game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Publieke derde bèta van GM7 voor Mac (Update: werkzaamheden hervat)
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 20 Augustus 2009, 14:54:56 »

YoYo Games heeft de derde bèta van GM7 voor Mac gepubliceerd. Deze is voor iedereen die dat wil toegankelijk. De bèta is voor beperkte tijd bruikbaar en Sandy Duncan verwacht dat er hierna nog een vierde bèta komt.

Eenzelfde systeem als voor GM8 voor PC is opgezet om bugs van GM7 voor Mac te rapporteren. Ook moet er weer een account geregistreerd worden om bij de download te kunnen. Opmerkelijk is de omvang van de download: het is een zipbestand van 27 MB.

Wegens mijn gebrek aan Mac kan ik er helaas niet meer over zeggen, dus jullie zullen zelf moeten gaan kijken als jullie meer willen weten (of kijken of hieronder al een reactie van een Mac-gebruiker staat).

Aankondiging op Glog
Downloadlink en bugmeldsysteem

Update:
de ontwikkeling is voor onbepaalde tijd uitgesteld

Update 31 januari 2010:
De ontwikkeling is hervat

« Laatste verandering: 31 Januari 2010, 17:18:28 door Blijbol »

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

XXLazyprod
Gebruiker

Beter 1 goede offline game dan 2 slechte online!

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Augustus 2009, 19:22:30 »

En dan alleen een bestand kunnen uitbrengen als .exe xD maar zou er ook ooit een versie voor Linux OS uit komen? zou wel handig zijn... ( ik weet niet of dit hier gepost mag woorden zoniet? Pm me dan dan verwijder ik deze post)

Bezig met universele Top-Down engine HawiakTDE1
Follow me on Twitter @ http://twitter.com/hawiak1994
Naar boven Gelogd

iJoost
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Augustus 2009, 10:34:16 »

Eindelijk Very Happy

Ik ga hem gelijk proberen.

Naar boven Gelogd

glenn-zoo
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 31 Augustus 2009, 09:55:42 »

Komt er ook een linux versie? (ik draai nu ubuntu)

Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #4 Gepost op: 31 Augustus 2009, 10:22:10 »

(ik draai nu ubuntu)
Gefeleciteerd Smile Ik heb Ubuntu nu ook al drie weken draaien.

[/offtopic]

Neen, er komt (nog) geen linuxversie van game maker. Dit komt volgens mij omdat weinig mensen die met linux werken game maker kennen en ook omdat het aantal gamers op linux miniem is (of je moet extreme tux racer gebruiken Smile).

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

gamiemakerjojo
Gebruiker

200 berichten! 21-07-09(mijn verjaardag)

« Antwoord #5 Gepost op: 6 September 2009, 10:37:36 »

Nice ze zijn verder(eindelijk)

voor ubuntu raad ik scratch aan.
In wine werkt GM ook goed(alleen het spelen niet)

Naar boven Gelogd

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #6 Gepost op: 24 September 2009, 18:11:56 »

Er is inmiddels een nieuwe bèta beschikbaar:
http://glog.yoyogames.com/?p=572

Hierin is onder andere de enorme grootte van het pakket sterk gereduceerd.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

esak
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 17 Oktober 2009, 16:41:05 »

Het zou mooi zijn als het allemaal goed werkte, kunnen we eindelijk spellen maken voor windows en mac in 1 keer Smile.

Maar ik vraag me af of bestaat er net zo iets als een .dll voor mac? Het zou mooi zijn als er iets gelijk achtigs als dll`s bestaan die werken op mac en windows.

Naar boven Gelogd

Matrebatre
Lokale Moderator

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Oktober 2009, 22:43:05 »

Maar ik vraag me af of bestaat er net zo iets als een .dll voor mac? Het zou mooi zijn als er iets gelijk achtigs als dll`s bestaan die werken op mac en windows.
Dat is het vervelendste, vind ik. Er bestaat wel iets gelijkaardigs voor Mac , maar het is niet makkelijk om zomaar DLL's over te zetten naar Mac . De makers moeten de makers zelf een Mac computer hebben om hun dll-equivalent te testen, en niet veel mensen hebben een Mac én een Windows computer. Bovendien bestaat niet voor alles wat een DLL doet een equivalent voor Mac, alle DLL's die DirectX gebruiken (Ultimate3D bijvoorbeeld), met vensters werken (game appearance dll, of in het extreme geval Max winAPI 2) of sockets gebruiken (39dll, en ook alle download dlls) zullen omgebouwd moeten worden. In veel gevallen zal dat niet mogelijk zijn (omdat er zoveel omgebouwd moet worden dat je beter een nieuwe dll kan beginnen).

Iets wat werkt op Mac én Windows heb ik nog nooit van gehoord (behalve misschien Java (met de Mac JRE) en scripttalen zoals Python en PHP).

The Machine:|||||||||||||||||||| 25%
Model Creator v6:|||||||||||||||||||| 10%
- Model Creator v5 - Land of Monsters - Armadillo Race - Land of Monsters II -
Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Oktober 2009, 16:09:35 »

Dat is het vervelendste, vind ik. Er bestaat wel iets gelijkaardigs voor Mac , maar het is niet makkelijk om zomaar DLL's over te zetten naar Mac . De makers moeten de makers zelf een Mac computer hebben om hun dll-equivalent te testen, en niet veel mensen hebben een Mac én een Windows computer. Bovendien bestaat niet voor alles wat een DLL doet een equivalent voor Mac, alle DLL's die DirectX gebruiken (Ultimate3D bijvoorbeeld), met vensters werken (game appearance dll, of in het extreme geval Max winAPI 2) of sockets gebruiken (39dll, en ook alle download dlls) zullen omgebouwd moeten worden. In veel gevallen zal dat niet mogelijk zijn (omdat er zoveel omgebouwd moet worden dat je beter een nieuwe dll kan beginnen).

Iets wat werkt op Mac én Windows heb ik nog nooit van gehoord (behalve misschien Java (met de Mac JRE) en scripttalen zoals Python en PHP).

Java draait dan ook in een Java environment en Python en PHP zijn talen die werken met een interpreter, die gewoon zijn geport naar Macintosh en Linux. Is iets anders dan een DLL natuurlijk.

Hoe dan ook, DLL's zijn inderdaad lastig te porten, de programmeeromgeving bij intelbased Macs (Xcode) is gebaseerd op Objective-C en werkt gewoon heel anders dan andere programmeertalen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld C++, dat sterk op Java lijkt).

Jammer dat de "nieuwe" bèta nauwelijks verschilt van de vorige, en, kortom, voor geen meter werkt. Om te testen zijn de PRO functies beschikbaar, maar werken vrijwel niet (alpha waardes worden vrijwel altijd genegeerd) en bepaalde events worden slecht getriggerd (left button down blijft getriggerd worden als je de muisknop inhoud en niet met de muis beweegt). Dezelfde fouten als de vorige versie, en de interface die verbeterd zou zijn is ongewijzigd. Jammer.

Maargoed, het is niet voor niets een bèta, ik heb alleen niet het idee dat er al een RC komt na de 8e bèta versie.

Naar boven Gelogd

esak
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 24 Oktober 2009, 11:34:36 »

hm... in iedergeval beter dan niks. Dus het is in iedergeval mogelijk om dll`s te maken die op beide werken (cross platform)

Hoe dan ook, DLL's zijn inderdaad lastig te porten, de programmeeromgeving bij intelbased Macs (Xcode) is gebaseerd op Objective-C en werkt gewoon heel anders dan andere programmeertalen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld C++, dat sterk op Java lijkt).

C++ is gewoon te gebruiken op mac`s. Of bedoel je dit niet?

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #11 Gepost op: 4 December 2009, 11:45:24 »

Slecht nieuws mensen...

YoYoGames's Mac-ontwikkelaar is opgestapt en de Macversie wordt voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Zie http://glog.yoyogames.com/?p=632

Mensen die persoonlijke berichten beantwoorden zonder citaat van het origineel erbij, gaan er ten onrechte van uit dat ik kan onthouden wat ik aan iedereen schrijf.
Citaat van: Game Maker handleiding
Note that this is really advanced stuff.
Instanties en objecten zijn fundamenteel verschillende dingen.

for (b = 0; b < a; b += 1) {} is ~10% trager dan for (b = a; b > 0; b -= 1) {}
Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #12 Gepost op: 30 Januari 2010, 19:39:45 »

Goed nieuws mensen... (voor de mac'ers toch Razz)

GM4Mac is herstart... http://glog.yoyogames.com/?p=749

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

tijn22
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 4 Februari 2010, 22:12:03 »

Goed nieuws mensen... (voor de mac'ers toch Razz)

GM4Mac is herstart... http://glog.yoyogames.com/?p=749

Hmm, hoewel ze het over een nieuwe ontwikkelaar hebben is het moeilijk om blij te worden van een project waarbij de eerste 3 betas vrijwel geen vooruitgang vertoonden. Hopelijk komt daar nu verandering in Smile

Een goed werkende versie van GM is een eerste stap, en voor veel games al voldoende, maar het zal waarschijnlijk nog erg lang duren voordat er Macintosh specifieke extensies worden gemaakt, en, als je aan iets als 39dll denkt, is het niet waarschijnlijk dat je je game direct kan compilen naar een Mac versie.

Aan de andere kant is de Engelstalige GMC redelijk groot, wie weet wat er voor de Mac versie ontwikkeld wordt Smile

Naar boven Gelogd

gm1999
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 5 Februari 2010, 09:29:02 »

ik heb er persoonlijk niks aan,maar het lijkt me wel handig voor mac-users.
eingelijk wacht ik meer op de linux versie.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: