game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [GMW#18] Blocked - update!
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

thelord300
Gebruiker

0.365 posts per dag en ik ben er trots op XD

« Gepost op: 4 April 2009, 22:15:23 »

Gemaakt met: Game Maker 7
Naam: Blocked
particles: Nee

Blocked
Ik zag dat er weer een game maker wedstrijd kwam en omdat ik inspiratieloos was ging ik maar meedoen.
Misschien doe ik nog een paar hele kleine aanpassingen voordat ik het inlever maar dit is wel zo een beetje het spel:
Blocked is een simpel spelletje waar je omhoog moet klimmen, om zo het volgende level te halen, terwijl het water langzaam stijgt.
Ook moet je nog is oppassen dat je niet wordt geplet door de omlaag vallende blokken.
Een simpel verslavend spelletje.

In de Game

Blokken
Een Normaal Blok.

Raak deze vooral niet aan.

Als je hierop komt spring je meteen weer omhoog

Hier zit lijm op, je springt lager en het duurt even voordat je loskomt.

Bonussen
Deze geeft 500 punten

Als je deze pakt spring je meteen weer omhoog.

Als je deze pakt gaat alles sneller.

Hierdoor worden je controls omgedraaid.

Dit is brandstof voor je jetpack.

Download
YoYoGames: http://www.yoyogames.com/games/show/78475

Screen

« Laatste verandering: 17 April 2009, 16:57:05 door thelord300 »

Mijn Meesterwerken:
- Blocked!
- Boom Boom Cannon!
- Boom Boom Cannon 2!

^^ Prachtig (niet?) =p
Naar boven Gelogd

Thbio
Gebruiker

DiSTURBED

« Antwoord #1 Gepost op: 4 April 2009, 23:18:00 »

Tjaa.. wat kan ik zeggen, super ?
Vorige keer vroeg ik of er ook levels bij konde en meer obstakels, en het zit er allemaal in.
Gewoon een goed ontwikkelde game..
Zelfgemaakte sprites..
Mijn complimenten hoor Blij !

If this disturbs you then walk away!
Naar boven Gelogd

Pizzagamer
Gebruiker

Vragen over PM via GM worden genegeerd

« Antwoord #2 Gepost op: 5 April 2009, 11:20:46 »

Haal dat poppetje weg die aan de lopende band je zit te beledigen. Misschien voor jou leuk, maar wat nou als jij het spel speelt als bijvoorbeeld ik het had gemaakt, dan zou jij het ook niet leuk vinden Knipoog

3×inspiratie +
2×intelligentie +
4×Een goed idee +
2×Bronnen +
5×Motivatie = De link =)
Naar boven Gelogd

Don Sandros
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 5 April 2009, 11:28:52 »

*kuch* http://www.thegamehomepage.com/play/avalanche/ *kuch*

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #4 Gepost op: 5 April 2009, 12:03:27 »

Hey,

Verslavend spel. Een paar puntjes:

+ Verslavend
+ Mooie graphics
+ Verschillende modes

- Op een gegeven moment te moeilijk
- Muziek kan niet gestopt worden
- Niet origineel

Als ik op de stop knop van de muziek klik, stopt de muziek even, maar gaat na 5 seconden weer beginnen.
Succes met de wedstrijd!

Groeten,
Kaasje

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

thelord300
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 5 April 2009, 12:13:57 »

Haal dat poppetje weg die aan de lopende band je zit te beledigen. Misschien voor jou leuk, maar wat nou als jij het spel speelt als bijvoorbeeld ik het had gemaakt, dan zou jij het ook niet leuk vinden Knipoog

Dat poppejte moet je toch niet serieus nemen Tong .
Ik zou zo'n poppetje juist grappig vinden, maarja ieder zijn mening.
Misschien doe ik dan speciaal voor jou Tong (nee hoor) een disable functie in.

Dat werd in het vorige topic ook al gedaan (work in progress), ik heb niet speciaal mijn inspiratie daarvandaan want er zijn 1000 van dat soort spelletjes, en dan vind ik toch dat bij dit spel het principe het zelfde is maar heel anders uitgewerkt.

en p.s bedantk voor de reacties Tong

Mijn Meesterwerken:
- Blocked!
- Boom Boom Cannon!
- Boom Boom Cannon 2!

^^ Prachtig (niet?) =p
Naar boven Gelogd

Pallas
Gebruiker

Carpe Diem!

« Antwoord #6 Gepost op: 5 April 2009, 14:09:34 »

Het spelletje is af!
Ik heb hem nog eens getest. Inderdaad zorgvuldig afgewerkt, maar er zitten wat mij betreft enkele grove game design fouten in:

• Het poppetje, dat constant allerlei clichés als 'Mijn oma is nog sneller!' in krom Engels naar je zit te roepen, ook wanneer die totaal niet verband hebben met de situatie. Ik kreeg bijvoorbeeld eens de boodschap dat ik de bonussen moest pakken, terwijl er geen bonussen in het scherm waren. Niet alleen slaan de boodschappen dan nergens meer op, maar gaan ze je ook storen. Het is juist de bedoeling dat je de speler stimuleert je game te spelen. Een belangrijk element van het spel is de beloning: je doet een quest, en krijgt een sterker wapen. Je haalt een highscore, en krijgt een overwinningsscherm. Je speelt een level uit, en krijgt toegang tot bonusmateriaal. Enzovoorts. Het constant erin hameren dat ik niets van het spel kan, maakt het spel er niet leuker op.
  • De eerst volgende bonus na de boodschap dat ik de bonussen moest pakken was zo'n 'omgekeerde besturing'-bonus. Ik dacht dat ik die moest pakken en werd daardoor gestraft. Zorg bij een downgrade ervoor dat het duidelijk is dat je het niet moet pakken, en bij een upgrade dat je 'm wél moet pakken. Bovendien is het vervelend dat hij niet na een bepaalde tijd weer uitgewerkt is. Dat zou je echt moeten doen!
  • Als je al random gegenereerde levels doet, dan moet je zorgen dat hij ook te doen is. Ik heb het eerste level zo'n 10 keer moeten spelen totdat ik eindelijk een level kreeg dat mogelijk was om uit te spelen. Dit werkt erg frustrerend voor de speler: wat hij ook doet, hij verliest altijd.
    Als je random geneneerde blokken niet goed krijgt, gebruik dan gewoon een timeline of iets dergelijks; dat is beter voor de gameplay.
  • Het poppetje is erg onbewegelijk in horizontale richting. Als ik spring, dan wil ik niet alleen omhoog, maar ook opzij. Nu kan dat maar met enkele pixels, waardoor je sommige stukken nauwelijks kan bereiken. Je krijgt een gevoel van weinig controle.

Verder zijn de graphics netjes. Raar dat je 4 verschillende fonts gebruikt in één game, dat maakt het erg onrustig. Ook zijn afbeeldingen in verschillende stijlen getekend: de blokken in gepixelde stijl, icoontjes als het level restarten in een gerenderde stijl en wolken in het menu in een andere, meer cartoony stijl. Ook snap ik niet waarom je de sprite van dat mannetje dat commentaar levert alleen maar hebt vergroot, het ziet er raar uit tussen de rest van de sprites die niet zo blocky/blurry zijn. Aan de andere kant heb je dan weinig werk gestoken in die sprite dus is de drempel om het mannetje te verwijderen lager.  Knipoog

Ik hoop dat je wat kan met het commentaar!  Gemoedelijk

- Pallas

« Laatste verandering: 5 April 2009, 14:12:32 door Pallas »

- Voltooid -
Ninjamboree
Het Geheime Wapen
- In ontwikkeling -
Carpe Diem - 75 %
Naar boven Gelogd

thelord300
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 5 April 2009, 14:27:59 »

@pallas.
Bedankt voor je reactie daar kan ik zeker wat mee Blij
Ik zie nu ook wel een beetje in dat het poppetje dat beledigen roept misschien een beetje foute zet was Tong
Met dat naar rechts en links springen heb je wel gelijk:
Ik ga er eventjes voor zorgen dat je meer naar rechts en links kan als je in de lucht bent.

Mijn Meesterwerken:
- Blocked!
- Boom Boom Cannon!
- Boom Boom Cannon 2!

^^ Prachtig (niet?) =p
Naar boven Gelogd

gm1999
Gebruiker

Dit is geen stopcontact.

« Antwoord #8 Gepost op: 5 April 2009, 15:26:24 »

Ik vindt dat popetje wat zegt:"mijn oma is nog sneller" wel grappig.
ik moet er de hele tijd om lachen.
maarja meningen verschillen.

Naar boven Gelogd

onnaj
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 5 April 2009, 16:18:13 »

in het begin was dat poppetje wel grappig, maar een disable functie is miss wel handig

verder leuk spelletje

Ik denk dat ik weer af en toe kom kijken...
Naar boven Gelogd

j-head
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 17 April 2009, 13:54:18 »

cool spel.

-on orgineel
-je gravety is veeeeeel te snel  Tong
+mooie graphix

Blij

Naar boven Gelogd

debeste95
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 17 April 2009, 14:06:24 »

misschien een disable functie voor dat mannetje, maar niet helemaal weglaten!  Rolt ogen
ik vind hem briljant, fantastisch, komisch!  |8D
(maar ik ben sneller dan z'n oma! Emotieloos)
heel mooi spel! +-punten en --punten zijn al genoeg gegeven.

debeste95

Debeste95 is weer terug! (: Feestje? Gratis koekjes bij mij thuis! ;D
Naar boven Gelogd

thelord300
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 17 April 2009, 17:02:22 »

Even een update gedaan, zie beginpost.

En P.S. nog nooit zoveel reacties gehad, wat ben ik eigenlijk zielig  Tong

Mijn Meesterwerken:
- Blocked!
- Boom Boom Cannon!
- Boom Boom Cannon 2!

^^ Prachtig (niet?) =p
Naar boven Gelogd

Robert Geers
Jurylid

« Antwoord #13 Gepost op: 21 April 2009, 11:19:36 »

Hey,

Een tijdje terug heb ik al de oude versie van dit spel en ik moet zeggen dat deze nieuwe versie toch zeker wel wat verbeterd is. Gemoedelijk

Het eerste dat opvalt is dat je het beledigingen-roepende-poppetje hebt weggehaald. Ik denk dat dit verstandig was omdat het gewoon niet optimaal werkte. (spelfouten en teksten op rare momenten) Als je iets extra's in je spel wilt doen moet je wel zorgen dat het goed werkt anders kun je het beter weglaten. Gemoedelijk

Volgens mij heb je ook meer blokken toegevoegd, toch? Dit is ook zeker een verbetering omdat er van dit spel ook een soortgelijk flash-spel bestaat. Door die extra blokken zorg je toch voor wat meer verschil met het andere spel. Ik denk eigenlijk dat ik dit spel beter vind dan de flash-versie Blij

Ook vind ik het water er nu een stuk beter uit zien. De golven hadden misschien iets minder snel gemogen, maar het is in ieder geval een verbetering. Gemoedelijk

• In het helpmenu staat 'Level mode' op de knop. Als je hier dan overheen beweegt met de muis veranderd deze tekst in 'next' Ik denk dat dit er in het begin ook al had moeten staan?
  • De wolken op de achtergrond beginnen telkens als je in een nieuwe room komt opnieuw en steeds op dezelfde plek. Ik denk dat het mooier was geweest als deze vanuit de plek waar ze in de vorige room waren geëindigd gewoon weer verder zouden gaan.
  • De fullscreen-knop en de quit-knop lijken heel erg op elkaar. Ik dacht eerst dat je twee quit-knoppen had geplaatst. Pas toen ik er op klikte kwam ik achter de werkelijke functie van de linker knop. Misschien had je de fullscreen-knop toch iets anders kunnen maken.
  • De besturing van het menu is niet in overeenstemming met de besturing van het spel. Het menu werkt met de muis terwijl je in het spel alleen maar het toetsenbord hoeft te gebruiken.

Dit spel mag dan niet perfect zijn, maar het heeft mij in ieder geval al een behoorlijke tijd vermaakt.  Blij

Veel succes nog met de wedstrijd Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: