Hey,
Ik gebruik het liefst GM5.3, en vermeld dit even. Ik ben bezig met een RTS Multiplayer game over het netwerk. Ik loop echter tegen een aantal probleempjes op.
In platforms/RPG games die ik multiplayer gemaakt heb was dit niet ter sprake, maar nu creëer je zoveel units dat ik geen idee heb hoe je die op de anders computer laat verschijnen of bewegen.
Ik heb overigens een library file (.lib) gedownload die een nieuwe "multiplayer" taskbalk toevoegt aan de objects.
Een aantal probleempjes waar ik niet uit kom:
De units van de andere PC(s) bewegen niet. Door variables te verzenden of functions uit te oefenen op andere PCs lukte dit me wel in Platform games, maar hier zijn meerdere units van hetzelfde unit (twee knights, bijvoorbeeld). Ik heb dit geprobeerd, zelfs met een parent object, maar dat werkt natuurlijk ook niet.
Verder zit ik met de chat: Voor de tweede PC beweegt deze niet met de view mee. Ook verdwijnt de text achter sprites. Volgens mij zit er ook iets niet lekker met de Views op zich. View 0 is voor PC 0 en View 1 is voor PC 2, maar dit loopt niet lekker. Ik heb van alles geprobeerd.
Ten slotte; de Dwarf units blijven in Crystal Mines steken, terwijl ze terug zouden moeten lopen naar de Base. Dit lukte eerst wel, (volgens mij) totdat ik de bouwfunctie had toegevoegd. Ik zou het niet weten. Verder zag ik laatste keer dat ik het teste dat de Barracks (bouwgebouwding) een Knight produceerde terwijl ik een Gargoyle (horseman) maakte, terwijl dit eerder ook niet zo was. (Knight is meest recent toegevoegd)
Sorry dat alles zo onduidelijk is, en de map zo lelijk en alles. Zeker de object/sprite namen enzo komen niet echt over (Een gargoyle heet obj_horseman...) maar het gaat om het idee en ik zal alles perfectioneren eer de problemen eruit zijn.
Verdere fouten zijn welkom, als je iets merkt meld het even dan kan ik ernaar kijken.
speler1=PC0
speler2=computer
speler3=PC1
Download .gmd file-Hyalix