game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 32
« vorige volgende »
Print
Advertenties

cartman123
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 342

Dot arena extreme is uit!


« Antwoord #30 Gepost op: 8 Juni 2009, 22:17:16 »

Het werkt niet?!


http://www.game-maker.nl/forums/topic,58751.0

Volg het topic nu! Nieuwe gamemode vanavond online! Fragparty, met de nieuwe versie, tussen 7 en 10 uur.
Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 659


« Antwoord #31 Gepost op: 9 Juni 2009, 19:09:13 »

In deze codes staat soms iets van: writebyte(5); ik heb een uur zitten zoeken, maar ik kan het nergens terug vinden waarom die "5" moest versturen. Wat is het doel/de betekenis van deze 5? Is het misschien de naam van het pakketje?

Edit: ik heb het al gevonde, het is de naam/ID  Engel
GML:
case 2:
    //Dit is bericht id 2.
    //Deze leest zegmaar de belangrijkste dingen van de client, zoals de x, y en de direction
    var player, value;
    value = readbyte();
    //Nu weten we welk ID welke speler heeft, en gaan we de ontvangen data aan hem koppelen.
    player = global.players[value];
    player.x = readshort();
    player.y = readshort();
    player.direction = readshort();
    clearbuffer();
    //Nu gooien we de buffer weg, en maken ons klaar om dit pakketje 'door te sturen' naar de andere clients.
    writebyte(5); //<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
    writebyte(value);
    writeshort(player.x);
    writeshort(player.y);
    writeshort(player.direction);
    with(obj_client)
    {
    sendmessage(tcp);
    }
    break;

« Laatste verandering: 10 Juni 2009, 17:33:46 door semmy »

Naar boven Gelogd

mit1mit2
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 362


« Antwoord #32 Gepost op: 16 Juni 2009, 18:36:05 »

Ik gebruik Game Maker 7 pro en daar ziet Global Game Settings -> Include -> add er wat anders uit. Nu doet het progama het niet en ben ik bang dat het hier aan ligt... Kan iemand mij uitleggen welke opties ik hier moet selecteren?

(Vanaf 2bserv2.gm6 gaat het fout)



Zoals die op de afbeelding staat:

[X]
[ ]
[X]
[ ]

( )
( )
(X)
( )

[X]
[ ]
[X]
[X]

()
()
(X)
()

 Blij

Naar boven Gelogd

tidob1
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2610


« Antwoord #33 Gepost op: 16 Juni 2009, 19:26:49 »

@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.


Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.

Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 928

Ga weer "Game Maker'en"!


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 16 Juni 2009, 20:02:50 »

Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.

Inderdaad.

Na 4x (over langere periode) lezen snap ik het nu eindelijk, JAHOE! |8D Tong
Dat komt vooral omdat deze tut het zo goed uitlegt, anders had ik het nog niet gesnapt...

« Laatste verandering: 17 Juni 2009, 15:52:04 door Gaming Power »

Groeten,
Gaming Power


Gaming Power - Since 5 Oktober 2008


Naar boven Gelogd

size43
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 3512


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 18 Juni 2009, 18:09:04 »

Bestaat er ook een gratis host waar je de server op kan zetten of moet het op je eigen computer?


GameMaker Server+: Online INIs, achievements en multiplayer.
[HTML5]WhatShallIMake? - Background Generator - Green's Blobs
Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 928

Ga weer "Game Maker'en"!


WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 18 Juni 2009, 19:11:36 »

Bij mijn weten moet op een computer.


Groeten,
Gaming Power


Gaming Power - Since 5 Oktober 2008


Naar boven Gelogd

mit1mit2
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 362


« Antwoord #37 Gepost op: 19 Juni 2009, 18:05:52 »

volgens mij kan het ook zonder maar weet niet hoe Tong

Naar boven Gelogd

superwauwie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 212

SuperWauwie :D


« Antwoord #38 Gepost op: 20 Juni 2009, 21:21:33 »

Bestaat er ook een gratis host waar je de server op kan zetten of moet het op je eigen computer?
Ik denk niet dat er een gratis host is. (Iemand moet dan voor jou zijn computer aan laten).
Of je kan op je eigen computer hosten. Ik host op mijn eigen pc, maar helaas niet 24/7.  Gemoedelijk


Code:
while( you.fixed_problem == false ){
with(you){ keep_trying(); }
}
Gamemaker Here I come!
Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #39 Gepost op: 22 Juni 2009, 07:32:41 »

@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.


Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de TUTORIAL. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.

Wat ge-edit Knipoog

Het is een tut, kom hier niet met error defining an external function foutjes, want als je niet begrijpt wat dat is...

@semmy,

Om het nog precieser te zeggen:
De server leest als eerste een byte uit, dan switcht hij naar die byte, (die opgeslagen is in een variable) en kijkt wat hij verder moet doen. Werkt eigenlijk heel simpel Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 659


« Antwoord #40 Gepost op: 22 Juni 2009, 16:52:36 »

@Semmy: Meestal wordt er vooraan ieder pakketje een byte geschreven (0-255). Die byte is er om het 'pakket-id' aan te geven, dus wat voor pakket het is. Is het bijvoorbeeld het bericht dat er een speler stopt? Of dat er juist een bij komt? Of juist dat er iemand schiet of doodgaat? Bijvoorbeeld:
0=er komt iemand bij
1=er gaat iemand weg
2=tekstbericht van iemand
3=er schiet iemand
4=server stopt
5=tekstbericht van server
Enz.


Trouwens, dit staat ook perfect uitgelegd in de tutorial. Ik snap dat het veel leeswerk is, deze tutorial, maar soms is het ook de moeite waard.

Je moet mijn reactie eerst lezen voordat je antwoord, in die reactie staat al: opgelost. Ik snap dat mijn reactie veel lees werk is voor somige, maar soms is het de moeite waard om het te lezen.


Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #41 Gepost op: 22 Juni 2009, 16:57:41 »

Ja, maar om het preciezer uit te leggen Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Doeke
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 412

gm8 pro


« Antwoord #42 Gepost op: 26 Juni 2009, 16:14:48 »

het werkt bij mij aleen lokaal ...  Treurig

« Laatste verandering: 26 Juni 2009, 16:28:07 door Doeke »
Naar boven Gelogd

jasper games
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 661


« Antwoord #43 Gepost op: 26 Juni 2009, 16:48:59 »

het werkt bij mij aleen lokaal ...  Treurig
Je hebt goeie IP ingevuld? poort opengezet?
De tut werkt namelijk helemaal.


jo
Naar boven Gelogd

gm1999
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 926

Dit is geen stopcontact.


« Antwoord #44 Gepost op: 24 Juli 2009, 11:11:30 »

de link werkt niet meer Verdrietig

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 32
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community