game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Tool] Color-Decoder 1.0
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Gepost op: 9 Juli 2006, 15:21:29 »

Color-Decoder 1.0
GM versie:
Game Maker 5.x, Game Maker 6.x
Niveau: gevorderden
Registratie vereist: nee

Hallo, ik heb een Color-Decoder gemaakt, hij zet rgb om naar Hex(of een andere kkleur ding Tong).

het is heel makkelijk gemaakt maar met denkwerk. verder is er niet veel over tevertellen het is meer een hulp programma.

credits:
programeer werk: ick-in-noot akka Jesse Degger, En 1 regeltje tekst van Wannabe_God.

sprites: ick-in-noot akka Jesse Degger.
muziek: geen muziek.

download:

.Exe
.ZIP




Citaat van: "F1 knop"
Color-Decoder  is gemaakt door Jesse Degger, ook wel bekend als "ick-in-noot"

de Color-Decoder kan RGB omzetten naar kleur inputs. aleen moet je met FF een 1000 intypen.
Er komt Waarschijnlijk nog een nieuwe versie.

dit is gemaakt in 4 uur(met painting erbij), de techniek was af in 30 minuten, met hulp van "wannabe_god"
 van de Nederlandse game maker community - www.game-maker.nl.

ęcopyright Color-Decoder 2006-2009, Jesse Degger

[escape to close]

Naar boven Gelogd

robdop
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1712


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:28:30 »

wat Tong gruwelijke shit zo whoot n og veel succes  verder Tong


Naar boven Gelogd

gmfreaky
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2640

Hallo :D


« Antwoord #2 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:42:19 »

gebruik gewoon een witte achtergrond, dit is zo druk...


kaas
Naar boven Gelogd

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Antwoord #3 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:43:27 »

hmm, daar zat ik ook al aan te denken, ik wist niet of het er mee doorkon,, mesgien in de volgende versie verbeter ik.

Naar boven Gelogd

robdop
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1712


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:44:45 »

het is niet copieren maar kopieren met dignentjes


Naar boven Gelogd

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Antwoord #5 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:46:09 »

ja dat wist ik ook, mar die kan ik niet op met toetstenbord maken Tong alene die K voor een C  Emotieloos schandalig Tong

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder


Offline Offline

Berichten: 2898

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:46:34 »

Een programma als dit is erg handig, maar dan moet je deze dingen wel verbeteren:
Als ik aan Game Maker aan het programmeren ben en ik even snel een kleur wil opzoeken, wil ik geen full screen programma maar gewoon iets met een simpele layout zoals Windows Calculator waar ik snel even de kleur kan berekenen en daarna snel weer kan afsluiten. De GML-functie get_color() is voor een programma als dit absoluut ideaal, maar is hier niet gebruikt. Dan heb je gelijk een handige kleurkiezer en kun je ook Ó la make_color_hsv() werken. Verder als extra functie zouden naast de weergave van de decimale notatie, de hexadicemale notatie (met dollarteken, sinds GM 6.1 beschikbaar in GML) handig zijn. Ook zou het handig zijn om een kleurcode in te typen, waarna het programma red, green, blue, hue, saturation, value gescheiden weergeeft (color_get_*() functies).


Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Antwoord #7 Gepost op: 9 Juli 2006, 15:49:46 »

jah, dit klopt allemaal wat je zegt! dit is pas v1. ik wou in ieder geval  al maken:

van hex to rgb get_color hmm,, daar had ik eerlijk gezet niet aan gedacht  Emotieloos

ik ga dus nog heel wat verbeteren Knipoog bedankt voor jullie krietiek .

ediit!

waarvoor staat hsv? dan kan ik die funtie er bij in zetten.

ediit![2]

iemand?

Naar boven Gelogd

gmfreaky
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2640

Hallo :D


« Antwoord #8 Gepost op: 9 Juli 2006, 19:40:42 »

h= hue
s= saturation
v= lumnisoty (ofzo)


kaas
Naar boven Gelogd

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Antwoord #9 Gepost op: 10 Juli 2006, 16:51:59 »

Verrast ok maar in vredes naam wat moet ik er dan neer zetten, het is een nederlands programma.

Naar boven Gelogd

David_cross
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1228


« Antwoord #10 Gepost op: 11 Juli 2006, 11:26:19 »

HSV is in het Nederlands:
Tint
Intensiteit
Helderheid
Ga naar paint, kies kleuren->kleuren bewerken->Aangepaste kleuren definieren->en dan zie je zowel de kleur in RGB staan als in HSV, of in het Nederlands TIH.

Naar boven Gelogd

ick-in-noot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1160


« Antwoord #11 Gepost op: 11 Juli 2006, 19:26:58 »

ok bedankt,,

ps: zie work in proces topic voor hogere versies.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community