor een groot deel, bij wijze van, experimenteel, wat doorontwikkelen nogal bemoeilijkte).

Ik heb nu een tijdje gewerkt aan de 'opvolger' van SCF, een project met de werknaam York. De basis is ver af, en het leek me wel nuttig om eens naar reacties te luisteren, en te proberen hoe alles zich houd met een aantal spelers online. Vandaar deze openbare bta.

Voor de mensen die SCF niet kennen, even een korte beschrijving:
York is een MMO platformer, waar teamwork centraal staat. Verder wordt het spel gekenmerkt doordat vrijwel alle graphics blokvormig zijn.

Server status (online gehouden door Simmity):

Download York bta - Updates worden vanzelf gedownload

In verband met beveiligingsmaatregelen in Windows Vista/7 wordt York alleen volledig gepdatet wanneer je York als administrator uitvoert. De update zal sowieso gedownload worden, maar als gewone gebruiker zul je zelf de oude versie moeten verwijderen, bij een administrator wordt dit vanzelf gedaan (in XP komt dit 'probleem' niet voor). De updater is verbeterd, wanneer UAC aanstaat zal gewoon gevraagd worden of je de update wilt uitvoeren.

Host
Server uptime is variabel. Grote periodes van uptime zal ik hieronder zetten:

Citaat van: Server uptime
- 16 januari: tot 19.00
- 17 januari: tot 22.00
- komende week: rond 17.00 - 20.00 > Probeer gewoon even in te loggen Knipoog

Updates en voortgang worden overigens ook vermeld op de York devlog.

York leaderboards.

Hoe dan ook, laat ons even weten wat jullie er (tot nog toe) van vinden Gemoedelijk

Tijn

« Laatste verandering: 13 Maart 2011, 23:42:39 door tijn22 »

Naar boven Gelogd

Joszs
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2010, 13:38:24 »

Ik ga het nu downloaden Gemoedelijk

~J~

edit :

Leuk spel!
Alles werkt goed, het ziet er mooi uit en het is leuk, jammer dat er nog zo weinig is!
Ik zal dit topic nog eens bekijken als er een update is.

Ook jammer is de chat, dat je het tijdens het spelen niet kunt zien maar moet aanroepen....

Succes met het spel.
~J~

« Laatste verandering: 16 Januari 2010, 13:57:35 door Joszs »

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #2 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:07:56 »

best wel grappig (bij die plasma missie waar haal je dat vandaan) edit Gehaald 100 XP

Ik dacht opeens misschien dat je een dingetje in het scherm kan laten zien als iemand iets zegt

« Laatste verandering: 16 Januari 2010, 14:28:54 door StefannafetS »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:15:53 »

Er is inderdaad nog weinig content beschikbaar, deze bta gaat dan ook vooral om het testen van de engine en om gewoon alvast wat reacties te krijgen, zodat ik geen kilometers level ga maken als de basis niet leuk is Gemoedelijk

De chat is inderdaad een beetje lastig op het moment. Tekstberichten worden alleen verstuurd naar spelers in dezelfde ruimte (room) als jij. Het pulserende icoontje rechtsboven in beeld geeft overigens aan dat iemand iets zegt. Dat zijn een aantal dingen die (nog) niet echt duidelijk worden in het spel.

Overigens maak je vrijwel alleen gebruik van de pijltjes toetsen. De [onder] pijltjestoets (bij gebrek aan een betere benaming Gemoedelijk) gebruik je om met de NPC te praten, en knoppen te activeren, iets dat alleen in de tutorial wordt uitgelegd, dat is waarschijnlijk de reden dat dat zo vaak wordt gemist Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:20:37 »

Yes, Tijn en Simmity zijn terug ^^ Dit speelde ik vroeger zo veel joh Engel

Leuk om jullie weer terug te zien, en actief bezig!

Naar boven Gelogd

debeste95
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:25:17 »

het is heel erg buggy als je telkens op elkaar probeert te komen, alles schiet van de ene plek naar de ander, wat erg lelijk is...
en ik kon ergens niet uitkomen zonder hulp van anderen, en asl er niemand reageert als je vraagt of iemand komt, heb je er ook weinig aan...
nog wel wat te verbeteren dus

debeste95

Debeste95 is weer terug! (: Feestje? Gratis koekjes bij mij thuis! ;D
Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:30:42 »

heel leuk spel ben nu aan het speelen met de naam :tychogames

Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 16 Januari 2010, 14:38:34 »

@G-maker-T: Bedankt! Als je nog suggesties hebt, hoor ik ze graag Gemoedelijk

@debeste95: Dat buggy effect is waarschijnlijk het directe gevolg van lag. Daar is uiteindelijk niks meer aan te doen, maar ik ben er wel voor het zorgen dat het minder opvalt Knipoog

Daarnaast zijn er op dit moment weinig plaatsen waar je zonder hulp niet verder kan komen. Alleen de quest, die je alleen met 2 spelers kan beginnen, vraagt een aantal keer om assistentie van een 2e speler. Wanneer iemand dan de benen (zover cubes benen hebben) neemt zit je inderdaad vast :p ik zal eens naar het probleem kijken Knipoog

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Januari 2010, 15:02:30 »

Daarnaast zijn er op dit moment weinig plaatsen waar je zonder hulp niet verder kan komen. Alleen de quest, die je alleen met 2 spelers kan beginnen, vraagt een aantal keer om assistentie van een 2e speler. Wanneer iemand dan de benen (zover cubes benen hebben) neemt zit je inderdaad vast :p ik zal eens naar het probleem kijken Knipoog
misschien is daarvoor een online en een offline mode voor nodig (offline kun je meerdere poppetjes besturen door ze aan te klikken)

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Januari 2010, 15:09:36 »

misschien is daarvoor een online en een offline mode voor nodig (offline kun je meerdere poppetjes besturen door ze aan te klikken)

Het spel is gewoon met 1 persoon te doorlopen, voor quests en een aantal geheime ruimtes, en in de toekomst misschien simpelweg hogergelegen gebieden, heb je wel meerdere spelers nodig.

York (en SCF) zijn nu eenmaal op teamwork gericht. Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed is dat je vast komt te zitten, want dat zijn natuurlijk punten die ik wil wegwerken, maar een soort singleplayer mode toevoegen zou nogal afdoen aan het idee achter het spel.

Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Januari 2010, 15:48:01 »

edit: ignore werkt niet  GM071

« Laatste verandering: 16 Januari 2010, 15:49:36 door tycho »

Naar boven Gelogd

Freekyboy
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Januari 2010, 15:50:53 »

Dit is een zeer veel belovend spel! Ik heb het gespeeld (samen met jordy, Pizzagamer en tychogames) en de quest uitgespeeld. Het ziet er allemaal goed en zelfde style uit, en de besturing is lekker. Je moet de lag nog wel wegwerken, want anders komt het niet goed. Ook kan je in de grotten vast komen te zitten (in je eentje). Wat ik ook vervelend vind is dat als je op escape drukt in het chat venster dat dan niet het venster weg gaat, maar het hele spel uitlogd. Ook zou ik graag zien dat de chat's ook zonder eerst op enter te drukken zichtbaar zijn.

Veel succes met je game!

Freekyboy

GM8.1 Pro / GM:Studio Professional
Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Januari 2010, 15:53:42 »

@tycho: Ik ben er op dit moment naar het kijken Knipoog Ik neem aan dat je die error slechts 1 keer hebt gekregen?

@Freekyboy: Over de chat zijn inderdaad al meer reacties gekomen, ook daar ben ik naar het kijken Knipoog

Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Januari 2010, 16:01:38 »

@tycho: Ik ben er op dit moment naar het kijken Knipoog Ik neem aan dat je die error slechts 1 keer hebt gekregen?
ja
ps:
tychogames zo noem ik me in het spel Blij
wil het eigenlijk ook op het forum maar toen ik me registreerde wis ik nog niet dat ik me tycho games wilde noemen dus noem me a.u.b tycho games
Groeten, tycho games

« Laatste verandering: 16 Januari 2010, 16:12:02 door tycho »

Naar boven Gelogd

Freekyboy
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Januari 2010, 16:06:03 »

@tycho (games): Wat heb ik dan verkeerd gedaan? Ik noemde je toch tychogames...
@tijn22: Ok, ik ben benieuwd hoe het wordt...  Gemoedelijk

GM8.1 Pro / GM:Studio Professional
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 16
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: