game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  RDX - Rectangular Demolition eXplosive [Eerste plaats in GMW #18]
Pagina's: [1] 2 3 4
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Robert Geers
Jurylid

« Gepost op: 18 April 2009, 21:02:43 »

Rectangular Demolition eXplosive

Hierbij presenteer ik de inzending van Blaat en mij voor de GMW18#. In dit spel bestuur je een bom waarmee je in ieder level een voorwerp moet opblazen. Dit klinkt simpel, maar je moet eerst een weg naar het voorwerp zien te vinden door een wereld waarin alles is opgebouwd uit blokken. Gebruik de kracht van de bom om blokken uit de muur te blazen om zo je doel te bereiken.

Download:RDX
(yoyogames)

Naamgeving:
In verband met de naamprijs hebben we deze keer eens goed nagedacht over de naam van ons spel. De eerste reden waarom dit spel de naam Rectangular Demolition eXplosive (afgekort: RDX) heeft gekregen valt wel af te leiden uit het spel. De bom die je in dit spel bestuurt slaat namelijk bij een ontploffing een krater met perfect rechte hoeken. De tweede reden is dat de afkorting versie, RDX, tevens de afkorting is voor een echt bestaand explosief .

Screenshots:

Veel plezier Gemoedelijk

« Laatste verandering: 5 Mei 2009, 08:49:54 door Robert Geers »
Naar boven Gelogd

andriesf
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 18 April 2009, 21:10:00 »

het is in ieder geval een strak design waar ik wel van houd.
ben nu even aan het downloaden zal zo editten

gameplay is ook zeer goed, het heeft wel iets van bomberman ofzo, en het word steeds moeilijker wat ook een +punt is

« Laatste verandering: 18 April 2009, 21:22:41 door andriesf »

I am a in the GM Quiz!
Naar boven Gelogd

Andreasx
Gebruiker

555 berichten!!! 09:47:03 8 april 2010

« Antwoord #2 Gepost op: 18 April 2009, 21:21:41 »

Ga het nu testen,
Heb geprobeerd het te spelen maar krijg een error van dat ie het niet kan downloaden Treurig

« Laatste verandering: 18 April 2009, 21:24:08 door Andreasx »

Naar boven Gelogd

vlammie
Gebruiker

Website: www.digalysoftware.co.nr

« Antwoord #3 Gepost op: 18 April 2009, 21:31:31 »

hey,

wow, dat was best wel leuk
aan level 12 raakte ik echt gestressed
soms moet je héél vaak opnieuw proberen om die muren goed te krijgen.

+Mooi Design
+Menu
+Je kan zelf objecten kiezen
+Zinvol options-menu (azerty en querty Blij)
+Het wordt telkens moelijker

k'heb er niets slechts over te zeggen Blij
dit komt mss op de 2e of 3rde plaats (of 1e , wie weet ?? Blij)

,Vlammie

################
#        Digaly~               #
################
Naar boven Gelogd

Don Sandros
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 18 April 2009, 22:49:14 »

Opzich wel een leuk spel, ik vind alleen zelf het springen een beetje raar..

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #5 Gepost op: 19 April 2009, 09:37:45 »

Het spel zit mooi in mekaar en zal zeker een prijs winnen volgens mij (Je bent in mijn huidige top 2de).

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #6 Gepost op: 19 April 2009, 09:55:50 »

Hey,

Mooi spel, dat kan ik niet ontkennen! Ik heb hem uitgespeeld!

+ Mooie graphics
+ Leuke levels
+ Verslavend

Aan elk spel zitten haken en ogen, dus ook aan dit spel.

• Als je het spel uitspeelt is het gewoon over. Ik vind het erg jammer dat er geen achievement wordt gegeven, of iets dergelijks. Verder was het überhaupt leuker geweest als je achievements had gemaakt, want dan wordt het spel veel uitdagender.
  • Het werkt allemaal prima, maar er is toch iets vreemds aan het spel. Het springen werkt een beetje raar, en dat is wel even wennen in het begin.
  • Waarom heb je in het menu gekozen voor spatiebalk = selecteren? Ik vind het veel prettiger om met enter dingen te selecteren, ik denk dat dit meer een kwestie van smaak is, maar goed.
  • De achtergrond herken ik van Frosty (?). Alleen is deze bij Frosty blauw (weer ?), en hier grijs. Ik had liever een of ander industrieterrein ofzo gezien.
  • Ik snap de associatie met blokken niet helemaal. De bomen, het vuur, de bewegende blokken en de grond. De rest heeft eigenlijk niets met blokken te maken.
  • Jammer dat er geen verhaal is, dat had hier wel gekund denk ik.
  • Het kopje 'targets' is in het menu niet echt nodig. Waarom zou je een target uit willen zetten? Naar mijn idee zitten er niet echt discriminerende dingen in. Als je nou als target de bijbel of iets dergelijks had, ok, maar ik snap in dit geval de functie er niet echt van.

Verder is dit een prima spel. Het zit mooi in elkaar en overal is bugloos. De helpfile ziet er goed uit en is duidelijk. Bovendien is het spel ontzettend leuk om te doen. Ik denk dat je hoog gaat eindigen.
Succes met de wedstrijd!

Groeten,
Kaasje

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

roypowerr
Gebruiker

Terug naar 4 jaar :D

« Antwoord #7 Gepost op: 19 April 2009, 12:07:28 »

Ik vind dit een geweldig spel!

-Orgineel
-Mooie graphics
-Mooie sounds
-Mooi menu

-Zelfde achtergrond als bij frosty maar alleen dan andere kleur
-Alleen de explosie en de naam hebben met blokken te maken

Blij

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #8 Gepost op: 19 April 2009, 12:17:21 »

Dat is bij veel inzendingen het geval Tong.

Je hebt wat te lang gewacht met het posten vind ik, nu kan je geen aanpassingen meer maken als wij bugs zouden vinden ofzo.

« Laatste verandering: 19 April 2009, 12:32:39 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

Robert Geers
Jurylid

« Antwoord #9 Gepost op: 20 April 2009, 11:03:17 »

Heej bedankt voor al jullie reacties Blij Leuk om te horen dat veel mensen het een leuk spel vinden Gemoedelijk

Ga het nu testen,
Heb geprobeerd het te spelen maar krijg een error van dat ie het niet kan downloaden Treurig
Ik zou niet weten waar het ligt.. Ik heb over het algemeen nooit gehoord dat mensen problemen hadden met de yoyogames site (alleen dat de server er soms uit lag). Als het downloaden via yoyogames nu nog niet lukt kun je ook een zip-bestand van het spel downloaden op de twilightphantasm community. Gemoedelijk

dit komt mss op de 2e of 3rde plaats (of 1e , wie weet ?? Blij)
Dat zijn ook net de drie plaatsen waar we op hopen te eindigen Knipoog Al denk ik dat een eerste plaats wel moeilijk gaat worden gezien de concurrentie. Een 2e plaats in de top 3 van bjarno hebben we in ieder geval al in zak Blij

Mooi spel, dat kan ik niet ontkennen! Ik heb hem uitgespeeld!
Heb je hem serieus al uitgespeeld Verrast Dan ben je volgens mij na Blaat de eerste die dat klaar heeft gespeeld. Mij is het nog steeds niet gelukt Tong Blaat heeft een groot deel van de levels ontworpen en lukt me maar niet om de laatste 2 levels uit te spelen..

• Als je het spel uitspeelt is het gewoon over. Ik vind het erg jammer dat er geen achievement wordt gegeven, of iets dergelijks. Verder was het überhaupt leuker geweest als je achievements had gemaakt, want dan wordt het spel veel uitdagender.
Klopt. Het was beter geweest als we een ander einde hadden bedacht. Alleen wisten we hier niet echt wat voor. achievements had inderdaad een goede mogelijkheid kunnen zijn.
  • Het werkt allemaal prima, maar er is toch iets vreemds aan het spel. Het springen werkt een beetje raar, en dat is wel even wennen in het begin.
Ik denk dat je met vreemd bedoelt dat het springen niet realistisch gaat, maar dat je gewoon met een constante snelheid omhoog en omlaag beweegt? Wij hebben hier speciaal voor gekozen omdat we denken dat het spel zo toch makkelijker en beter speelbaar is. Nu gaan alle bewegingen (horizontaal en verticaal) met een snelheid van 4. Omdat alle blokken, waaruit het level is opgebouwd, afmetingen hebben die een veelvoud zijn van 4 krijg je nooit de situatie krijg je nooit de situatie dat je ergens net niet in kunt, omdat je bijvoorbeeld 1 pixel te ver omlaag zit. Natuurlijk kun je ook bereiken door deze situaties met behulp van code te voorkomen, maar wij hebben voor deze oplossing gekozen.
Belangrijkste reden voor deze keus is dat het niet ons doel was om een realistisch spel neer te zetten, maar gewoon een spel dat lekker speelt en waarin geen irritante situaties in voorkomen (zoals dat je ergens net niet in kunt). Hierdoor heeft het spel een beetje een arcade-stijl gekregen.

Het zelfde verhaal gaat bij het water. Je kunt er voor kiezen om realistisch water te maken, waarbij de hoogte van het waterpeil varieert over alle mogelijk waarden of, zoals wij hebben gedaan, het water zo maken dat de hoogte van het waterpeil altijd een veelvoud is van 16. Hierdoor is het water nog steeds wel een beetje realistisch, maar in veel situaties toch ook (een beetje) onrealistisch. Maar ik denk dat dit onrealistische water voor dit spel beter is dan realistisch water. Gemoedelijk

Tevens hebben we geprobeerd om het hele level op te bouwen uit blokken. Dus ook het water. Dit is hoe wij ons blokkerig water voorstellen.

• Waarom heb je in het menu gekozen voor spatiebalk = selecteren? Ik vind het veel prettiger om met enter dingen te selecteren, ik denk dat dit meer een kwestie van smaak is, maar goed.
De enige reden hiervoor is dat we eerst de engine van het spel hebben gemaakt en daarna het menu. (Lijkt me ook een logische volgorde) In het spel maken we enkel gebruik van de spatie en pijltjestoetsen en daarom hebben we dit ook doorgevoerd in het menu. Enter is echter ook een geschikte toets voor in het menu, dus we als een soort van compromis beide toetsen kunnen gebruiken.
  • Ik snap de associatie met blokken niet helemaal. De bomen, het vuur, de bewegende blokken en de grond. De rest heeft eigenlijk niets met blokken te maken.
Eigenlijk noem je nu ook bijna alle onderdelen uit het spel op. De enige die je vergeet is de explosie. (roypowerr noemt die in de reactie na jou wel) Ook in de explosie is de vorm van blokken terug te vinden. Ook hier hebben we voor deze onrealistische blokkige vorm gekozen omdat er zo altijd hele blokken uit de muur worden vernietigd. Hierdoor blijft het spel goed speelbaar en is makkelijker om goede puzzels te maken.

Om aan het thema blokken te voldoen hebben we geprobeerd om alles "blokkerig" te maken. Dit is dan ook de reden waarom "alles" zo onrealistisch is. Je zou het zelfde spel kunnen maken alleen dan veel realistischer, maar dan zou het waarschijnlijk wel een heel ander spel worden, omdat alles dan heel andere eigenschappen heeft.

• Jammer dat er geen verhaal is, dat had hier wel gekund denk ik.
Deksels daar zeg je wat Verrast Had inderdaad goed gekund Gemoedelijk

• Het kopje 'targets' is in het menu niet echt nodig. Waarom zou je een target uit willen zetten? Naar mijn idee zitten er niet echt discriminerende dingen in. Als je nou als target de bijbel of iets dergelijks had, ok, maar ik snap in dit geval de functie er niet echt van.
Het oorspronkelijk plan was om 28 voorwerpen te nemen waaraan mensen een hekel kunnen hebben en dat je dan in de lijst de voorwerpen kunt selecteren waar jij een hekel aan hebt. In het spel komen dan ook alleen die voorwerpen als target. Het probleem was echter dat we niet 28 voorwerpen wisten waar mensen een hekel aan konden hebben. (Voorbeelden van voorwerpen die we wel wisten zijn: hondenpoep en de wekker.) Daarom zijn we van dit plan afgestapt. De selecteer functie hebben we er echter in laten zitten. Zie het als een extraatje. Gemoedelijk

Ps: ook veel succes met de wedstrijd. Ik zal het spel van jou en La quiz binnenkort ook eens spelen. De laatste tijd heb ik daar een beetje weinig tijd voor gehad. Ik heb wel even kort de beta 0.3 gespeeld. Die zag er toen al top uit Gemoedelijk

De explosie is ook het belangrijkste van de hele game. Gemoedelijk Deze moet je immers gebruiken om de puzzels op te lossen. In mijn reactie op Kaasje heb ik ook al het een en ander uitgelegd over dit spel en het thema blokken en om deze post niet nog langer te maken zal ik dat hier niet nog eens doen. Gemoedelijk

Je hebt wat te lang gewacht met het posten vind ik, nu kan je geen aanpassingen meer maken als wij bugs zouden vinden ofzo.
We kunnen nog steeds aanpassingen doen als er bugs worden gevonden. Deze aanpassingen worden dan alleen niet meegenomen in het juryrapport.

Ik hoop dat ik hiermee voldoen tekst en uitleg heb gegeven over ieders reacties en op- en aanmerkingen Gemoedelijk

Nogmaals bedankt voor alle reacties Blij en nog veel plezier met spelen van RDX.

Naar boven Gelogd

la quiz
Nieuwsposter

« Antwoord #10 Gepost op: 20 April 2009, 14:15:12 »

Hey,

UITGESPEELT!

Ik vind dit een zeer goed spel, met goede uitgewerkte graphics en gameplay. Ik kan me niet herinneren, dat dit ooit is gedaan. Een bom besturen en dan met destructable terrain aan de overkant komen. Ik denk dat wij ons nog bezorgd moeten gaan maken. Maargoed, ik zal eerst nog even zeggen wat ik ervan vind:

Goed en Fout:
  • Muziek vindt ik een zeer goede keuze. Het is niet storend en het verveelt ook niet. Verder heb ik er niks over te zeggen. Dus vrij goed
  • De gameplay is zeer goed uitgewerkt. Alleen zitten er hier en daar nog wat fouten in, zoals het springen en de besturing van de spatiebalk in het menu. Het springen blijft raar in deze game. maar ik denk dat jullie daar ook een reden voor hebben, dus het stoort me daarom ook niet zo heel erg. De besturing in het menu daarintegen. Elke keer als ik het spel opstart, dan druk ik op enter om te selecteren. Dan pas realiseer ik me dat je spatie moet drukken. Dit kan misschien wel aan mij liggen, maar ik zou het zeker wel even veranderen
  • Het water vindt ik zelf ook heel knap gedaan. Maar om deze reden weet ik vaak niet waar het water heen gaat, of wat het pijl wordt van het water. Ik moet meestal de eerste paar keren even gokken. Het kost daarom meestal ook een stuk of 15 keer doodgaan voordat ik het level een beetje ken en kan spelen. Maar wederom, ik vind dit niet fout maar meer iets wat misschien in het volgende deel (hint!) veranderd kan worden.

Niet fout maar wel raar
  • De background vindt ik gewoon enorm saai. Ik vind het echt jammer, dat daar niet iets meer werk in heeft gezeten aangezien de background in het hele spel hetzelfde is. Ik zou netzoals kaasje zei, iets met een fabriek achtergrond hebben gedaan, of iets met vage vormen.
  • Als je het spel hebt uitgespeeld, dan voel ik een beetje hetzelfde als Kaasje. Je krijgt helemaal niks. Ja, je krijgt te horen dat je je skill hebt aangetoond in dit soort spellen of
    zoiets. Dit vindt ik ook echt jammer.

Dit was tot zover mijn mening over het spel. Begrijp, dat ik je spel niet de hemel of de hel in wil prijzen. Je mag zelf bepalen wat, houd alleen rekening met de feiten die ik je heb gegeven. Veel succes nog met je 2de deel (hint!)

Groeten,
La quiz

« Laatste verandering: 20 April 2009, 14:36:03 door la quiz »

Naar boven Gelogd

debeste95
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 20 April 2009, 15:15:07 »

Goed en Fout:
  • De gameplay is zeer goed uitgewerkt. Alleen zitten er hier en daar nog wat fouten in, zoals het springen en de besturing van de spatiebalk in het menu. Het springen blijft raar in deze game. maar ik denk dat jullie daar ook een reden voor hebben, dus het stoort me daarom ook niet zo heel erg. De besturing in het menu daarintegen. Elke keer als ik het spel opstart, dan druk ik op enter om te selecteren. Dan pas realiseer ik me dat je spatie moet drukken. Dit kan misschien wel aan mij liggen, maar ik zou het zeker wel even veranderen

Niet fout maar wel raar

dat van die besturing met de spacebar en springen zou ik, persoonlijk, niet bij goed en fout zetten, maar ook bij "niet fout maar wel raar" het is immers helemáál niet fout, dit is gewoon de manier hoe zij een game uitwerken, en jij vind dat raar...

hoop dat je me snapt!  Knipoog

ontopic:
ik vind 't een heel vet spel, lekkere gameplay! dit maakt zeker een goede kans! en ik vind zelf het spel wel grotendeels met blokjes te maken hebben, bijna alles is vierkant!
heel leuk spel!

debeste95 [/list]

Debeste95 is weer terug! (: Feestje? Gratis koekjes bij mij thuis! ;D
Naar boven Gelogd

Robert Geers
Jurylid

« Antwoord #12 Gepost op: 20 April 2009, 15:21:21 »

Heej,

Bedankt voor jullie reacties Blij Krijg een beetje het gevoel dat iedereen beter is dan mij in dit spel Verdrietig Tong

Muziek vindt ik een zeer goede keuze. Het is niet storend en het verveelt ook niet. Verder heb ik er niks over te zeggen. Dus vrij goed
De muziek is gemaakt door AeMyN. (iemand van het engelse GMC) Dus heb komt eigenlijk alle eer toe.

De gameplay is zeer goed uitgewerkt. Alleen zitten er hier en daar nog wat fouten in, zoals het springen en de besturing van de spatiebalk in het menu. Het springen blijft raar in deze game. maar ik denk dat jullie daar ook een reden voor hebben, dus het stoort me daarom ook niet zo heel erg. De besturing in het menu daarintegen. Elke keer als ik het spel opstart, dan druk ik op enter om te selecteren. Dan pas realiseer ik me dat je spatie moet drukken. Dit kan misschien wel aan mij liggen, maar ik zou het zeker wel even veranderen
Misschien hadden we inderdaad ook de entertoets moeten gebruiken in het menu. Ik wil dit op zich wel toevoegen. Het beste lijkt mij om zowel de spatie als de entertoets dan te gebruiken of niet?

Het water vindt ik zelf ook heel knap gedaan. Maar om deze reden weet ik vaak niet waar het water heen gaat, of wat het pijl wordt van het water. Ik moet meestal de eerste paar keren even gokken. Het kost daarom meestal ook een stuk of 15 keer doodgaan voordat ik het level een beetje ken en kan spelen. Maar wederom, ik vind dit niet fout maar meer iets wat misschien in het volgende deel (hint!) veranderd kan worden.
Het water werkt misschien inderdaad niet helemaal optimaal. Zoals het nu is hebben we het gelukkig wel grotendeels bug-vrij gekregen. Gemoedelijk
Zoals ik bij kaasje al heb uitgelegd hebben we geprobeerd het water een beetje een blokkig karakter te geven. Hierdoor wordt het water in sommige geval alleen wel een beetje onvoorspelbaar en dit kan ik je nadeel werken. Ik denk niet dat we daar nog iets aan gaan veranderen in deze versie. Misschien gebeurd dat als er een deel 2 komt.

De background vindt ik gewoon enorm saai. Ik vind het echt jammer, dat daar niet iets meer werk in heeft gezeten aangezien de background in het hele spel hetzelfde is. Ik zou netzoals kaasje zei, iets met een fabriek achtergrond hebben gedaan, of iets met vage vormen.
Ik zag dat ik bij mijn vorige post ook nog niet was ingegaan op het punt dat dit de grijze versie van de frosty-achtergrond is. De mensen die dat denken hebben inderdaad gelijk. De reden waarom ik die erachter heb gezet is simpel: ik wist niks beters Tong. Er had inderdaad meer in kunnen zitten, maar het lukte me niet om met een goed ontwerp te komen. De belangrijkste voorwaarde was dat de achtergrond niet te druk mocht zijn.

Als je het spel hebt uitgespeeld, dan voel ik een beetje hetzelfde als Kaasje. Je krijgt helemaal niks. Ja, je krijgt te horen dat je je skill hebt aangetoond in dit soort spellen of
zoiets. Dit vindt ik ook echt jammer.
Klopt. Had beter gekund en misschien ook wel gemoeten. Ik vond het idee van achievements wel een goeie. Ik ga met Blaat overleggen wat we met al deze input gaan doen. Gemoedelijk

Tenslotte sta ik op zich wel positief tegenover een deel twee van dit spel. Ik had zelf nog wel wat extra ideeën voor het spel maar er was geen tijd meer om deze er nog in te maken. Nogmaals ik ga met Blaat overleggen wat we hiermee doen. Het zou wel handig zijn om te weten of er veel animo is voor een tweede deel?

Naar boven Gelogd

peacefull_cheater
Gebruiker

Life is hard; it's harder if you're stupid

« Antwoord #13 Gepost op: 21 April 2009, 07:47:51 »

Heey geweldig spel springen is inderdaad een beetje raar maar vind t wel leuk (en origineel)
maar hoe haal je lvl 17? die is echt moeilijk ..maarja goed spel hoor jullie staan bij mij op nummer 2!

Naar boven Gelogd

mewmaster313
Gebruiker

« Antwoord #14 Gepost op: 21 April 2009, 15:02:26 »

echt cool spel! ik heb de andere nog niet gespeelt, maar ik weet zeker dat deze een goede kans maakt.

het ziet er prachtig uit, ik hou heel erg van deze style. het spel zelf is prima afgewerkt. erg leuk om te spelen! Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: