game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Blijbol Snake 2
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Gepost op: 10 Maart 2007, 16:39:58 »

Blijbol Snake 2
Inclusief Maze Editor

Introductie

Deze versie van het bekende Snakespel is erg interessant. Het bevat tien doolhoven, bonusitems, eenrichtingsstraten, meerdere moeilijkheidsgraden, topscorelijsten, gebruiksvriendelijke menu's en joystickondersteuning. Natuurlijk kunt u ook zonder doolhof spelen en er is een Maze Editor om aangepaste doolhoven te bouwen. Muziek en geluidseffecten zijn inbegrepen, maar kunnen worden uitgeschakeld via het optiesmenu. Het spel bevat bovendien zelfs een optie om in zwart-wit te spelen.

Screenshots

Voor downloadlinks, meer screenshots enz. ga naar:

http://games.blijbol.nl/nl/snake

Andere info
Systeemeisen: Pentium PC draaiend op Windows 98SE/NT/Me/2000/XP/Vista/7 met DirectX 8.0 of nieuwer ge´nstalleerd, DirectX 8 (of nieuwer) compatibele grafische kaart met minimaal 16 MB geheugen (32 MB op Windows Vista), DirectX 8 compatibele geluidskaart, minimaal 16-bit kleurendiepte, 5,3 MB vrije schijfruimte
Versie: 2.1

« Laatste verandering: 23 Juli 2012, 16:34:12 door Blijbol »

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

wirodeu
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Maart 2007, 16:44:49 »

Ziet er leuk uit. Kzag het spel ookal op het engelse forum staan!
Kga nu downloaden.

Ooooi!
Naar boven Gelogd

AvA
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Maart 2007, 17:14:58 »

Goed gedaan, het is moeilijk een oud spel nog beter te maken, maar het blijft leuk door de one-ways en de wrapping. Goed uitgewerkt.

"Mijn score in Rooms: 71" na 2x spelen

N˘h, ben weer bezig met een Řbervet spel... maar dat is wel geheim, dus mondje dicht...
Pro Zelf gemaakt, kopieren is toegestaan.
Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #3 Gepost op: 10 Maart 2007, 20:22:11 »

Vooral het maken van je eigen level kan best leuk zijn. Zo had ik een lege kamer gemaakt met veel van die dotjes. Ben je binne notime een hele lange snake.

Zeer goeie gameplay voor een snakegame (heb er al zoveel gespeeld).

Misschien iets mooiere grafic zou wel leuker zijn, maar dit geeft je wel het orginele gevoel...

Conclusie: Goeie snakegame.

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 10 Maart 2007, 23:44:10 »

Bedankt voor de complimenten. Gemoedelijk

Citaat van: "captainjp"
Misschien iets mooiere grafic zou wel leuker zijn, maar dit geeft je wel het orginele gevoel...
Om dat 'originele gevoel' was 't mij ook te doen. Ik heb de graphics opzettelijk heel simpel gehouden en opzettelijk weinig verschillende kleuren gebruikt, zodat het ouderwets oogt. Hier moet je natuurlijk wel van houden.

Ik heb overigens een nieuwe versie 2.0a online gezet, aangezien het bestand Snake 2.exe van Snake2_98SE-XP.zip een verouderde bleek te zijn. Dit kon een foutmelding geven bij het halen van een topscore. (met dank aan RJB voor het melden) In de nieuwe versie is dit probleem verholpen, maar ook het handmatig aanmaken van een map met de naam Scores in de spelmap verhelpt het probleem ook. Tegelijkertijd heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om Display error messages in de Vista-distributies in te schakelen, welke per ongeluk uitstond.

Als alles naar behoren werkt is updaten dus overbodig. En ja, ik heb nu wel zelf na het uploaden alle downloads gecontroleerd op deze fout. Knipoog

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

tidob1
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Maart 2007, 08:32:22 »

Ik heb een bug gevonden, als ik de music (game options) uitschakel, en dan weer aan, krijg ik een error. unknown variable program_directory (of zoiets)

Naar boven Gelogd

joshua schroyen
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Maart 2007, 09:09:45 »

leuk spel blijbol ! er is wel een error als je begint, kijk dat eens na.

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Maart 2007, 10:02:19 »

Citaat van: "tidob1"
Ik heb een bug gevonden, als ik de music (game options) uitschakel, en dan weer aan, krijg ik een error. unknown variable program_directory (of zoiets)
Bedankt, heb het gerepareerd voor de volgende versie maar ik probeer eerst nog even wat andere bugs op te lossen. Deze fout komt overigens alleen voor op 98SE-XP, niet op Vista.
Citaat van: "joshua schroyen"
er is wel een error als je begint, kijk dat eens na.
Wat voor foutmelding krijg je precies? Wat bedoel je met 'als je begint'? Welk pakket heb je gedownload (Installer/Zip)? Welk besturingssysteem heb je (wel/geen Vista)?

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

joshua schroyen
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 11 Maart 2007, 10:29:02 »

ik gebruik windows XP.maar de error is niet erg, als je op abort drukt kun je het spelen.de error is dus niet erg, maar het laat de mensen denken dat je bugs in je spel hebt.maar nu over het spel, het spel is heel mooi (de sprites en de achtergronden).maar wat me wel ergert is dat je nergens dood kan gaan.je moet alleen het puntje (of wat het is) pakken.misschien zou je in blijbol snake 3 muren en atomen en andere snakes die je eten willen pakken kunnen maken.zo maak je je spel leuker.misschien kun je er ook een level editor bij maken waar je de levels van het spel kan bewerken.denk maar eens aan deze tips als je aan blijbol snake 3 gaat maken.

Naar boven Gelogd

gmfreaky
Gebruiker

Hallo :D

« Antwoord #9 Gepost op: 11 Maart 2007, 10:39:59 »

De snake mag van mij wat sneller gaan. (hij gaat nu pas na 1 seconden vooruit, ik zou doen een halve seconde.

kaas
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #10 Gepost op: 11 Maart 2007, 10:44:05 »

Citaat van: "joshua schroyen"
ik gebruik windows XP.maar de error is niet erg, als je op abort drukt kun je het spelen.de error is dus niet erg, maar het laat de mensen denken dat je bugs in je spel hebt.
Ik neem aan dat je de error bij het opstarten krijgt? Heb je het zipbestand of het installatieprogramma gedownload? En wat is de foutmelding nou precies? Als je een error krijgt, is het overigens vrij terecht om te denken dat er een bug in m'n spel zit.

Citaat
maar nu over het spel, het spel is heel mooi (de sprites en de achtergronden).maar wat me wel ergert is dat je nergens dood kan gaan.je moet alleen het puntje (of wat het is) pakken.misschien zou je in blijbol snake 3 muren en atomen en andere snakes die je eten willen pakken kunnen maken.zo maak je je spel leuker.misschien kun je er ook een level editor bij maken waar je de levels van het spel kan bewerken.denk maar eens aan deze tips als je aan blijbol snake 3 gaat maken.
Kun je de vetgedrukte stukken tekst even toelichten? Het spel heeft geen achtergronden, de achtergrond is gewoon een effen kleur groen (of grijs als kleuren uitstaan). Hoezo kun je nergens dood gaan? Hoezo zijn er geen muren? Hoezo zit er geen maze editor bij? Hebben we het wel over hetzelfde spel?

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

zidane
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 11 Maart 2007, 14:23:28 »

erg leuk spel de eerste keer dat ik een echt leuk snake spel heb gespeeld e de editor was ook wel grappig om te doen
al bij al goede game  Gemoedelijk

proud owner of the gm book
sprites nodig?http://game-maker.nl/forums/viewtopic.php?t=14767
Naar boven Gelogd

gmfreaky
Gebruiker

Hallo :D

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Maart 2007, 17:15:04 »

Citaat van: "gmfreaky"
De snake mag van mij wat sneller gaan. (hij gaat nu pas na 1 seconden vooruit, ik zou doen een halve seconde.

kaas
Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #13 Gepost op: 16 Maart 2007, 16:57:29 »

Versie 2.0c uitgebracht. Het uit- en opnieuw inschakelen van de achtergrondmuziek op Windows 98SE-XP geeft nu geen foutmelding meer. De muziek gaat nu ook weer aan na het uit- en opnieuw inschakelen. Het spel loopt ook niet meer vast als de slang schermvullend groot is. De uninstaller verwijdert nu ook aangepaste doolhoven.

Citaat van: "gmfreaky"
De snelheid kun je instellen op het New Game scherm. (Bij Difficulty)

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

jelleisgoed
Oud-moderator

« Antwoord #14 Gepost op: 16 Maart 2007, 17:36:08 »

Goed gemaakt en ook erg uitgebreid maar niet echt een grote verbetering op andere snakes. Ik houd er gewoon niet zo van maar voor iemand die er wel van houd is het uren speelplezier Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: