game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [DLL][Gex] Game Appearance (spelvenster, taakbalkknop, berichtvensters)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 7 April 2009, 15:16:36 »

GM-versies: Game Maker 5 Game Maker 6 Game Maker 7
(Gebruik van gex is niet verplicht; versie 7 is wel vereist voor voorbeeldspel)
Registratie: vereist
Niveau: gemiddeld
(Handleiding in het Engels)

Beschrijving
Dit DLL-gebaseerde extensiepakket bevat toegevoegde, geavanceerde GML-functies om het spelvenster en zijn taakbalkknop te controleren. Hij ondersteunt ook het weergeven van Windows-berichtvensters en het afspelen van systeemgeluiden.

Features
    * Minimaliseer, maximaliseer, herstel en activeer spelvenster of verkrijg huidige status
    * Stel in of verkrijg titel van taakbalkknop
    * Maak taakbalkknop onzichtbaar
    * Wijzig pictogram in vensterrand, taakbalkknop of Alt+Tab-dialoog
    * Knipper vensterrand of taakbalkknop
    * Animeer venster met rol-, glij-, meng-, uitbreid- en inklapanimaties
    * Toon Windows-berichtvensters
    * Speel systeemgeluiden af

Download
Het pakket kan hier worden gedownload:
http://gamemaker.blijbol.nl/nl/gameappearance

Succes ermee,

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

2speedy2
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 13 April 2009, 13:41:42 »

Eeey, ik heb veel gelezen over dit programma en ik het lijkt mij ook ideaal tijdens het gamen.
Ik heb dus via de link het spul gedownload.
Dan heb je een rar bestand genaa"md "GameAppearance", Die pak je uit en dan heb je een mapje met weer wat bestanden......... maar dan weet ik niet hoe ik verder moet. Allemaal rare bestanden zoals:  .glm    .gmk   .gex   .dll

Kan iemand mij helpen

Dedankt (^.^)

Naar boven Gelogd

jelle6
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 13 April 2009, 13:58:44 »

.gml kun je als code importeren.

.gmk is gewoon een example.

.gex is volgens mij een lib of extensie ofzo.

en .dll is een uitbreiding. Die je bij global.game settings kan importeren

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #3 Gepost op: 13 April 2009, 20:44:47 »

In GM7 heb je alleen het GEX-bestand nodig. Hier staat wat je er mee moet doen:
http://www.jeroenvandergun.nl/gamemaker/tutorials/extensies

De rest is voor oudere versies van Game Maker. In het helpbestand staat uitgelegd hoe je die bestanden moet gebruiken.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

sander5009
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 9 Mei 2010, 19:10:29 »

Ja ik wil het installeren in game maker 8 omdat die bijna hetzelfde is als  Game Maker 7.

Maar ik krijg een error als ik ze wil installeren Twijfelachtig

laat maar is al gelukt

« Laatste verandering: 9 Mei 2010, 19:25:44 door sander5009 »

I am a in the GM Quiz!
Naar boven Gelogd

beginnergm
Gebruiker

I am NOT a starter

« Antwoord #5 Gepost op: 10 Mei 2010, 14:57:21 »

Heeft dit ook een functie dat als je het spel minimaliseerd, dat je in de taakbalk niks meer ziet (die balk) maar rechtsonderin (bij de klok) komt dan een icoontje te staan? Als je daar dubbel op klikt, zie je de game weer.

Kan dat?
Dit kan ik goed gebruiken voor m'n games

----------------------------------------------

Nutteloze game: 51% voltooid.
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Antwoord #6 Gepost op: 10 Mei 2010, 15:21:54 »

Heeft dit ook een functie dat als je het spel minimaliseerd, dat je in de taakbalk niks meer ziet (die balk) maar rechtsonderin (bij de klok) komt dan een icoontje te staan? Als je daar dubbel op klikt, zie je de game weer.

Kan dat?
Dit kan ik goed gebruiken voor m'n games
Nee, maar er is wel de gewone gm-functie window_set_visible, en je kan systray-icoontjes wel maken met andere dll's (bv Max WinAPI 2 maar er zullen ook wel simpelere alternatieven zijn).

Naar boven Gelogd

beginnergm
Gebruiker

I am NOT a starter

« Antwoord #7 Gepost op: 10 Mei 2010, 15:24:31 »

Nee, maar er is wel de gewone gm-functie window_set_visible, en je kan systray-icoontjes wel maken met andere dll's (bv Max WinAPI 2 maar er zullen ook wel simpelere alternatieven zijn).
GML:
window_set_visible()
ken ik wel. Ik zal eens kijken voor die max winapi. Is dit een dll of gex?

----------------------------------------------

Nutteloze game: 51% voltooid.
Naar boven Gelogd

generaallucas
Gebruiker

Verhalen: klaar terwijl u wacht.

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Mei 2010, 15:34:27 »

GML:
window_set_visible()
ken ik wel. Ik zal eens kijken voor die max winapi. Is dit een dll of gex?

beide. ik heb 'm staan op m,n computer. (gevonden via www.gmtoolbox.com)

Actionscript 3 - C++ - C# - CSS3 - GML - HTML5 - Javascript - PHP - SQL - Visual Basic - VTask

3DS Max(VRay), Photoshop, Illustrator, Flash, Irrlicht, SDL, CML, OpenGL, Phonegap, Cordova
Naar boven Gelogd

turbodevin
Gebruiker

Rambo in de Rimboe

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Oktober 2011, 14:20:30 »

Hey,

window_set_maximize() werkt bij mij niet goed als ik geen window border draw, dan gaat de taakbalk ineens weg.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Gr. Devin

[Edit]

Weet iemand hoe je als hij gemaximaliseerd is hem niet uit kunt laten vergroten, maar de view of room grootte aan kunt passen zodat het venster ook echt meer inhoud kan hebben, ZONDER naar een andere room te hoeven gaan tussendoor.

« Laatste verandering: 30 Oktober 2011, 00:21:07 door turbodevin »

Naar boven Gelogd

thoot-je
Gebruiker

Je kan me wakker maken voor een kop tomatensoep :D

« Antwoord #10 Gepost op: 2 November 2011, 19:29:49 »

dit is echt super awsome  Blij

Mijn website: thomasbaake.nl

De 2 belangrijkste dingen in het leven: Productief zijn en extreem veel genieten
Naar boven Gelogd

Tthecreator
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 2 Juli 2013, 09:04:10 »

het werkt niet in  Game Maker Studio...ik heb de gml codes en de dll er appart buiten de extensie om erin gezet(zodat je de errors kan zien) en dit krijg ik:

In script icon_add line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script icon_delete line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script window_message_beep line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_activate line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_animate line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_flash line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_flash_taskbar line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_get_active line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_get_maximized line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_get_minimized line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_get_showtaskbar line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_get_taskbar_caption line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_maximize line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_message_box line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_restore line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_send_taskbar line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_set_alttab_icon line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_set_icon line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_set_taskbar_caption line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script __window_set_taskbar_icon line 3 pos 6: Unknown function or script: variable_global_exists
In script window_message_box_ext line 3 pos 9: Unknown function or script: window_message_box

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #12 Gepost op: 2 Juli 2013, 11:02:53 »

het werkt niet in  Game Maker Studio...ik heb de gml codes en de dll er appart buiten de extensie om erin gezet(zodat je de errors kan zien) en dit krijg ik:
variable_global_exists werkt inderdaad niet in Game Maker Studio. Er zijn trouwens twee GML-bestanden en volgens mij heb je er maar één aangezien window_message_box ook ongedefinieerd is. De extensie gebruikt echter geen variable_global_exist en zou wel moeten werken. Wat je in ieder geval met de scripts kunt proberen is om alle regels met external_define naar een apart initialisatiescript te verplaatsen en de regels met variable_global_exists dan weg te halen.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Tthecreator
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 3 Juli 2013, 16:31:47 »

blijbol, ik wil je helpen en ik maak de codes wel studio compatible maar je moet weten dat ik niks van dll's weet als het gaat om er eentje te programeren of in te lezen. daarom pak ik die scriptjes van je en ga ik daarmee aan de gang. hoewel....misschien kun je me helpen met een dll om de functies "Don't draw a border in windowed mode" en "Don't show the buttons in the window caption"
daar zit ik al een tijd op te kijken misschien is het in combinatie met deze extension makkelijker dacht ik...mischien kun je het aan deze extension toevoegen(aan de studio verzie dan)ik zal hem naar je sturen

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: