game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Matrebatre)
| | |-+  [scr + tool] Auto-updater
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
« vorige volgende »
Print
Advertenties

StefannafetS
Gebruiker

Crashgames

« Antwoord #30 Gepost op: 17 Februari 2010, 16:38:41 »

maar de nieuwste versie dat is de gene waarin het staat dus dan heb je er lijkt me niks aan. of zie ik dat verkeerd (verbeter me als dat zo is)

Naar boven Gelogd

RobbertC5
Gebruiker

« Antwoord #31 Gepost op: 17 Februari 2010, 19:05:05 »

Deze ini staat op internet, en als er een nieuwere versie is, verander je deze ini en upload je de nieuwste versie. Nu heeft het idd nog geen zin, dat is pas als je een nieuwere versie hebt eh Razz.

html - php - MySql - javascript - CSS - batch (C:\>) - GML - VBScript - en ik maak ook muziek!

Sinds kort: www.RobbertC5.com

Bestrijd Spam! Klik hier! Robbert Camps
Naar boven Gelogd

StefannafetS
Gebruiker

Crashgames

« Antwoord #32 Gepost op: 17 Februari 2010, 19:06:40 »

oh ok bedankt

Naar boven Gelogd

StefannafetS
Gebruiker

Crashgames

« Antwoord #33 Gepost op: 22 Februari 2010, 19:27:42 »

ik krijg deze error:
Code:
for object obj_update:

In script update_alarm0:
Error in code at line 15:
   /*argument0 = link naar ini fileargument1 = aantal stappen voordat spel wordt afgesloten als de nieuwe versie al bestaatargument2 = aantal stappen voordat spel verdergaat (volgende room/obj_update verwijderen)*/status = 'niet geupdate'number = argument1download_file(argument0,'version.ini')ini_open('version.ini')iniversion = ini_read_string('data','version',global.version)ini_close()if (!(iniversion = global.version))    {    if !file_exists(string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe')        {        ini_open('version.ini')        newfile = ini_read_string('data','location',0)        ini_close()        file_delete('version.ini')                DM_Init()        DM_CreateDownload(newfile,string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe')        DM_StartDownload(1)        progress = DM_GetProgress(1)        downloadstatus = DM_DownloadStatus(1)                    status = 'downloading'        }    else        {        file_delete('version.ini')                ini_open('delete.ini')        ini_write_string('data','file',string(spel)+' ('+string(global.version)+').exe')        ini_close()                execute_shell(string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe',0)                status = 'geupdate'        }    }if status = 'niet geupdate'    {    file_delete('version.ini')    alarm[2] = argument2    }if status = 'geupdate'    {    alarm[1] = number    }
                            ^
at position 27: Cannot compare arguments.
Wat meot ik nu doen?? (misschien ligt het aan  Game Maker 8)

Naar boven Gelogd

dvdtv
Gebruiker

« Antwoord #34 Gepost op: 24 Februari 2010, 13:17:57 »

hoe zet je die ini op je website? of hoe maak je een ini op je website? alvast bedankt ik heb bijvoorbeeld met kladblok een in gemaakt met

[data]
versie = versie1
location = www.easyen de rest van de site

opgeslagen als .ini hoe zet ik hem noyu zo op mijn site? weet iemand dit?

Slime vision. Wat is er met de mensen gebeurd?

sprites: 45%
game play:10%
music: 0%
design: 20%
cut scenes: 10%
Naar boven Gelogd

StefannafetS
Gebruiker

Crashgames

« Antwoord #35 Gepost op: 24 Februari 2010, 14:04:23 »

gebruik FTP (denk dat je wel weet wat het is) en sleep dan de .INI naar deze map en dan ben je klaar

Naar boven Gelogd

dvdtv
Gebruiker

« Antwoord #36 Gepost op: 24 Februari 2010, 14:41:10 »

ik krijg alleen deze fout:

Slime vision. Wat is er met de mensen gebeurd?

sprites: 45%
game play:10%
music: 0%
design: 20%
cut scenes: 10%
Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker

Ga naar mijn website

« Antwoord #37 Gepost op: 24 Februari 2010, 20:45:52 »

ik krijg alleen deze fout:

Je kan je ini file ook gewoon uploaden via je hosting. Daar is meestal een file manager, als je daar de ini file upload dan staat hij op je website. De ini file staat altijd op dezelfde locatie bijvoorbeeld www.website.nl/version.ini. Je kan je ini file soms ook maken via de file manager via "new file". Je kan je ini file ook een andere naam geven dan version.ini, bijvoorbeeld spel1.ini of spel2.ini, dus je kan voor verschillende spellen ini files maken.

ik krijg deze error:
Code:
for object obj_update:

In script update_alarm0:
Error in code at line 15:
   /*argument0 = link naar ini fileargument1 = aantal stappen voordat spel wordt afgesloten als de nieuwe versie al bestaatargument2 = aantal stappen voordat spel verdergaat (volgende room/obj_update verwijderen)*/status = 'niet geupdate'number = argument1download_file(argument0,'version.ini')ini_open('version.ini')iniversion = ini_read_string('data','version',global.version)ini_close()if (!(iniversion = global.version))    {    if !file_exists(string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe')        {        ini_open('version.ini')        newfile = ini_read_string('data','location',0)        ini_close()        file_delete('version.ini')                DM_Init()        DM_CreateDownload(newfile,string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe')        DM_StartDownload(1)        progress = DM_GetProgress(1)        downloadstatus = DM_DownloadStatus(1)                    status = 'downloading'        }    else        {        file_delete('version.ini')                ini_open('delete.ini')        ini_write_string('data','file',string(spel)+' ('+string(global.version)+').exe')        ini_close()                execute_shell(string(spel)+' ('+string(iniversion)+').exe',0)                status = 'geupdate'        }    }if status = 'niet geupdate'    {    file_delete('version.ini')    alarm[2] = argument2    }if status = 'geupdate'    {    alarm[1] = number    }
                            ^
at position 27: Cannot compare arguments.
Wat meot ik nu doen?? (misschien ligt het aan  Game Maker 8)

Cannot compare arguments... Je wijst naar de n van ini, dat is raar. Die tekst is commentaar, dus het zou niet uitgevoerd moeten worden. En waarom staat alle tekst naast elkaar?

« Laatste verandering: 24 Februari 2010, 20:58:36 door Naud1234 »

Naar boven Gelogd

StefannafetS
Gebruiker

Crashgames

« Antwoord #38 Gepost op: 25 Februari 2010, 09:28:16 »

Cannot compare arguments... Je wijst naar de n van ini, dat is raar. Die tekst is commentaar, dus het zou niet uitgevoerd moeten worden. En waarom staat alle tekst naast elkaar?

ik heb alles ge-CTRL+C CTRL+V'd dus ik heb het niet gedaan dat alle tekst naast elkaar staat. ja inderdaad (vond de error ook best wel vreemd)

Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker

Ga naar mijn website

« Antwoord #39 Gepost op: 25 Februari 2010, 17:14:22 »

ik heb alles ge-CTRL+C CTRL+V'd dus ik heb het niet gedaan dat alle tekst naast elkaar staat. ja inderdaad (vond de error ook best wel vreemd)

Bij mij werkt het in ieder geval. Ik zoek later als ik thuis ben wel naar een oplossing.

Naar boven Gelogd

Avickum
Gebruiker

« Antwoord #40 Gepost op: 26 Februari 2010, 22:47:02 »

Ik snap eigenlijk nog niet echt wat dit nou precies inhoud.

Als je in je 1ste versie van je spel je spel opslaat met:

GML:
game_save("filename")

en je vervangt die dan door de nieuwe versie met de updater, kun je dan gewoon verder spelen waar je bent gebleven?

Naar boven Gelogd

jaapi
Gebruiker

« Antwoord #41 Gepost op: 27 Februari 2010, 00:08:25 »

wel als je het met ini's opslaat en laad

ik gebruik gamemaker pro
=============================
KANKER Zo'n klein woordje,  met zo'n groot effect.  Doet je huilen van schrik, Een woord van 6 letters groot.
Voor de een een Scheldwoord, Voor de ander de dood.     
RESPECT
zet dit ook op je profiel!!!!
als je ook meeleeft met de mensen die kanker hebben laat dan je respect zien!
Naar boven Gelogd

emitex
Gebruiker

« Antwoord #42 Gepost op: 27 Februari 2010, 18:15:13 »

heeft iemand een example voor mij?

Naar boven Gelogd

avonta
Gebruiker

« Antwoord #43 Gepost op: 27 Februari 2010, 20:14:07 »

heeft iemand een example voor mij?
er is toch een link naar een .gmk!

EDIT: oops toch niet (ik maak er miss wel even 1)

EDIT 2: http://easy-upload.nl/f/jv399cdo <- example (werkt niet je moet wel de werkende gegevens invullen)

« Laatste verandering: 27 Februari 2010, 20:21:32 door avonta »
Naar boven Gelogd

Draconman
Gebruiker

Wogu Producties

« Antwoord #44 Gepost op: 27 Februari 2010, 22:54:14 »

Bij locatie moet je de link naar je ini file invullen bijvoorbeeld 'http://website.com/version.ini'. Je ini file hoeft niet 'version.ini' te heten, de ini file wordt wel tijdelijk opgeslagen als 'version.ini' in dezelfde map als je spel.

Aangezien je in het begin van de tutorial hebt staan dat dit voor beginners is om te gebruiken, is het misschien handig om wat meer te vertellen over wat je in de ini moet zetten en wat je er verder mee moet doen.

Noem me maar Draco of Guus.

Banana Quest was slechts een test om te kijken hoe ver ik zou komen in het maken van een MMORPG. Nu ben ik bezig met iets anders. Dit mag dan wel offline zijn, maar op andere gebieden wordt het veel beter dan BQ.

Vragen over Game Maker via PM worden genegeerd. (Geen uitzonderingen)
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: