game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Land of Monsters II - Strategy/Tower Defense spel - Demo 3 uit!
Pagina's: [1] 2 3 ... 7
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Maarten Baert
Forumbeheerder

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.

« Gepost op: 27 Juni 2008, 22:03:46 »

Land of Monsters II

Dit is het vervolg op ťťn van mijn vorige games, Land of Monsters. Dit vervolg zal veel uitgebreider zijn dan het oorspronkelijke spel, en grafisch ook veel beter.
Land of Monsters II is een TD (Tower Defence) spel, maar geen gewoon. Het is namelijk niet alleen gericht op het bouwen van torens rond een pad om monsters tegen te houden. Je kan ook werkers huren, ze opdrachten geven om hout of steen te verzamelen of je kasteel te repareren, grondstoffen ruilen, aanvallen doen op het vijandige kasteel, ...
Ik gebruik in dit spel een techniek om het spel vanuit de room creation code uit te voeren. Deze techniek gebruikte ik ook bij Armadillo Race en dit zorgt ervoor dat het spel veel sneller dan normaal kan worden uitgevoerd.

Wat al klaar is:
- De engine
- De 7 eerste torens (boogschutter, katapult, angst, lucht, water, aarde, vuur)
- De meeste sprites
- Sprites voor de monsters
- Meerdere soorten monsters
- Speciale combinatie-effecten van de bestaande torens

Wat nog moet komen:
- Nog 5 nieuwe torens (bliksem, verwarring, ziekte, explosie, plasma)
- De toren interface (voor upgraden, afbreken, ...)
- Het aanval systeem
- De online highscore
- Game modes maken (tutorial, gemakkelijk/gemiddeld/moeilijk spel, ...)
- Misschien een campaign systeem, met verschillende levels en vijanden (bedankt ChrisCompany voor het idee) en misschien met een heel ander spelsysteem, waarbij de tegenstander ook echt nadenkt, en torens kan bouwen en dergelijke.
- Het spel in het Engels vertalen (het systeem is al wel klaar, maar ik ga pas beginnen met vertalen als de rest van het spel af is)

Zeg maar wat jullie ervan vinden. Als je ideeňn hebt voor nieuwe dingen in het spel, zeg het dan zeker.

« Laatste verandering: 4 Juli 2010, 00:21:32 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

Dennis(gm)
Gebruiker

:)

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Juni 2008, 07:31:19 »

ik krijg hem niet geopend,  Twijfelachtig

Naar boven Gelogd

shexoda
Gebruiker

Life's good ^^

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Juni 2008, 13:36:38 »

hjij kan de surfaces niet drawen zitten veel fouten in heb je Łberhaupt eerst getest voor je ging uploaden?

Nieuw account - Honored
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juni 2008, 14:35:23 »

Bij mij doet alles het prima, geen enkele fout. Uiteraard heb ik dit getest voor ik het uploadde. Ik ben aan dit spel al meer dan een maand bezig, dus het zou me verbazen als het plots helemaal niet meer werkt. Misschien is er iets foutgegaan bij het uploaden? Ik zal het even nakijken.

@shexoda: "er zitten veel fouten in" Welke fouten dan? Als je niet zegt wat de fouten zijn, kan ik ze moeilijk oplossen ...

Naar boven Gelogd

shexoda
Gebruiker

Life's good ^^

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Juni 2008, 14:58:40 »

surface drawen als ik start
en als ik op laad druk en geen gesaved spel heb dan geeft hij ook een fout

Nieuw account - Honored
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #5 Gepost op: 28 Juni 2008, 20:06:50 »

als ik op laad druk en geen gesaved spel heb dan geeft hij ook een fout
Dat is nu opgelost. Die fout van die surfaces krijg ik helemaal niet. Kan je eens een screenshot sturen van die fout?

Als het niet lukt die fout op te lossen, dan zal ik waarschijnlijk de fog of war niet kunnen gebruiken.

« Laatste verandering: 28 Juni 2008, 21:01:39 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

ChrisCompany
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2008, 21:17:00 »

Juist, hier was ik al op aan het wachten. Land of Monster 2 Gemoedelijk

Heb de demo net gedownload en gespeeld, het spel begint echt steeds meer op een rts game te lijken, net zoiets als Age of Empiers, en dat bevalt me wel. Ik hou van de style waarin de game gemaakt is, een tower-defence game met een vleugje rts.

Leuk om te horen dat er meer torens komen. De nieuwe interface is wel even wennen maar werkt opzich wel relaxt. Ik snapte alleen eerst niet dat je de werkers via het menu aan het werk moest zetten, dus maakte ik nog een werker aan en die zag ik ook al niet verschijnen. Ik had dus niet genoeg geld meer om een toren te bouwen en moest opnieuw beginnen.

Fijn dat de monsters nu je werkers niet meer killen, ook goed dat je nu zelf moet ontdekken d.m.v. van torens steeds iets verder weg bouwen. Ben ook blij dat de doorspoel functie er nog steeds inzit. Ook ziet het er leuker uit nu de monsters niet meer in vaste rechte lijnen lopen maar gewoon beetje door elkaar over een gebogen paadje.

Heb nog geen idee wat die kristallen betekenen maar het zag eruit als een extra toevoeging om je monsters nog sterker te kunnen maken. Het enige wat ik wel miste in LoM1 en ook nog niet in je ideeŽnlijst zag staan is iets van missies. Dat je niet 1 veld hebt waar je op speelt, maar dat er een stuk of 10 missies zijn met verschillende tegenstanders, die natuurlijk ook steeds moeilijker worden en je dan uiteindelijk winnaar bent van de story mode en je niet de hele tijd dat ene level weer over en over moet spelen.

Verderest had ik helemaal geen last van problemen met wat dan ook. Ik hoop dat dit spel snel af is, dan kan ik hem snel spelen :p

Succes nog  Rolt ogen

EDIT:
Met rts bedoel ik hier een spel net als Age of Empiers want een TD game is op zichzelf ook al een rts.

Chris

« Laatste verandering: 3 Juli 2008, 12:36:19 door ChrisCompany »

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #7 Gepost op: 28 Juni 2008, 21:52:19 »

Verderest had ik helemaal geen last van problemen met wat dan ook.

Ah, dat is goed! Er is dus niet echt iets mis met mijn spel. Ik weet wel niet of ik het op deze manier zal kunnen houden. Als de helft van de mensen zegt dat het niet werkt omwille van de surfaces, dan zal ik die toch moeten wegdoen, en dus ook de fog of war. Jammer, want dan is er ook geen verkennen-systeem meer mogelijk.
Het zou ook kunnen dat het niet werkt omdat ik mijn surfaces te groot maak. De surface voor de fog is namelijk 1440x1440. Ik kan hem ook aanpassen zodat hij enkel het stuk bedekt dat je kan zien (dat is maar 540x540 dus 7 keer minder pixels) maar dan zal het spel wel een beetje trager lopen omdat de fog dan elke step opnieuw getekend zal moeten worden, en dat moet nu enkel wanneer je een nieuwe toren bouwt.
In ieder geval zal ik het verkensysteem nog moeten aanpassen, want nu gaat het een beetje te traag. Sommige torens hebben zo een klein bereik dat ze niet eens de ruimte aan de overkant van het pad kunnen zien, en zo kan je geen torens aan de overkant bouwen. Nu hebben niet alle torens hetzelfde bereik, misschien moet ik het zo aanpassen dat ze niet hetzelfde bereik hebben maar wel hetzelfde stuk land zichtbaar maken (een groter stuk dan).

Ik ben blij dat je het leuk vindt Gemoedelijk . Bij het uiteindelijke spel komt er ook nog een tutorial waarin wordt gezegd hoe de interface werkt. De grootste verandering is natuurlijk het systeem van de werkers. Ik vond dit veel handiger omdat je dan veel meer inzicht hebt in hoeveel werkers een bepaalde taak verrichten.
Dat campaign-idee vind ik wel goed, het zorgt er inderdaad voor dat het spel minder snel gaat vervelen. Dan kan ik misschien ook de eerste levels van de campaign laten fungeren als tutorial (bijvoorbeeld als in elk level van de campaign er een aantal nieuwe torens bij komen) en daarnaast ook nog de gamemode van het normale spel erin laten, waarmee je dan in de online highscore kan komen. Ik zal het zeker toevoegen aan de lijst.

PS: Kristallen zijn bedoeld om onderzoek te doen. Dit was bedoeld om het spel een beetje trager te laten verlopen: Je kan nu niet meer in het begin van het spel meteen onderzoeken gaan doen als je veel geld hebt, maar je moet wachten totdat je kristallen krijgt. Nog een andere aanpassing is dat je nu elk onderzoek ook meerdere keren kan doen, om de bijbehorende torens nog sterker te maken. De nieuwe torens zullen ook hogere eisen stellen: de bliksem toren zal level 2 lucht nodig hebben, maar ook level 1 water en level 1 aarde. Het combinatie onderzoek bestaat ook niet meer, maar de combinatie toren zal zeer hoge eisen stellen van lucht, water, aarde en vuur (waarschijnlijk allemaal level 3, dan moet je tot wave 120 wachten tot je hem kan).

Het spel hoort nu ook sneller te lopen, vooral als er zeer veel torens en monsters zijn. Hierbij ging lom1 nogal vaak de mist in (tenminste op mijn computer) en lom2 helemaal niet meer. Ik heb (met cheats Tong ) een keer de hele map volgebouwd met vuur torens en doorgespoeld naar wave 250 (de laatste wave) en dan nog zakt de fps maar van 30 naar 19. De snelheid is dus nog steeds 4*(19/30) = 2.5 keer sneller dan de normale stand.

Ik ga er nu even niet meer aan werken omdat ik op vakantie ben, maar daarna doe ik er zeker aan verder.

« Laatste verandering: 28 Juni 2008, 21:56:58 door Matrebatre »

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juni 2008, 23:10:00 »

Ik heb je spel gespeeld (heel verslavend XD)...

Ik heb een bugje ontdekt:
Ik had een kristal gevonden, ik wilde hem toevoegen, maar hij zei steeds dat ik er niet genoeg had, maar ik had er wel een... Hoort dit tot het spel? Vervolgens had ik er namelijk 2 en toen klikte ik.. en toen werd er 1 onderzoek toegevoegd Twijfelachtig (Ik heb een printscreen en een screencapture als je dat wilt zien Knipoog)

Verder is het echt een heel vet spel, vooral de mengelmoes van TD en RPG... Ik had niet verwacht dat ik het spel heel lang zou spelen, dus ik hem hem direct vanuit WinRAR gespeeld, zo kon k het dus niet opslaaan Treurig, maarja dan speel ik het gewoon nog een keer Blij Blij

Ik ben het weer gaan spelen, maar deze keer kreeg ik een error Tong
Ik was gewoon op het snelste vooruitspoelen veel geld aan het verdienen en zo torens bouwen, je weet hoe dat gaat XD...

Komt er weer een wave aan, die kon ik makkelijk verslaan, ik plaatste er nog twee extra gele bij en toen gebeurde het!!!
Er ging een monster achteruit Verrast! Vervolgens kwam de nieuwe wave, dus ik ging even kijken hoe het eruit zag bij het andere kasteel, en floep!! Daar ging het monstertje wat terug ging weer het kasteel in XD... Vervolgens kreeg ik een error:

Na op Ignore gedrukt te hebben zag mijn scherm er zo uit:

Ik hoop dat je kan uitzoeken hoe deze error verholpen kan worden, en hoe het kan dat het monstertje terug liep XD... Misschien moet je iets instellen dat hij wanneer hij bijna bij het kasteel is dat hij dan twee keer zijn afstand checkt en als hij minder wordt dat hij dan zichzelf vernietigt Knipoog

Ik denk dat je dit pas na je vakantie leest, maar alsnog Tong

Eric

PS ik had geen last met de fog Gemoedelijk
PS ik kan hem nu niet meer normaal afsluiten, maarja... Er is altijd nog Taakbeheer Knipoog

« Laatste verandering: 29 Juni 2008, 16:00:48 door ericlegomeer »

Naar boven Gelogd

Dennis(gm)
Gebruiker

:)

« Antwoord #9 Gepost op: 29 Juni 2008, 13:40:51 »

Oke, ik heb het spel nu kunnen spelen, Zooo verslavend Tong

alleen:

- ik had de zelfde error als ericlegomeer
- en jammer dat je je torens niet kan verkopen  Emotieloos

maar voor de rest is het echt eeen Top game.

Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 29 Juni 2008, 20:43:29 »

Ai, die error ziet er niet goed uit. Er zal iets zijn foutgegaan bij het systeem dat de mannetjes doet rondlopen. Er moet iets zijn misgegaan met het mannetje dat achteruitliep. Ik vermoed dat ik gewoonweg ben vergeten de code te schrijven die het mannetje moet laten verdwijnen als hij terug in zijn eigen kasteel aankomt. Ik heb deze fout nog nooit opgemerkt, want de mannetjes die teruglopen worden bij mij altijd gedood op de terugweg. De error die je kreeg ging over een negatieve array index, omdat het systeem dat de mannetjes laat rondlopen werkt met een soort van knooppunten. Het kasteel van de vijand is knooppunt 0, dus als je nog verder teruggaat kom je op -1. Dat geeft natuurlijk een error.

Mannetjes die achteruit lopen zijn geen fout. Dit is juist wat de gele toren doet (lees de uitleg maar eens).
Onderzoek doen wordt steeds duurder. Naar level 1 kost maar 1 kristal, maar naar level 2 kost twee kristallen, ... Dit zie je ook aan de kostprijs in de uitleg. Dit is dus ook geen fout.

Dat vreemde grijs-witte scherm dat je kreeg, is de background van mijn room. Je zag daarin eigenlijk hoe mijn spel er werkelijk uitziet in de room editor (alleen kan je de view niet bewegen en kan je dus het kasteel en de bomen enzo niet zien). Je kreeg dit te zien omdat je erin geslaagd bent om uit mijn main loop in de room creation code te breken. Dit kwam door die error. Deze fout is ook een keer voorgekomen bij Armadillo Race, ik zal eens kijken hoe ik het daar heb opgelost.

Ik kan nu niet meer aan mijn computer dus het kan nog wel een paar dagen duren, maar ik probeer het zo snel mogelijk op te lossen.

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

« Antwoord #11 Gepost op: 1 Juli 2008, 10:43:32 »

Het opslaan van het spel wil ook niet echt lukken...?

Citaat van: Foutmeldingen
for object obj_vuur:

Error opening binary file.

for object obj_vuur:

Trying to rewrite unopened file.

for object obj_vuur:

File is not opened.

Eric

Naar boven Gelogd

shexoda
Gebruiker

Life's good ^^

« Antwoord #12 Gepost op: 2 Juli 2008, 08:06:42 »

als je de zelfde error hebt als ericledegomeer dan kan je niet spelen dus...

Nieuw account - Honored
Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

« Antwoord #13 Gepost op: 2 Juli 2008, 15:11:17 »

als je de zelfde error hebt als ericledegomeer dan kan je niet spelen dus...

Je kan het spel gewoon spelen hoor Gemoedelijk
Paar tips om van deze errors geen last te hebben:
- Gebruik geen gele torens
- Probeer je spel niet op te slaan
- Gewoon heel lang spelen, dan hoef je het ook niet op te slaan Tong het zijn maar 250 waves Tong Ik was al op een vijfde XD...

Zo kan je het alsnog spelen tot Matrebatre terug is van zijn vakantie en alles heeft opgelost Gemoedelijk

Eric

Naar boven Gelogd

shexoda
Gebruiker

Life's good ^^

« Antwoord #14 Gepost op: 2 Juli 2008, 15:33:06 »

hmmm
ik kan het zelf ook fixen maar dat ga ik niet doen XD

maar ik kan nu niet spelen op een of andere manier

« Laatste verandering: 2 Juli 2008, 16:24:46 door shexoda »

Nieuw account - Honored
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 7
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: