game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Tut] Nederlandse tutorial over 39dll (inclusief example)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 32
« vorige volgende »
Print
Advertenties

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #15 Gepost op: 19 April 2009, 18:07:00 »

Dat is onmogelijk x'D

Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 928

Ga weer "Game Maker'en"!


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 26 April 2009, 08:01:02 »

Als ik het goed begrijp staat er in de FAQ dat als je een router hebt dat het niet werkt zonder dat je poorten open staan, klopt dat?

Maar bij bijv. Egg Online van G-maker-T (die ermee gekapt is) kon ik wel online spelen, terwijl ik toch een router heb waarvan de poorten niet open staan.

Dus: hoe zit dat nou? Twijfelachtig


Groeten,
Gaming Power


Gaming Power - Since 5 Oktober 2008


Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #17 Gepost op: 26 April 2009, 14:55:19 »

De host moet inkomende verbindingen toe laten, de client niet.

Naar boven Gelogd

Gaming Power
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 928

Ga weer "Game Maker'en"!


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 27 April 2009, 08:12:17 »

De host moet inkomende verbindingen toe laten, de client niet.

dus? Twijfelachtig


Groeten,
Gaming Power


Gaming Power - Since 5 Oktober 2008


Naar boven Gelogd

TimVN
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5544


« Antwoord #19 Gepost op: 27 April 2009, 11:01:45 »

Ik was de host, jij niet.
Jij verbind naar mijn server, als mijn poorten niet openstaan, kom je er niet in. Als ze open staan kan ie dus een verbinding maken.

Naar boven Gelogd

deadmaker
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 539

op naar de 500:D


« Antwoord #20 Gepost op: 3 Mei 2009, 15:12:58 »

Heey,

Er zit een foutje in je tutorial als je hem goed leest bij de game_start event van de server staat er 2 keer
GML:
global.maxplayers = 20
for(i=0; i < global.maxplayers; i+=1){global.players[i] = -1;}

Maakt denk ik niets uit maar dan hou je het wat over zichtelijker

Deadmaker

Edit door Matrebatre: gelieve titel niet weg te doen

« Laatste verandering: 3 Mei 2009, 21:25:56 door Matrebatre »

Mijn 500ste bericht!
wrm staan die else'en ertussen?
Nummer 174 met aantal berichten:D
Naar boven Gelogd

Maarten Baert
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 4942

Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 14 Mei 2009, 17:52:57 »

Hierboven een aantal berichten verwijderd.

Dit soort fouten kan je beter gewoon melden bij de maker. Stuur hem een PM. De kans is klein dat hij het hier nog leest, dit topic is al redelijk oud.


Naar boven Gelogd

blackhawk
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 1411

NumNumNum ^,^


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 27 Mei 2009, 10:41:49 »

haha Tong
ik lees het inderdaad nu pas.
Iedereen is ineens wel bang om weer te reageren als de almachtige matrebatre weer is langskomt stormen in zo'n topic Tong

Achjaa, dit is oud en ik ga er denk ik niet veel eer aan doen. hoogstens geef ik binnenkort de source van MoW1.4 weg, en ga ik verder aan Shoot 'm Up.


Naar boven Gelogd

jasperdj
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 504

Evil inside me! :p


« Antwoord #23 Gepost op: 30 Mei 2009, 11:53:09 »

Alleen ik vind 1 ding jammer, dat is dat wanneer een packet niet word verzonden( Bijv spel staat op pauze bij een client ) dat de server dan eerst wacht TOT hij kan worden verzonden.
Waardoor de synchronisatie van gehele server uit de hand kan lopen door één iemand.

Natuurlijk heb je daarom ook gemaakt, dat als je een tijdje niet met server connect je automatisch disconnect. Maar voor een MMORPG kan dit soms storend zijn lijkt mij Twijfelachtig .


Xtreme Dream Production - The best GAMING Xperience
Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 1 Juni 2009, 10:18:52 »

Hhehe, ik ben niet bang voor de almachtige matrebatre Knipoog

Nee grapje,

ik had een idee om het lag-effect van andere spelers tegen te gaan op je eigen pc.

Je stuurt niet alleen de x en de y door, ook je speed en je direction. Het other-player-object beweegt gewoon door ookal stuurt de andere speler maar 5 keer per seconde zijn gegevens door.

Je kunt kleine stukjes software schrijven om de bewegingen te berekenen (voorspellen) en natuurlijk stoppen tegen muren enzo.

ik had hier eerst een example van gemaakt maar ik ben m kwijt Emotieloos

Misschien zou je dat kunnen verwerken in een nieuwe example (als je dat ooit nog gaat doen..)

In ieder geval een goede tip voor ervaren gebruikers die dit lag probleem herkennen (en er misschien geen raad me weren) Tong

Een andere tip is om kogels en dingen die voor meerdere spelers gecheckt moeten worden door de server te laten doen. Anders hebben 2 spelers elkaar gekillt terwijl je een 1-step-kogel gebruikt (eentje die met een klik al raakt) omdat de spelers vertraging hebben (een paar millisec.) en dus bijde denken dat ze 'eerste' waren.
De server moet natuurlijk wel eerst alle informatie verzamelen voor hij gaat checken, anders heeft degene die het eerst zijn informatie gelezen heeft nog steeds voorrang..

Laloeka Blij



-------
Naar boven Gelogd

max@
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 582

http://CppForum.nl


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 6 Juni 2009, 07:50:25 »

Pff... voor het eerst dat ik deze tut helemaal heb uitgelezen |8D
Vele keren haakte ik ergens af omdat ik het niet snapte...
Nu snapte ik het ook niet, maar ging ik door.
Bleek er aan het einde de oplossing te staan Emotieloos
Ik zou dit stukje, of in ieder geval dat laatste ergens bovenaan zetten:

Citaat
In de client:

obj_speler:

verzend zijn eigen positie e.d.

obj_ubercontroller:

ontvangt messages (cases).


Nu alle cases (verschillende 'pakjes')

van - naar;

client - server: (dit zijn dus de pakjes die de server ontvangt.)

1:Er connect iemand.
2:Het standaard pakketje; x, y, direction e.d.
3:Iemand gaat weg : '(
4:Er komt een chatbericht binnen.

server - client: (dit zijn dus de pakjes die de client(klant) ontvangt.)

1:Zijn ID
2:De server is vol (Dan heb je een goed spel Tong)
3:Nieuwe speler (object maken) Blij
4:Nieuwe speler. Het chatbericht.
5:Data (x, y, direction e.d.) van andere spelers.
6:Iemand gaat weg.
7:De server stopt.
8:Er komt een chatbericht binnen.
9:Er komt een chatbericht van de server binnen.


Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 659


« Antwoord #26 Gepost op: 7 Juni 2009, 15:31:54 »

Probleem opgelost

« Laatste verandering: 22 Juni 2009, 16:47:04 door semmy »

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 5083

Vragen over GM niet via PM.


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 7 Juni 2009, 15:46:28 »

Wat doe je? Welke error geeft game maker? Geeft hij het ingame? Of geeft game maker zelf een error?


Naar boven Gelogd

semmy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 659


« Antwoord #28 Gepost op: 8 Juni 2009, 14:56:56 »

De error heb ik net opgelost, hij verwijderde die 39dll.dll telkens omdat ik het venster hierboven niet goed had ingevuld en daarom kreeg een error: geeft ongeldig beeld.

Edit:

Klopt de tut wel? Ik heb de tut-example, client.gm6, naar een vriend gestuurd om hem uit te testen en dan krijgt hij dit:
___________________________________________
ERROR in
action number 1
of Other Event: Game End
for object obj_ubercontroller:

In script stop_spel_online:
Error in code at line 4:
   writebyte(global.myid);

« Laatste verandering: 8 Juni 2009, 15:20:50 door semmy »

Naar boven Gelogd

Laloeka
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2551


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 8 Juni 2009, 18:31:22 »

Je kunt het hele include gebeuren laten zitten. De executable file + de dll worden in totaal kleiner omdat de dll niet gecodeerd moet worden in de .exe.

Het is heel simpel:

In plaats van de dll te includen zet je heb gewoon in de .exe (.gmk | .gm6) map en run je de game.

Ergens in Room Start 1 en Game Start 2 (1 Client | 2 Server) staat het init script van de 39DLL. Zorg dat het path naar de dll goed ingestelt staat.

Laloeka Blij



-------
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 32
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community