Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Forum index
Zoeken
Help
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
De
activerings e-mail
gemist?
Forums
Games
Game Maker Creaties
(Moderators:
wannabe_god
,
kaasje
)
Model Creator voor Game Maker - het oude topic, niet meer posten hier!
Pagina's:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
10
« vorige
volgende »
Advertenties
iemand01
Gebruiker
Ruff Ryders
Re: Model Creator voor Game Maker - v4.0 - Nu ook met smooth normals functie
«
Antwoord #75 Gepost op:
30 Augustus 2008, 13:03:54 »
heb je dat met GM gemaakt?
EDIT:
ik snap er niks van
«
Laatste verandering: 30 Augustus 2008, 13:06:50 door iemand01
»
http://www.youtube.com/watch?v=Btg9ESDkq2w
Video by me =)
22 Oktober om 11:05:14
Naar boven
Matrebatre
Lokale Moderator
Gelieve quote te gebruiken als je PMs beantwoordt.
«
Antwoord #76 Gepost op:
30 Augustus 2008, 14:00:26 »
Ja, het is met GM gemaakt. Anders stond het ook niet in dit forum
.
Lees de help eens, druk op F1.
The Machine:
|||||
|||||||||||||||
25%
Model Creator v6:
||
||||||||||||||||||
10%
-
Model Creator v5
-
Land of Monsters
-
Armadillo Race
-
Land of Monsters II
-
Naar boven
Ever121
Gebruiker
Killed
«
Antwoord #77 Gepost op:
30 Augustus 2008, 15:00:13 »
Onderaan staat z'n lampje waarmee je heel mooi schaduwen aan en uit kan zetten, maar als je dan in GM kijkt is dat weg. Hoe doe je dat ook in GM dan? Ik vind het echt een handig progamma
Naar boven
guitarfreak
Gebruiker
^.^
«
Antwoord #78 Gepost op:
31 Augustus 2008, 19:08:13 »
het is een heel goed progamma maar ik kan er niets van
Naar boven
Erazor
Gebruiker
Odi et amo
«
Antwoord #79 Gepost op:
1 September 2008, 09:24:46 »
Ik houd van dit programma...
't is intuitief (na een tijdje), en gelukkig lekker simpel, niet zoals die geavanceerde modelprogramma's, die hebben tigduizend functies. Wat wel jammer is is dat de kleur functie niet werkt, of in ieder geval niet goed werkt, omdat in de helpfile staat dat je L moet indrukken, maar dit is dezelfde hotkey als voor Load, en in het programma staat F, maar dit werkt niet. Ook lijkt me het handig als je kunt instellen of je wilt dat de faces 2 kanten op worden gedrawt, omdat dit erg handig kan zijn.
«
Laatste verandering: 1 September 2008, 10:28:23 door Erazor
»
Block Dude (puzzelspel)
Muziek nodig? Klik hier!
Naar boven
Janozua
Gebruiker
«
Antwoord #80 Gepost op:
1 September 2008, 13:27:33 »
Citaat van: Erazor op 1 September 2008, 09:24:46
en gelukkig lekker simpel, niet zoals die geavanceerde modelprogramma's, die hebben tigduizend functies.
Daarmee kun je ook veel en veel meer. Daarmee hoef je ook niet alles handmatig te tekenen, daar heb je functies die alles veel makkelijker maken. Foutje gemaakt? Heb je ook weer een functie voor. Het is na mijn mening beter om een uitgebreider 'model programma' te nemen als Blender, kun je veel meer mee en is het interface wat wennen, maar je kunt er gewoon meer mee.
Uiteraard is dit programma niet slecht, het is leuk om zoiets te maken met Game Maker, maar ik zie het niet echt in als defenitieve 'model creator' voor mij...
Naar boven
Laloeka
Gebruiker
«
Antwoord #81 Gepost op:
1 September 2008, 16:24:09 »
Citaat van: Janozua op 1 September 2008, 13:27:33
Daarmee kun je ook veel en veel meer. Daarmee hoef je ook niet alles handmatig te tekenen, daar heb je functies die alles veel makkelijker maken. Foutje gemaakt? Heb je ook weer een functie voor. Het is na mijn mening beter om een uitgebreider 'model programma' te nemen als Blender, kun je veel meer mee en is het interface wat wennen, maar je kunt er gewoon meer mee.
Uiteraard is dit programma niet slecht, het is leuk om zoiets te maken met Game Maker, maar ik zie het niet echt in als defenitieve 'model creator' voor mij...
Ik vind het juist weer fijn om alles zef te doen (behalve de UV-MAP) want dan ben je niet afhankelijk van hoe die funtie het bedacht heeft
Laloeka
Naar boven
Mloenkaugm
Gebruiker
Ik kijk in je ziel.
«
Antwoord #82 Gepost op:
4 September 2008, 16:37:53 »
Ik ben al een tijd bezig met dit programma en heb een D'eagle achtig wapen weten te maken.
Uiterst highpoly kon niet meer vanwege het handvat en magazijn, deze alleen al waren +20 faces van één kant!
Ik kijk erg uit naar de volgende Model Creator, alleen al omdat ik deze versie nou al uitgebreid en leuk vind om mee te werken. Ik verwacht er veel van, en ik hoop echt dat UV-mapping veel beter gaat want de UV-mapping die in 4.0 zit is nogal heel vervelend.
HOE MAAK JE EEN ONLINE GAME IK BRUIK AL 2 DAGEN GAMEMAKER!!!! (grapjuuuh)
Naar boven
Matrebatre
Lokale Moderator
«
Antwoord #83 Gepost op:
4 September 2008, 17:08:19 »
Citaat van: Erazor op 1 September 2008, 09:24:46
Ook lijkt me het handig als je kunt instellen of je wilt dat de faces 2 kanten op worden gedrawt, omdat dit erg handig kan zijn.
Dat kan je bereiken door de driehoeken te selecteren, te kopieren en om te draaien (met de flip normals knop). Ik vind dit echter niet echt aan te raden, het is meestal realistischer om de dingen 'dikker' te maken.
The Machine:
|||||
|||||||||||||||
25%
Model Creator v6:
||
||||||||||||||||||
10%
-
Model Creator v5
-
Land of Monsters
-
Armadillo Race
-
Land of Monsters II
-
Naar boven
Laloeka
Gebruiker
«
Antwoord #84 Gepost op:
4 September 2008, 17:32:09 »
Citaat van: Mloenkaugm op 4 September 2008, 16:37:53
Ik ben al een tijd bezig met dit programma en heb een D'eagle achtig wapen weten te maken.
Uiterst highpoly kon niet meer vanwege het handvat en magazijn, deze alleen al waren +20 faces van één kant!
<plaatjes uit citaat verwijderd ivm groote van het bericht>
Ik kijk erg uit naar de volgende Model Creator, alleen al omdat ik deze versie nou al uitgebreid en leuk vind om mee te werken. Ik verwacht er veel van, en ik hoop echt dat UV-mapping veel beter gaat want de UV-mapping die in 4.0 zit is nogal heel vervelend.
Zo high-poly is het niet maar dat komt vooral door je smooth/normals die je best hoog hebt ingestelt.
Na wat ervaringen later vind ik toch dat de UV mapping niet zo heel slecht is. Misschien wel aan de goede kant
Laloeka
Naar boven
Mloenkaugm
Gebruiker
Ik kijk in je ziel.
«
Antwoord #85 Gepost op:
4 September 2008, 17:49:45 »
Smooth Normals maakt het model alleen qua gezicht gladder volgens mij, niet hoeveel faces het hebben. Maar dat heeft Matre gemaakt, en niet ik.
HOE MAAK JE EEN ONLINE GAME IK BRUIK AL 2 DAGEN GAMEMAKER!!!! (grapjuuuh)
Naar boven
gamemoon
Gebruiker
yay! 800+ berichten
«
Antwoord #86 Gepost op:
4 September 2008, 18:19:13 »
zou je wat kunnen verklappen over versie 5
Naar boven
Matrebatre
Lokale Moderator
«
Antwoord #87 Gepost op:
5 September 2008, 19:18:44 »
Citaat van: gamemoon op 4 September 2008, 18:19:13
zou je wat kunnen verklappen over versie 5
Oke, maar het gaat nog lang duren voor het klaar is: Het is nog veel meer werk dan het eerst leek. En ik begin plaatsgebrek te hebben voor alle nieuwe functies die ik wil invoegen
.
Tot nu toe is het belangrijkste verschil dat je twee views kan gebruiken tegelijkertijd, die je volledig onafhankelijk kan instellen. Er zijn ook een heleboel andere kleine aanpassingen, die het gebruik van het programma makkelijker moeten maken.
- Er komt een groter undo-geheugen (nu kan je maar één keer doen, als het af ik kan dat in principe oneindig veel worden, maar ik ga het waarschijnlijk instellen op 10).
- Veel model-instellingen worden bij het bestand opgeslagen, zodat als je het model opnieuw opent in mijn programma, dat hij die instellingen kan terughalen. Die instellingen bevatten onder andere de schaal, maar ook dingen zoals de smooth normals instelling, of je textures en/of colors wilt mee opslaan, en de gridsize (misschien) en nog een paar andere dingen. Op deze manier moet je al die instellingen niet elke keer opnieuw aanklikken als je je model opslaat.
- Basisvormen worden niet meteen geconverteerd naar driehoeken, maar worden bewaard als basisvormen. Zo kan je gemakkelijk transformaties uitvoeren op basisvormen die je getekent hebt (zoals cirkels) en dit bespaart ook geheugen. Op deze manier kan het programma ook gebruikt worden als een alternatief voor basisvormen tekenen met de d3d-functies (wat blijkbaar veel mensen willen).
- Beter uv mapping systeem.
Er komen nog heel wat meer dingen in, maar daar ben ik nog niet zeker van hoe ik het ga doen.
The Machine:
|||||
|||||||||||||||
25%
Model Creator v6:
||
||||||||||||||||||
10%
-
Model Creator v5
-
Land of Monsters
-
Armadillo Race
-
Land of Monsters II
-
Naar boven
Laloeka
Gebruiker
«
Antwoord #88 Gepost op:
5 September 2008, 21:07:23 »
Citaat van: Matrebatre op 5 September 2008, 19:18:44
Oke, maar het gaat nog lang duren voor het klaar is: Het is nog veel meer werk dan het eerst leek. En ik begin plaatsgebrek te hebben voor alle nieuwe functies die ik wil invoegen
.
Tot nu toe is het belangrijkste verschil dat je twee views kan gebruiken tegelijkertijd, die je volledig onafhankelijk kan instellen. Er zijn ook een heleboel andere kleine aanpassingen, die het gebruik van het programma makkelijker moeten maken.
- Er komt een groter undo-geheugen (nu kan je maar één keer doen, als het af ik kan dat in principe oneindig veel worden, maar ik ga het waarschijnlijk instellen op 10).
- Veel model-instellingen worden bij het bestand opgeslagen, zodat als je het model opnieuw opent in mijn programma, dat hij die instellingen kan terughalen. Die instellingen bevatten onder andere de schaal, maar ook dingen zoals de smooth normals instelling, of je textures en/of colors wilt mee opslaan, en de gridsize (misschien) en nog een paar andere dingen. Op deze manier moet je al die instellingen niet elke keer opnieuw aanklikken als je je model opslaat.
- Basisvormen worden niet meteen geconverteerd naar driehoeken, maar worden bewaard als basisvormen. Zo kan je gemakkelijk transformaties uitvoeren op basisvormen die je getekent hebt (zoals cirkels) en dit bespaart ook geheugen. Op deze manier kan het programma ook gebruikt worden als een alternatief voor basisvormen tekenen met de d3d-functies (wat blijkbaar veel mensen willen).
- Beter uv mapping systeem.
Er komen nog heel wat meer dingen in, maar daar ben ik nog niet zeker van hoe ik het ga doen.
Misschien kun je ook doen dat je zelf de grid kan instellen op bijvoorbeeld 0.5 ofzo dat je op 0,0.5,1,enz...
Die hoeft natuurlijk niet opgeslagen te zitten in het model maar dat zou wel fijn zijn
Voor de UV-mapping zou ik hetzelfde principe houden maar dat het spiegelen en draaien beter werkt. Ook kun je in de tekenview een in-uitzoom funtie maken voor grote models.
Ik kijk er erg naar uit en word waarschijnlijk een van de eerste downloads van v5!
Laloeka
Naar boven
Matrebatre
Lokale Moderator
«
Antwoord #89 Gepost op:
5 September 2008, 23:40:07 »
1. Dat kan in de nieuwe versie.
2. Het ZIT opgeslagen in het model!
Ik weet niet of ik het al gezegd heb, maar bij de nieuwe versie kan je het window resizen. Je kan het dus het hele scherm laten innemen, en het past op eender welke resolutie.
Ik heb ook even een screen gemaakt van de nieuwe versie: (hierin zijn de knoppen nog niet allemaal klaar, dus die heb ik weggelaten)
Klik voor grotere versie (ware grootte).
Je kan deze demo ook downloaden, om te testen of het resizen ook werkt op andere computers (het zou moeten werken). Klik
HIER
om te downloaden. In deze demo kan je dus alleen maar wat werken met de verschillende views. Texture werkt nog niet, die is voorlopig gewoon leeg. Later wordt dit de vervanging van het mini-texture kadertje dat vroeger rechtsonder stond. Je kan ook inzoomen, de view verplaatsen en de 3D view ronddraaien. Voor de rest zit er niets in, het is gewoon bedoeld om te testen of alles werkt bij iedereen.
Het programma zou automatisch moeten controleren of de resolutie hoog genoeg is om te kunnen werken, en als het niet hoog genoeg is, moet hij hem veranderen in 800x600 en werken in fullscreen. Ik kan dit zelf niet echt testen, want mijn resolutie kan ik niet tot 640x480 zetten. Misschien kan iemand anders dit even testen en zeggen of het werkt?
«
Laatste verandering: 5 September 2008, 23:53:45 door Matrebatre
»
The Machine:
|||||
|||||||||||||||
25%
Model Creator v6:
||
||||||||||||||||||
10%
-
Model Creator v5
-
Land of Monsters
-
Armadillo Race
-
Land of Monsters II
-
Naar boven
Advertenties
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
10
Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic.
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
=> Aankondigingen & Regels
=> Game Maker Nieuws
=> De Community
Werken met Game Maker
=> Tutorials en Uitbreidingen