Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Forum index
Zoeken
Help
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Forums
Werken met Game Maker
Tutorials en Uitbreidingen
(Moderator:
Maarten Baert
)
[Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...
32
« vorige
volgende »
Advertenties
cartman123
Gebruiker
Offline
Berichten: 342
Dot arena extreme is uit!
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #30 Gepost op:
8 Juni 2009, 22:17:16 »
Het werkt niet?!
http://www.game-maker.nl/forums/topic,58751.0
Volg het topic nu! Nieuwe gamemode vanavond online! Fragparty, met de nieuwe versie, tussen 7 en 10 uur.
Naar boven
Gelogd
semmy
Gebruiker
Offline
Berichten: 659
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #31 Gepost op:
9 Juni 2009, 19:09:13 »
In deze codes staat soms iets van: writebyte(5); ik heb een uur zitten zoeken, maar ik kan het nergens terug vinden waarom die "5" moest versturen. Wat is het doel/de betekenis van deze 5? Is het misschien de naam van het pakketje?
Edit: ik heb het al gevonde, het is de naam/ID
GML:
case
2
:
//Dit is bericht id 2.
//Deze leest zegmaar de belangrijkste dingen van de client, zoals de x, y en de direction
var
player, value;
value = readbyte();
//Nu weten we welk ID welke speler heeft, en gaan we de ontvangen data aan hem koppelen.
player =
global
.players[value];
player.
x
= readshort();
player.
y
= readshort();
player.
direction
= readshort();
clearbuffer();
//Nu gooien we de buffer weg, en maken ons klaar om dit pakketje 'door te sturen' naar de andere clients.
writebyte(
5
);
//<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
writebyte(value);
writeshort(player.
x
);
writeshort(player.
y
);
writeshort(player.
direction
);
with
(obj_client)
{
sendmessage(tcp);
}
break
;
«
Laatste verandering: 10 Juni 2009, 17:33:46 door semmy
»
Naar boven
Gelogd
mit1mit2
Gebruiker
Offline
Berichten: 362
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #32 Gepost op:
16 Juni 2009, 18:36:05 »
Citaat van: semmy op 7 Juni 2009, 15:31:54
Ik gebruik
pro en daar ziet
Global Game Settings -> Include -> add
er wat anders uit. Nu doet het progama het niet en ben ik bang dat het hier aan ligt... Kan iemand mij uitleggen welke opties ik hier moet selecteren?
(Vanaf 2bserv2.gm6 gaat het fout)
Zoals die op de afbeelding staat:
[X]
[ ]
[X]
[ ]
( )
( )
(X)
( )
[X]
[ ]
[X]
[X]
()
()
(X)
()
Naar boven
Gelogd
tidob1
Gebruiker
Offline
Berichten: 2610
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #33 Gepost op:
16 Juni 2009, 19:26:49 »
@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.
Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.
Naar boven
Gelogd
Gaming Power
Gebruiker
Offline
Berichten: 928
Ga weer "Game Maker'en"!
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #34 Gepost op:
16 Juni 2009, 20:02:50 »
Citaat van: tidob1 op 16 Juni 2009, 19:26:49
Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.
Inderdaad.
Na 4x (over langere periode) lezen snap ik het nu eindelijk, JAHOE! |8D
Dat komt vooral omdat deze tut het zo goed uitlegt, anders had ik het nog niet gesnapt...
«
Laatste verandering: 17 Juni 2009, 15:52:04 door Gaming Power
»
Groeten,
Gaming Power
Gaming Power - Since 5 Oktober 2008
Naar boven
Gelogd
size43
Gebruiker
Offline
Berichten: 3512
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #35 Gepost op:
18 Juni 2009, 18:09:04 »
Bestaat er ook een gratis host waar je de server op kan zetten of moet het op je eigen computer?
GameMaker Server+
: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake?
-
Background Generator
-
Green's Blobs
Naar boven
Gelogd
Gaming Power
Gebruiker
Offline
Berichten: 928
Ga weer "Game Maker'en"!
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #36 Gepost op:
18 Juni 2009, 19:11:36 »
Bij mijn weten moet op een computer.
Groeten,
Gaming Power
Gaming Power - Since 5 Oktober 2008
Naar boven
Gelogd
mit1mit2
Gebruiker
Offline
Berichten: 362
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #37 Gepost op:
19 Juni 2009, 18:05:52 »
volgens mij kan het ook zonder maar weet niet hoe
Naar boven
Gelogd
superwauwie
Gebruiker
Offline
Berichten: 212
SuperWauwie :D
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #38 Gepost op:
20 Juni 2009, 21:21:33 »
Citaat van: size43 op 18 Juni 2009, 18:09:04
Bestaat er ook een gratis host waar je de server op kan zetten of moet het op je eigen computer?
Ik denk niet dat er een gratis host is. (Iemand moet dan voor jou zijn computer aan laten).
Of je kan op je eigen computer hosten. Ik host op mijn eigen pc, maar helaas niet 24/7.
Code:
while( you.fixed_problem == false ){
with(you){ keep_trying(); }
}
Gamemaker
Here I come!
Naar boven
Gelogd
TimVN
Gebruiker
Offline
Berichten: 5544
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #39 Gepost op:
22 Juni 2009, 07:32:41 »
Citaat van: tidob1 op 16 Juni 2009, 19:26:49
@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.
Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de TUTORIAL. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.
Wat ge-edit
Het is een tut, kom hier niet met error defining an external function foutjes, want als je niet begrijpt wat dat is...
@semmy,
Om het nog precieser te zeggen:
De server leest als eerste een byte uit, dan switcht hij naar die byte, (die opgeslagen is in een variable) en kijkt wat hij verder moet doen. Werkt eigenlijk heel simpel
Naar boven
Gelogd
semmy
Gebruiker
Offline
Berichten: 659
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #40 Gepost op:
22 Juni 2009, 16:52:36 »
Citaat van: tidob1 op 16 Juni 2009, 19:26:49
@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.
Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.
Je moet mijn reactie eerst lezen voordat je antwoord, in die reactie staat al: opgelost. Ik snap dat mijn reactie veel lees werk is voor somige, maar soms is het de moeite waard om het te lezen.
Naar boven
Gelogd
TimVN
Gebruiker
Offline
Berichten: 5544
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #41 Gepost op:
22 Juni 2009, 16:57:41 »
Ja, maar om het preciezer uit te leggen
Naar boven
Gelogd
Doeke
Gebruiker
Offline
Berichten: 412
gm8 pro
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #42 Gepost op:
26 Juni 2009, 16:14:48 »
het werkt bij mij aleen lokaal ...
«
Laatste verandering: 26 Juni 2009, 16:28:07 door Doeke
»
Naar boven
Gelogd
jasper games
Gebruiker
Offline
Berichten: 661
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #43 Gepost op:
26 Juni 2009, 16:48:59 »
Citaat van: Doeke op 26 Juni 2009, 16:14:48
het werkt bij mij aleen lokaal ...
Je hebt goeie IP ingevuld? poort opengezet?
De tut werkt namelijk helemaal.
jo
Naar boven
Gelogd
gm1999
Gebruiker
Offline
Berichten: 926
Dit is geen stopcontact.
Re: [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
«
Antwoord #44 Gepost op:
24 Juli 2009, 11:11:30 »
de link werkt niet meer
Naar boven
Gelogd
Advertenties
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
2
[
3
]
4
5
...
32
Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
-----------------------------
=> Aankondigingen & Regels
=> Game Maker Nieuws
=> De Community
=> Wedstrijden
-----------------------------
Werken met Game Maker
-----------------------------
=> Tutorials en Uitbreidingen
=> Beginners
=> Gevorderden
=> Experts
-----------------------------
Games
-----------------------------
=> Game Maker Creaties
=> Work in Progress
=> Game Design
=> Resources
Powered by SMF 1.1.21
|
SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl
© 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community