game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Gevorderden (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  naam van de toets met bepaalde keycode weergeven...
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Olimario
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1038


WWW
« Gepost op: 21 Februari 2006, 21:37:46 »

hey,

Mooi is natuurlijk als de speler zijn eigen toetsen kan kiezen. dit heb ik wel gedaan en ik sla die codes op in variabele. maar als ik ergens wil laten welke toets dat is... hoe doe je dat eigenlijk?
want de variabale is natuurlijk een getal. en ik heb geen zin om voor elk mogelijk getal de bijbehorende toets te gaan zetten in if statements

is er niet een array waarbij array[keycode] de bijbehorende naam vand e toets geeft? (een string dus)



Binnenkort nieuwe release van mijn website. (makeover)
Naar boven Gelogd

Simon Donkers
Oud-beheerder


Offline Offline

Berichten: 3745


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2006, 22:01:27 »

Nee, dit bestaat niet. Je zult toch gewoon een hoop if statements (of een switch statement) moeten gebruiken.
De reden waarom dit er niet is is omdat keycodes toetsenbordafhankelijk zijn. Niettemin kan een switch waarbij verwezen wordt naar vk_left, vk_right, ... gemakkelijk jouw probleem oplossen.
Dit zou een handige resource zijn als iemand dit maakt wat erg nuttig kan zijn voor iedereen. Rolt ogen


[ Eo GDC ] [ nl ] [ games ] [ GM ] [ GM.Info ] [ GMOT ]

Naar boven Gelogd

WBG
Globale moderator


Offline Offline

Berichten: 5034


« Antwoord #2 Gepost op: 22 Februari 2006, 14:14:06 »

volgens mij heeft blijbol daar een tutorial over gemaakt.

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder


Offline Offline

Berichten: 2898

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Februari 2006, 10:10:42 »

Citaat van: "wannabe_god"
volgens mij heeft blijbol daar een tutorial over gemaakt.
Heb ik niet. Ik denk dat je mijn scriptpakket Besturing in vier richtingen bedoelt. Dit pakket gaat echter over je spel laten reageren op zo veel mogelijk toetsen, niet over de speler zelf zijn toetsen laten kiezen.

Misschien maak ik hier wel een script voor. (of is Olimario al begonnen?)

Edit: Heb 'm al. link.


Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Olimario
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1038


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 27 Februari 2006, 15:04:08 »

ik was nog niet begonnen.

ik had alleen een array in gedachten, maar dit werkt ook.

heb nog een paar knoppen toegvoegd. zie je topic



Binnenkort nieuwe release van mijn website. (makeover)
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community