game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Tut] Scores
Pagina's: 1 [2]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

wesleycoomans
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 201


« Antwoord #15 Gepost op: 10 Maart 2013, 15:01:47 »

Ik zie dat je meer kan maken maar kan je uitleggen waarom gm denkt dat scoore het zelfde is als score, en waarom het zelfde manier werkt?


Ik maak een birdview game van de spel dayz, van arma 2. Dit is een remake in gm,  en gaat nog lang tijd aan werken hoop eind 2014 al een beta te kunnen releasen. Er komt een klein 3d effect in zodat wat beter uit gaat zien.
Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 10 Maart 2013, 15:44:36 »

GML:
score
is een ingebouwd variabele van GameMaker. Dat betekent dat GameMaker hier automatisch al wat dingetjes mee doet / kan doen.

Als je zelf een andere score bij wilt houden, maak je zelf een variabele aan. In dit geval scoore, maar die naam kun je zelf kiezen.

GameMaker zal niet, omdat jij de variabele als een score ziet, er automatisch dingen mee doen. GameMaker ziet het namelijk gewoon als een normaal variabele (wat het ook is).

Je moet dus zlf de score bijhouden en de dingen met de score doen die je ermee wilt doen.

Zie het kopje #2 hier voor meer uitleg over het gebruik van variabelen.



-------
Naar boven Gelogd

wesleycoomans
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 201


« Antwoord #17 Gepost op: 10 Maart 2013, 16:13:23 »

Dankje ik snap nu Gemoedelijk


Ik maak een birdview game van de spel dayz, van arma 2. Dit is een remake in gm,  en gaat nog lang tijd aan werken hoop eind 2014 al een beta te kunnen releasen. Er komt een klein 3d effect in zodat wat beter uit gaat zien.
Naar boven Gelogd

Jumping Mammoth Games
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1443

Top-Down in Spanje!


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 25 Juni 2013, 14:41:35 »

ik heb nu met score gedaan maar ik zie nergens je score staan


C#-coder gezocht voor game in Unity! Interesse? PM!
Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 25 Juni 2013, 15:36:06 »

In de titelbalk van de window staat de score. Als je de score op het scherm wilt tekenen moet je een functie als draw_text gebruiken:
GML:
draw_text(x, y, <variabele | string>)

Of in D&D: GM110



-------
Naar boven Gelogd

PiJoKra
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 718


« Antwoord #20 Gepost op: 25 Juni 2013, 15:50:48 »

In de titelbalk van de window staat de score. Als je de score op het scherm wilt tekenen moet je een functie als draw_text gebruiken:
GML:
draw_text(x, y, <variabele | string>)

Of in D&D: GM110
Oftewel:
GML:
draw_text(x,y,"Jouw score is: " + String(score));

Naar boven Gelogd

Ruud Verbeek
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1728

miauw


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Juni 2013, 15:59:59 »

Oftewel:
GML:
draw_text(x,y,"Jouw score is: " + String(score));
Foutje:
GML:
draw_text(x,y,"Jouw score is: " + string(score));
Jij had String met een hoofdletter S Verrast


A well-used door needs no oil on its hinges.
A swift-flowing stream does not grow stagnant.
A deer blends perfectly into the forest colors.
Software rots if not used.

These are great mysteries.
Naar boven Gelogd

PiJoKra
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 718


« Antwoord #22 Gepost op: 25 Juni 2013, 16:57:27 »

Foutje:
GML:
draw_text(x,y,"Jouw score is: " + string(score));
Jij had String met een hoofdletter S Verrast
Oeps, komt doordat het in JavaScript String() is en ik daar veel meer mee werk. Tong

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4556


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 25 Juni 2013, 22:06:06 »

Dat is zo handig hier, als een van mijn tutorials een nieuwe reactie krijgt zijn er meestal al en of twee anderen die gereageerd hebben en het probleem al hebben beantwoord zoniet opgelost ^^.


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community