game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Matrebatre)
| | |-+  [scr + tool] Auto-updater
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Psycho
Gebruiker

« Antwoord #60 Gepost op: 8 Maart 2010, 17:51:07 »

nee ik heb niet de example gebruikt, ik heb al die scripts in m'n game zet, en de obj_update gemaakt enzovoort, en ja ze staan in een mapje bij de Dll's  Razz

EDIT: en zover ik weet begint ie ook niet met downloaden als ze niet bij de Dll's staan. Schijnheilig , want dan krijg je hele andere foutmelding van cannot define blablabla, zover ik weet. Eyes

EDIT2: Ik had het al 1xje eerder getest maar nu even voor de zekerheid, de example werkt wel..., zou het aan de webhost kunnen liggen? Confused

« Laatste verandering: 8 Maart 2010, 18:18:34 door Psycho »

I am a in the GM Quiz!
Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker

Ga naar mijn website

« Antwoord #61 Gepost op: 8 Maart 2010, 20:24:13 »

nee ik heb niet de example gebruikt, ik heb al die scripts in m'n game zet, en de obj_update gemaakt enzovoort, en ja ze staan in een mapje bij de Dll's  Razz

EDIT: en zover ik weet begint ie ook niet met downloaden als ze niet bij de Dll's staan. Schijnheilig , want dan krijg je hele andere foutmelding van cannot define blablabla, zover ik weet. Eyes

EDIT2: Ik had het al 1xje eerder getest maar nu even voor de zekerheid, de example werkt wel..., zou het aan de webhost kunnen liggen? Confused
Bedoel je de webhost waar voorbeeldspel (versie 2).exe op staat? Ik krijg dat spel wel gedownload.

« Laatste verandering: 8 Maart 2010, 20:28:03 door Naud1234 »
Naar boven Gelogd

Psycho
Gebruiker

« Antwoord #62 Gepost op: 8 Maart 2010, 21:42:14 »

nee niet de webhost van de example, ik bedoelde de webhost waar mijn spel op staat Razz

I am a in the GM Quiz!
Naar boven Gelogd

robin0van0der0vliet
Gebruiker

« Antwoord #63 Gepost op: 11 Maart 2010, 21:16:21 »

Wat betekent No size left ik krijg de melding weer  Cry

ps ik kon dit wel vinden op het GMC maar daar werd ik niet zoveel wijzer van
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=451513

ps kan ik niet gewoon doen dat hij de INI van internet niet download maar alleen uitleest
dat gaat dan wat makkelijker

« Laatste verandering: 11 Maart 2010, 21:27:39 door robin0van0der0vliet »

Met vriendelijke groet, Robin van der Vliet.
Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker

Ga naar mijn website

« Antwoord #64 Gepost op: 12 Maart 2010, 15:59:14 »

Wat betekent No size left ik krijg de melding weer  Cry

ps ik kon dit wel vinden op het GMC maar daar werd ik niet zoveel wijzer van
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=451513

ps kan ik niet gewoon doen dat hij de INI van internet niet download maar alleen uitleest
dat gaat dan wat makkelijker
Op die website staat dat downloadmanager sommige links niet aankan. Heb je http:// of http://www.? Probeer de tweede, want op dat topic staan die 2 links zonder www. het kan natuurlijk ook aan iets anders liggen.

Dat uitlezen is best een goed idee. Dat kan met de Netread dll, ik heb daar gisteren wat mee gedaan.

EDIT: De Auto-updater is geupdate! Nu wordt version.ini niet gedownload, maar uitgelezen vanaf de webpagina met NetRead.dll. Je kan nu ook andere variabelen in de ini file zetten zonder de scripts aan te passen omdat je weer een extra gegeven uit de ini file moest halen. Het is nu geen echte ini file meer, want nu ziet het er niet meer zo uit:
Code:
[data]
version=
location=
Maar zo:
Code:
newversion=""
location=""
De waarde van de variabelen moet nu wel tussen aanhalingstekens. De tekst uit de ini file wordt uitgevoerd dus je zou ook andere codes erin kunnen zetten, maar dat raad ik je niet aan.

« Laatste verandering: 12 Maart 2010, 22:54:16 door Naud1234 »
Naar boven Gelogd

robin0van0der0vliet
Gebruiker

« Antwoord #65 Gepost op: 13 Maart 2010, 07:49:02 »

ik heb de INI verandert in

Code:
version=""
location=""
verbeteringen""
uitgekomen""

wat moet ik veranderen aan de standaard scripts voor de "verbeteringen" en "uitgekomen"

« Laatste verandering: 14 Maart 2010, 08:00:34 door robin0van0der0vliet »

Met vriendelijke groet, Robin van der Vliet.
Naar boven Gelogd

Naud1234
Gebruiker

Ga naar mijn website

« Antwoord #66 Gepost op: 15 Maart 2010, 17:14:23 »

Ik heb je al een pm gestuurd met het antwoord. De volgende keer moet je me geen pm meer sturen, als je ook een bericht plaatst in het topic. Zet alleen maar een bericht in het topic. Hier is het antwoord weer:

Je kan in update_step tussen ini_close() en execute_shell() deze 2 codes zetten:
GML:
GML:
       show_message('Verbeteringen: ' + verbeteringen)
        show_message('Uitgekomen: ' +uitgekomen)
Je kan die 2 messages natuurlijk veranderen, zoals verbeteringen en uitgekomen in 1 message zetten ofzo. En het moet newversion zijn ipv version.

Deze variabelen kan je alleen gebruiken voordat de nieuwe versie wordt opgestart, behalve als je de variabelen in delete.ini zou zetten zodat ze in de nieuwe versie terecht komen. In de ini kan je ook bijvoorbeeld variabelen zetten die soms veranderen, zodat je niet steeds je hele spel hoeft te updaten.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: