game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [Demo] Zelda - Horn of Balance (bezig sinds Q4 2008)
Pagina's: 1 ... 10 11 [12]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #165 Gepost op: 28 Juni 2014, 11:24:28 »

Al ruim 5 jaar bezig met hetzelfde project. Heb je ook andere projecten tussen door of gaat al je tijd hierin zitten?


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #166 Gepost op: 28 Juni 2014, 11:36:30 »

Zo nu en dan heb ik wel nieuwe ideen of de behoefte om iets compleet nieuws te maken, maar dan ik kom altijd toch weer bij dit project terug. De uitdaging van verder bouwen en overal rekening mee moeten houden heeft ook zijn charmes. En ik hoef me relatief weinig bezig te houden met origineel spritewerk waardoor ik me op programmeren en design kan focusen.

==============================================

EDIT:
En de nieuwe demo is vrijgegeven.
Zie onderstaande toelichting.

Houdt er aub wel rekening mee dat dit de eerste release van demo 17 is. De kans is klein, maar komt je errors tegen. Laat het me dan met een (uitgebreide) toelichting weten zodat ik het kan oplossen in een tussenrelease.

==============================================

Demo version: 0.17.00
File Size: 19,78 MB (Zipped)
Screen Resolution: 320 x 240 (Changable)
Download: https://www.mediafire.com/?p1qp8vvf3zd36t9

Notes:
- The goal is to reach the end of both major dungeons
- An gauntlet mini-dungeons is included as a hard mode and to display additional enemies and items

Default controls*:
D - Action button (open doors / read text / grab / etc) + Confirm button (while in menus)
G - Attack button (hold and release for a full swing attack) + Cancel button (while in menus)
S - Perform run action (if you have the boots available)
P - Pauses the game (can be used to exit the game)
R - Use item A
F - Use item B
H - Brings up item menu
E - Brings up map menu

* The controls can be personalized in the options menu at the start of the game.

What's changed since the last demo?

+ Added darkness engine (implemented in dungeon 1)
+ Walking into solid objects will now make you push them
+ Added NPC's (and contextual textboxes)
+ Added shop set-up
+ Changed starting game's equipement

+ Added new item: Magic Mirror ("return to beginning" effect only)
+ Added new item: Lantern
+ Added new item: Fairy lantern (flame can damage enemies)
+ Added new container: breakable beer bottle
+ Added new character state: idle animation (juggling)
+ Added new enemy: Boss dungeon2
+ Finished new enemies: Lanmola / Sanmola
+ Finished breakable walls

+ Tweaked dungeon 1:
    - Redid "movable small statues" puzzle room in dungeon 1
    - Tweaked subboss fight 1 (longer delay after main attack)
    - Edited hinttext for cannonball puzzle in dungeon 1
    - Tweaked secret chest contents
+ Finished dungeon 2:
    - Altered / simplified pillar puzzles in dungeon 2 (now also more forgiving)
    - Added, tweaked or fully redesigned a ton of rooms
    - Tweaked dungeon order + chest contents
    - Added boss, subbosses and scenes
+ Tweaked / expanded overworld:
    - Now contains a shop building + extra outside "room"

+ Optimized tilesets further for better performance / filesize
+ Made some preparations for an eventual transition to studio
+ Tons of small tweaks / coding improvements / errorfixes / bugfixes

« Laatste verandering: 29 Juni 2014, 13:04:33 door martijn dh »
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #167 Gepost op: 5 Juli 2014, 08:26:07 »

Ter informatie:
Een speler heeft een wat sporadische error gevonden in de 2e kerker. Je na de error naderhand gewoon doorspelen, maar het is absoluut niet fraai dus verwacht vandaag of morgen een nieuwe versie van het spel. Mocht je zelf ook nog problemen of andere opmerkingen hebben, geef die dan aub ook snel even door zodat ik dat eventueel ook nog mee kan nemen.

=============================

EDIT: En hier is de verbeterde versie:

Demo versie: 0.17.02
Bestandsgrootte: 19,78 MB (Zipped)
Resolutie: 320 x 240 (Variabel)
Download: https://www.mediafire.com/?nn1745af2xx35i4

« Laatste verandering: 5 Juli 2014, 17:33:28 door martijn dh »
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #168 Gepost op: 30 Oktober 2017, 17:28:33 »

Korte post om aan te geven dat het spel is doorontwikkeld en alweer op versie 0.19.0 zit. Die wordt sinds vandaag tijdens een event getoond. (Sorry van release 18, blijkbaar ben ik dit forum toen vergeten).

De laatste paar jaar is de engine achter het spel volledig opnieuw opgezet ivm de overstap naar Gamemaker Studio en vervolgens Gamemaker Studio 2. De hoeveelheid werk bleek massaal, dus vandaar de zeer lange afwezigheid, maar het project heeft het overleefd.

In de tussentijd is het spel ook vooral groter geworden: meer items (zoals magic powder), meer vijanden, meer eindbasen, een derde dungeon (met een landhuis als setting), meer kleinere omgevingen en meer features (zoals dag-nacht cycles en de mogelijkheid te zwemmen met flippers). Ik zou zeggen, probeer het uit en laat me weten als je ergens feedback op hebt zodat ik het als maar beter kan maken.

Link naar het spel:
http://www.nintendocfc.com/booth.html?id=107

Screenshots:

Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #169 Gepost op: 15 September 2018, 16:11:37 »

Een bericht om aan te geven dat de startpost is aangepast met een nieuwe demo.
Langzaam maar zeker blijft dit hobby project doorgaan.

Demo version: 0.20.18
File Size: 18,97 MB (Zipped)
Screen Resolution: 320 x 240 (Aan te passen via het optiescherm)
Download:
http://www.mediafire.com/file/qokjknmocwdcem8/Zelda_0_20_18_public_demo.zip/file

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1387

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS


« Antwoord #170 Gepost op: 16 September 2018, 19:38:19 »

Behoorlijk netjes om na zoveel jaar nog steeds bezig te zijn met 1 project, ik zou dat echt niet kunnen Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #171 Gepost op: 17 September 2018, 19:12:36 »

Bedankt.
Het is dat er om de zoveel tijd mensen enthousiasme tonen en me aanmoedigen, anders zou ik het ook niet voor elkaar krijgen hoor.

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 540


« Antwoord #172 Gepost op: 6 Oktober 2018, 21:57:05 »

Ik wil geen pretbederver zijn, maar je bent nu al 10 jaar bezig met hetzelfde project. Is dit niet een beetje overdreven?
Alsook de links naar onveilige sites vind ik maar niets en krijg zelfs onbestaande pagina te zien. Ook de download link (op een onveilige site) vind ik ook maar niks. Van hoop verdachte en vooral leugenachtige popups die verschijnen maar te zwijgen. Waarschijnlijk een soort phishing. Hier een screenshot:


Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #173 Gepost op: 7 Oktober 2018, 09:30:33 »

In eerste instantie snapte ik niets van je verhaal gezien de ImageShack en MediaFire links verouderd zijn en de rest naar Youtube gaat. Maar als ik al mijn browser bescherming helemaal uitzet krijg ik er opeens een extra knop bij te zien op MediaFire:



Die download knop ziet er heel legit uit, maar is dan waarschijnlijk een wel erg geniepige valstrik. Hij lijkt niet naar MediaFire of mijn demo te verwijzen (en komt pas te voorschijn als ik vage 3rd partij scripting toesta). Ik neem aan dat je daar op gedrukt hebt dan?

Bedankt voor het melden van dit probleem! De downloadlink is hersteld.

----

(En met betrekking tot 10 jaar: Tja, sommige houden van vissen of postzegels verzamelen. Ik sleutel graag in code in mijn vrije tijd om te ontspannen. Het ooit afkrijgen is ten tweede. En veel kleine spelletjes bouwen geeft me veel minder voldoening dan aan n grote uitdaging werken. Al begrijp ik het helemaal als andere mensen daar totaal anders inzitten Gemoedelijk )

« Laatste verandering: 7 Oktober 2018, 09:57:53 door martijn dh »
Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 540


« Antwoord #174 Gepost op: 7 Oktober 2018, 11:51:24 »

je kan ook gewoon dropbox gebruiken voor je spullen te uploaden.

Doe je trouwens alles alleen? Ik ben zelf ook een zelda fan! Een spel van uit men jeugd Blij
Zelf wil ik wel zo een zelda achtige mmorpg maken, maar of ik daar ooit in ga slagen? Probleem ligt namelijk in tijd. Bovendien ben ik ook nog niet zo goed in pixelart.
In ieder geval ik wens je alsnog veel succes.


Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

martijn dh
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 90


« Antwoord #175 Gepost op: 7 Oktober 2018, 12:33:15 »

Na je vorige post heb ik idd ook een alternatieve dropbox link toegevoegd, zodat mensen kunnen kiezen waar ze behoefte aan hebben.

Om eerlijk te zijn raad ik het af om een heel Zelda spel te maken, want het is nogal complex met alle voorwerpen, vijanden, puzzels enz. Ik doe het idd alleen en zie hoeveel tijd je er in kunt steken.  Doorgaans is het veel leuker en effectiever om kleine spellen te maken (om ev. later op door te bouwen).

Mocht dat je niet afschrikken dan raad ik aan om de projecten op zfgc.com eens door te kijken voor inspiratie. Het is er nu een beetje verlaten, maar dat was d site voor dit dat soort spellen dus er zijn verschillende voorbeelden uit het verleden (groot en klein).

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 10 11 [12]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community