game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: wannabe_god, kaasje)
| | |-+  Multiplayer RTS Game (IPX)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Hyalix
Gebruiker

« Gepost op: 21 Juli 2009, 13:56:31 »

Hey,

Ik gebruik het liefst GM5.3, en vermeld dit even. Ik ben bezig met een RTS Multiplayer game over het netwerk. Ik loop echter tegen een aantal probleempjes op.

In platforms/RPG games die ik multiplayer gemaakt heb was dit niet ter sprake, maar nu creëer je zoveel units dat ik geen idee heb hoe je die op de anders computer laat verschijnen of bewegen.
Ik heb overigens een library file (.lib) gedownload die een nieuwe "multiplayer" taskbalk toevoegt aan de objects.
Een aantal probleempjes waar ik niet uit kom:

De units van de andere PC(s) bewegen niet. Door variables te verzenden of functions uit te oefenen op andere PCs lukte dit me wel in Platform games, maar hier zijn meerdere units van hetzelfde unit (twee knights, bijvoorbeeld). Ik heb dit geprobeerd, zelfs met een parent object, maar dat werkt natuurlijk ook niet.

Verder zit ik met de chat: Voor de tweede PC beweegt deze niet met de view mee. Ook verdwijnt de text achter sprites. Volgens mij zit er ook iets niet lekker met de Views op zich. View 0 is voor PC 0 en View 1 is voor PC 2, maar dit loopt niet lekker. Ik heb van alles geprobeerd.

Ten slotte; de Dwarf units blijven in Crystal Mines steken, terwijl ze terug zouden moeten lopen naar de Base. Dit lukte eerst wel, (volgens mij) totdat ik de bouwfunctie had toegevoegd. Ik zou het niet weten. Verder zag ik laatste keer dat ik het teste dat de Barracks (bouwgebouwding) een Knight produceerde terwijl ik een Gargoyle (horseman) maakte, terwijl dit eerder ook niet zo was. (Knight is meest recent toegevoegd)

Sorry dat alles zo onduidelijk is, en de map zo lelijk en alles. Zeker de object/sprite namen enzo komen niet echt over (Een gargoyle heet obj_horseman...) maar het gaat om het idee en ik zal alles perfectioneren eer de problemen eruit zijn.

Verdere fouten zijn welkom, als je iets merkt meld het even dan kan ik ernaar kijken.

speler1=PC0
speler2=computer
speler3=PC1

Download .gmd file

-Hyalix

« Laatste verandering: 21 Juli 2009, 14:26:06 door Hyalix »
Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juli 2009, 23:17:08 »

Volgens mij hoort dit eerder bij Work in progress.

Maar in ieder geval welkom op het forum.

Ik test morgen wel je .gmd. Maar waarom gebruik je niet GM7 (of GM8 als hij uitkomt over een paar weken)?

----------
RTS/Strategie Game oude versie, tijdelijk gepauseerd
Defend Your Castle 3 build: 2 (alpha versie!)
----------
Geslaagd voor VMBO-TL: 3x8, 2x7, 1x6 ! (6je herkanst, wordt hoop een 7, dan heb ik 3x8 en 3x7 Smile)
Volgende jaar: HAVO!
Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #2 Gepost op: 22 Juli 2009, 09:35:28 »

Er zijn ook nog altijd mensen die blijven werken met GM6.1 dus waarom dan klagen over mensen met GM5. Ja die versie is NOG ouder maar iedereen heeft nu eenmaal zijn keuze. Als ik terug volle prijs moet betalen voor GM8 PRO blijf ik liever ook nog een tijdje zitten met GM7 hoor.

Oh ja, dit hoort in W.I.P. (en maak er een executable van, dat gaat toch al wel in GM5 hé?)

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

Ever121
Gebruiker

Killed

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Juli 2009, 10:00:42 »

Ik krijg een error bij het opstarten  Confused Sprites zien er trouwens wel vaag uit.

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Juli 2009, 12:06:32 »

Ik heb deze topic verplaatst naar Work in Progress omdat het lijkt alsof de bedoeling van de topic is om een spel in ontwikkeling te laten zien. Het is echter een beetje vaag wat je precies wil: reacties op je spel, of antwoord op je vragen? Dat zijn twee verschillende dingen namelijk en horen in twee verschillende subforums. Maar gezien de reacties gaat het hier om het spel; vandaar de verplaatsing. Ik stel dus voor dat de discussie ook daarover blijft gaan; als je een specifieke vraag hebt over hoe je iets doet dan kun je daarvoor de beginners- en gevorderdenforums gebruiken.

Verder gaat deze discussie niet over de gebruike GM-versie; daarover discussiëren is nutteloos (ga ervan uit dat Hyalix zelf ook wel weet wat de mogelijkheden zijn van upgraden) en offtopic.

Mensen die persoonlijke berichten beantwoorden zonder citaat van het origineel erbij, gaan er ten onrechte van uit dat ik kan onthouden wat ik aan iedereen schrijf.
Citaat van: Game Maker handleiding
Note that this is really advanced stuff.
Instanties en objecten zijn fundamenteel verschillende dingen.

for (b = 0; b < a; b += 1) {} is ~10% trager dan for (b = a; b > 0; b -= 1) {}
Naar boven Gelogd

jasper games
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 22 Juli 2009, 14:26:33 »

Ik krijg een error bij het opstarten
Dat is omdat (denk ik) draw_rectangle in  Game Maker 5 een argument minder heeft dan in  Game Maker 6Game Maker 7, outline

Eventjes een mededeling; ik ben hier niet meer actief en zoek me maar op gmot ofzo en ga niet GM doen GM is namelijk stom. ga html of php of c++ leren ofzo.
oh en er zijn te veel noobs die denken dat ze goed gm kunnen.
Ik maak geen action libraries!
Naar boven Gelogd

Hyalix
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 22 Juli 2009, 16:16:26 »

Er zijn ook nog altijd mensen die blijven werken met GM6.1 dus waarom dan klagen over mensen met GM5. Ja die versie is NOG ouder maar iedereen heeft nu eenmaal zijn keuze. Als ik terug volle prijs moet betalen voor GM8 PRO blijf ik liever ook nog een tijdje zitten met GM7 hoor.

Oh ja, dit hoort in W.I.P. (en maak er een executable van, dat gaat toch al wel in GM5 hé?)

Ik hou het liever bij 5.3, daar ben ik vertrouwd mee en ken ik de weg (bijna helemaal dan). En, inderdaad, het is nog een .gmd omdat het niet echt bedoeld was om mijn spel te laten zien (wat uiteindelijk wel kan natuurlijk) maar omdat er dus een fout in zit die ik er niet uit krijg.

Ik zal iets preciezer zijn: Met welke functions krijg ik de units van PC.0 aan het bewegen op PC.1 en andersom (en creëeren van nieuwe units)?

En ja, de sprites zijn vaag dat weet ik!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: