game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  Gebruik Duidelijke Topictitels!
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Johannes Stoop
Forumbeheerder

« Gepost op: 7 Februari 2005, 12:44:39 »

Als je een vraag plaatst, vermeld dan in de topictitel duidelijk wat het probleem is. Dit hoeft geen lange regel te zijn, maar plaats iets anders dan "Help me", "Game Maker hulp" of "GML probleem".
Gaat je vraag over objecten zet dan bijvoorbeeld in de titel: "Hoe kan ik een object maken?" Gaat je vraag over een GML-code die niet werkt, neem dan bijvoorbeeld "GML-code om sprites te bewerken". Zo is het voor iedereen sneller duidelijk waar je topic over gaat, en kun je sneller hulp verwachten.

« Laatste verandering: 21 Augustus 2007, 21:48:23 door Blijbol »
Naar boven Gelogd

Olimario
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 6 Juni 2005, 21:08:53 »

maar het is toch een algemene regel? misschien kan het beter dan bij regels en voorwaardes ofzo...

Binnenkort nieuwe release van mijn website. (makeover)
Naar boven Gelogd

Iwulff
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Juni 2005, 21:13:19 »

Wij (hoewel ik behoorlijk nieuw ben), weten inmiddels dat het zo moet, maar mensen die nieuw zijn op dit forum en dus met waarscheinlijk weinig ervaring, zullen in de beginners thread hun problemen posten. Nu lezen ze deze thread als eerst en weten ze wat er van hun titel word verwacht.

Natuurlijk zou dit ook bij regels en voorwaardes, of iets dergelijke kunnen worden neergezet

Currently Developing:
War Of The AnciŽnts 28%
Naar boven Gelogd

daan..
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 7 Juni 2005, 16:13:09 »

of allebei?

Naar boven Gelogd

WBG
Globale moderator

« Antwoord #4 Gepost op: 22 Februari 2006, 16:03:37 »

aan deze regel zou moeten worden toegevoegd dat er niet teveel leestekens in een titel staan. Ik erger me er aan en het is bijna een reden om de vraag te negeren.

« Laatste verandering: 25 Januari 2009, 18:07:29 door wannabe_god »
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Mei 2006, 19:08:02 »

Ik zie naar mijn mening nog te vaak onduidelijke titels, zoals 'hele domme vraag', 'klein vraagje' en '2 vraagjes'. Ik zal voortaan strenger optreden tegen de plaatsers van zulke topics.

Zorg altijd dat aan de titel het onderwerp van de vraag te zien is; zo houd je het forum overzichtelijk.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Mei 2006, 20:10:50 »

Citaat van: "Blijbol"

Zorg altijd dat aan de titel het onderwerp van de vraag te zien is; zo houd je het forum overzichtelijk.

Bovendien krijg je antwoord van mensen die gericht naar je topic kijken omdat ze verstand hebben van het onderwerp dat de topictitel aangeeft.

Naar boven Gelogd

shaak
Gebruiker

Boxxy

« Antwoord #7 Gepost op: 12 September 2006, 15:12:44 »

Er zijn zoveel onderwerpen waar nog(steeds) van dat soort,
titels woorden gebruikt Vermoeid

Miauw
Naar boven Gelogd

Donkey
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 21 November 2006, 16:48:46 »

ik zie ook steeds vaker gebeuren dat als er een topic is gesloten, bijvoorbeeld hier die is gesloten en dezelfde persoon heeft hem hier weer een nieuwe topic aangemaakt met dezelfde vraag.
Ik erger me daar ook weleens behoorlijk aan...  Vermoeid

Naar boven Gelogd

sheen
Gebruiker

Geblokkeerd!

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Februari 2007, 08:06:23 »

ja.dit is zeer vervelend.maar wat als een gebruiker denkt dat de topic titel goed is maar de moderator niet ?

mission lasange[||||||||||]
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Februari 2007, 09:50:09 »

Citaat van: "sheen"
maar wat als een gebruiker denkt dat de topic titel goed is maar de moderator niet ?
Dan wordt de topictitel aangepast door de moderator, en zal de moderator de gebruiker aanspreken bij herhaling. Volgens mij staat hier vrij duidelijk aangegeven wat een duidelijke titel is en wat niet. Bij een meningsverschil hierover gaat de mening van de moderator uiteraard voor, maar bij echte twijfelgevallen hoef je heus niet bang te zijn dat je meteen een waarschuwing krijgt of zo.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #11 Gepost op: 21 Februari 2007, 19:06:19 »

Ik vind eigenlijk dat, maar dat i svooral op toepassing bij de gevorderden, alle topics die over 3D gaan een topictitel moeten hebben die begint met [3D]. Soms is het uit de topictitel niet duidelijk dat het om 3D gaat.

Naar boven Gelogd

j0hann3s
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 9 Mei 2007, 16:46:38 »

Tip (niet als topic titel, maar gewoon als aanvulling bij het stellen van je vraag)

Nu gamemaker 7.0 ook is geintroduceert, maar nog veel met 6.1 werken (of ouder) zou ik zeggen dat er ook ff bij moet vermeld worden wat voor versie je hebt, en of het geregistreerd is.

Aangezien de meesten wel antwoorden en/of example's willen geven en dan de ander het niet kan gebruiken wegens versieverschillen.

Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #13 Gepost op: 9 Mei 2007, 16:57:21 »

Ja of met een symbool voor het topic welke je bedoelt dus een  Game Maker 5  of  Game Maker 6  of Game Maker 7 Natuurlijk voor algemene topics niet.

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 9 Mei 2007, 19:17:58 »

Ik zie nog regelmatig onduidelijke topictitels in het Beginnersforum. Als je een topic maakt om een vraag te stellen, bedenk dan dat wij als lezers in eerste instantie niets meer zien dan de topictitel. Als iemand een topictitel ziet, dan verwacht hij/zij dat het topic gaat over wat er in die titel staat. Als je een onduidelijke titel hebt, dan ziet dus niemand waar jouw topic over gaat en dan vinden relatief weinig mensen het de moeite waard om te gaan kijken - voor hetzelfde geldt weten ze het antwoord niet en hebben ze voor niets gekeken. Zet daarom wat sleutelwoorden (de belangrijkste woorden) van jouw vraag in de titel. Verder, heel vaak zie ik in topictitels een verwijzing naar het spel waarin de vraagsteller zijn probleem tegenkwam, dus het spel waarin hij het antwoord wil gebruiken. Deze informatie is echter veel minder belangrijk dan de inhoud van je vraag. Je topic gaat over de vraag, niet over je spel. Laat dus de titel ook gaan over de vraag en niet over je spel. Ook zijn er nog steeds topictitels die helemaal niets zeggen over de inhoud, zoals "probleempje". Als je een topictitel verzint, bedenk dan dat dat het enige is dat de anderen zien. Je wil de aandacht trekken van precies dŪe mensen die natwoord weten op jouw vraag. Dat doe je door de kern van jouw vraag / probleem in de titel te zetten. Hieronder wat voorbeelden.

Heb je een vraag over hoe je een path start vanuit een ander object, dan is
"probleempje met race game" een slechte titel
"paths" een matige titel
"hoe start je een path vanuit een ander object" een goede titel.

Heb je een vraag over hoe je een variabele in GML een andere waarde geeft, dan is
"GML vraag pacmanspel" een slechte titel
"variable in GML" een matige titel
"GML: een variabele een andere waarde geven" een goede titel.

Heb je een code die een foutmelding geeft, dan is
"ik krijg een foutmelding" een slechte titel
"script 'verwijderballen' geeft foutmelding" een matige titel
"error bij instance_create(): ) or , expected" een goede titel

Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat je niet weet wat je precies in je titel moet zetten, maar iedereen weet dat de rode titels nooit goed kunnen zijn en iedereen kan iets beters bedenken dan de rode titels. Probeer zo veel mogelijk je topics duidelijke titels te geven.

« Laatste verandering: 22 September 2008, 17:59:24 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: