game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Jump the gap beta
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Gepost op: 31 Oktober 2008, 16:11:33 »

Jump the Gap
Het begon met een ideetje van iemand uit de klas (die ook spelletjes maakt) om iets te maken dat je over een gat ofzo moest springen wat compleet onmogelijk leek, maar eigenlijk toch gewoon te doen is. Het idee is een tijdje met rust gelaten maar ik was me een keer aan het vervelen en toen viel het me weer in. (die klasgenoot is het intussen weer vergeten dat hij het ooit gezegd had Tong). Dus ik een engine in elkaar geflanst en wat geprobeerd en het bleek best wel leuk en verslavend. Blij
Daar ben ik dus op verder gaan werken en tot nu toe is het dit geworden:
yoyogames pagina van Jump the Gap (als je geen plugin wil installeren, je kan hem ook gewoon downloaden van de yoyo-pagina Knipoog ).

Edit 28-8-2011: Download hier de GMK (GM7)

snelstart
download en klik in het begin op 1 player en gebruik de pijltjestoetsen Gemoedelijk
(springen kan ook met spatie, vind ik persoonlijk handiger bij moeilijkere levels)
Uitleg van de rest staat gewoon in de game info: F1, en wordt deels ook tijdens het spel uitgelegd Knipoog

to do
-Alles van voor tot achter en terug testen
-betere graphics (deels lukt het me zelf wel maar als mensen willen helpen zou heel fijn zijn (PM/msn/email))
-muziek (hulp is altijd welkom maar niet echt nodig)
-de trackbuilder afmaken
-een website opzetten voor complete tutorial en zelfgemaakte tracks
-als je met 2 spelers doet, als de een afgaat, de ander niet ook opnieuw moet
-ook met 2 spelers, de view laten meezoomen en bewegen zodat beide spelers altijd in beeld zijn
-play-only tracks (je wil natuurlijk niet dat mensen zomaar jou track een klein beetje kunnen aanpassen en dan zeggen dat die van hun is)
-loading bar & icon

done
-natuurlijk de engine
-25 levels speelbaar
-trackbuilder klaar genoeg voor levels te maken die waarschijnlijk speelbaar zijn tot zeker versie 3 en misschien wel in alle komende versies
-ehm ja, gewoon heeel veel kleine dingen die heel handig zijn maar als ik het allemaal zou opsommen ben ik nog een half uur aant typen Tong Kortom dus: de game goed speelbaar gemaakt Gemoedelijk

screenshots staan op de yoyogames pagina, maar let alsjeblieft niet op de graphics. Ik weet wel dat ook als het gezegd wordt een game vaak nog heel weinig gespeeld wordt omdat het redelijk crappy uitziet maar let er gewoon niet op en probeer de gameplay. Dank u Blij

known bugs
-soms blijft ie haken, dit hoort er deels bij (soms als het te soepel zou gaan zou het te makkelijk zijn), maar bijv. op platte donkergroene vlakken is het natuurlijk niet de bedoeling.
-in de trackbuilder werkt align to grid vaak niet

Hoe je dus nog kan helpen
-Graag downloaden/spelen en tips geven Gemoedelijk
-Betere graphics (PM aub) Gemoedelijk
-Vermeld even in je reactie of de game-info (F1) overzichtelijk en begrijpelijk genoeg is, het schijnt soms dat ik onduidelijk ben met dingen uitleggen of vermelden, ook als ik zelf vind van wel Tong
-als je bugs vind die nog niet in de lijst staan graag ook in de reactie zetten en als je toevallig weet hoe het opgelost kan worden zou fijn zijn Gemoedelijk

alvast bedankt&groetjes, Luc. Blij

« Laatste verandering: 9 Juni 2012, 13:42:36 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 2301


« Antwoord #1 Gepost op: 31 Oktober 2008, 16:25:11 »

Hey,
Ik vind het wel een leuk spel.
+ Origineel
+ Het bouncen heb je mooi voor elkaar gekregen
+ Leuk om te doen

- Sprites zijn niet veel
- Geen eigen loading bar
- Geen vijanden die je kan doden en andere kleine extratjes die het spel compleet maken.


Groeten,
Kaasje


ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Oktober 2008, 16:29:03 »

Hey,
Ik vind het wel een leuk spel.
+ Origineel
+ Het bouncen heb je mooi voor elkaar gekregen
+ Leuk om te doen
Bedankt Blij
- Sprites zijn niet veel
- Geen eigen loading bar
- Geen vijanden die je kan doden en andere kleine extratjes die het spel compleet maken.

punt 1 komt nog Knipoog
punt 2 ben ik vergeten te vermelden maar wordt ook nog gemaakt (net als het icoontje) (bewerkt Gemoedelijk )
En punt 3 is misschien ookwel een goed idee.. Weetniet zeker of het erin komt maar in ieder geval bedankt Blij


Naar boven Gelogd

jelleisgoed
Oud-moderator


Offline Offline

Berichten: 2971


« Antwoord #3 Gepost op: 31 Oktober 2008, 18:18:29 »

Origineel spel Gemoedelijk

Het lijkt mij juist geen goed idee om vijanden maken. Het idee is simpel en ik denk dat je het
ook simpel moet houden. Je kunt natuurlijk wel dingen maken die je niet mag aanraken omdat je anders overnieuw moet beginnen.

Natuurlijk moeten de sprites nog worden vebeterd, maar daarom is dit ook nog een beta. Weet je al in wat voor stijl je de sprites gaat maken? Wordt het bijvoorbeeld gewoon een balletje of een mannetje (balletje lijkt me beter)?

Veel succes nog, dit kan een erg leuk spel worden Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 31 Oktober 2008, 18:25:19 »

Je kunt natuurlijk wel dingen maken die je niet mag aanraken omdat je anders overnieuw moet beginnen.
Goed idee! Komt eraan Gemoedelijk
Weet je al in wat voor stijl je de sprites gaat maken? Wordt het bijvoorbeeld gewoon een balletje of een mannetje (balletje lijkt me beter)?
Weet ik nog niet zeker, maar ik denk geen mannetje. Een balletje is wel een goed idee maar dat is al heel vaak gedaan.
Veel succes nog, dit kan een erg leuk spel worden Gemoedelijk
Dankjewel Blij

Misschien iemand nog ideŽn voor wat de player kan worden?


Naar boven Gelogd

tidob1
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2610


« Antwoord #5 Gepost op: 31 Oktober 2008, 18:41:09 »

Leuk spel! Okť, de graphics zijn niet zo mooi, maar de gameplay is fantastisch.
Ik loop alleen een beetje vast bij het 2e level met een 'invisible wall'. Ik snap wel wat die wall is, alleen niet hoe ik er langs moet, want ik kan er niet overheen, niet onderdoor, ik kan ook niet naar links, maar wat moet ik dan? Tong

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 31 Oktober 2008, 19:10:47 »

Tweede level??
Ik denk dat je verderop bedoelt, de invisible walls komen pas een stuk verder Tong
Bij de eerste moet je eroverheen (je kan ertegenop klimmen) en de tweede onderdoor (is onderaan wel heel krap maar als je het goed kunt ist prima te doen Knipoog )

Succes Tong

(later in het spel komen nog andere levels met invisible walls maar als deze lukken gaat dat ookwel Knipoog )

« Laatste verandering: 31 Oktober 2008, 19:12:20 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

roelor
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 676


« Antwoord #7 Gepost op: 31 Oktober 2008, 19:46:08 »

Je zou natuurlijk particles kunnen gebruiken ipv sprites!

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 31 Oktober 2008, 19:49:39 »

Ik ben niet zo bekend met het particle system, ik weet wel wat het is en wat het doet maar hoe het werkt heb ik nooit geprobeerd Tong
Wat zou ik dan precies kunnen vervangen door particles en waarom geen sprites?

btw wie heeft hem al uitgespeeld? Tong

« Laatste verandering: 31 Oktober 2008, 22:15:46 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

Pizzagamer
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 762

Vragen over PM via GM worden genegeerd


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 1 November 2008, 12:37:13 »

Hmmm, ben niet erg te spreken over dit spel. Ik vind de gameplay heel raar spelen. De egine bedoel ik dan, want het springen gaat langzaam (alsof je op de maan bent (niks mis mee)), maar je komt ook niet hoog (alsof je op de aarde bent).
Na een tijdje ben ik gestopt want ik vond het niet echt aantrekkelijk meer. Verder is het wel een goed idee hoor, dus ik zou er vooral mee doorgaan, alleen het is niet echt mijn game.


3◊inspiratie +
2◊intelligentie +
4◊Een goed idee +
2◊Bronnen +
5◊Motivatie = De link =)
Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 1 November 2008, 17:58:52 »

De lage gravity viel me ook een keer op nadat ik net super mario had gespeeld en dan Jump the Gap. Maar om alles helemaal te gaan aanpassen aan een hogere zwaartekracht leek me wat overbodig, het wende toch weer na een minuutje Gemoedelijk

Maar als het heel storend is, alles voor een goede game dus wie vind het nog meer heel raar? (dan pas ik het namelijk misschien toch aan Knipoog )


Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 2 Maart 2019, 16:53:44 »

Spelletje voor het eerst in multiplayer gespeeld tot halverwege het laatste level, waar een bug ervoor zorgde dat het checkpoint niet werkte (beide spelers op dezelfde (x,y) tot ze uit elkaar sprongen en het level uit vliegen, wat je weer bij het checkpoint terug doet komen...). Toen toch maar opgegeven, maar was wel super leuk.

Laatste level was het leukste om te doen in multiplayer, flinke puzzel om de camera goed te krijgen en dingen goed af te wisselen of met goede timing ongeveer tegelijkertijd te doen, aangezien die alleen speler 1 volgt Blij


Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community