Dat is het vervelendste, vind ik. Er bestaat wel iets gelijkaardigs voor Mac , maar het is niet makkelijk om zomaar DLL's over te zetten naar Mac . De makers moeten de makers zelf een Mac computer hebben om hun dll-equivalent te testen, en niet veel mensen hebben een Mac én een Windows computer. Bovendien bestaat niet voor alles wat een DLL doet een equivalent voor Mac, alle DLL's die DirectX gebruiken (Ultimate3D bijvoorbeeld), met vensters werken (game appearance dll, of in het extreme geval Max winAPI 2) of sockets gebruiken (39dll, en ook alle download dlls) zullen omgebouwd moeten worden. In veel gevallen zal dat niet mogelijk zijn (omdat er zoveel omgebouwd moet worden dat je beter een nieuwe dll kan beginnen).
Iets wat werkt op Mac én Windows heb ik nog nooit van gehoord (behalve misschien Java (met de Mac JRE) en scripttalen zoals Python en PHP).
Java draait dan ook in een Java environment en Python en PHP zijn talen die werken met een interpreter, die gewoon zijn geport naar Macintosh en Linux. Is iets anders dan een DLL natuurlijk.
Hoe dan ook, DLL's zijn inderdaad lastig te porten, de programmeeromgeving bij intelbased Macs (Xcode) is gebaseerd op Objective-C en werkt gewoon heel anders dan andere programmeertalen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld C++, dat sterk op Java lijkt).
Jammer dat de "nieuwe" bèta nauwelijks verschilt van de vorige, en, kortom, voor geen meter werkt. Om te testen zijn de PRO functies beschikbaar, maar werken vrijwel niet (alpha waardes worden vrijwel altijd genegeerd) en bepaalde events worden slecht getriggerd (left button down blijft getriggerd worden als je de muisknop inhoud en niet met de muis beweegt). Dezelfde fouten als de vorige versie, en de interface die verbeterd zou zijn is ongewijzigd. Jammer.
Maargoed, het is niet voor niets een bèta, ik heb alleen niet het idee dat er al een RC komt na de 8e bèta versie.