
Bij mij werkt het niet...
Bij de client, in het draw event van de ubercontroller staat helemaal onderaan dat het de namen van de andere spelers boven hun hoofd moet drawen:
with(obj_player_other)
{
draw_text(self.x-15,self.y-25,username);
}
Maaarrr... variable 'username' is onbekend.
En verder als er een tweede persoon joined staat er in zijn chat dat die eerdere persoon joined terwijl hij dus al in het spel zat... (step event, ubercontroller)
Heeft hiermee te maken denk ik:
case 3:
//Er is een nieuwe speler. (het object maken)
var userid, name, user;
userid = readbyte();
user = instance_create(obj_speler.xstart,obj_speler.ystart,obj_player_other);
user.pid = userid;
name = readstring();
user.username = name;
players[userid] = user;
break;
case 4:
//Er is een nieuwe speler. (het chat bericht)
var name, userid;
userid = readbyte();
name = readstring();
user = players[userid];
user.username = name;
chat_addline(name + " joined the game.",c_yellow);
break;
- Jeroen