game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Mozatris [GMM #18]
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

light
Gebruiker

1 ruzie minder is een stap naar wereldvrede

« Gepost op: 16 April 2009, 20:10:43 »

Mozatris
lemio.nl

Wat:
Mozatris is een game waarbij je een mozaiek compleet moet maken. Het doel van het spel is geen steen meer over te hebben. Dat kun je bereiken door horizontaal een mozaiek te maken. Dit moet zonder dat je het plafond raakt. Het lijkt op Tertris maar is vele malen moeilijker. Het is een soort puzzelspel. Dit spel is gemaakt voor de Game Maker Wedstrijd met als thema Blokken.

Hoe:
Met de pijltjestoetsen [LEFT,DOWN,RIGHT] kun je bewegen en met [UP] kun je het blokje omdraaien.

Alle overige dingen kun je zien via het help menu F1 of help in het menu

Waarom:
Deze game is gemaakt voor de gamemaker wedstrijd #18
Waar:
de game is te vinden op:
lemio.nl versie B0.1

Screen:

@Error:
Stuur een bricht of PM met daarin de plek waar het gebeurde en Welke error.

« Laatste verandering: 28 April 2009, 16:33:01 door light »

Naar boven Gelogd

Shimert
Gebruiker

Be happy

« Antwoord #1 Gepost op: 16 April 2009, 20:27:37 »

Nou ik vond het eerst een beetje raar, en daarna veel te moeilijk en nu probeer ik het alsnog ook al is het me nog niet gelukt. Je moet letten op horizontale aansluiting en tegelijk ook op verticale en daarom wacht je dus constant op een blokje met de juiste volgorde. En daarbij komt dat wanneer je een verticale fout hebt je weet dat het blokje eronder er zal blijven staan en dat je daarom met de rij eronder nog meer problemen zult krijgen. Terwijl een horizontale fout al betekend dat je je op de rij erboven moet gaan richten en dat je speelveld stijgt waardoor je minder bedenktijd hebt  Emotieloos Emotieloos

En daarom is het een moeilijk spelletje  Blij

Verder vind ik het wel goed in elkaar zitten, maar zeker niet vergelijkbaar met tetris omdat dit veeel ingewikkelder is...

Edit: uiteindelijk is het wel makkelijk

« Laatste verandering: 16 April 2009, 20:35:40 door Shimert »
Naar boven Gelogd

light
Gebruiker

1 ruzie minder is een stap naar wereldvrede

« Antwoord #2 Gepost op: 16 April 2009, 20:35:06 »

Was het bij de help niet goed uitgelegd en wat moet er veranderd worden. Jah het klopt dat het lastiger is maar naar een paar keer heb je het door en ga je rare strategiŽn verzinnen. Moet het langzamer volgens jou? En heb je het al een keer uitgespeelt? Moet er een korte denkpauze voordat het volgende blokje komt?

Trouwens bedankt voor de comment Tong

Naar boven Gelogd

Shimert
Gebruiker

Be happy

« Antwoord #3 Gepost op: 16 April 2009, 20:40:39 »

In de help staat het wel uitgelegd maar het belang van de verticale blokjes zul je pas later beseffen. Je moet dus van de rij eronder de 'verkeerde' blokjes proberen weg te spelen wanneer je de eerste blokjes van een nieuwe rij legt. Als je dit bij alle blokjes hebt gedaan moet je de rij eronder verder opvullen en erop letten dat wanneer een blokje niet 'past' (meestal bij de laatste een een-na-laatste van de voltooide mozaiek) erboven moeten komen maar wel verticaal moeten aansluiten. En wanneer je dit allemaal doorhebt kun je de puzzel oplossen.

Dat heb ik nu dus gedaan op makkelijk en langzaam  Tong Volgens mij is het behoorlijk goed voor je redenatievermogen vooral op snelheid is echt snel beslissen vereist  Knipoog

Edit: Niveau 3.3 is ook wel te doen

« Laatste verandering: 16 April 2009, 20:55:49 door Shimert »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: