game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32
« vorige volgende »
Print
Advertenties

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #450 Gepost op: 17 Januari 2012, 14:14:06 »

global.players is de array waarin alle client objecten in bijgehouden worden d.m.v. een id.

Naar boven Gelogd

Daantjuh001
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2380


« Antwoord #451 Gepost op: 17 Januari 2012, 14:30:25 »

Dus 'k zou ook gewoon een IDcounter maken, want ik wil toch geen maxplayers Tong


That's how you play them gaimz!
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #452 Gepost op: 17 Januari 2012, 14:38:10 »

Ja maar je wilt toch de spelers bij kunnen houden?
Kwa positie enz.

Naar boven Gelogd

Daantjuh001
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2380


« Antwoord #453 Gepost op: 17 Januari 2012, 14:40:54 »

Eh, ja, das waar. Erm, de perm, even denken...
Kan je op msn komen? ^^


That's how you play them gaimz!
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #454 Gepost op: 17 Januari 2012, 15:16:54 »

Voor de rest;

Daantjuhs probleem is opgelost Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Antwoord #455 Gepost op: 17 Januari 2012, 16:02:57 »

Ebn wat was er aan de hand?


Naar boven Gelogd

blackhawk
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 1411

NumNumNum ^,^


WWW
« Antwoord #456 Gepost op: 17 Januari 2012, 16:47:50 »

global.maxplayers=0 ? Tong


Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #457 Gepost op: 17 Januari 2012, 17:01:07 »

Nee, hij gebruikte 39dll.dll V1 scripts met de 39dll V2.5 versie Knipoog

Naar boven Gelogd

blackhawk
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 1411

NumNumNum ^,^


WWW
« Antwoord #458 Gepost op: 17 Januari 2012, 21:41:04 »

Ahja.. Moet ik ook vertellen dat je voor dit example de 21kb versie moet hebben en niet de 42kb Tong


Naar boven Gelogd

jochem1996
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 80

Niets doen is toch iets.


« Antwoord #459 Gepost op: 6 Maart 2012, 18:41:20 »

Ik heb er een Server-side AI aan toegevoegd en een video ervan geupload op youtube.
Je krijgt credits in de description.

http://www.youtube.com/watch?v=AUJ8G4RcAmQ&feature=channel_video_title

^link naar video^


Werkend aan GM wedstrijd #34
Naar boven Gelogd

iMakeAction
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 11

- Jeroen


« Antwoord #460 Gepost op: 15 September 2012, 15:27:55 »

 GameMaker 8
Bij mij werkt het niet...
Bij de client, in het draw event van de ubercontroller staat helemaal onderaan dat het de namen van de andere spelers boven hun hoofd moet drawen:
GML:
with(obj_player_other)
    {
    draw_text(self.x-15,self.y-25,username);
    }
Maaarrr... variable 'username' is onbekend.
En verder als er een tweede persoon joined staat er in zijn chat dat die eerdere persoon joined terwijl hij dus al in het spel zat... (step event, ubercontroller)
Heeft hiermee te maken denk ik:
GML:
        case 3:
        //Er is een nieuwe speler. (het object maken)
        var userid, name, user;
        userid = readbyte();
        user = instance_create(obj_speler.xstart,obj_speler.ystart,obj_player_other);
        user.pid = userid;
        name = readstring();
        user.username = name;
        players[userid] = user;
        break;
       
        case 4:
        //Er is een nieuwe speler. (het chat bericht)
        var name, userid;
        userid = readbyte();
        name = readstring();
        user = players[userid];
        user.username = name;
        chat_addline(name + " joined the game.",c_yellow);
        break;

 - Jeroen

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Antwoord #461 Gepost op: 25 Oktober 2012, 17:03:23 »

GameMaker 8
Bij mij werkt het niet...
Bij de client, in het draw event van de ubercontroller staat helemaal onderaan dat het de namen van de andere spelers boven hun hoofd moet drawen:
GML:
with(obj_player_other)
    {
    draw_text(self.x-15,self.y-25,username);
    }
Maaarrr... variable 'username' is onbekend.
En verder als er een tweede persoon joined staat er in zijn chat dat die eerdere persoon joined terwijl hij dus al in het spel zat... (step event, ubercontroller)
Heeft hiermee te maken denk ik:
GML:
        case 3:
        //Er is een nieuwe speler. (het object maken)
        var userid, name, user;
        userid = readbyte();
        user = instance_create(obj_speler.xstart,obj_speler.ystart,obj_player_other);
        user.pid = userid;
        name = readstring();
        user.username = name;
        players[userid] = user;
        break;
       
        case 4:
        //Er is een nieuwe speler. (het chat bericht)
        var name, userid;
        userid = readbyte();
        name = readstring();
        user = players[userid];
        user.username = name;
        chat_addline(name + " joined the game.",c_yellow);
        break;

 - Jeroen

Maak je wel goed een player_other aan? En staat er in je room wel een normale player en niet een extra other?


Naar boven Gelogd

TriLobyte
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 882

HBO Game Design '13-'17


WWW
« Antwoord #462 Gepost op: 11 November 2012, 14:27:50 »

Zou het een idee zijn als iemand deze tutorial een keertje bijwerkt?
Alle links zijn out dated. Ik heb zelf onvoldoende kennis om dit te doen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,



niet BINNENKORT V2.0! - That's the world of Golennium
Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4554


WWW
« Antwoord #463 Gepost op: 11 November 2012, 18:22:49 »

39dll is zelf redelijk outdated. Ik zie niet echt waarom het geüpdate zou moeten worden.


Naar boven Gelogd

Daantjuh001
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2380


« Antwoord #464 Gepost op: 12 November 2012, 16:38:58 »

Hmm, 'k zou wel een nieuwe tutorial of iig een example hierover willen maken, maar eh, ik vindt idd wat Luc zegt, en dat demotiveerd me.


That's how you play them gaimz!
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 29 30 [31] 32
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community