game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Verwacht in Game Maker 8 (update: releasekandidaat)
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 27 Juni 2009, 16:51:38 »

Mark Overmars heeft op de YoYo Games Glog een voorlopige lijst met nieuwe functies die in de nieuwe Game Maker 8 komen. Hieronder staat een samenvatting van deze lijst:

• De eerder aangekondigde verbeterde sprite- en image-editor met alpha-ondersteuning. [Zie hier]
  • Collision checking per subplaatje van een sprite wordt mogelijk: elk subplaatje kan een eigen mask krijgen.
  • Resources kunnen geïmporteerd en geëxporteerd worden. Dit moet samen werken aan een spel makkelijker maken.
  • Splash screens gaan HTML ondersteunen en kunnen o.a. websites tonen. O.a. nuttig voor helpdocumenten.
  • Time lines kunnen worden gepauzeerd en achteruit worden gespeeld.
  • Een nieuw soort events, Trigger Events, is toegevoegd. Deze lijken op User Events maar bij Trigger Events kan een gebeurtenis worden ingesteld waarbij de events automatisch worden uitgevoerd.
  • Herschreven code-editor met o.a. automatisch aanvullen, regelnummers, hulp met argumenten, verbeterde zoek- en vervangopties, verbeterde foutcontrole, verbeterd kleurgebruik en oplichting van haakjesparen. [Screenshot]
  • Zowel Game Maker als spellen laden veel sneller.
  • Exe-bestanden zijn beter gecodeerd.

De oorspronkelijke aankondiging is hier te lezen (Engels):
http://glog.yoyogames.com/?p=537

Edit 1 augustus (door Erik Leppen): op dit moment is het laatste nieuws de beschikbaarstelling van de tweede bétaversie. Zie hier voor meer informatie:
http://glog.yoyogames.com/?p=548

Edit 24 september: nu is een releasekandidaat beschikbaar. Zie:
http://glog.yoyogames.com/?p=574

« Laatste verandering: 24 September 2009, 18:09:45 door Blijbol »

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

rappybas
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juni 2009, 17:20:02 »

"Exe-bestanden zijn beter gecodeerd."

Betekent dit ook dat we minder grote bestanden kunnen verwachten?
De runner alleen al is 2,25 MB ongeveer. Sad

Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker

Ga weer "Game Maker'en"!

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juni 2009, 17:44:48 »

Hey,

Wanneer kan hij ongeveer uitkomen?

Groeten,
Gaming Power

« Laatste verandering: 28 Juni 2009, 00:02:30 door Blijbol »

Groeten,
Gaming Power

Gaming Power - Since 5 Oktober 2008

Naar boven Gelogd

Ragoune
Lokale Moderator

Resload.com!

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juni 2009, 18:54:06 »

Hey,

Het ziet er allemaal erg uit als een grote upgrade. Vooral de code editor ziet er een stuk volwassener uit. Maar resources kunnen toch al geëxporteerd worden?
Daarnaast heb ik nog een vraag, bedoel[en] ze/je met 'Exe-bestanden zijn beter gecodeerd.' dat de .exe's kleiner/sneller/niet-decompileerbaar worden of allemaal?

M.v.g.,

Ragoune

Gebruik a.u.b. interpunctie, dit wordt erg gewaardeerd door de andere gebruikers.

Laat je Nederlandse spel vertalen!
Naar boven Gelogd

MovieGuy!
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juni 2009, 19:57:21 »

• Zowel Game Maker als spellen laden veel sneller.
cool maar sinds wanneer was het laden van game maker zelf langzaam? Razz

de masks per sub-image!! erg handig!

3e met gm19 was mn eerste keer =)

Bezig met gm20 Very Happy!
Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker

Ga weer "Game Maker'en"!

« Antwoord #5 Gepost op: 27 Juni 2009, 20:05:33 »

Hey,

Komen er ook nieuwe PRO functies bij?

Groeten,
Gaming Power

« Laatste verandering: 28 Juni 2009, 00:02:11 door Blijbol »

Groeten,
Gaming Power

Naar boven Gelogd

Blijbol
Forumbeheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2009, 00:12:28 »

In "beter gecodeerd" moet coderen worden gelezen in de zin van vercijferen, niet comprimeren. Het oorspronkelijke Engelse woord was namelijk "encrypted".

Game Maker 7 laadt bij mij in elk geval een stuk langzamer dan versie 6, ik vermoed dat dit door de DRM komt. Er is al eerder aangekondigd dat de DRM in versie 8 zou worden vervangen, dus dat zou hiermee samen kunnen hangen.

Voor Game Maker 8 is nog geen releasedatum geprikt voorzover ik weet.

Over het exporteren van resources is door Mark Overmars gezegd dat je typen resources kiest die je wilt exporteren. Je exporteert dus een pakket. Als je deze later weer importeert, dan blijven zowel de interne als externe relaties van deze resources intact.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker

Ga weer "Game Maker'en"!

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juni 2009, 07:45:47 »

Hey,

Voor Game Maker 8 is nog geen releasedatum geprikt voorzover ik weet.
Ik heb nog even rondgezocht naar een releasedatum en ik heb op een Game Maker Blog gevonden dat GM8 in de herfst van 2009 uit zal komen.

Groeten,
Gaming Power

Groeten,
Gaming Power

Naar boven Gelogd

mit1mit2
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juni 2009, 11:27:02 »

Cry duurt lang  Cry

KANKER Zo'n klein woordje,  met zo'n groot effect.  Doet je huilen van schrik, Een woord van 6 letters groot.
Voor de een een Scheldwoord, Voor de ander de dood.      
RESPECT
zet dit op je profiel!
als je ook meeleeft met de mensen die kanker hebben laat dan je respect zien!
[url=http://www.mijnmaffia.nl/all_maffia/aanmelden/wolverine]mijn maffia game
Naar boven Gelogd

Ragoune
Lokale Moderator

Resload.com!

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juni 2009, 11:38:36 »

Hey,

Ik zie nu pas dat Blijbol de link naar det oorspronkelijke post heeft geplaatst. Daar staat wat meer over het importeren en exporteren van resources. Ik dacht dat jullie het hadden over ingame maar het is voor de .gmk's. Wordt dat dan hetzelfde als wat we nu met scripts kunnen?

M.v.g.,

Ragoune

Gebruik a.u.b. interpunctie, dit wordt erg gewaardeerd door de andere gebruikers.

Laat je Nederlandse spel vertalen!
Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Juni 2009, 13:42:32 »

Collision checking per subplaatje van een sprite wordt mogelijk: elk subplaatje kan een eigen mask krijgen.
Goed, hopelijk is hij ook sneller.

Splash screens gaan HTML ondersteunen en kunnen o.a. websites tonen. O.a. nuttig voor helpdocumenten.
Zeer raar idee, maar ik dacht dat maplestory ook zoiets had.

Herschreven code-editor met o.a. automatisch aanvullen, regelnummers, hulp met argumenten, verbeterde zoek- en vervangopties, verbeterde foutcontrole, verbeterd kleurgebruik en oplichting van haakjesparen.
Zeer goed, dit zal ik alvast veel gebruiken. Ik hoop dat ctrl+spatie dat popupje opent omdat dat in mijn HTML/CSS editor zo gebeurt (PSPad).

Zowel Game Maker als spellen laden veel sneller.
Leuk, want dat is het nadeel aan GM spellen, het laden (meestal door de runner)

Exe-bestanden zijn beter gecodeerd.
Wedden dat er toch nog mensen zijn die er een decompiler voor maken?

"Exe-bestanden zijn beter gecodeerd."

Betekent dit ook dat we minder grote bestanden kunnen verwachten?
De runner alleen al is 2,25 MB ongeveer. Sad
Ik dacht minder, want ik had eens een muziekspeler gemaakt voor eigen gebruik en die was maar (maar is sarcastisch gebruikt) 1,3MB groot. Maar ik ben blij dat bestanden nu kleiner worden want sommige professionele spelen zijn VEEEEEL kleiner.

Cry duurt lang  Cry
Uw wachten zal beloond worden.

Nu nog afwachten dat oudere GM7 Pro gebruikers gratis kunnen upgraden (en als we dan toch nog terug moeten betalen EIS ik een korting van minstens 70%!!!).

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Globale moderator

Algemene GM-vragen in mijn PB's beantwoord ik niet

« Antwoord #11 Gepost op: 29 Juni 2009, 15:04:02 »

Ik heb drie berichten verwijderd die alleen reageerden met "+1"; dat lijkt me een weinig nuttige toevoeging.

Citaat
Exe-bestanden zijn beter gecodeerd.
ik ben blij dat bestanden nu kleiner worden want sommige professionele spelen zijn VEEEEEL kleiner.
Uw wachten zal beloond worden.
Niemand heeft gezegd dat exe bestanden kleiner worden. Blijbol zegt zelfs expliciet dat je dat helemaal niet kunt concluderen. Een betere encryptie is niet per se korter.

Ik verwacht eerlijk gezegd weinig verandering in de afmeting van .exe's; ook in verband met hun Instant Play mechanisme dat ik vermoed dat vergelijkbaar blijft werken op gm8-spellen. Dus ik gok op exe's die nog steeds bestaan uit runner + broncode.

Maar dat is mijn verwachting, dat zegt dus niets over de werkelijkheid.

Citaat
oplichting van haakjesparen
DAT is wel erg handig (elke code-editor zou dat moeten hebben).

Citaat
Nu nog afwachten dat oudere GM7 Pro gebruikers gratis kunnen upgraden (en als we dan toch nog terug moeten betalen EIS ik een korting van minstens 70%!!!).
Je hebt niks te eisen. YoYoGames is een commercieel bedrijf dat zijn personeel moet betalen van de opbrengsten van site + GM-verkopen. Als alle GM-updates gratis blijven gaat YYG failliet. Ik vind 't al een hele service dat je die site gratis kunt gebruiken om je games op te hosten, want dat zijn toch vaak vrij grote bestanden met veel downloads, dus enorm veel dataverkeer. Allemaal gratis en voor niks.

« Laatste verandering: 29 Juni 2009, 15:06:06 door Erik Leppen »

Mensen die persoonlijke berichten beantwoorden zonder citaat van het origineel erbij, gaan er ten onrechte van uit dat ik kan onthouden wat ik aan iedereen schrijf.
Citaat van: Game Maker handleiding
Note that this is really advanced stuff.
Instanties en objecten zijn fundamenteel verschillende dingen.

for (b = 0; b < a; b += 1) {} is ~10% trager dan for (b = a; b > 0; b -= 1) {}
Naar boven Gelogd

bjarno
Gebruiker

#24: 5%

« Antwoord #12 Gepost op: 29 Juni 2009, 15:09:17 »

Je hebt niks te eisen. YoYoGames is een commercieel bedrijf dat zijn personeel moet betalen van de opbrengsten van site + GM-verkopen. Als alle GM-updates gratis blijven gaat YYG failliet. Ik vind 't al een hele service dat je die site gratis kunt gebruiken om je games op te hosten, want dat zijn toch vaak vrij grote bestanden met veel downloads, dus enorm veel dataverkeer. Allemaal gratis en voor niks.
Tuurlijk heb ik niks te eisen. Maar ik bedoel met dit dat ik het leuk zou vinden als ze dan toch nog geld vragen dat ze voor oudere gebruikers een reductie doen.

Gebruik Interpunctie in je berichten voor een leesbaar forum!
Games: Rotation | Master Typer | 60 Seconds
Tutorials: Surfaces | Automatisch Tilen
Huidige projecten:
Arvoitus
My Name Is Light: Een vernieuwende platformer/adventure
Naar boven Gelogd

Bramati
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 29 Juni 2009, 15:15:49 »

DAT is wel erg handig (elke code-editor zou dat moeten hebben).

Idd, want ik kan al niemeer bijhouden hoevaak ik heb zitten vloeken omdat ik een volwassen IF met enkele AND's en OR's moest omgooien, en daarna al mijn haakjes heb moeten uitpluizen.

BTW, indenting zou ook wel handig zijn. Daar verlies ik veel tijd mee, zeker wanneer ik besef dat ik bovenaan mijn script een omvattende IF of FOR nodig heb.
Wat ik dan tegen de code zeg durf ik hier niet opschrijven, het volstaat met zeggen dat ik de tab-toets ondertussen behoorlijk beu ben.

Hopelijk lijkt de editor in versie 8 een beetje op eclipse

"In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is."
Naar boven Gelogd

Hfan
Gebruiker

Superman is back, and here to stay.

« Antwoord #14 Gepost op: 29 Juni 2009, 15:34:22 »

Tuurlijk heb ik niks te eisen. Maar ik bedoel met dit dat ik het leuk zou vinden als ze dan toch nog geld vragen dat ze voor oudere gebruikers een reductie doen.

Natuurlijk is dat leuk, maar jij hebt al bijvoorbeeld al 2 jaar gamemaker kunnen gebruiken. Serial kost ongeveer 25 euro ofzo, 25 / 24 = 1,<en een beetje> euro per maand. Dat vind ik behoorlijk goedkoop.

Ook het argument van Erik Leppen is erg goed, je kan gratis gebruik maken van de site en ik denk dat als ze niet genoeg geld vragen ze zeker weten failliet gaan.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: