game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Game Maker 8 is uitgebracht
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 22 December 2009, 18:25:13 »

YoYo Games heeft zojuist de definitieve versie van Game Maker 8 gepubliceerd. Een overzicht van wat nieuw is in deze versie (een vrije vertaling van wat de handleiding zegt):

Nieuws
Game Maker 8 heeft een ingebouwd nieuwssysteem. Wanneer het programma wordt gestart, wordt het laatste nieuws van YoYo Games gedownload en weergegeven. In de Pro-versie kan dit worden uitgeschakeld.

Ingebouwde tutorial
Game Maker 8 toont bij het starten automatisch een tutorial aan de rechterkant van het scherm. Deze tutorial legt de beginselen van Game Maker uit en de instructies kunnen direct door de gebruiker worden uitgevoerd in het programma. Dit kan worden uitgeschakeld.

Alpha-ondersteuning
In Game Maker 8 zit zoals eerder aangekondigd alpha-ondersteuning ingebouwd. Dit wil zeggen dat van elke pixel in sprites en backgrounds nu kan worden opgegeven hoe doorzichtig deze in het spel is. Gedeeltelijk transparante PNG-bestanden kunnen ook worden geladen.

Verbeterde collision-controle
Ook zoals eerder aangekondigd heeft Game Maker 8 betere controle op collisions. Subplaatjes van sprites kunnen hun eigen mask hebben. De mask kan worden gegenereerd a.d.h.v. de alpha-waarden van de sprite. Ook is een bug opgelost waardoor collision events tweemaal werden uitgevoerd.

Splash screens met HTML
Het mechanisme van splash screens is uitgebreid met een mogelijkheid om HTML-pagina's te tonen. Hiermee kan bijvoorbeeld uitgebreidere help-informatie worden opgesteld dan met de Game Information. Splash screens hebben nu ook een sluitknop.

Trigger events
Ook eerder genoemd: een nieuw soort events, Trigger Events, is toegevoegd. Deze lijken op User Events maar bij Trigger Events kan een gebeurtenis worden ingesteld waarbij de events automatisch worden uitgevoerd. De executievoorwaarde wordt geschreven in GML.

Time Lines verbeterd
De Time Lines zijn ook verbeterd. Er is functionaliteit toegevoegd om deze eenvoudiger te bewerken. Ook kunnen ze worden gepauzeerd, achteruit worden gespeeld en automatisch herhalen.

Resources im- en exporteren
Het systeem om spellen samen te voegen is verwijderd en vervangen door een geavanceerder systeem om resources te importeren en exporteren. Als er bij het importeren dubbele namen zijn, kun je kiezen of je de resource wel of niet wilt vervangen, beide wilt behouden of hem onder een andere naam wilt importeren. Om de keuze makkelijker te maken, wordt in resources nu bijgehouden wanneer ze voor het laatst zijn gewijzigd.

Nieuwe resources
Over resources gesproken: met Game Maker 8 worden nieuwe resources meegeleverd die je kunt gebruiken in je spellen. De oude resources van GM7 en eerder worden niet meer meegeleverd.

Herschreven code-editor
Zoals eerder genoemd is de code-editor herschreven. Deze editor heeft o.a. automatisch aanvullen, regelnummers, hulp met argumenten, verbeterde zoek- en vervangopties, verbeterde foutcontrole, verbeterd kleurgebruik en oplichting van haakjesparen.

Hogere snelheid
De snelheid van spellen die GML-code gebruiken wordt in sommige gevallen verdubbeld. De laadsnelheid is ook verhoogd, ook voor stand-alone-spellen.

Druk op de volgende knop om Game Maker 8 te downloaden:

Het DRM-systeem Softwrap wordt nog steeds gebruikt, aangezien uit een peiling op de officiële GMC was gebleken dat dit werd geprefereerd boven een latere releasedatum. De interface van het Softwrap-systeem is wel veranderd. Uiteraard is ook het logo overal vervangen. In de handleiding worden nog een stuk of veertig kleinere wijzigingen ten opzichte van GM7 genoemd. Mensen die de Pro-editie vóór 2009 hebben gekocht, moeten opnieuw betalen om Game Maker 8 Pro te kunnen gebruiken.

« Laatste verandering: 23 December 2009, 12:14:19 door Blijbol »

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Pizzagamer
Gebruiker

Vragen over PM via GM worden genegeerd

« Antwoord #1 Gepost op: 22 December 2009, 18:26:50 »

Zeker mooi Smile Ik ga hem meteen gebruiken, waarschijnlijk zal het een stuk beter zijn. Hopelijk zal het niet tegenvallen (en vooral met Softwrap).
Er is trouwens wel een heel groot scherm om te upgraden, de vorige vond ik goed, nu is het echt heel groot. En linksboven als je lite gebruikt en er een .exe van maakt is ook flink vergroot .

« Laatste verandering: 22 December 2009, 18:30:17 door Pizzagamer »

Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 22 December 2009, 18:35:54 »

Zeker mooi Smile Ik ga hem meteen gebruiken, waarschijnlijk zal het een stuk beter zijn. Hopelijk zal het niet tegenvallen (en vooral met Softwrap).
Er is trouwens wel een heel groot scherm om te upgraden, de vorige vond ik goed, nu is het echt heel groot. En linksboven als je lite gebruikt en er een .exe van maakt is ook flink vergroot .
ik ga hem denk ik pas downloaden als ik all mijn 3 de projecten in gamemaker 6 en 7 af heb

Grtz,tycho games.

Tip:
Games maken is moeilijk,
als je goed de tijd neemt voor het grafische
gedeelte dan woord het programmeren meestal niets. en andersom geld het zelfde,
dus neem eerst goed de tijd voor het programmeren zorg voor een werkende enginen en zet er tijdelijke sprites er bij!
zet liever bij de 2de w.i.p versie het verhaal, en de derde de sprite's(kan ook andersom). Wink
Naar boven Gelogd

Freekyboy
Gebruiker

Utere vehiculum cum duobus rotis!

« Antwoord #3 Gepost op: 22 December 2009, 18:52:00 »

Gedownload. Licentie ingevoerd. GM 8.0. Erg blij.

Ja, dat is even wat anders dan een servertje naast de deur Razz.
Naar boven Gelogd

Milan
Gebruiker

Dat ben ik als Sufkoppiaan.

« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2009, 18:54:31 »

Kort maar krachtig  Razz PS. aan het installeren, zo te zien zit er veel nieuws bij...

Edit: Lastig dat het nog steeds .gmk's zijn, standaard worden die natuurlijk met GM7 geopend!

« Laatste verandering: 22 December 2009, 19:03:18 door Milan »

http://gamemakerforum.forumgratis.nl
http://stadopinternet.forumgratis.nl/
Plaats zo veel mogelijk zinnige berichten bij Stad Op Internet!

Game Maker Forum
op 26-12-2009 93 posts en 9 leden!
Het forum is gestart op 24-11-2009
Naar boven Gelogd

max@
Gebruiker

http://CppForum.nl

« Antwoord #5 Gepost op: 22 December 2009, 19:06:42 »

gmk -> Kun je veranderen.

Kun je met een licentie code van GM 7 GM 8 upgraden?

Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 22 December 2009, 19:07:35 »

ik denk het wel
dat is namelijk altijd zo geweest dat je je lisency kan upgrade
of je krijgt een nieuwe voor gm8 denk ik

« Laatste verandering: 22 December 2009, 19:09:10 door tycho »

Grtz,tycho games.

Tip:
Games maken is moeilijk,
als je goed de tijd neemt voor het grafische
gedeelte dan woord het programmeren meestal niets. en andersom geld het zelfde,
dus neem eerst goed de tijd voor het programmeren zorg voor een werkende enginen en zet er tijdelijke sprites er bij!
zet liever bij de 2de w.i.p versie het verhaal, en de derde de sprite's(kan ook andersom). Wink
Naar boven Gelogd

tommy9119
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 22 December 2009, 19:08:18 »

Als je hem nog geen 2x gebruikt heb wel.

Edit: Oh wacht..
Citaat
Mensen die de Pro-editie vóór 2009 hebben gekocht, moeten opnieuw betalen om Game Maker 8 Pro te kunnen gebruiken.

« Laatste verandering: 22 December 2009, 19:13:44 door tommy9119 »
Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker

Ga weer "Game Maker'en"!

« Antwoord #8 Gepost op: 22 December 2009, 19:16:32 »

Je GM7 licentie kan je alleen upgraden als je die licentie in 2009 hebt gekocht, anders moet je een nieuwe kopen (net zoals ik).

Ik heb hem ook al, ga vanavond of morgen een licentie erbij kopen. Smile

EDIT: Waarom kost een licentie nu eigenlijk €20,- ? Confused

« Laatste verandering: 22 December 2009, 19:20:58 door Gaming Power »

Groeten,
Gaming Power

Gaming Power - Since 5 Oktober 2008

Naar boven Gelogd

Elwin
Gebruiker

Ik heb gm 8 pro en gm7 pro

« Antwoord #9 Gepost op: 22 December 2009, 19:32:47 »

Ik weet een tip,
als je de D&D van game maker8 in game maker7 pro wil, moet je eerst game maker 8 downloaden en dan open je de map C:\Program Files\Game_Maker8\lib en kopieer alle lib bestanden en plak ze in de map C:\Program Files\Game_Maker7\lib en dan kan je game maker 8 weer verwijderen. Very Happy

[EDIT] Niet alle D&D werken niet. Sad
[EDIT2] Alle D&D van game maker 8 doen het niet in game maker7  Cry

« Laatste verandering: 22 December 2009, 19:40:38 door Elwin »

Naar boven Gelogd

gamiemakerjojo
Gebruiker

200 berichten! 21-07-09(mijn verjaardag)

« Antwoord #10 Gepost op: 22 December 2009, 19:36:49 »

Wow.
Veel reacties in korte tijd.

Nadelen(voor mij)
Pro voor 1 januari gekocht(En ik ben blut door het vuurwerk, sparen(alweer))

Naar boven Gelogd

p v loon
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 22 December 2009, 19:40:29 »

yes, ik ehb hem netna 2009 gekocht  Very Happy ben hem nu aan het upgraden, wil het weleens zien  Smile

game voor de cgc: 1e prijs en 1200€!
Naar boven Gelogd

chrissieboy8
Gebruiker

GM7! PRO

« Antwoord #12 Gepost op: 22 December 2009, 19:53:56 »

ik heb al GM7.0 PRO, hoe kan ik naar GM8PRO updaten?

ik heb op maandag 9 februari 2009 17:06:25 de mail van softwrap gekregen met de code's om GM7PRO te installeren op een andere computer, die code heb ik gebruikt om GM8PRO te installeren, maar dit werkt niet  Cry Cry

« Laatste verandering: 22 December 2009, 20:21:30 door chrissieboy8 »

GM7 PRO GEBRUIKER TMWEABAGSFE --> comp #24
HELP MET HET MAKEN VAN EEN GM BOEK! http://ngmcboek.yourbb.nl/index.php
Naar boven Gelogd

Ever121
Gebruiker

Killed

« Antwoord #13 Gepost op: 22 December 2009, 19:54:45 »

Awesome! Gelijk downloaden Smile

Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker

Hallo :)

« Antwoord #14 Gepost op: 22 December 2009, 20:43:20 »

Ik had me er iets meer van voor gestelt, alleen de ingebouwde sprite editor is (stukken) verbeterd, en een paar D&Ds toe gevoegd, splash info en time line options en het scripten...

Maar toch ga ik hem gebruiken

(alleen voor de sprite editos Razz)

Mvg

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 10
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: