game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  poppetje naar de muisklik laten lopen
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

redblood
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2505

Dvdbrander


« Gepost op: 27 Juli 2008, 11:45:39 »

ik wil zorgen dat als ik ergens op het spel klik, het poppetje erheen loopt en stopt op de plek waar je hebt geklikt


Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

Erazor
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 658

Odi et amo


« Antwoord #1 Gepost op: 27 Juli 2008, 12:04:03 »

Wat voor view is het? Top-down, sideview, 3d, isometric, etc.?

Eldrazor

P.S. Het is slim om eerst de tutorials van www.yoyogames.com of van deze site te doen, voordat je een ingewikkeld spel gaat maken.


Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2505

Dvdbrander


« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2008, 12:08:16 »

je ziet het spel van bovenaf


Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

Erazor
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 658

Odi et amo


« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2008, 12:15:46 »

Ik zou een variabel aanmaken voor de x van het doel en de y van het doel, en dan als je met de linkermuisknop ergens klikt dat het spel dan de x en y van het doel verandert naar de x en de y van de muis, en dan hoef je alleen maar mp_potential_step(doel_x,doel_y,point_direction(x,y,doel_x,doel_y),**snelheid die jij wilt**,true) te doen in het step event van het poppetje.

Eldrazor


Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2505

Dvdbrander


« Antwoord #4 Gepost op: 27 Juli 2008, 12:21:53 »

huh?
k snap m niet


Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

Erazor
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 658

Odi et amo


« Antwoord #5 Gepost op: 27 Juli 2008, 12:27:13 »

Wat snap je niet? >.>

Eldrazor


Naar boven Gelogd

BigB0ss
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 317

PureBasic Programmer


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 27 Juli 2008, 14:48:22 »

De CREATE event van het object dat je wilt laten lopen:

GML:
dx = x;
dy = y;

De STEP event van het object dat je wilt laten lopen:

GML:
if (mouse_check_button(mb_left)) {
dx = mouse_x;
dy = mouse_y;
move_towards_point(dx,dy,6); // 6 is de snelheid...
}

if (point_distance(x,y,dx,dy) < 10) {
speed = 0;
dx = x;
dy = y;
}


Naar boven Gelogd

redblood
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2505

Dvdbrander


« Antwoord #7 Gepost op: 27 Juli 2008, 15:27:26 »

thnx, dit werkt


Mijn project: shadowconflict
Zie http://www.livestream.com/dvdbrander voor de huidige vordering van het project, en voor livestreams van het programmeren
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2014 Nederlandse Game Maker Community