game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  XML lezen met GM
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Gepost op: 21 Mei 2009, 21:15:33 »

Ik zou graag een XMLbestand willen lezen mbv game maker maar ik weet niet hoe. Ik heb GM7 Pro.

http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=270451&hl=parser

Met deze wil ik heel graag werken maar hij geeft steeds een error dat er iets fout gaan met een real. Ik zou mijn scripts laten zien maar dat is mijn vraag niet. Mijn vraag is.. Kent iemand een goed ander werkende scriptpack of dll of kan iemand een XML-parser DLL maken want deze vind ik zeer moeilijk te gebruiken (afgezien de error dan).

Greetz,
Bjarno

Waarom XML?
Er is een website waar je gegevens kunt van downloaden in een gpx-file. Dat is geschreven in xml (ik weet wat xml is). Ik kan dus niets veranderen aan die site en de gpx file mag gedownload worden (of beter gezegd het is de bedoeling  Engel ). Dus antwoorden zoals: "Gebruik INI" zijn eigenlijk onbelangrijk voor mijn antwoord. Graag dus geen vragen zoals deze.

« Laatste verandering: 21 Mei 2009, 21:18:21 door bjarno »

Naar boven Gelogd

onnaj
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1009


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Mei 2009, 23:16:16 »

gebruik netread(of iets soortgelijks) om met php de xml file te laten uitlezen?


Ik denk dat ik weer af en toe kom kijken...
Naar boven Gelogd

Don Sandros
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 716


« Antwoord #2 Gepost op: 22 Mei 2009, 07:46:46 »

Dat lijkt me niet helemaal een taak van een server. Zelf ken ik geen andere XML DLL voor Game Maker maar ik ben misschien wel van plan deze te gaan maken omdat ik deze functionalieit ook miste in GM.

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Mei 2009, 10:49:17 »

Indien je er eentje maakt zou je deze dan ook willen geven aan mij (of gewoon op het forum zetten?)


Naar boven Gelogd

Don Sandros
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 716


« Antwoord #4 Gepost op: 22 Mei 2009, 11:02:32 »

Ja, natuurlijk Knipoog

Naar boven Gelogd

onnaj
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1009


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Mei 2009, 18:04:51 »

Sander, wil wil heel veel maken de laatste tijd, maar dus ook eens echt wat XD


Ik denk dat ik weer af en toe kom kijken...
Naar boven Gelogd

Don Sandros
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 716


« Antwoord #6 Gepost op: 29 Mei 2009, 19:18:35 »

Hehe, ik probeer de laatste tijd wat beter te worden in C++ Tong

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 2 Mei 2011, 19:04:31 »

Al twee jaar geleden... maar eigenlijk kan ik het nog steeds gebruiken Grijns


Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 2 Mei 2011, 19:12:47 »

Ik zal straks proberen een scriptje te schrijven Gemoedelijk
(ik laat het venster open, dan vergeet ik het hopelijk niet Engel)

edit 21:00: Ga nu schrijven

« Laatste verandering: 2 Mei 2011, 20:01:05 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 2 Mei 2011, 19:59:01 »

Ik zal straks proberen een scriptje te schrijven Gemoedelijk
(ik laat het venster open, dan vergeet ik het hopelijk niet Engel)

Als je dat zou kunnen zou dat fantastisch zijn...

Ik heb wel nodig aan dingen die kan zien wat de content van een tag is maar ook wat zijn attributen zijn en ook tags binnen tags vinden en nakijken of ze bestaan + inhoud zoeken.

Misschien is het iets te moeilijk... Maar dat zou PERFECT zijn Tong (of als je met een bepaald stuk klaar bent kan ik er misschien op uitbreiden. Ik heb atm geen idee hoe ik eraan zou moeten beginnen).


Naar boven Gelogd

Creator
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 472

niet zo vaak online


« Antwoord #10 Gepost op: 2 Mei 2011, 20:37:15 »

je kan iets proberen met string_between (staat ergens op GMC), en dan de specifieke codes uitlezen. Zoiets deed ik bij een RSS feeder


hai
Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 2 Mei 2011, 20:43:46 »

Dat gaat niet werken, tags zijn redundant. Stel dat je de volgende XML hebt, hoe wil je dan de resolutie van film met de naam 'ijklm' te weten komen:
Code: (XML)
<?xml version=whatever>
<muziek>
 <song>
  <naam>abcd</naam>
  <lengte>172</lengte>
 </song>
 <song>
  <naam>efgh</naam>
  <lengte>135</lengte>
 </song>
</muziek>
<films>
 <film>
  <naam>The day after tomorrow</naam>
  <resolutie>1366x768</resolutie>
 </film>
 <film>
  <naam>ijklm</naam>
  <resolutie>800x600</resolutie>
</films>
Je kan niet eens alleen binnen films zoeken, laat staan als er meerdere namen zijn. En dan ook nog zoeken welke resolutie tag bij de naam hoort...


Overigens, ik weet niet zeker of het gaat lukken met mijn XML parser, ik moet eigenlijk consistenter werken om overzicht te houden... Maar het is nog te doen, en ik geef de hoop voorlopig niet op Tong


Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #12 Gepost op: 2 Mei 2011, 21:07:57 »

Had wannabe_god hier niet al scripts voor geschreven? Maar waar die stonden, dat is even zoeken Tong

edit:
Found it!:
XML/HTML elementen omzetten naar in instanties

« Laatste verandering: 2 Mei 2011, 21:09:50 door ericlegomeer »

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 2 Mei 2011, 21:37:07 »

Damn dan zit ik het hier voor niks te doen Tong Alhoewel, 't is een goede oefening, maar toch lol.
Ik sla het sowieso op, mocht het nodig zijn eraan verder te gaan kun je een beroep op me doen ^^ Ik garandeer alleen niet dat ik dan direct verder ga Engel


Naar boven Gelogd

LostPotential
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 50


« Antwoord #14 Gepost op: 3 Mei 2011, 12:43:07 »

Ja, dat is het nadeel van dit soort scripts schrijven. De kans is groot dat het al bestaat en daar kom je ook niet altijd direct achter.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community