game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Illegal Goods (UPDATE!)
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Basss
Gebruiker

« Gepost op: 22 Augustus 2009, 17:33:49 »

Illegal Goods

Verhaal:

• Als smokkelaar heb je veel risico's, jouw opdracht in dit spel is om elk level jouw houten kist met smokkelwaar naar de X bij een vrachtwagen aan de andere kant van het level te brengen. Onder het spelen kom je veel gevaren tegen en moet je ervoor zorgen dat niet enkel je goederen veilig zijn, maar ook jijzelf. Baan jezelf door de levels heen die steeds uitdagender worden. Op dit moment zijn er 7 uitdagende levels. In de toekomst zullen er meer levels worden toegevoegd.
Besturing:

• Pijltjestoetsen - Besturen van je speler, de smokkelaar.
  • F1 - Helpfile openen.
  • R - Level herstarten.
  • P - Level pauzeren.
  • Duw tegen de kisten om ze te verplaatsen.
Objecten:

• Smokkelaar
    De smokkelaar is het poppetje met de grote blauwe hoed. Gedurende het hele spel kruip je in de huid van deze man met als doel om de kist naar haar eindbestemming te duwen. De smokkelaar is kwetsbaar voor alle gevaren, uitgezonderd water.

• Houten kist
    De houten kist is het belangrijkste object uit het spel, naast je speler. Deze kist moet je naar de gele kruisje aan het andere kant van het leven brengen om te winnen. De kist is kwetsbaar voor alle gevaren van het spel, uitgezonderd de soldaat. Sterker nog, met de houten kist kun je de soldaat simpelweg platwalsen om hem uit te schakelen.

• IJzeren kist
    De ijzeren kist werkt hetzelfde als de houten kist, echter kun je met deze kist niet winnen. De kist is kwetsbaar voor water en voor rijdende auto's, echter als hij geraakt word door zo'n auto, is de auto zelf ook gelijk uitgeschakeld. De kist is bijzonder handig om je te beschermen tegen bepaalde gevaren.

• Tijdbom
    Coming soon!

Gevaren:

• Water
    In de havenlevels kom je logischerwijs water tegen, echter heeft water het laagste gevaarsniveau. Het is echter wel mogelijk om je goederen in het water te dumpen, dit geld ook voor de ijzeren kist. Verder kan water jou niks aandoen, maar je kan er ook niet in zwemmen.

• Soldaat
    Dit is een van de basisgevaren in het spel, gedurende het hele spel zitten deze medewerkers van de regering je op de hielen. Een soldaat is simpelweg uit te schakelen door hem plat te walsen met een houten of ijzeren kist of door hem te laten overrijden door een auto.

• Rijdende auto
    De haastige maniakken op de weg kunnen ook een gevaar worden voor je goederen, echter zijn zij zo onoplettend dat ze ook vijandelijke soldaten kunnen platrijden wat jouw weer voordeel oplevert. Maar pas op dat je er niet voor loopt of je kist op de weg zet, dit geld echter niet zo zeer voor de ijzeren kist. Met de ijzeren kist is het namelijk mogelijk om de auto tot stoppen te dwingen. (Echter rijd de bestuurder vol er vol in, met als gevolg een flink gedeukte bumper.)

• Soldaat met machinegeweer
    Deze soldaat weet het beter uit te pakken en heeft een machinegeweer geplant in sommige levels, waarmee hij jou en je goederen zal beschieten. De ijzeren kist is echter immuun voor zijn kogels.

Screens:

(^ Oude versie)

(^ Nieuwe versie)

Download:

Nieuwe versie!
Oude versie.

To-do:

• Minstens level 8, 9 en 10 maken,
  • Boss voor in level 10 maken,
  • Bom uitwerken,
  • Nieuwe gevaren uitwerken,
  • AI voor soldaat hevig verbeteren,
  • Menu + loadingbar +icon afmaken,
  • Bugs fixen,
  • ???
  • IdeeŽn zijn welkom!
Bugs to fix:

• Soldaat is meteen dood bij aanraken van een kist,
  • ???
Hele grote credits naar:

• Rockstar Games - Inspiratie en enkele sprites uit GTA 1 & 2,
  • Mikey - De watersprite,
  • Trevortjes - De muziek,

Hulp gevraagd!

Zou iemand een icon voor me kunnen converten, toen ik het zelf probeerde gaf hij telkens errors toen ik hem in GM wou krijgen. En vind het een beetje onnodig om een topic te openen over zo'n klein dingetje. Engel Je krijgt credits als je dat wil. Contacteer me via PM.

Groetjes Basss. Blij

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 17:22:08 door Basss »

Illegal Goods (Update!)
Naar boven Gelogd

roypowerr
Gebruiker

Terug naar 4 jaar :D

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Augustus 2009, 18:09:06 »

Aan je screenshots te zien is het een mooi spel qwa graphics.
Alleen de grijze messages zijn niet zo mooi.
Ik ga het spel nu downloaden ik EDIT mijn post wel als ik hem heb gespeelt!

EDIT 1:
Ik heb ff een tussenpost voor deze opmerking;

Het eerste wat mij op viel was dat je poppetje als een zombie lijkt als je loopt.
En hij is misschien een goed idee om te zorgen dat je het krat ook kan trekken en slepen
voor als hij vast tegen een muur zit omdat je er perongeluk tegenaan bent gelopen.
Daar is dan die reset optie voor? Ik weet het niet maar dat is wel goed bedacht. Maar ik denk dat mijn idee mooier is voor het spel zelf. Ik grotere games kan je dat namelijk ook. Ik ga het nu verder spelen.

EDIT 2:
Ok het met de zombie bewegingen had ik al vertelt.
Het tweede wat mij opviel was dat het krat dat je moet verplaatsen
niet gleed ofzo. Het werd per 64 x 32 verschoven.
Verder is het een mooi spel qwa orginaliteit en graphics.
Gameplay kan dus verbeterd worden.

-RP

« Laatste verandering: 22 Augustus 2009, 18:19:09 door roypowerr »
Naar boven Gelogd

tomduck97
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Augustus 2009, 19:02:17 »

Heey,

mooi spel! mooie graphics en een goede level design.
aan de gameplay vallen nog wel wat dingetjes te verbeteren,
ook vind ik de grijze messages niet zo mooi, en het mannetje loopt als een zombie zoals
roypowerr al zij!
dingen die nog verbeterd kunnen worden :

-de kist met goederen beweegt niet helemaal lekker
-je kan de kist niet trekken
-geen animatie als de kist kapot word gereden
-grijze messages
-dat het mannetje als een zombie loopt
-geen eigen icon en loadingscreen
-een boom heeft een stam waar je niet doorheen kunt, in je spel kan het wel

dingen die goed zijn:

-Graphics
-level design
-dingen die je moet ontwijken
-een best aardige A.I. voor de soldaten (niet perfect)
-leuk om te spelen

Ga zo door wou ik maar even zeggen. en ik vind dat je nog veel meer uit dit spel kan halen je zou er bijvoorbeeld een free roaming game van kunnen maken met missies! je kan geweren toevoegen, andere doelen dan alleen illegale goederen verplaatsen, schietende soldaten, andere mannetjes die je helpen, politie, auto sounds, lopende mensen als detail, enzovoort enzovoort!!

en BTW voor je eerste (echte) spel is dit al geweldig, voor de aardigheid moet je hier:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,35636
eens naar kijken, mijn eerste (echte) spel, die is veel slechter in graphics en de rest! (al een oud topic dus je hoeft niet te reageren Tong)
veel succes met je spel

grtz Tom

Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Augustus 2009, 20:20:43 »

Leuk en origineel!
Is weer eens een andere manier voor een puzzel game.
Mijn punten:
+ Origineel idee
+ Graphics goed
(kom ik op terug)
+ Besturing is voldoende (kom ik op terug)
+ Duidelijk te spelen
+ Leuke loading bar

- Grijze messages
- Je wordt het spel uitgegooid als je niet opnieuw wilt.( maakt dus een menu )
- Geen eigen loading screen & icon
- Door de bomen heen lopen
- Loop animatie (stijfe stok)

+- Graphics:
Je hebt vermeld dat het water door Mikey gemaakt is. Oke...
Maar de blauwe auto (dodge viper achtige (L) ) heb je van internet geplukt en beetje ge'edit. Zowel voor de bomen??
+- Besturing:
De besturing zelf is niks mis mee, maar als de doos met een snap beweegt. laat de personages dan ook met snaps bewegen. 16x16 zou het zelfs beter doen(oa voor personages)

-Tai Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

nzone
Gebruiker

Terug na 93 jaar

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Augustus 2009, 10:31:53 »

Ik had een klein probleempje toen ik een soldaat had vermoord:

Call me memeboy24
Naar boven Gelogd

iJoost
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Augustus 2009, 10:46:24 »

Zeer leuk spelletje, heb het even gespeeld, nog geen bugs gevonden Gemoedelijk

Ook erg leuk dat je bijvoorbeeld de loadingbar hebt aangepast, maar ook de geluidjes zijn een waardevolle toevoeging. En de graphics zijn erg mooi.

Naar boven Gelogd

Basss
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Augustus 2009, 12:40:03 »

Bedankt allemaal voor de reacties. Gemoedelijk Ik ben nog een beginner, dus je had niet echt veel kunnen verwachten.  Engel

@Zombiewandelingetjes: Ik snap wat je bedoeld, maar hoe zou het poppetje dan normaal moeten lopen als je zijn voeten niet zien onder zijn grote hoed? Twijfelachtig

@Schuiven van de kist: Daar zit ik nog op uit te vogelen hoe ik hem kan laten schuiven ipv hem op hokjes van 32x32 te laten springen.

@Het trekken van de kist: Ten eerste, ik heb geen flauw idee hoe ik dat voor elkaar krijg. Ten tweede, word het dan niet te makkelijk?

@Grijze berichtenblokjes: Da's standaart, heb geen flauw idee hoe je dat aanpast. :$

@Geen animatie: Klopt, helemaal vergeten. Je hebt trouwens ook geen animatie als je je goederen in het water dumpt.

@Icoon + Rest van loadingscreen: Word nog aan gewerkt.

@Stam van een boom: Word ook nog aan gewerkt, ik denk erover om het poppetje er wel langs te laten lopen, maar de kist kan er niet langs.

@Viper Auto: Niet van internet, heb ik uit GTA1 (meende ik) gehaald en een beetje aangepast. Ik weet niet of dat mag, anders vervang ik ze wel met zelfgemaakte. :$ De boom komt trouwens uit GTA2. XD

@Kist staat bovenop gebouw na pletten soldaat: Oeps, ik dacht dat ik dat al gefixed had. :$

Illegal Goods (Update!)
Naar boven Gelogd

Tai
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 23 Augustus 2009, 13:06:29 »

het trekken van de kist zou ik inderdaad niet doen. Dat maakt het spel veel te makkelijk en minder uitdagend.
Om messages aan te passen moet je even de zoekfunctie gebruiken, dacht dat er een tut was die alle message functies laat zien  Gemoedelijk
GML:
message_background(back)
kan je de achtergrond van de box veranderen.

Naar boven Gelogd

KEVINDEMEN
Gebruiker

Hoe persoonlijk moet het? Mijn pincode is...

« Antwoord #8 Gepost op: 23 Augustus 2009, 13:35:34 »

het trekken van de kist zou ik inderdaad niet doen. Dat maakt het spel veel te makkelijk en minder uitdagend.
Om messages aan te passen moet je even de zoekfunctie gebruiken, dacht dat er een tut was die alle message functies laat zien  Gemoedelijk
GML:
message_background(back)
kan je de achtergrond van de box veranderen.

bedoelde je deze tut?

http://www.game-maker.nl/forums/topic,33754.0

Naar boven Gelogd

Basss
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Augustus 2010, 15:39:44 »

Update

Updatetje, mijn vrienden. Met onder andere:
  • Drie nieuwe uitdagende levels,
  • Nieuw gevaar,
  • Muziek van Trevortjes,
  • Veel kleine slordigheidjes gefixed, (Waaronder kapotte kist sprite en zo'n beetje alles wat gemeld is.)
Er staat nog veel op de planning, maar ik wou jullie toch alvast even een voorproefje geven. Blij

Illegal Goods (Update!)
Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker

Verhalen: klaar terwijl u wacht.

« Antwoord #10 Gepost op: 16 Augustus 2010, 15:48:00 »

+graphics
+speelt lekker
+redelijke muziek

-Messages niet goed bewerkt.
-het is vrij onduidelijk in het begin wat de speler moet doen. Ik raad aan een tutorial in het spel te zetten. (Want niet iedereen komt op het idee om op F1 te drukken Tong)
-Geen AI. De speler staat recht voor de neus van de agent, maar die reageert daar niet op en doet vrolijk zijn ronde.
-Zwakke collisions

score: 8/10

Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

Basss
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 16 Augustus 2010, 15:56:23 »

Jij hebt hem snel uitgespeeld, maar wat bedoel je met zwakke collisions?  Verrast

Illegal Goods (Update!)
Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Augustus 2010, 16:07:16 »

Leuk spel! Ik EDIT post als ik hem heb gespeeld Tong
+ Graphics
+ Besturing

Ik vind alleen het verplaatsen wat irritant, verder is het spel goed.
7/10

Martin

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 16:11:39 door mbeentjes »
Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker

Verhalen: klaar terwijl u wacht.

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Augustus 2010, 16:48:39 »

Jij hebt hem snel uitgespeeld, maar wat bedoel je met zwakke collisions?  Verrast

ik botste tegen een auto op die ik niet aanraakte... tja.

Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

Gamietjuh
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Augustus 2010, 17:03:30 »

Gelukkig had ik de tekst gekopieerd voordat ik hem plaatste, want de site lag eruit net toen ik het bericht wou plaatsen... Maar goed hier komt ie nog eens:

Hey, Vice hier Tong.

Ik heb het spel toch alvast even gedownload, en ik moet zeggen dat de veranderingen wel zichtbaar zijn. En dat ook positief ^^. De muziek is leuk, jammer nog steeds geen menu, maar dat komt nog las ik... En de kist beweegt ook veel beter. Volgens mij is het bloed onder die vijanden ook nieuw? Nou ja, dat zag er ook heel leuk uit ^^. De graphics zijn ook goed voor top down vind ik. Dus nou ja... Super Blij.

Alleen jammer dat je nog steeds niet aan je kist kunt trekken (of kan dat wel?) Want ik had hier een probleempje zoals je kunt zien Grijns.:

Mijn kist zat een klein beetje tegen de rand van die olie tonnen, waardoor ik hem niet meer kon bewegen.

Goede update!

EDIT: Misschien is het ook wel leuk als je met levens werkt? Dat je 3 levens hebt, als je eens doodgaat dan begin je weer opnieuw in de kamer, en als je helemaal dood bent dan ga je terug naar het begin van het spel. Misschien ook handig om ergens in de tekst te drawen in welk level je zit. En dat is het denk ik Grijns.

« Laatste verandering: 16 Augustus 2010, 17:05:30 door Gamietjuh »

Voortgang nieuw spel (Wall Jumper)
Programmatie gestart op: 04/01/2011
llllllllll Voortgang(%): 2%
Nieuws:
- 04/01/'11 Accountsysteem gemaakt

Topic volgt als spel goed begint te werken.
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: