game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Gex] Minimap Extension V1.2
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Gepost op: 3 Januari 2009, 15:54:18 »

Minimap extension

GM versie: Game Maker 7, nog niet getest met andere versies
Niveau: Beginners/Gevorderden
Registratie vereist: Ja
Versie: 1.2

Wat kun je ermee?
Met deze extension kun je met een simpele functie een minimap tekenen en hoef je dus geen ingewikkelde berekeningen te maken.

Deze extention bevat momenteel:

GML:
 - draw_minimap_circle()
 - draw_minimap_circle_ext()
 - draw_minimap_ellipse()
 - draw_minimap_ellipse_ext()
 - draw_minimap_rectangle()
 - draw_minimap_rectangle_ext()
 - draw_minimap_roundrect()
 - draw_minimap_roundrect_ext()
 - draw_minimap_sprite()
 - draw_minimap_view()
 - draw_minimap_background()
 - minimap_get_mouse_x()
 - minimap_get_mouse_y()
 - minimap_move_view()

D&D:
 - Draw Minimap Rectangle
 - Draw Minimap Circle
 - Draw Minimap Roundrect
 - Draw Minimap Sprite
 - Draw Minimap View
 - Draw Minimap Background
 - Minimap Get Mouse
 - Minimap Move View

Download:
Minimap Extension V1.2

Uitleg:
Er zit nu een help file bij de extension, daar kun je alle informatie vinden. Mocht je toch nog een vraag hebben stuur me dan een PM.

Slot:
Komen jullie bugs tegen of hebben jullie een goed idee voor nieuwe functies meld het dan ^^
Credits zijn trouwens niet verplicht maar het mag natuurlijk wel Gemoedelijk

« Laatste verandering: 17 Januari 2009, 20:42:25 door Hedanito »

Naar boven Gelogd

rayqourz
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1336


« Antwoord #1 Gepost op: 8 Januari 2009, 07:15:26 »

waarom heb je hier registratie voor nodig, terwijl je zonder registratie ook gewoon een minimap kunt maken?


Naar boven Gelogd

digi-g
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 126


« Antwoord #2 Gepost op: 8 Januari 2009, 08:07:22 »

waarom heb je hier registratie voor nodig, terwijl je zonder registratie ook gewoon een minimap kunt maken?
volgens mij als je zonder registratie doet heb je altijd de hele room in één keer, en met pro maar een klein deel van de room. (denk ik dan he  Tong)


Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #3 Gepost op: 8 Januari 2009, 10:49:20 »

waarom heb je hier registratie voor nodig, terwijl je zonder registratie ook gewoon een minimap kunt maken?
Dit kan inderdaad, wanneer je gewoon normale scripts gebruikt. Dit is echter gemakkelijker voor mensen die pro gebruiken, zo kunnen we gewoon deze extension aanzetten en een minimap tekenen in ons spel zonder enige moeite.

Wanneer je zonder registratie ook extensions zou kunnen gebruiken zou het wel belachelijk zijn, want dan kun je alle 'pro-grenzen' gewoon vervangen door een extension die alles kan Knipoog

Dus je hebt gewoon pro nodig voor de extensions Knipoog volgens mij heeft Hedanito ook een gewone LIB gemaakt en die kun je volgens mij wel gewoon gebruiken zonder dat je pro hebt Gemoedelijk


Eric


Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #4 Gepost op: 8 Januari 2009, 14:31:50 »

Ik zal de lib ook los posten zodat mensen zonder pro er toch gebruik van kunnen maken. En aangezien het nogal lang duurde voor de gex erop stond is er alweer een nieuwere versie. Ik zet deze erop zodra ik thuiskom (ik zit nu namelijk nog op school).

als iemand trouwens weet hoe je helpfiles maakt stuur me dan een pm aub ^^

Edit: ik bedenk me net dat de meeste lib functies ook gebruik maken van pro dus ik post de lib toch maar niet los aangezien dat dan weinig zin heeft.

« Laatste verandering: 8 Januari 2009, 15:12:58 door Hedanito »

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 8 Januari 2009, 16:43:41 »

Units verplaatsen via minimap is onnodige programatuur (ofzo) want je kunt net zo goed de x en de y weergeven van de muis positie op je minimap een daarmee de plaats in de room laten berekenen met een simpel scriptje.

De programmeur kan zelf bedenken wat hij wil met die gegevens (x en y waarde)
Dan heb je maar ~3 scriptjes nodig, ander heb je straks een hele lijst met scripts..

Je kunt later om het uit te breiden toch wel wat scripts bijmaken Knipoog

EDIT:
ik zie net dat je die scriptjes al hebt. Vermoeid
dat neemt niet weg dat je de programeur ook iets zelf moet laten doen..
en je bent een () vergeten: Knipoog
- minimap_get_mouse_y

Laloeka Blij

« Laatste verandering: 8 Januari 2009, 16:46:37 door Laloeka »


-------
Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #6 Gepost op: 8 Januari 2009, 16:49:47 »

Units verplaatsen via minimap is onnodige programatuur (ofzo) want je kunt net zo goed de x en de y weergeven van de muis positie op je minimap een daarmee de plaats in de room laten berekenen met een simpel scriptje.

De programmeur kan zelf bedenken wat hij wil met die gegevens (x en y waarde)
Dan heb je maar ~3 scriptjes nodig, ander heb je straks een hele lijst met scripts..

Je kunt later om het uit te breiden toch wel wat scripts bijmaken Knipoog

EDIT:
ik zie net dat je die scriptjes al hebt. Vermoeid
dat neemt niet weg dat je de programeur ook iets zelf moet laten doen..
en je bent een () vergeten: Knipoog
Laloeka Blij

De functie geeft alleen die x en y terug. De unit daar heen laten lopen moeten ze nog steeds helemaal zelf doen. Ik kan moeilijk bedenken hoe hij ze dan daar wilt laten komen, dus dat moet diegene dan zelf op lossen.


Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #7 Gepost op: 17 Januari 2009, 14:24:04 »

Grote update, draw_minimap_background en minimap_move_view. Ook heb ik draw_minimap_view verbeterd. Verder nog een hoop D&D actions erbij en een help file.

Edit: kom er net achter dat ik ergens een stomme fout heb gemaakt, ik upload nu de gerepareerde versie

« Laatste verandering: 17 Januari 2009, 15:40:26 door Hedanito »

Naar boven Gelogd

max@
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 582

http://CppForum.nl


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 3 Juni 2009, 14:37:44 »

Er zijn blijkbaar al 120 dagen niet gepost hier, maar ehh...

"Error opening the file" als ik hem wil installeren in GM... Twijfelachtig


Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #9 Gepost op: 3 Juni 2009, 16:14:35 »

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waar het aan ligt.


Naar boven Gelogd

serre
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2


« Antwoord #10 Gepost op: 6 Juni 2009, 02:48:18 »

kan je de extension voor mij niet ZIP doen?

Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #11 Gepost op: 6 Juni 2009, 11:37:53 »

Nee want er zit ook een help file bij, en dan moet ik alles apart gaan uploaden. Download gewoon winrar.


Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 4942

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 6 Juni 2009, 13:11:43 »

Je kan ook meerdere bestanden in ZIP doen hoor Gemoedelijk. Zet ze gewoon in een map en maak daarvan een ZIP bestand.


Naar boven Gelogd

Hedanito
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 758


« Antwoord #13 Gepost op: 6 Juni 2009, 22:17:19 »

Je kan ook meerdere bestanden in ZIP doen hoor Gemoedelijk. Zet ze gewoon in een map en maak daarvan een ZIP bestand.

Hij wil dat ik ze uit de zip haal, en niet dat ik ze in een zip doe


Naar boven Gelogd

debeste95
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1049

Berichten: 3


« Antwoord #14 Gepost op: 6 Juli 2009, 19:14:57 »

srry dat ik post in een beetje oud topic, maar hoe zorg ik dat ik de d&d plaatjes zie als ik een object maak? ik heb hem in extensions map in gamemaker7 map


Debeste95 is weer terug! (: Feestje? Gratis koekjes bij mij thuis! ;D
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community