game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Scr] INI/Binary files Openen + Maken
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

hater92
Gast
« Gepost op: 20 Mei 2006, 14:49:27 »

INI/Binary files Openen + Maken
GM versie:
Game Maker 5.2+, Game Maker 6.x
Niveau: gevorderden
Registratie vereist: nee

M.b.v. dit script kun je een .INI file openen. Dit zit standaard ook in Game Maker alleen als het niet bestaat werkt het niet. Met dit script kun je het dan toch nog openen! Gemoedelijk

INI Openen + Maken
GML:
//Script gemaakt door Hater92
//Script gemaakt door Hater92
//Naam: ini_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van .INI bestand (VB: 'data.ini')
if(!file_exists(argument0))
file_text_close(file_text_open_write(argument0))
ini_open(argument0)


Binary files openen + maken
GML:
//Script gemaakt door Hater92
//Naam: bin_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van bestand 
//1 - Mode (0 = lezen, 1 = schrijven, 2 = allebei)
if(!file_exists(argument0))
file_text_close(file_text_open_write(argument0))
file_bin_open(argument0,argument1)

Noem het script: ini_open_make of bin_open_make en gebruik het bijvoorbeeld zo:
GML:
ini_open_make('data.ini') //voor de ini
bin_open_make('data.dat',2) //voor de binary
Zet dit bijvoorbeeld in de create event. Als je dit doet kijkt Game Maker eerst of het bestand data.ini bestaat en als het niet bestaat maakt hij het en als het niet bestaat niet. Daarna opent hij het .ini bestand.

Hater92 Cool

« Laatste verandering: 22 Mei 2008, 12:12:27 door Blijbol »
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder


Offline Offline

Berichten: 2898

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2006, 14:13:17 »

Een vereenvoudigde en betere versie:
Code:
//Script gemaakt door Hater92
//Naam: ini_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van .INI bestand (VB: 'data.ini')
if(!file_exists(argument0))
  file_text_close(file_text_open_write(argument0))
ini_open(argument0)


Verder misschien een idee om eenzelfde script voor binaire bestanden aan deze topic toe te voegen, aangezien daar hetzelfde probleem zich voordoet.


Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

hater92
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 2 Juni 2006, 15:19:03 »

Hetzelfde script alleen dan voor binary files:
Code:
//Script gemaakt door Hater92
//Naam: bin_open_make
//Argumenten:
//0 - Naam van bestand  
//1 - Mode (0 = lezen, 1 = schrijven, 2 = allebei)
if(!file_exists(argument0))
file_text_close(file_text_open_write(argument0))
file_bin_open(argument0,argument1)

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2022 Nederlandse Game Maker Community